Gå til innhold

Den likestilte norske mannens misunnelsesverdige situasjon


Cuckold

Anbefalte innlegg

Jeg måtte tenke meg godt om for å faktisk forstå hva du mente om tafatte menn, selv har jeg en norsk mann som er alt annet enn tafatt. Jeg har heller aldri tenkt over at norske menn er tafatte. :)

Jeg sitter akkurat nå og ser på nrk2, et program som heter fremmed i norge. En av mennene der klager over at noen hadde fjernet klærne hans fra fellesvaskeriet. Han lot klærne ligge i dagevis, og ser på fjerningen av klærne som en straff, og sier at om vi nordmenn hadde behandlet "dem" bedre så hadde de kansje ønsket å tilpasse seg våre "regler" DET kaller jeg tafatt! :fnise:

Det jeg ser for meg at innvandrere misunner nordmenn for, er jobbene de får.

Jeg synes det er vanskelig å se for meg om innvandrere misunner nordmenn for likestillingen vi har. Det blir utrolig generaliserende å diskutere noe sånt. Men kansje de unge kvinnene ser mer opp til likestillingen, og blir inspirert til å stå på krava og stå sterkt. Men det var vel kansje ikke akkurat det du ønsket å disuktere. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har alltid vært en manns samfunn, og er det til dels fortsatt.

På verdensbasis. I Norge er det for første gang i historien flere fordeler ved å være kvinne. Kvotering gir dem store fordeler fordi det er lettere å konkurrere mot andre kvinner når mesteparten ikke satser hardt på karriere.

Dette vil forandre seg etterhvert som kvinner blir mer ambisiøse, men akkurat nå ville jeg mye heller vært kvinne fordi de har fordeler uansett om de velger familie, karriere eller en blanding.

Til TS:

Jeg tror ikke likestillingen gir menn noen fordeler overhodet, men jeg har empati nok til å skjønne at om jeg ble født som kvinne ville jeg satt pris på mulighetene et likestilt samfunn hadde gitt meg.

Endret av Eriks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det. Jeg svarer aldri i tråder uten å ha lest startinnlegget.

Men da var det jo ingen grunn til å be meg gjenta det jeg der har pekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan denne ordningen i Beliga fungerer, men det er jo fullt mulig å gi par mulighet til å ta fødselspermisjon og fordele den seg imellom uten å fastsette en viss kvote for far. Vet ikke om det var det det er snakk om i Belgia, eller om det kun var mor som har rett på fødselspermisjon? Det siste vil være diskriminerende overfor menn, men ikke om det bare er opp til paret selv å avgjøre hvem som skal være hjemme og hvordan de skal fordele dette.

Så da tenker du egentlig at det er helt greit at familien bestemmer selv ift permisjon, men det er ikke greit at folk selv bestemmer hvor mye og hva slags tilfeldig sex de vil ha!?

At familien skal bestemme selv var situasjonen i Norge også, vil du gjette på hvor stor andel av menn som tok ut permisjon da? Det var ikke mange. Og du synes det er rart at mor i mange tilfeller blir hovedomsorgsperson etter samlivsbrudd.

Jeg er for likestilling mellom mor og far, og jeg ønsker at de burde ha avsatt en viss tid hver til permisjon. For far er far, og viktig for barnet, og burde ha rett både på egen opptjening og på å ha tid med barnet.

-annen AB

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da tenker du egentlig at det er helt greit at familien bestemmer selv ift permisjon, men det er ikke greit at folk selv bestemmer hvor mye og hva slags tilfeldig sex de vil ha!?

At familien skal bestemme selv var situasjonen i Norge også, vil du gjette på hvor stor andel av menn som tok ut permisjon da? Det var ikke mange. Og du synes det er rart at mor i mange tilfeller blir hovedomsorgsperson etter samlivsbrudd.

Jeg er for likestilling mellom mor og far, og jeg ønsker at de burde ha avsatt en viss tid hver til permisjon. For far er far, og viktig for barnet, og burde ha rett både på egen opptjening og på å ha tid med barnet.

