Gå til innhold

Den likestilte norske mannens misunnelsesverdige situasjon


Cuckold

Anbefalte innlegg

... for du tror vel ikke det at dersom disse mennene blir nektet sex fra norske kvinner, så vil de plutselig endre oppfatning og kvinnesyn?

Jeg tror at norske i kvinner ihvertfall ikke hadde blitt sett på som de aller billigste og lette og få tak i. Det er ikke moro når jeg er nede i spania og bartenderen og kelneren forteller meg at i norge trenger man ikke horehus en gang!

Vi har jo alle sett avisoppslagene fra tyrkia som forteller at absolutt alle som jobbet i baren hadde pult på norske jenter.

Si meg, er det sånn dere vil at utlandet skal se på dere?

la meg se om jeg kan finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cosette

Cuckold - helt oppriktig: hva er det som gjør at du er fullstendig besatt av det kjønnsbaserte sexrelasjonsmarkedet?

Du klarer jo å knytte ENHVER gitt problemstilling og hypotese opp mot dette.

"Hvorfor trodde noen månen var flat": laaaang innledning, konklusjon: sexrelasjonsmarkedet.

"Hvorfor ble handlingsregelen satt til 4%": sexrelasjonsmarkedet.

Etc,etc.

Det er underlig at du i den ene setningen forsvarer likestilling(dog med helt banalt utgangspunkt), for så i den andre å kategorisere og redusere kvinner til en eiendom(våre kvinner/deres kvinner), og reduserer deres verdi til utelukkende seksuell karakter(blabla, de burde være misunnelige; vi kan ha sex med dem så mye vi vil/men nei, det gjelder jo ikke fordi kvinner sprer jo bena for hvem som helst).

Vi tilhører altså noen(i dette tilfelle kulturelt basert eierskap av mannskjønnet), og vår eksistens knyttes hovedsaklig til utøvelse av seksuelle handlinger.

Jeg går konsekvent ikke inn i debatter som dette basert på et premiss om likestilling, da likestillingskampen har handlet om så ekstremt mye annet - og mye viktigere saker enn hvem som puler hvem.

Med all respekt, jeg tror ikke du helt har fått tak på hva debatten egentlig handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg tror at norske i kvinner ihvertfall ikke hadde blitt sett på som de aller billigste og lette og få tak i. Det er ikke moro når jeg er nede i spania og bartenderen og kelneren forteller meg at i norge trenger man ikke horehus en gang!

Vi har jo alle sett avisoppslagene fra tyrkia som forteller at absolutt alle som jobbet i baren hadde pult på norske jenter.

Si meg, er det sånn dere vil at utlandet skal se på dere?

la meg se om jeg kan finne det.

Faktisk, for meg spiller det overhodet ingen rolle. Jeg er meg, og jeg vet hva jeg står for, så dersom enkelte folk mener et eller annet om "norske jenter", bryr det meg virkelig midt i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold - helt oppriktig: hva er det som gjør at du er fullstendig besatt av det kjønnsbaserte sexrelasjonsmarkedet?

Du klarer jo å knytte ENHVER gitt problemstilling og hypotese opp mot dette.

"Hvorfor trodde noen månen var flat": laaaang innledning, konklusjon: sexrelasjonsmarkedet.

"Hvorfor ble handlingsregelen satt til 4%": sexrelasjonsmarkedet.

Etc,etc.

Det er underlig at du i den ene setningen forsvarer likestilling(dog med helt banalt utgangspunkt), for så i den andre å kategorisere og redusere kvinner til en eiendom(våre kvinner/deres kvinner), og reduserer deres verdi til utelukkende seksuell karakter(blabla, de burde være misunnelige; vi kan ha sex med dem så mye vi vil/men nei, det gjelder jo ikke fordi kvinner sprer jo bena for hvem som helst).

Vi tilhører altså noen(i dette tilfelle kulturelt basert eierskap av mannskjønnet), og vår eksistens knyttes hovedsaklig til utøvelse av seksuelle handlinger.

Jeg går konsekvent ikke inn i debatter som dette basert på et premiss om likestilling, da likestillingskampen har handlet om så ekstremt mye annet - og mye viktigere saker enn hvem som puler hvem.

Hvis du ønsker å vite grunnene til Cuckolds facinasjon for sexrelasjonsmarkedets etikk synes jeg du bør ta det på PM. Det hører ikke hjemme i denne debatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

For øvrig, hvor stort "problem" er dette med at kvinneundertrykkende menn får sex med norske kvinner som ønsker et likestilt samfunn? Altså, hvor utbredt er det? Vil tippe ikke så veldig.

