Gå til innhold

Den likestilte norske mannens misunnelsesverdige situasjon


Cuckold

Anbefalte innlegg

Jess, da skal jeg dra på ferie til Saudi-Arabia, for det er vel antagelig det landet som er mest tilbakestående når det gjelder likestilling. Og jeg skal avvise VANVITTIG mange menn. Alt i likestillingens tjeneste! Tipper det vil gjøre underverker for kvinnesynet der nede.

Hehe, sånn som du snakker så skulle man nesten tro nordeuropeiske frigjorte jenter fant det like naturlig å gå til sengs med fremmede menn som å puste i samme rom som dem, slik at det å påpeke at det kan være uheldig å ha tilfeldig sex med gutter som ikke ville tålt å finne søsteren i seng med en annen mann nærmest er på nivå med å foreslå at dere skal slutte å puste i samme rom som disse. Det er noe bisart over retorikken din her, jeg vet ikke om du ser det selv. Det å ikke ligge med noen som ville gått berserk om han fant søsteren i seng med en annen mann er slik du fremstiller det en aktiv handling, man må nærmest gå inn og tvinge seg selv fra å gjøre det. Det er nesten like unaturlig og vanskelig som å stoppe å puste. :gjeiper:

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludovie

Det er jo ingen tvil om at de mest mannsjåvinistiske menn må være noen sexguder uten like, for det du sier er jo at du akkurat på dette området velger å ikke tenke på konsekvensen av dine handlinger. Det er veldig mye man kan ha lyst på her i verden, og at du skal velge å sette konsekvenstenkningen i bero i dette ene spesielle tilfellet sier meg at disse mennene må være noe helt spesielt. Det må jo være veldig smigrende for dem selvsagt, for jeg ville aldri forvente at kvinner skulle oppgi hele etikkens prinsippielle tenknkning bare fordi jeg er så uimotståelig, men så har jeg kanskje heller ikke et tilstrekkelig nedlatende syn på kvinner, det kan være der det ligger.

:klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Men du Cuckold, du mener altså at måten man "oppdrar" menn på, og får dem til å tenke og handle slik man vil, er ved å nekte eller tilby sex? Jeg NEKTER å forholde meg til slikt. Som tidligere nevnt (opptil flere ganger), har jeg sex fordi jeg VIL. Punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen som brant for dyrevelferd, miljø eller andre etiske problemstillinger hadde argumentert som du gjør, Cuckold, så hadde de nok blitt avvist som sneversynte fanatikere ganske fort. Igjen så presenterer du din moralske overbevisning og din løsning på den etiske problemstillingen som den alle må følge. Etiske problemstillinger er ikke så enkle. I tillegg er ikke alle mennesker like opptatt av alle etiske problemstillinger. Det kan man heller ikke være, det er umulig å leve på en måte som er etisk riktig 100 % (spesielt etikk ikke i seg selv er en objektiv størrelse, noe du heller ikke ser ut til å være enig i).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Cuckold, du mener altså at måten man "oppdrar" menn på, og får dem til å tenke og handle slik man vil, er ved å nekte eller tilby sex? Jeg NEKTER å forholde meg til slikt. Som tidligere nevnt (opptil flere ganger), har jeg sex fordi jeg VIL. Punktum.

Les igjen. Ikke minst mitt siste svar til Tabris. Det handler ikke om at hvert enkelt avslag skal være oppdragelse av hver enkelt mann, det handler om at de skal venne seg til å måtte være med og betale prisen for sine egne holdninger, slik at de ikke kan fortsette å surfe som gratispassasjerer på nordeuropeisk kvinnefrigjøring mens søstrene deres må betale hele prisen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen som brant for dyrevelferd, miljø eller andre etiske problemstillinger hadde argumentert som du gjør, Cuckold, så hadde de nok blitt avvist som sneversynte fanatikere ganske fort. Igjen så presenterer du din moralske overbevisning og din løsning på den etiske problemstillingen som den alle må følge. Etiske problemstillinger er ikke så enkle. I tillegg er ikke alle mennesker like opptatt av alle etiske problemstillinger. Det kan man heller ikke være, det er umulig å leve på en måte som er etisk riktig 100 % (spesielt etikk ikke i seg selv er en objektiv størrelse, noe du heller ikke ser ut til å være enig i).

Nei, Tabris, den argumentasjon som jeg her legger til grunn er svært utbredt etisk, ikke minst blant dyrevelferdsaktivister. Å kalle dette sneversynt fanatisme er uredelig og smålig hersketeknikk og det sier meg at du har mistet grepet på det saklige i denne debatten. Velkommen tilbake når du har et holdbart argument å komme med, du kan begynne med å svare på det jeg skrev til deg.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du i hvert fall ikke bidratt til å opprettholde den undertrykkende dobbeltmoralen i den tyrkiske kulturen.