-annen AB

At det er greit at familien selv bestemmer er jo ikke det samme som at det ikke er grunn til å kritisere det om så å si ingen fedre tar ut fødseslspermisjon. Friheten til å handle innebærer også frihet til å ta dårlige valg, men ikke frihet til å være hevet over kritikk. Jeg har selvsagt ingen ønsker om at den norske stat skal frata norske jenter retten til å velge å spre bena for menn fra kulturer der hore-/madonna-tankegangen står mye sterkere, menn som ville gått berserk om de fant sin egen søster i seng med en mann. Men jeg må jo likevel kunne kritisere norske jenter i den grad de opptrer sånn, og påpeke at de aktivt bidrar til å gjøre det mindre fristende for disse mennene å tenke i retning likestilling i sine egne land eller innad i sine egne konservative innvandrerenklaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Men da var det jo ingen grunn til å be meg gjenta det jeg der har pekt på.

Jo, det synes jeg. Jeg fant nemlig ikke så mye som ga svar på hvordan likestilling er så ille for menn. Jeg lever ute i samfunnet, jeg har to sønner, har mannlige venner, kolleger, en far og en bror, eksmann osv. I min verden er vi likeverdige, og likestilt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

At det er greit at familien selv bestemmer er jo ikke det samme som at det ikke er grunn til å kritisere det om så å si ingen fedre tar ut fødseslspermisjon. Friheten til å handle innebærer også frihet til å ta dårlige valg, men ikke frihet til å være hevet over kritikk. Jeg har selvsagt ingen ønsker om at den norske stat skal frata norske jenter retten til å velge å spre bena for menn fra kulturer der hore-/madonna-tankegangen står mye sterkere, menn som ville gått berserk om de fant sin egen søster i seng med en mann. Men jeg må jo likevel kunne kritisere norske jenter i den grad de opptrer sånn, og påpeke at de aktivt bidrar til å gjøre det mindre fristende for disse mennene å tenke i retning likestilling i sine egne land eller innad i sine egne konservative innvandrerenklaver.

Så egentlig vil du bare diskutere sex, men pakker det inn i likestillingsspørsmålet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det synes jeg. Jeg fant nemlig ikke så mye som ga svar på hvordan likestilling er så ille for menn. Jeg lever ute i samfunnet, jeg har to sønner, har mannlige venner, kolleger, en far og en bror, eksmann osv. I min verden er vi likeverdige, og likestilt.

Det må være fordi du synes den diskrimering menn utsettes for i forhold til barnefordeling er helt naturlig, men for meg som ikke har et sexistisk utgangspunkt oppleves den skjevhet vi har hatt helt opp til i dag i barnefordeling som en alvorlig diskriminering av menn. Så lenge utgangspunktet ikke har vært å dele omsorgen likt, men at "en av foreldrene" (les: mor) skal være hovedforelder og den andre være redusert til en støtteforelder med besøksrett og bidragsplikt, har mor i praksis kunnet velge om hun skal ha hovedomsorgen eller om hun skal dele den med far. Mens far må være sjeleglad om hans ex er så grei at hun er villig til å la ham få halve omsorgen.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig vil du bare diskutere sex, men pakker det inn i likestillingsspørsmålet?

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese startinnlegget ville du sett at jeg også tar opp spørsmålet om barnefordeling. Utfra det du skriver forstår jeg at du likevel ikke har lest startinnlegget og vil derfor oppfordre deg til å gjøre det før du går videre. At dobbeltmoralsk kjønnskultur ikke skulle ha noe med likestilling å gjøre er for øvrig en frisk påstand, noe jeg tror mange feminister ville reagert på. Kanskje også du selv, om påstanden hadde kommet fra en mann og det var kvinner som hadde tatt opp problematikk omkring seksualmoral og kulturell kvinneundertrykking.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Og igjen, jeg har lest startinnlegget. Jeg klarer bare ikke å ta deg seriøst når du mener du skal diskuterer likestilling, og så kommer det hore/madonnapreiket inn igjen. Mangler bare prinsessesyndromet nå, så er det fullbrakt.

Ved samlivsbrudd er nå hovedregelen at omsorg deles 50-50 mellom mor og far. I de tilfellene hvor det fordeles annerledes, er det grunner til det, hvor barnets beste er i fokus. Det er for øvrig viktigere for meg å sette barnas beste foran alt. Så får mor og far sørge for at det gjennoføres.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, jeg har lest startinnlegget. Jeg klarer bare ikke å ta deg seriøst når du mener du skal diskuterer likestilling, og så kommer det hore/madonnapreiket inn igjen. Mangler bare prinsessesyndromet nå, så er det fullbrakt.

