Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Kjære deg :klem:

Dette løpet er kjørt nå. Det er desverre kjørt i den situasjonen dere to er akkurat nå.

Meget gode råd har du fått underveis, av Havbris, av Blondie og av Eva-80.

Gråt. La sorgprosessen gå den runden den vil og må ha. Sørg over det som var, og over det som kunne vært, - det du ønsket og prøvde få til.

Det er vondt (det vet vi alle som har vært der, men det blir jo ikke bedre av at andre har vært der).

Det tar tid, men en dag vil det være litt mindre vondt enn det er akkurat nå :klem:

Jeg tenker på deg, og skulle så gjerne ønsket du hadde fått en helt annen påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk lillepus. og ja har fått gode råd tanker og støtte og litt kjeft fra disse fantastiske menneskene. og flere til

det er noen som har holdt sammen med meg igjennom tråden fra begynnelse og videre selv dette er noe som hjelper meg.

jeg ligger enda under bordet og samler brødsmuler i håp om å få nok til en skive som igjen blir til et brød og vi to er på gang frammover igjen.

merkeligste ting.

plutselig ringer hun fra byen nå. forteller om noen cder hun ser på, og kanskje skal kjøpe seg. lurte på hvordan det gkk med meg, om jeg hadde spist litt og slikt. vennlig fin tone, en sånn samtale jeg ikke har fått siden før alt dette som skjedde for snart en mnd siden. det var deilig, helt til vi la på,

for da snakket magefølelsen til meg. og til dere som har fulgt tråden min, den har snakket og stemt har det gjort så og si hver gang.

dette var jo bare for å sjekke om jeg faktisk var hjemme eller et annet sted, eller om jeg var i byen for å være spion ...... om det bare var en slik test eller om hun måtte vite om det var trygt å evt møte ham i dag igjen, det vet man ikke enda, men svaret dukker vel plutselig opp slik det har vist seg mang en gang i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig mennesker som lar seg valse over på denne måten? Sjokkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og enda en oppdatering :

hun ringer på nytt. altså en gang til. hun forteller at en barndomsvenn av henne skal komme på besøk til oss i dag. vi kjenner ham begge to, og han er en skikkelig grei fyr. han har også en samboer som han har vært sammen med over lang tid. men hun er ikke med i dag.

videre sier hun at hun skal møte ham først, for hun må fortelle om dette som har skjedd mellom meg og henne og det som har skjed mellom henne og han nye.

videre sier hun uten at jeg spør at hun faktisk ikke har tatt kontakt med den nye flammen i dag, hun er alene i byen. men at hun har hatt veldig veldig lyst flere ganger å ringe ham helt siden hun kom til byen. men ikke gjort det siden hun sa hun ikke skulle det da hun dro tidliger i dag.

vi snakker litt til og så gidder hun ikke mer. jeg sier at det er helt greit og at vi snakkes, det blir helt stille før hun sier si snakkes og en skikkelig skikkelig påtvunget gla i deg. og ja det er ikke analysering fra min side. den var virkelig påtvunget.

hun sier masse i denne korte samtalen om hvor hun står. bare ved å si men jeg har hatt lyst å ringe ham mange ganger. men har ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den barndomsvennen er grei, jeg ville frabedt å utleve meg og mine / våre problemer til han altså !!

Herregud,må hun gå å informere om slikt virkelig? Tenker hun heller ikke på den stakkarn som skal sitt der og drikke kaffen sin mens han vet at dere to spiller for gallerriet????

er det bare jeg som synes det er usmakelig?? :kjefte:

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hun har INGENTING med å fortelle sin versjon på denne måten. Dere skal møte denne i fellesskap (er det forresten avtalt på forhånd at han skal komme eller er det noe hun har sagt ja til uten å snakke med deg først?) eller dere skal ikke møte vedkommende.

Og jeg tror ikke noe på at hun ikke har møtt typen. Hun prøver seg på å si akkurat hva du har lyst å høre, ikke fall for det. Det er jo som du sier at hun må tvinge frem det som burde vært en selvfølge blant partnere: jeg er glad i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Å jeg har så lyst til å dra deg ut av huset/leiligheten (nærmest etter håret) :tristbla:

Sende deg over til en kompis som bruker påsken til å pusse opp / til en bror/søster som rydder og planter i hagen, hjem til dine foreldre som pusser båt i påsken.

Sende deg bort til noen som tar imot deg med store klemmer og sier; "Hei ! Så fint å se deg :) I dag kommer du som sendt fra oven :klemmer: Kan du ta i et tak her tror du ? Du blir vel til i morgen ?" - med glede... med håp i stemmen.

Og som byr på en iskald øl i solsteken på balkongen/terrassen etter at dere er ferdige med arbeidet for dagen.