Veldig bra sagt. Han bård Hokserud, han frp-tullingen som pulte på ei massør i et baltikumland fikk en bot på 25000 kroner.

Årsaken til at bård hokserud fikk forelegg for og pule på en jente i utlandet er for at samfunnet skal sende ett signal til folket om at handlingen til bård hokserud er av ond vilje og det er for og "beskytte" andre kvinner. Forresten var det ett signal om at man ikke kan gjøre som man lyster her i livet og at en person sitt privatliv angående sex er ett offentlig anliggende.

At kvinner ikke klarer og se dobbeltmoralen her gjør at jeg lurer på om våre forfedre kanskje hadde et lite poeng ved og heller umyndiggjøre kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Les igjen. Ikke minst mitt siste svar til Tabris. Det handler ikke om at hvert enkelt avslag skal være oppdragelse av hver enkelt mann, det handler om at de skal venne seg til å måtte være med og betale prisen for sine egne holdninger, slik at de ikke kan fortsette å surfe som gratispassasjerer på nordeuropeisk kvinnefrigjøring mens søstrene deres må betale hele prisen alene.

Vel, for meg er ikke sex en politisk handling. Forbrukeradferd derimot, altså hva jeg velger å kjøpe og ikke, samt generell livsførsel (strømsparing, tog fremfor fly, osv.) er imidlertid det. Og jeg kommer aldri til å legge om til en livsstil hvor jeg betrakter sex som "belønning" for enkelte holdninger hos menn, eller "straff" for andre holdninger. Få ting kunne vært meg fjernere, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for meg er ikke sex en politisk handling. Forbrukeradferd derimot, altså hva jeg velger å kjøpe og ikke, samt generell livsførsel (strømsparing, tog fremfor fly, osv.) er imidlertid det. Og jeg kommer aldri til å legge om til en livsstil hvor jeg betrakter sex som "belønning" for enkelte holdninger hos menn, eller "straff" for andre holdninger. Få ting kunne vært meg fjernere, faktisk.

Slik jeg ser det finnes det ikke noe etikkfritt område i livet, på alle livets områder må man tenke konskevens, og det å avstå fra tilfeldig sex med menn med et så nedlatende kvinnesyn at de ville gått berserk om de fant sin søster i seng med en mann er ikke akkurat blant de største etisk offere jeg kan forestille meg. Jeg vil snarere si det er ganske selvsagt. På nivå med å takke nei til å kjøpe tyvgods. Selv om undertrykkelsen og dobbeltmoralen som rammer disse kvinnene selvsagt er et mye alvorligere problem enn tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludovie, så du mener det var galt av samfunnet og bry seg om hvem bård hokserud pulte på i baltikum? Jeg tror ikke påtalemyndighetene er enig med deg!

Jeg synes den loven vi har i dag burde respekteres og også norske kvinner som puler på tyrkiske bartendere i bytte mot vodka-redbull fortjener påtaleforfølgelse. Årsaken er og sende ett signal til folk om at alle ens handlinger er medvirkende for andre mennesker.

Det var ihvertfall den logikken som straffet hokserud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

ludovie, så du mener det var galt av samfunnet og bry seg om hvem bård hokserud pulte på i baltikum? Jeg tror ikke påtalemyndighetene er enig med deg!

Jeg synes den loven vi har i dag burde respekteres og også norske kvinner som puler på tyrkiske bartendere i bytte mot vodka-redbull fortjener påtaleforfølgelse. Årsaken er og sende ett signal til folk om at alle ens handlinger er medvirkende for andre mennesker.

Det var ihvertfall den logikken som straffet hokserud.

Så du er enig i prostitusjonslovgivningen????? :daane:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Slik jeg ser det finnes det ikke noe etikkfritt område i livet, på alle livets områder må man tenke konskevens, og det å avstå fra tilfeldig sex med menn med et så nedlatende kvinnesyn at de ville gått berserk om de fant sin søster i seng med en mann er ikke akkurat blant de største etisk offere jeg kan forestille meg. Jeg vil snarere si det er ganske selvsagt. På nivå med å takke nei til å kjøpe tyvgods. Selv om undertrykkelsen og dobbeltmoralen som rammer disse kvinnene selvsagt er et mye alvorligere problem enn tyveri.

:overrasket:

For øvrig, hvor stort "problem" er dette med at kvinneundertrykkende menn får sex med norske kvinner som ønsker et likestilt samfunn? Altså, hvor utbredt er det? Vil tippe ikke så veldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

ludovie, så du mener det var galt av samfunnet og bry seg om hvem bård hokserud pulte på i baltikum? Jeg tror ikke påtalemyndighetene er enig med deg!

:sprettoy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Vel, for meg er ikke sex en politisk handling. Forbrukeradferd derimot, altså hva jeg velger å kjøpe og ikke, samt generell livsførsel (strømsparing, tog fremfor fly, osv.) er imidlertid det. Og jeg kommer aldri til å legge om til en livsstil hvor jeg betrakter sex som "belønning" for enkelte holdninger hos menn, eller "straff" for andre holdninger. Få ting kunne vært meg fjernere, faktisk.