Ved samlivsbrudd er nå hovedregelen at omsorg deles 50-50 mellom mor og far. I de tilfellene hvor det fordeles annerledes, er det grunner til det, hvor barnets beste er i fokus. Det er for øvrig viktigere for meg å sette barnas beste foran alt. Så får mor og far sørge for at det gjennoføres.

Dette er jo feil, opptil helt nylig har ekspertenes (barnepsykologenes) råd vært at barn har best av å ha en hovedforelder og en biforelder, og dette har vært utgangspunktet for generasjoner med barnefordelingssaker her til lands. Hvis mor ser seg råd til det og synes barnet skal få se like mye til sin far, går hun med på å dele omsorgen med far. Men om hun ikke ser seg råd til det eller har et dårlig forhold til far etter bruddet, kan hun regne med å få hovedomsorgen. Det skal veldig mye mer til at det er far som ender opp med hovedomsorgen.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS:

Jeg tror ikke likestillingen gir menn noen fordeler overhodet, men jeg har empati nok til å skjønne at om jeg ble født som kvinne ville jeg satt pris på mulighetene et likestilt samfunn hadde gitt meg.

Som jeg skriver støtter jeg også likestilling, full likebehandling av mennesker som individer der kjønn, hudfarge osv ikke skal ha betydning i møte med skole, arbeidsgiver eller det offentlige. Det jeg reagerer på er derfor nettopp avvik fra dette, som i vår barnefordelingspraksis ved samlivsbrudd. I tillegg handler likestilling om kultur, at gutter og jenter lærer seg til å omgås hverandre fra de er helt små, at begge kjønn kan snakke i forsamlinger og delta på alle slags aktiviteter. Og det handler om forholdet mellom kjønnene seksuelt. Hvis du leser det jeg skriver i startinnlegget forstår du at et likestilt samfunn faktisk kan gi en god del fordeler for menn, men det måtte f.eks være et samfunn der far og mor er likestilt og der jentene som er oppvokst i en kultur som har aktivt bekjempet hore-/madonna-tenkningen stort sett holder seg unna menn som ser på dem som billige horer.

I den grad kvinner oppvokst i likestillingens Skandinavia i stedet vender seg til menn fra mindre likestilte kulturer fordi disse etter sigende skal være mer "menn", er det jo nettopp et spark til likestillingen. Å ha tilgang på mye tilfeldig sex er faktisk et gode, men som den fremmedkulturelle mann tenkte med seg selv i startinnlegget: "Ups, nei, det har de visst ikke, for sannheten er jo at vi kanskje har enda lettere for å få jentene deres til sengs, noe som bare er et bevis på at kvinner foretrekker mindre likestilte menn. Så det var et dårlig eksempel... Når jeg tenker etter var det et veldig dårlig eksempel. For mange av disse jentene har jo selv beklaget seg over de tafatte likestilte nordiske guttene og sagt rett ut at de foretrekker oss fordi vi er mer menn."

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig vil du bare diskutere sex, men pakker det inn i likestillingsspørsmålet?

Hmm trur du er inne på noe her.

Jo, det synes jeg. Jeg fant nemlig ikke så mye som ga svar på hvordan likestilling er så ille for menn. Jeg lever ute i samfunnet, jeg har to sønner, har mannlige venner, kolleger, en far og en bror, eksmann osv. I min verden er vi likeverdige, og likestilt.

Nei kvinner og menn vil aldri bli sett på som likeverdige og likestilt i samfunnet i dag. Dette ser ein daglig i nyheter men legger gjerne ikke merke til det. 1000vis av kvinner og barn drevet på flykt, men ingen nevner mennene som dør eller og flykter. Kvinner og barn først. Båten synker, kvinnene og barna får livbåtene. Mennenne drukner. osv osv.

Jeg og synes jeg at det at nordmenn sier vi er så likestilte og likeverdige ikke helt stemmer kanskje. Mulig det stemmer mye på skuler, i arbeidslivet og i heimen/familie. Men under andre verdenskrig deltok svært få norske kvinner i motstandskamp. Mens i andre land benyttet seg av dei som sabatører, snikskyttere, partisaner.