Har du noen slike i rimelig nærhet ? Noen du kan ta ut litt energi hos ? Noen som kjenner deg ? Noen som blir hoppende glad om du kommer innom med ubrukt energi 'på lager'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Å jeg har så lyst til å dra deg ut av huset/leiligheten (nærmest etter håret) :tristbla:

Sende deg over til en kompis som bruker påsken til å pusse opp / til en bror/søster som rydder og planter i hagen, hjem til dine foreldre som pusser båt i påsken.

Sende deg bort til noen som tar imot deg med store klemmer og sier; "Hei ! Så fint å se deg :) I dag kommer du som sendt fra oven :klemmer: Kan du ta i et tak her tror du ? Du blir vel til i morgen ?" - med glede... med håp i stemmen.

Og som byr på en iskald øl i solsteken på balkongen/terrassen etter at dere er ferdige med arbeidet for dagen.

Har du noen slike i rimelig nærhet ? Noen du kan ta ut litt energi hos ? Noen som kjenner deg ? Noen som blir hoppende glad om du kommer innom med ubrukt energi 'på lager'.

Hør hør! Langt bort - vekk fra denne kjerringen som bare skraper deg opp direkte på hjerteroten med kvasse klør.

Jeg unner deg pils og kameratskap - gjerne litt fysisk arbeid der du kan denge løs på spiker med hammer og slå av deg urettferdigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en vi kjenner og når folk av det slaget vil p åbesøk pelier de bare å gi beskjed til en av oss. så er det greit for begge.

denne gangen hadde han og hun avtalt det i dag, og hun ringte meg for å si det. altså helt vanlig for oss. men hun ba ham møte ham i byen først for å forklare endel ting som hadde skjedd i det siste.

så det blir nok en smule rart ja, og om han hiver seg raskt over henne og hva hun sier er mulighetene mange. mange.

så jeg får prøve å holde oppdatert.

sende en mld jeg at jeg synes det blir litt rart å fortelle ham alt sammen for så at han skal sitte mellom meg og henne og jeg skal prate vanlig til ham om vær og vind vi skal gjerne se en film sammen. eller fortelle morsomme historier. det funker da ikke så meget bra.

denne barndomsvennen hennes har et hus ikke så langt fra oss, så om de velger at hun skal reis dit for så å reise hjem til sin familie resten av påsken. det vites ikke. det setter bare flere spørsmål i hpdet mitt. spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er nå gode er dere.

hva skal jeg svare ja eller nei eller. jeg vil ikke dra noe sted. hvis jeg ikke er hjemme hos oss iallefall i rimelig tid på dagen vil jeg jo aldri få snakket med henne. men jeg skal ta meg en liten tur, noen timer til min mor. da er jeg kommet meg litt ut av disse fire veggene.

som det ble skrevet over her, skal hun virkelig fortelle alt til ham så skal vi tre sitte å preike etterpå?

jeg sendte en mld og spurte om det. litt utfyllende spøøremld men positiv. hun svarte at un var nødt til å fortelle ham hvor følelsene hennes lå, altså får denne gutten, eller si det som det var sa hun. ikke noe planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venner kan jeg også dra til, en det tar endel lengre tid. så det lar jeg være i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg har ikke lettet meg fra sofaen jeg, siden hun dro til byen. det er fem timer siden det nå. kun sett inn i denne pcskjermen på dette forumet, og fbselvfølgeig. så nå lufter jeg hodet litt. en liten tur til mor.

men jeg har med meg smartphonen min med kg på. huff. neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Enda et tegn på at hun har tatt en avgjørelse - et enormt behov for å fortelle sin versjon først. Fullstendig uholdbart fra hennes side.

Da min eks og jeg gikk fra hverandre ble vi enige om å ikke fortelle egne versjoner for å vinne venner uten at den andre var tilstede. Min eks brøt jo dette så det sang etter kort tid senere, men jeg holdt ord inn til han brøt sitt. Jeg informerte imidlertid våre venner at jeg ikke hadde noe ønske om at de skulle ta side, men at jeg var avhengig av deres vennskap i fortsettingen ellers ville jeg gå til grunne. Jeg tok dem ALDRI til side for å slenge ut min versjon.

Til gjengjeld fikk jeg høre fra dem når han hadde vært og fortalt sin versjon og noen av dem tok side, til fordel for meg.

Jeg synes din samboer viser mer og mer av sin sanne natur her - det er greit nok at hun sikkert er usikker og at det er lettest for deg å få sympati, men felles venner skal slippe å ta stilling.

Jeg synes hun er ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg er glad for at du drar til mor. Det er i alle fall garantert "hjemmebane" og "hjemmepublikum" der du kan være deg selv. Det er ikke nødvendigvis at så mye må sies - bare at hodet får en liten pause.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha :D Sorry, må trekke litt på smilebåndet.

Huff for en pinlig situasjon med denne kompisen.

Og hvorfor føler hun slik trang til å fortelle det til han.?