Politisk handling eller ikke, alle burde vi bestrebe oss etter å handle så etisk riktig som vi kan i alle situasjoner, vi burde bestrebe oss etter å tenke igjennom konsekvensene våre handlinger har for medmenneskers situasjon.

Enten man vil kalle det belønning/straff eller noe annet, så burde det ikke være slik at vi lar oss selv slippe å tenke etisk når det ikke passer oss. At sex liksom skal være et fristed fra moral og etikk er en misforstått oppfatning av hva den seksuelle frigjørelsen bygger på, det finnes ingen egen seksualmoral, men moralske og etiske personlige plikter bør gjelde her på lik linje som på alle andre områder av livet. Og i tilfellet menn-med-dårlig-kvinnesyn er det hevet over enhver tvil at det å ha sex med disse til tross for deres dobbeltmoral vil bidra til å opprettholde den ufrie, uholdbare situasjonen for disse mennenes kvinnelige slektninger, ja, det vil bidra til at selv norske kvinner opplever skjellsord og trakassering fra disse mennene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Politisk handling eller ikke, alle burde vi bestrebe oss etter å handle så etisk riktig som vi kan i alle situasjoner, vi burde bestrebe oss etter å tenke igjennom konsekvensene våre handlinger har for medmenneskers situasjon.

Enten man vil kalle det belønning/straff eller noe annet, så burde det ikke være slik at vi lar oss selv slippe å tenke etisk når det ikke passer oss. At sex liksom skal være et fristed fra moral og etikk er en misforstått oppfatning av hva den seksuelle frigjørelsen bygger på, det finnes ingen egen seksualmoral, men moralske og etiske personlige plikter bør gjelde her på lik linje som på alle andre områder av livet. Og i tilfellet menn-med-dårlig-kvinnesyn er det hevet over enhver tvil at det å ha sex med disse til tross for deres dobbeltmoral vil bidra til å opprettholde den ufrie, uholdbare situasjonen for disse mennenes kvinnelige slektninger, ja, det vil bidra til at selv norske kvinner opplever skjellsord og trakassering fra disse mennene.

UENIG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ludovie

... for du tror vel ikke det at dersom disse mennene blir nektet sex fra norske kvinner, så vil de plutselig endre oppfatning og kvinnesyn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er enig i prostitusjonslovgivningen????? :daane:

Som ett moralsk forbilde som har en oppførsel som maner til etterfølgelse så mener jeg at likt skal være likt! Dersom menn som er tullinger nok til og betale for sex skal straffes ekstra i tillegg til den belastningen det er og betale for sex så burde jammen meg kvinner som lever gratis på ferier fordi de har funnet seg en "lokal" forklare seg i samme sak og samme mengde.

Man behøver kanskje ikke glattcella eller bøter, men en forklaring hadde vært greit. Akkurat som hokserud måtte forklare seg for politiet burde kvinner som finner "gøyalhet" i sydenland svare i en politiforklaring.

Det er ikke prostitusjonslovgivningen jeg er imot, - jeg er imot det faktum at man skal måtte betale for sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Cuckold - helt oppriktig: hva er det som gjør at du er fullstendig besatt av det kjønnsbaserte sexrelasjonsmarkedet?

Du klarer jo å knytte ENHVER gitt problemstilling og hypotese opp mot dette.

"Hvorfor trodde noen månen var flat": laaaang innledning, konklusjon: sexrelasjonsmarkedet.

"Hvorfor ble handlingsregelen satt til 4%": sexrelasjonsmarkedet.

Etc,etc.

Det er underlig at du i den ene setningen forsvarer likestilling(dog med helt banalt utgangspunkt), for så i den andre å kategorisere og redusere kvinner til en eiendom(våre kvinner/deres kvinner), og reduserer deres verdi til utelukkende seksuell karakter(blabla, de burde være misunnelige; vi kan ha sex med dem så mye vi vil/men nei, det gjelder jo ikke fordi kvinner sprer jo bena for hvem som helst).

Vi tilhører altså noen(i dette tilfelle kulturelt basert eierskap av mannskjønnet), og vår eksistens knyttes hovedsaklig til utøvelse av seksuelle handlinger.

Jeg går konsekvent ikke inn i debatter som dette basert på et premiss om likestilling, da likestillingskampen har handlet om så ekstremt mye annet - og mye viktigere saker enn hvem som puler hvem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Og som jeg tidligere har nevnt, tror jeg at det stort sett er kvinner som faktisk liker de gammeldagse kjønnsrollene som har sex med slike menn. For meg, som betrakter meg selv som feminist, ville det i hvert fall vært helt utelukket, ettersom jeg ikke klarer å tenne på noen jeg synes er en dust.

Endret av Ludovie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...