Vestlige samfunn har ein tendens til å skåne kvinner fra krig, tungt og farlig arbeid (eller ungår dei det selv).

I byen her jeg bur vasker vi kjemikalie tanker, har aldri hørt om noen eller mange kvinner som har blitt sendt ned i tankane for å rengjøre dei. Farlig arbeid men..det er nesten alltid kvinner som passer på og raporterer når mennene gjør arbeidet.

Transporten ansetter bare kvinner for tiden for å balansere ut mengden med menn som jobber der. Er du mann får du ikke jobb, kvinne automatisk jobb. Men ingen kvinner får jobb som sjauerer, (mulig ingen vil bli det da siden det kan være farlig og bli klemt i hjel) der ser jeg bare menn som jobber. Kompis har jobbet for eit kjent stort firma i ca 6-7 år innleid fra anna firma. Mange er i hans situasjon, jobber som innleid, dei blir ikke ansett pga av at firmaet er mer intressert i likestillings kvoten. Kvinnene får fast jobb. Mennene innleid men får ikke jobbene selv om dei vil ha dei.

Diskuterte litt dette med ein kompis der jeg sa at ei kvinne kan gjøre like god jobb som ein mann som grave maskin fører, men kvinner ønsker ikke å bli gravemaskin fører. Derfor blir dei vel ikke like god gravemaskin fører? Eller fisker osv osv.

Dette går andre veien der menn unngår omsorgsyrker, passe på eldre, syke, funksjonshemmede.

So lenge menn ønsker mer spennede, kanskje farlige yrker. Og kvinner går for mer trygge og behaglige yrker, der ein ikke set liv og helse i fare. Eller å jobbe utendørs. Men utdanner seg for stillinger som er tryggere. Ja jeg vet vaskejobber er og kan være svært helseskadlig og psykisk sjuke kan være farlige.

Likestilling har nok ikke vært bra for norske menn, men det var nok ikke meininga overhode. Arbeidet til mannsdominerte yrker sin verdi blir og nedprioritert og tatt som ein selvfølge. Se litt rundt deg i samfunnet og huset/rommet du er i.

Sofaen du sitter på er mest sannsynlig laget av ein mann. Fisken og kjøttet og frukten du spiser er somregel dyrket og oppdrettet/høstet av menn. Også fraktet av menn, foredlet videre av menn. Datamaskinen du sitter å skriver på forum er funnet opp av menn (nå er det nok mest kvinner som lager komponeneten av firmaer drevet av menn). TV, DVD, bluray menns oppfinnelser. bordet og stolen du sitter på har gjennom århundrer blitt laget av menn. Huset du bur i blir nesten bare bygget av menn. Bilen du kjører, menn som lager og utvikler. Feieren som kommer er oftest ein mann, den som bygger peisen og båten du drar på sjøen er bygget og deseignet av menn. Flyet du drar med til ein annan by er piloten somregel menn, folkene som jobber med flyene er somregel utelukkede menn. Båten du drar med til neste by er det bare menn untatt i kantina. Båtene som frakter råvarer fram og tilbake mellom land er det stort sett bare sjømenn (menn). osv osv kan holde på i det uendlige.

Nå trur jeg kvinner kan gjøre dette og like bra som menn. Vi er komt so langt i likestilling i norge. So korfor gjør dei ikke det?. Fordi dei ikke ønsker det. So lenge ein ikke ønsker seg inn på den mannlige arena untatt der det passer seg. Politikk, forskning, lederstillinger. Kjem vi aldri til å ha likestilling/likeværd.

Men einaste som er av interesse for dei som kjemper for likestilling er å få tak i like mye penger som menn. Med minium risk for sin eigen helse og sikkerhet. Og helst ikke arbeide utendørs og under utrivlige/farlige miljø.

Så heile greia kommen ned på om, ein fisker som drar ut på sjøen med fare for at båten synker eller ein dett uti. Skal lokkes av lønna eller yrket. Mens en/ei som sitter på land og flytter penger og dokumenter skal tjene mer.

Ser mye på ice road truckers, deadliest catch, og tømmer hogst serien (husker ikke navnet akkurat nu). Snakk om mye penger når dyktighet og flaks slår til. + enormt mye arbeid. Dei mennene fortjener kvar einaste krone for det dei utset seg for. Noen på eit kontor med utdanning som skal kreve like mye som dei karane (og ytterst få kvinner) fortjener det ikke.