Er det et signal at : Jeg er straks ledig på markedet?

jeg synes også at det blir feil i forholdet til at hun spurt deg liksom ikke, men underrettet deg om at hun kommer til å fortelle han det.

Er hun sikker på at han er interessert i deres privatliv og hennes utroskap?

Det må vær pinlig for han også å sitte der å gjør god mine til slett spill.

Hils mor :goodbye::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

og enda en oppdatering :

videre sier hun uten at jeg spør at hun faktisk ikke har tatt kontakt med den nye flammen i dag, hun er alene i byen. men at hun har hatt veldig veldig lyst flere ganger å ringe ham helt siden hun kom til byen. men ikke gjort det siden hun sa hun ikke skulle det da hun dro tidliger i dag.

Eh.....vent litt....sa hun virkelig det? Er hun ikke riktig bevart???

Med mindre dama har en reell diagnose som tilsier at hun ikke forstår sosiale koder og empati så har hun jo overhodet ingen respekt for deg eller selvinnsikt og sosiale evner.

Og dette her finner du deg virkelig i?

Er det ingenting som får deg til å sette en grense selv? Lar du deg virkelig være så dørmatte til de grader som du nå er?

Hvor går grensen din egentlig?

Hadde noen sagt noe sånt til meg - som om de hadde vært "flinke" og fortjente ros fordi de lot være å bedra meg hadde vedkommende fått så ørene flagret før jeg så pakket kofferten. På dagen.

Men det gjør av en eller annen grunn ikke du, du bare forklarer den åndssvake oppførselen hennes med at "det er sånn hun er".

Ja? Selvsagt er det sånn hun er - ellers hadde hun ikke vært slik. Er det ensbetydende med at det er akseptabelt? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

hun svarte at un var nødt til å fortelle ham hvor følelsene hennes lå, altså får denne gutten, eller si det som det var sa hun. ikke noe planlagt.

Signerer Blondie så det synger her.

"Nødt" og "nødt" fru Blom. Utløp for den boblende forelskelsesfølelsen antageligvis :klo:

Utenom det så har jeg meget store vansker med å se at hun har noe slags rapporteringsplikt overfor denne vennen.

En ting er iallefall rimelig sikkert; det blir en ganske så ubehagelig stuasjon for ham å være 'fanget i et hjørne' mens hun bobler over av sin nye forelskelse.

Håper du får en - etter forholdene - fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker har slått meg flere ganger : Dama di må nok være litt tilbakestående rett og slett..

Tar ikke hint, ikke advarsel og mangler sosiale antenner..

kan ikke ta avgjørelse hvis hun har flere valg engang...

Nei, du får jammen være glad for at endelig får muligheten til å treffe noen på ditt eget nivå, så får hun seile sin egen sjø.

Det er sikkert koselig å være mannen for ei lita svak ei sånn at man kan føle seg mere til mann, men det får da være måte på...

å være kvinnelig er ikke ensbetydende å være åndssvak ( heldigvis )..

Håper din mor kom med noen reelle meninger i mellomtiden. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.....vent litt....sa hun virkelig det? Er hun ikke riktig bevart???

Med mindre dama har en reell diagnose som tilsier at hun ikke forstår sosiale koder og empati så har hun jo overhodet ingen respekt for deg eller selvinnsikt og sosiale evner.

Og dette her finner du deg virkelig i?

Merkelig. Di traff noe her. Jeg prøver å skrive i løpet av de siste siden at hun er litt annerledes enn de fleste. Og at jeg visste fea begynnelsen at dette kom til å koste litt mer enn vanlig å gå inn i dette forholdet men at ddt var greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Merkelig. Di traff noe her. Jeg prøver å skrive i løpet av de siste siden at hun er litt annerledes enn de fleste. Og at jeg visste fea begynnelsen at dette kom til å koste litt mer enn vanlig å gå inn i dette forholdet men at ddt var greit for meg.

Tillat meg å spekulere litt nå.....

Hun har muligens en diagnose (sant eller ikke sant), og i så tilfellet vil du ikke kunne kurere henne for denne.

Du trodde du visste hva du gikk til (det trodde jeg også, men jeg tok så fullstendig og så grundig feil som det overhodet gikk ann !)

Nåja, i så tilfellet så er det ikke lenger deg som er 'hovedinteressen' hennes. 'Han andre' har overtatt som interessefelt og gått fra å være en interesse til å bli en bestettelse.

Det kan være meget vanskelig å få den typen svar som du nå så sårt ønsker; ærlige, gjennomtenkte svar fra et menneske som har reflektert over sine handlinger, sett handlingenes mulige utfallsrom og trukket konklusjoner utifra en slik tankerekke.

I et slikt teoretisk og tenkt/spekulert tilfelle har det du har delt med oss i denne tråden plutselig gitt logikk.

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...