At innvandrergutter fra enklaver med sterk dobbeltmoral stort sett får dekket sitt behov hos norske jenter burde ikke være ukjent for noen:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html

Heller ikke at menn i typiske sydendestinasjoner har stor pågang fra nordeuropeiske jenter og dermed får dekket sitt behov samtidig som søstrene deres må forholde seg til helt andre regler:

http://www.dagbladet.no/2010/09/15/magasinet/film/tv_og_medier/13306382/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norah

Med all respekt, jeg tror ikke du helt har fått tak på hva debatten egentlig handler om.

Ikke?

Halvparten av startinnlegget handler jo om:

Jeg skulle ønske menn fra mindre likestilte kulturer ville se på den nordiske mannens situasjon og si til seg selv:

"Disse nordiske mennene har sannelig mange fordeler også, de har riktignok mistet den posisjon vi har i vår kultur, men de har også vunnet mye nytt, og samlet sett har de kommet like bra eller bedre ut. Kanskje det ikke ville vært så dumt å innføre likestilling likevel? De likestilte skandinaviske mennene har f.eks en helt annen tilgang til tilfeldig sex."

Men dessverre vil de nok i neste øyeblikk tenke:

"Ups, nei, det har de visst ikke, for sannheten er jo at vi kanskje har enda lettere for å få jentene deres til sengs, noe som bare er et bevis på at kvinner foretrekker mindre likestilte menn. Så det var et dårlig eksempel... Når jeg tenker etter var det et veldig dårlig eksempel. For mange av disse jentene har jo selv beklaget seg over de tafatte likestilte nordiske guttene og sagt rett ut at de foretrekker oss fordi vi er mer menn."

Jeg leser: tilgang til tilfeldig sex, sexrelasjonsmarked.

Og ja, det ble sagt i kontekst av hva Cuckold har snakket om tusen ganger før.

At jeg tolker noe annerledes enn deg er ikke ensbetydende med at jeg ikke evner å forstå ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold - helt oppriktig: hva er det som gjør at du er fullstendig besatt av det kjønnsbaserte sexrelasjonsmarkedet?

Du klarer jo å knytte ENHVER gitt problemstilling og hypotese opp mot dette.

"Hvorfor trodde noen månen var flat": laaaang innledning, konklusjon: sexrelasjonsmarkedet.

"Hvorfor ble handlingsregelen satt til 4%": sexrelasjonsmarkedet.

Etc,etc.

Det er underlig at du i den ene setningen forsvarer likestilling(dog med helt banalt utgangspunkt), for så i den andre å kategorisere og redusere kvinner til en eiendom(våre kvinner/deres kvinner), og reduserer deres verdi til utelukkende seksuell karakter(blabla, de burde være misunnelige; vi kan ha sex med dem så mye vi vil/men nei, det gjelder jo ikke fordi kvinner sprer jo bena for hvem som helst).

Vi tilhører altså noen(i dette tilfelle kulturelt basert eierskap av mannskjønnet), og vår eksistens knyttes hovedsaklig til utøvelse av seksuelle handlinger.

Jeg går konsekvent ikke inn i debatter som dette basert på et premiss om likestilling, da likestillingskampen har handlet om så ekstremt mye annet - og mye viktigere saker enn hvem som puler hvem.

Ta deg tid til å lese hva jeg skriver, så vil du se at din beskrivelse av hva jeg står for er fri fantasi, jeg snakker ikke om eierskap til kvinner, men at kvinner i likhet med alle andre voksne mennesker bør tenke konsekvens av sine handlinger. Også på det seksuelle området. Jeg er for kvinnefrigjøring, men ikke for at kvinner skal være frigjort fra å tenke etikk og konsekvens. Jeg er heller ikke for at frigjorte kvinner skal hjelpe de mest undertrykkende menn til uforpliktende sex slik at disse slipper å betale prisen for sine holdninger, en pris deres søstre betaler hver eneste dag.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Øh. Men der står det jo at norske jenter som ferdes i muslimske miljøer blir opptatt av å være kyske og dydige.

Og dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

... for du tror vel ikke det at dersom disse mennene blir nektet sex fra norske kvinner, så vil de plutselig endre oppfatning og kvinnesyn?