Ingen land i verda har likestilling. Kanskje under stalin sin kommunsime, og kinas kommunisme og nord korea sin kommunisme. Der verdien av ein mann og kvinne var like svak. Der eit kvinnes liv betydde nada, det same som ein manns sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

I den grad kvinner oppvokst i likestillingens Skandinavia i stedet vender seg til menn fra mindre likestilte kulturer fordi disse etter sigende skal være mer "menn", er det jo nettopp et spark til likestillingen. Å ha tilgang på mye tilfeldig sex er faktisk et gode, men som den fremmedkulturelle mann tenkte med seg selv i startinnlegget: "Ups, nei, det har de visst ikke, for sannheten er jo at vi kanskje har enda lettere for å få jentene deres til sengs, noe som bare er et bevis på at kvinner foretrekker mindre likestilte menn. Så det var et dårlig eksempel... Når jeg tenker etter var det et veldig dårlig eksempel. For mange av disse jentene har jo selv beklaget seg over de tafatte likestilte nordiske guttene og sagt rett ut at de foretrekker oss fordi vi er mer menn."

Urk. Kan du VENNLIGST slutte å bruke begreper som "våre jenter" og "deres jenter"? Jeg er f... ikke meg "alle norske menns jente". Jeg tilhører verken deg eller andre norske menn (andre enn den jeg er sammen med). Og i tilfelle du lurte; NEI, jeg "sprer ikke bena" for menn fra andre kulturer - og det har jeg heller aldri gjort. Men dersom jeg skulle komme til å ha sex med en mann fra en annen kultur en gang i fremtiden, er dette noe du ikke har noe som helst med. Når jeg går til sengs med noen, er det på bakgrunn av faktorer som forelskelse og begjær/tiltrekning, og ikke med et mål om å belønne holdninger og kvinnesyn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Kan du VENNLIGST slutte å bruke begreper som "våre jenter" og "deres jenter"? Jeg er f... ikke meg "alle norske menns jente". Jeg tilhører verken deg eller andre norske menn (andre enn den jeg er sammen med). Og i tilfelle du lurte; NEI, jeg "sprer ikke bena" for menn fra andre kulturer - og det har jeg heller aldri gjort. Men dersom jeg skulle komme til å ha sex med en mann fra en annen kultur en gang i fremtiden, er dette noe du ikke har noe som helst med. Når jeg går til sengs med noen, er det på bakgrunn av faktorer som forelskelse og begjær/tiltrekning, og ikke med et mål om å belønne holdninger og kvinnesyn.

Men hvis du leser igjen ser du at jeg presiserer (ikke at det burde være nødvendig, men likevel) at jeg ikke har noe ønske om at staten eller noen andre skal frata norske jenter friheten til å spre bena for menn fra mer kvinneundertrykkende kulturer. Jeg påpeker bare at jo mindre det hadde vært av dette, jo bedre ville det vært i den grad det er et mål å gjøre likestilte skandinaviske menns situasjon interessant og forlokkende for menn fra disse mindre likestilte kulturene. Og jo flere norske jenter som villig sprer bena for disse guttene, kanskje samtidig som de rakker ned på sine egne likestilte gutter, jo mindre grunn har disse til å ønske seg i vår situasjon. For i den grad disse belønnes for sin sjåvinisme og manglende likestilling, vil de jo bare få bekreftet sine fordommer, nemlig at kvinner trives best når de er litt undertrykt og at det dummeste menn kan gjøre er å gi sine kvinner frihet slik nordeuropeerne har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Men hvis du leser igjen ser du at jeg presiserer (ikke at det burde være nødvendig, men likevel) at jeg ikke har noe ønske om at staten eller noen andre skal frata norske jenter friheten til å spre bena for menn fra mer kvinneundertrykkende kulturer. Jeg påpeker bare at jo mindre det hadde vært av dette, jo bedre ville det vært i den grad det er et mål å gjøre likestilte skandinaviske menns situasjon interessant og forlokkende for menn fra disse mindre likestilte kulturene. Og jo flere norske jenter som villig sprer bena for disse guttene, kanskje samtidig som de rakker ned på sine egne likestilte gutter, jo mindre grunn har disse til å ønske seg i vår situasjon. For i den grad disse belønnes for sin sjåvinisme og manglende likestilling, vil de jo bare få bekreftet sine fordommer, nemlig at kvinner trives best når de er litt undertrykt og at det dummeste menn kan gjøre er å gi sine kvinner frihet slik nordeuropeerne har gjort.

