Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel her må jeg være forsiktig. For jeg vil overhode ikke tråkke på noen.

Hvis du lillepus kan gå inn med teskje i ditt siste innlegg uten å åpne for privatlivet ditt hadde jeg blitt tqkknemmelug. For du har mylig truffet noe. Noe virkelug sant. Forklar også hva du mente med mange flere ord den aller siste setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Jeg vil heller ikke hverken tråkke på noen ei heller definere en hel gruppe mennesker utifra dette ene mennesket.

Videre er det alltid slik at intet menneske er sin diagnose. Diagnosen er en integrert del av det individuelle mennekset

Det jeg alikevel kan gjøre er å gi noen litt rundt formulete beskrivelser;

Full fornektelse av vanskelige personlige situasjoner - inntil du legger frem 'bevisene' i den helt nøyaktige ordlyden. Ett ord feil, og det er ikke riktig. Ergo er det all grunn til å nekte, - fordi du beskriver ikke situasjonen slik vedkommende opplever den/slik den fremstår for vedkommende.

En slik fornektelse kan ha mange ulike grunner, alt fra 'vil ikke at du skal uroe deg' til 'vil ikke være dårligere enn deg'.

Post man ikke kan si at man vet har kommet (fordi man har sett den selv) er det aldeles umilig å bevise at har blitt underslått.

Ergo har den aldri kommet.

Med denne setningen: "I et slikt teoretisk og tenkt/spekulert tilfelle har det du har delt med oss i denne tråden plutselig gitt logikk"

mener jeg at desom det skulle være slik at hun har en diagnose innen autismespekteret (høgt fungerende i så tilfellet) så vil det vi som leser forstår som fullstendig manglende sosiale antenner kunne skyldes noen typiske trekk ved denne diagnosen.

Å beskylde deg for å være i sentrum for å spionere kan være basert på at en oppfatning av at du ikke skulle være der, men oppdaget dem alikevel. Ergo måtte den eneste grunn til at du var i semtrum være at du spionerte på henne.

Det blir logisk å fortelle en barndomsvenn absolutt alt om sin nye forelskelse, - uten å klare å se at denne situasjonen vil være svært ubehagelig for barndomsvennen.

Situasjoner man selv ikke har vært i vil det være nærmest umulig å tenke seg hvordan kan oppleves for det mennesket som befinner seg i den situasjonen.

Theory of mind er meget problematisk, nærmest umulig.

Skulle det være slik så heller jeg til mistanken om at den sorgen du nå så nært kjenner sliter deg i småbiter, den er blandet med en bekymret omtanke for henne om hvordan det skal gå når du ikke lenger er der for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis det stemmer at hun har en personlighetsforstyrrelse eller noe slikt så er det likevel ikke din jobb trådstarter å være der for henne, dempe fallet og redusere fallhøyden når hun så tydelig ikke forstår at for at du skal gjøre det i fremtiden må det være noe i det fra din side.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å se bort fra hennes behov for din beskyttelse - det er DU som trenger beskyttelse nå. Delvis fra deg selv med ditt alt oppslukende omsorgsgiverbehov og dels fra henne som ikke er i stand til å forstå at hun ikke kan få både ha kaken og spise den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette stemmer :

Skulle det være slik så heller jeg til mistanken om at den sorgen du nå så nært kjenner sliter deg i småbiter, den er blandet med en bekymret omtanke for henne om hvordan det skal gå når du ikke lenger er der for henne. og fordi jeg elsker henne og vil være hennes livsledsager

og mye annet i de to innleggene over stemmer. men dette er ikke noe jeg kan tillate meg å skrive om. men det er ikke stilt noen diagnose. det er ikke mer enn at det er mange tegn og masse annet som er tydelig, som får oppegpende mennesker i flertall til å mene det ene og det andre. videre så ligger det bagasje bak i historien lenge før meg som bygger oppunder dette.