At det å oppleve å miste goder man hittil har hatt, å oppleve at så lenge man har et dårlig kvinnesyn så kommer man svært dårlig ut på attraktivitetsmarkedet man hittil har hatt gode sjanser på ikke på sikt vil tvinge dobbeltmoralske innvandrermenn til å revurdere sitt ståsted av egoistiske grunner, skal det godt gjøres å argumentere mot. Alternativet er jo at disse lever uten sex til de blir gift, eller betaler i dyre dommer for prostituerte, og begge deler vil oppleves som en ganske dramatisk downgrade som få av dem vil være fornøyde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk, for meg spiller det overhodet ingen rolle. Jeg er meg, og jeg vet hva jeg står for, så dersom enkelte folk mener et eller annet om "norske jenter", bryr det meg virkelig midt i ryggen.

Så det du står for er at det er helt i orden at norske jenter drar til tyrkia og blir oppfattet som horer av tyrkere fordi det er en del av "kulturen", mens når de samme norske jentene er i norge og blir spurt om denne dobbeltmoralen, - så er man ignorant og likegyldig?

Siden du er en feminist, hva synes du om sexkjøpsloven da, - er sex en privat handling, - eller er all seksuell kontakt en del av noe større slik sexkjøpsloven sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Vel, men hvis de betaler de prostituerte så vil nå damen i det minste få noe igjen for sexen med de her innvandrerne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Men der står det jo at norske jenter som ferdes i muslimske miljøer blir opptatt av å være kyske og dydige.

Og dessverre.

Ja, overskriften viser jo også til dette doble, at jentene på den ene side påvirkes av innvandrernes negative kvinnesyn og på den andre erkjenner at de ikke greier å leve like dydig som de "ærbare" innvandrerjentene, jenter som jo også har en familie og brødre til å "passe på" seg. De norske jentene er derfor kjærester eller pulekompiser med innvandrerguttene, som på visse skoler og i visse bydeler regjerer fullstendig slik at de etnisk norske guttene på samme skole må dra til en annen kant av byen hvis de skal ha sjans på damer.

Vi er neppe uenige om at det også er uheldig at disse jentene til en viss grad adopterer innvandrernes nedlatende syn på seksuelt aktive jenter slik at de nærmest ser på seg selv gjennom deres briller og godtar rollen som puledukker og horer, men det vesentlige her er at disse guttene får pult så mye de bare lyster, til tross for sine nedlatende holdninger til norske jenter. Dette ville vært negativt selv om de norske jentene ikke skulle ha adoptert deres holdninger og sett seg selv gjennom innvandrerguttenes briller. Rett og slett fordi det ville gjøre disse guttene skadefrie og sørge for at de slapp å betale prisen for sin egen dobbeltmoral.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det å oppleve å miste goder man hittil har hatt, å oppleve at så lenge man har et dårlig kvinnesyn så kommer man svært dårlig ut på attraktivitetsmarkedet man hittil har hatt gode sjanser på ikke på sikt vil tvinge dobbeltmoralske innvandrermenn til å revurdere sitt ståsted av egoistiske grunner, skal det godt gjøres å argumentere mot. Alternativet er jo at disse lever uten sex til de blir gift, eller betaler i dyre dommer for prostituerte, og begge deler vil oppleves som en ganske dramatisk downgrade som få av dem vil være fornøyde med.

Hm, jeg er ikke overbevist. Dersom du ser på noen av de mest kvinneundertrykkende kulturene man har, preges ikke akkurat disse av vestlig turisme; langt mindre av at skandinaviske kvinner har tilfeldig sex der. Ja, for vi er vel enige om at grunnen til den kvinneundertrykkende i eksempelvis Saudi - Arabia, Pakistan, Somalia og Sudan ikke er at mennene der "kan surfe som gratispassasjerer på den skandinaviske kvinnefrigjøringen"?

Ellers er grunnkonflikten her mellom individualisme og kollektivisme. Den førstnevnte gruppen vil, naturlig nok, anse holdningen om at man skal handle som en del av en gruppe(slik man unektelig gjør dersom man skal unnlate å ha sex med menn fra spesifikke land: Man oppnår tross alt ingenting ved å selv gjøre dette, men håpet til Cuckold er at man kan oppnå en endring i kulturen dersom et tilstrekkelig antall kvinner gjør dette), og bli betraktet som en del av et kollektiv("våre kvinner", "deres kvinner" osv.). Individualister ønsker å være nettopp det - individer - og det vil dermed fremstå som en tanke absurd at man ikke skal ha sex med dem man selv ønsker, fordi det angivelig skal skade kollektivet. Den sistnevnte gruppen vil derimot anse dette som en hensiktsmessig måte å løse problemer på, ettersom de(herunder Cuckold)betrakter dette som en hensiktsmessig måte å utdøve negative sanksjoner mot uønskete holdninger. Med så forskjellige ståsteder å se problemstillinger fra, er det ikke noen overraskelse at man, til tross for et uvisst antall tråder om emnet her på KG, stadig er like uenige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men nei, det har visst ikke blitt slik heller, for selv om likestilling er et ord man ofte tar i sin munn, viser praksis at mor, med mindre hun er grei og sier seg villig til å dele omsorgen med far, kan være rimelig trygg på å få den daglige omsorgen for barna ved et samlivsbrudd."