Jeg synes du har et sykt, sykt verdenssyn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du har et sykt, sykt verdenssyn.

Takk, det velger jeg å ta som et kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Urk. Kan du VENNLIGST slutte å bruke begreper som "våre jenter" og "deres jenter"? Jeg er f... ikke meg "alle norske menns jente". Jeg tilhører verken deg eller andre norske menn (andre enn den jeg er sammen med). Og i tilfelle du lurte; NEI, jeg "sprer ikke bena" for menn fra andre kulturer - og det har jeg heller aldri gjort. Men dersom jeg skulle komme til å ha sex med en mann fra en annen kultur en gang i fremtiden, er dette noe du ikke har noe som helst med. Når jeg går til sengs med noen, er det på bakgrunn av faktorer som forelskelse og begjær/tiltrekning, og ikke med et mål om å belønne holdninger og kvinnesyn.

Men i praksis så er det jo det du gjør. Om du ligger med en mann som hindrer søsteren sin i å nyte den samme seksuelle friheten, så bidrar du jo til at han ikke behøver å revurdere sine holdninger. Han får jo åpenbart i pose og sekk, han kan både spille moralsk dommer overfor kvinner og ha muligheten til å ligge med kvinner selv. Èn-null til ham.

Jeg vil forresten kommentere noe i startinnlegget til TS, og det gjelder dette med barnefordeling og menns rett til å stille likt med kvinnen. Jeg er helt enig i at det har vært og fremdeles blir utøvd mye urettferdighet i barnefordelingssaker, men menn må også ta ansvar for hvilken rolle de spiller i barnas liv før samlivsbrudd. Mange menn tar sin del av "grovarbeidet" med barna idag slik de har blitt oppfordret til lenge, det er flott, men det er fremdeles altfor mange som ikke ser viktigheten av å gjøre dette. I altfor mange tilfeller er det fremdeles mor som står mest opp om natten i småbarnstiden, tar de fleste sykt-barn-dagene som om det skulle være helt selvsagt og merker mest på kroppen strevet med å ha barn. Har sett mange eksempler på dette hos familiemedlemmer og bekjente. Det er klart at den personlige tilknytningen mellom mor og barn da blir noe sterkere enn den mellom far og barn, og at dette vil spille en rolle ved barnefordeling. Man må være der og ta sin del av grovarbeidet fra dag én i barnets liv. Om det så vil si at man må kreve å få gjøre det (for at det finnes eiesyke mødre som er overbevist om sin egen overlegenhet er jeg ikke i tvil om). Holdningen at mor er litt viktigere enn far får liksom et snev av legitimitet hvis det fremdeles er mor som bygger den sterkeste tilknytningen til barnet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i praksis så er det jo det du gjør. Om du ligger med en mann som hindrer søsteren sin i å nyte den samme seksuelle friheten, så bidrar du jo til at han ikke behøver å revurdere sine holdninger. Han får jo åpenbart i pose og sekk, han kan både spille moralsk dommer overfor kvinner og ha muligheten til å ligge med kvinner selv. Èn-null til ham.

På sex- og forholdsmarkedet er ikke vinnerne de fremmedkulturelle mennene, som kun kan velge mellom akkurat de samme kvinnene som oss for kortere forhold og tilfeldig sex.

Vinnerne er de seksuelt frie kvinnene, som kan velge og vrake blant beilere fra begge leire. Denne forskjellen blir sterkere og sterkere etterhvert som andelen hore/madonna-utlendinger i befolkningen øker, selv om den ikke er så veldig tydelig enda.

Om kvinnene så var klar over og godtok problemet, hvorfor skal de gjøre noe med det? Jeg har lest forklaringene til Cuckold før, men det er naivt å tro at jentene skal forandre syn.

Ville menn prøvd å forandre på det om det var dobbelt så mange jenter som dem på hvert utested? Sier ledere fra seg lønnsøkningen for å vise solidaritet med gutta på gølvet? Svaret er nei, de fleste er ikke så ideologiske når man kan mele sin egen kake.

Endret av Eriks
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...