så det er mye i denne lange tråden som man kan gjerne lese i nytt lys etter nye opplysninger, og mye kan gjerne plutselig stemme når man legger sammen to og to. det eneste jeg herfra kan gjøre med dette temaet er å høre om noen her får flere ideer og om det går opp flere lys.

tilbake noen få innlegg.

denne vennen vår eller hennes som hun deler med meg kom ikke når han skulle så han hentet henne hjemme hos oss. de tok en kjøretur fordi hun trengte å snakke om dette. videre når jeg lurte på om de ikke skulle komme hit fikk jeg plutselig mld om at de var tatt turen på kino.

tenker at han gjerne kjører henne hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nora skrev: nesten dette, bare at jeg har tatt bort noe.

Eh.....vent litt....sa hun virkelig det? Er hun ikke riktig bevart???

Med mindre dama ikke forstår sosiale koder og empati så har hun jo overhodet ingen respekt for deg eller selvinnsikt og sosiale evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, den pinlige kaffebesøket er nok avverget, men oppførselen hennes / deres er nok merkelig for meg allikevel.. Håper du får en rolig natt i alle fall TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk eva 80 og hele bunten av folk. hvorfor er dere alle så ...

ja vet ikke hva jeg skal si ...

natt skal jeg få, men bra blir den ikke. men jeg er klar for den, så langt som det er mulig iallfall i min situasjon nå.

finner meg nok her :)

det var godt å sitte hos mor. få snakket litt hørt litt satt ting i forskjellige perspektiv, selv om jeg etter mange timer er framdeles på det samme. holde på det siste hårstrået til hun ryker det. men det er vel kanskje ikke så lenge til det uansett.

med henne kommer det mye an på hva andre sier og mener, så om denne kompisen mener det samme som den i familien hun har snakket med og mener det samme som denne flammen hennes så er vi over på tre mot meg, og da er sjansene ferdig.

men hadde en person med skikkelig autoritet over seg fortalt henne hva hun etter alle odds får om hun går og hva hun har og hva hun mister om hun går, og om denne personen mente dette i mitt favør, så hadde jeg igjen kanskje hatt en sjanse. for når hun ikke vet hva hun skal gjøre, eller når hun ikke vet hva som er rett eller galt så er det dem hun kjenner og kanskje stoler på som forteller henne hva som er det, og da bestemmer hun seg for å mene også det. og da er det det som er fasiten NÅR hun har bestm seg, og da er det ikke mulig å få henne til å forandre noe mening. så skal man oppnå noe må man treffe henne før hun så har bestemt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste om lobotomi. lobotomering lol vet ikke hvordan det skrives. men kanskje jeg burde høre om det var noen som kunne utføre det på meg :)

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste innlegget var teit ja jeg vet det. men kanikke redigere som ab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Lobotomi er vel kanskje å ta i litt vel mye, tror du ikke det ? ;)

Det du heller kanskje bør gjøre er å google deg opp på noe som heter Cassandra Syndrome (nei, ikke bandet. De treffene velger du bort).

Ikke bli bekymret om alle artikler og forum du kommer over bruker motsatte kjønn av det som er tilfellet i din situasjon. Det er helt naturlig, og det betyr ikke at det er noe 'feil' ved deg. Det viser bare hvordan verden stort sett er skrudd sammen i slike tilfeller.

For.... selvfølelsen din er kanskje ikke helt på topp ?

Du tror kanskje ikke det er noen som egentlig vil tro deg dersom du forteller hvordan du har det, hva dette forholdet har gjort med deg som person ?

Skulle det være slik så skal du sovne mens du vet at her er iallefall en som vet i hvor uhyggelig stor grad dette kan påvirke deg før du får/tar muligheten til å leve fritt og bygge deg opp igjen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

La meg si det sånn trådstarter: det er ikke bare Lille-Pus som vet hvor vondt og vanskelig du har det nå.