Ikke bare det, men hun kan få barnefaren til å forsørge ungen han ikke har rett til å treffe, mens hun selv får en ny mann inn i sitt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det, men hun kan få barnefaren til å forsørge ungen han ikke har rett til å treffe, mens hun selv får en ny mann inn i sitt liv.

Det sjukeste er at kvinner later som de ikke ser det en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange år siden før i heile tatt debatten om tyrkia ferie noensinne dukket opp. Drog venninder av min søster til Tyrkia. ofc fortalde dei min søster kva som hadde skjedd og hva dei gjorde.

Ikke bra.

ca 1950, skulle ein norsk mann/gut få seg noe måtte han gjennom far til jenta før han i heile tatt hadde noe han skulle sagt. Og deretter gifte seg for å få sex. Ting har forandret seg.

Ser nu folk på facebook legg ut tyrkia bildene sine, han og han var so kjekk bla bla. Jeg er ivrig teikneserie leses, kan lese mellom rutene. Og nylig var ein jentegjeng herfra på Tyrkia tur. Vi tenker jo vårt da, sjølv om ofc mange er solslikkere, party og bare slappe av med drinker.

Er vel same som enslige menn som reiser til thailand, bare at dere slepp å betale. Antagligvis får ein mye gratis av drinker, kome gratis inn på utesteder mens menn må betale osv.

Litt morsomt at tyrkiske menn føler seg brukt da og at dei blir forelsket i jentene. Som tydligvis eigentlig bare er ute etter moro og sex.

Vet no faktisk ikke heilt korleis mitt ståsted er angåendes dette, men historien til min søster har sittet i meg heile livet om hva hennes venninder gjorde og lot seg bli utsatt for.

Trur nok cuckold har rett jeg det noen damer gjør er svært skadelig for norge. Men jeg trur og damene har rett utenlandske menn er lettere å ha med å gjøre enn norske, mer spennedes og gir kvinner akkurat det dei vil ha. Men dei er nok ikke gifte matrial i deires auger. "Boytoys".

Jeg trur og det er for mye forlangt å si til damer at dei må slutte, men det er litt rart at norske menn som ikke får seg sex men er villige til å betale 19-26 tusen kroner natta hos ein prostituert, med fare for bot på kanskje 10 tusen kroner. Når norske jenter visstnok gir sex gratis???

Ja sex og nærhet er ingen menneske rett, men når den eine parten har så lett tilgang på det og ein stor del menn blir utestengd for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er ikke overbevist. Dersom du ser på noen av de mest kvinneundertrykkende kulturene man har, preges ikke akkurat disse av vestlig turisme; langt mindre av at skandinaviske kvinner har tilfeldig sex der. Ja, for vi er vel enige om at grunnen til den kvinneundertrykkende i eksempelvis Saudi - Arabia, Pakistan, Somalia og Sudan ikke er at mennene der "kan surfe som gratispassasjerer på den skandinaviske kvinnefrigjøringen"?

Ellers er grunnkonflikten her mellom individualisme og kollektivisme. Den førstnevnte gruppen vil, naturlig nok, anse holdningen om at man skal handle som en del av en gruppe(slik man unektelig gjør dersom man skal unnlate å ha sex med menn fra spesifikke land: Man oppnår tross alt ingenting ved å selv gjøre dette, men håpet til Cuckold er at man kan oppnå en endring i kulturen dersom et tilstrekkelig antall kvinner gjør dette), og bli betraktet som en del av et kollektiv("våre kvinner", "deres kvinner" osv.). Individualister ønsker å være nettopp det - individer - og det vil dermed fremstå som en tanke absurd at man ikke skal ha sex med dem man selv ønsker, fordi det angivelig skal skade kollektivet. Den sistnevnte gruppen vil derimot anse dette som en hensiktsmessig måte å løse problemer på, ettersom de(herunder Cuckold)betrakter dette som en hensiktsmessig måte å utdøve negative sanksjoner mot uønskete holdninger. Med så forskjellige ståsteder å se problemstillinger fra, er det ikke noen overraskelse at man, til tross for et uvisst antall tråder om emnet her på KG, stadig er like uenige.

Dette er tull fra ende til annen. Å handle etisk ved å tenke konsekvens er ikke på noen måte avhenging av at man skal "tilhøre noen", det er ikke slik at de av oss som velger å kjøpe produkter som ikke er utviklet gjennom dyreforsøk er mer kollektivistisk anlagt og mindre individorienterte mennesker enn de som ikke gjør det. Siden argumentet ditt står og faller på denne feilslutningen blir også konklusjonen ugyldig.

Det er for øvrig ingen som har påstått at tilgang på frigjorte nordeuropeiske kvinner er det eneste som holder den gamle kvinneundertrykkende hore-/madonna-tankegangen på plass, denne har jo eksistert i uminnelige tider, det jeg taler mot er å styrke dens grep om kvinnene ved at frigjorte kvinner gjør disse guttene skadefrie, sørger for at de som de første generasjoner i sine land kan få i pose og sekk, på samme tid opprettholde den samme tankegangen og kreve at søstrene holder seg til den gamle standard, og samtidig surfe som gratispassasjerer på nordeuropeisk kvinnefrigjøring, ligge rundt som om man skulle være en likestilt mann.

Det er negativt i seg selv at slike holdninger belønnes og at slike menn slipper å betale prisen for sin dobbeltmoral. I tillegg er det med på å gjøre det enda mindre sannsynlig at de skal bli inspirert til å gi slipp på sine fordommer. Og der er vi tilbake til startinnegget. For jeg skulle ønske vår likestilling var noe menn fra mindre likestilte kulturer kunne se verdien i. Men det som er av verdi på det seksuelle området har de jo allerede tilgang til gjennom nordeuropeiske jenter. Så hvorfor skulle de misunne oss? De har jo det beste av begge verdener. Beholder kontrollen og den tradisjonelt ledende posisjon som det sterke kjønn - og får samtidig alle fordelene av kvinnefrigjøringen i Nord-Europa.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Dette er tull fra ende til annen. Å handle etisk ved å tenke konsekvens er ikke på noen måte avhenging av at man skal "tilhøre noen", det er ikke slik at de av oss som velger å kjøpe produkter som ikke er utviklet gjennom dyreforsøk er mer kollektivistisk anlagt og mindre individorienterte mennesker enn de som ikke gjør det. Siden argumentet ditt står og faller på denne feilslutningen blir også konklusjonen ugyldig.

Det er for øvrig ingen som har påstått at tilgang på frigjorte nordeuropeiske kvinner er det eneste som holder den gamle kvinneundertrykkende hore-/madonna-tankegangen på plass, denne har jo eksistert i uminnelige tider, det jeg taler mot er å styrke dens grep om kvinnene ved at frigjorte kvinner gjør disse guttene skadefrie, sørger for at de som de første generasjoner i sine land kan få i pose og sekk, på samme tid opprettholde den samme tankegangen og kreve at søstrene holder seg til den gamle standard, og samtidig surfe som gratispassasjerer på nordeuropeisk kvinnefrigjøring, ligge rundt som om man skulle være en likestilt mann.

Det er negativt i seg selv at slike holdninger belønnes og at slike menn slipper å betale prisen for sin dobbeltmoral. I tillegg er det med på å gjøre det enda mindre sannsynlig at de skal være inpirert til å gi slipp på sine fordommer. Og der er vi tilbake til startinnegget. For jeg skulle ønske vår likestilling var noe menn fra mindre likestilte kulturer kunne se verdien i. Men det som er av verdi på det seksuelle området har de jo allerede tilgang til gjennom nordeuropeiske jenter. Så hvorfor skulle de misunne oss? De har jo det beste av begge verdener. Beholder kontrollen og den tradisjonelt ledende posisjon som det sterke kjønn - og får samtidig alle fordelene av kvinnefrigjøringen i Nord-Europa.

Nettopp.

Jeg kan ikke forstå at ikke alle selverklærte feminister finner dette såpass provoserende at det å la disse mennene stille likt med andre menn ved sexpartnervalg ikke føles fullstendig uaktuelt. Dessverre er heller ikke feminister fritatt fra den leie hangen til å kun se sin egen nesetipp, og mange føler seg nok absurd nok som svært feministiske og kvinnefrigjørende der de fullstendig ukritisk ligger med disse mennene som om det skulle være det mest selvfølgelige i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...