Jeg vet kanskje ikke noe om diagnoser eller slikt. Men da mitt forhold røk var jeg på en all time low hva angår selvtillit og selvbilde. Det er sånn at når jeg nå ser tilbake på hva jeg tillot, hvordan jeg krøp og hva jeg fant meg i så bare rister jeg på hodet. Jeg skulle satt foten ganske så kraftig ned på et mye tidligere tidspunkt. Hvorfor gjorde jeg ikke det? Jo fordi personen hadde jo en sykdom og man sparker ikke folk som ligger nede for telling allerede. Tenkte jeg. I ettertid har jeg jo skjønt at sykdommen ble brukt for alt den var verdt pluss mva og dokumentavgift og litt mer for å utnytte situasjonen og komme unna med det meste. Jeg så det, men jeg var redd for å være alene og "så det ikke" likevel.

Mitt beste råd til deg: ta kontroll over denne situasjonen - ikke vent på nådige gaver eller utspill fra henne. End det. Du blir utnyttet, på det groveste. Hun dikterer allerede hvor vennene deres skal møtes og sin versjon av det som har skjedd. Gi slipp, det hårstrået du leter etter er allerede rykket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

leste om lobotomi. lobotomering lol vet ikke hvordan det skrives. men kanskje jeg burde høre om det var noen som kunne utføre det på meg :)

:sukk:

Er vel ikke så mye galt med knollen. Er vel heller hjertet som må sys noen sting på. Men da må jo noen slutte å stikke kniver i det for ellers blir det jo rene korsstingsbroderiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg leser fra alle kanter :) men litt vanskelig å finne skikkelig stoff om den der cassandra greien.

men her jeg sitter, tbake i sofaen og pcn på fanget, og enda ingen som har kommet hjem. så er det ikke hun som vil være begge steder. det er ikke hun som prøver å ha en fot her og en fot der. om jeg slipper dette hårstrået jeg har mellom to fingre så er hun allerede løpt før jeg får sagt farvel.

så det er meg som holder igjen. mendet er nok enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente:

så det er meg som holder igjen. mendet er nok enn så lenge jeg har mulighet til det. for med støtten hun gjerne nå får rundt seg fra flere kanter så nøkker hun det gjerne bare ut, så kan jeg beholdet dette hårstrået, laminere det og henge det på veggen. av og til åpne litt på lamineringen for å lukte duften fra shampoen hennes ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Vel trådstarter: du har oss. Og ingen her snakker deg etter munnen akkurat. Så i motsetning til din (snart) eks som må benytte seg av ufine metoder for å sanke støtte til sin horrible handlemåte så har du egentlig hele verdens sympati. I motsetning til din (snart) eks så kommer denne sympatien automatisk og naturlig uten at du trenger be om den.

Du kommer seirende og sterkere ut av dette til slutt. Jeg LOVER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel trådstarter: du har oss. Og ingen her snakker deg etter munnen akkurat. Så i motsetning til din (snart) eks som må benytte seg av ufine metoder for å sanke støtte til sin horrible handlemåte så har du egentlig hele verdens sympati. I motsetning til din (snart) eks så kommer denne sympatien automatisk og naturlig uten at du trenger be om den.

Du kommer seirende og sterkere ut av dette til slutt. Jeg LOVER!

jeg leser også mye ut av linjene her.

sympati som kommer automatisk ... men men men ehh ehh jeg tror det ikke ... men ...ehh ... qwirupewqoitj pfkngk nbksnbkgn, hæ ? eh

jeg tenker tillbake til mange tidligere samtaler diskusjoner krangler

hvor jeg spør etter hvor er det lille jeg ber om

hvorfor ser du meg ikke

hvrfor ... tusen ting ...

hva ehh nei akkurat nå må jeg fundere litt før jeg skriver ...

hva er det som skjer ? NEI jeg har ikke nå en haug med puzzlebiter jeg kan plasse... nei dette tørr jeg ikke før jeg har mer håndfast ... NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er plutselig to som skriver om dette og virker som dere har vært ..borti noe opplevd noe ... er dere her fordi dere har hatt en mistanke underveis på at her kommer det noe dere har hatt en minstanke på ...

......B.r.a.i.n.f.r.e.e.z......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...