Gjest Ms. Danes Skrevet 25. juni 2012 #401 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Hvor mye ligger dere på daglig i kaloriinntak? Jeg skal visst ligge på ca 1500 for å gå ned halv kilo i uken, men så må en vel ta med helgekostholdet, hvor jeg gjerne ligger 500 over det, noen ganger 1000 hvis det skjer noe spesielt (selskap, restaurant etc). Vanskelig å spise mindre enn 1300 uten å få en skikkelig fråtsesmell etter noen dager! Bra jobbet, dere som går ned! Endret 25. juni 2012 av Ms. Danes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 25. juni 2012 #402 Del Skrevet 25. juni 2012 Hvor mye ligger dere på daglig i kaloriinntak? Jeg skal visst ligge på ca 1500 for å gå ned halv kilo i uken, men så må en vel ta med helgekostholdet, hvor jeg gjerne ligger 500 over det, noen ganger 1000 hvis det skjer noe spesielt (selskap, restaurant etc). Vanskelig å spise mindre enn 1300 uten å få en skikkelig fråtsesmell etter noen dager! Bra jobbet, dere som går ned! Jeg har en god del mer å ta av enn de fleste i tråden, men ligger på 1600-1650 som grense. Hittil har jeg gått ned 1,5 kg uke 1 og 1 kg uke 2. I helgene ligger jeg på samme kalorigrense, men tar det ikke som noen krise om jeg ligger 1-200 kalorier over. Spiser litt snop (en 20g sjokolade eller et par flak chips) nå og da om lysten melder seg, selv i ukedagene:) For meg fungerer det, jeg går ikke på noen store smeller og holder jevnt nivå selv de dagene jeg er slapp eller ikke orker trene ved siden av. Om du opplever at du går på en smell når du ligger lavt, er det bare å legge lista høyere! 1300 ER lavt selv for normalvektige, og selv om man "tåler det" er det ikke sikkert du tjener noe på det i det lange løp. Vet veldig (altfor) godt at det er lett å ville kutte mer på kaloriene for å få resultater, men min erfaring er at det virker mot sin hensikt i 9 av 10 tilfeller (9 av de minst 10 gangene jeg har vært på slankern, hehe) og at kroppen prøver å ta igjen med godtesug osv som til slutt drar deg ned i fråtsingen. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 25. juni 2012 #403 Del Skrevet 25. juni 2012 Snikveide i dag igjen, har egentlig veiedag på tirsdager Veide 79 kg blank og har gått ned 5,4 kg siden jeg startet for 20 kg siden, og 7,2 kg siden jeg var på mitt største..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Danes Skrevet 27. juni 2012 #404 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har en god del mer å ta av enn de fleste i tråden, men ligger på 1600-1650 som grense. Hittil har jeg gått ned 1,5 kg uke 1 og 1 kg uke 2. I helgene ligger jeg på samme kalorigrense, men tar det ikke som noen krise om jeg ligger 1-200 kalorier over. Spiser litt snop (en 20g sjokolade eller et par flak chips) nå og da om lysten melder seg, selv i ukedagene:) For meg fungerer det, jeg går ikke på noen store smeller og holder jevnt nivå selv de dagene jeg er slapp eller ikke orker trene ved siden av. Om du opplever at du går på en smell når du ligger lavt, er det bare å legge lista høyere! 1300 ER lavt selv for normalvektige, og selv om man "tåler det" er det ikke sikkert du tjener noe på det i det lange løp. Vet veldig (altfor) godt at det er lett å ville kutte mer på kaloriene for å få resultater, men min erfaring er at det virker mot sin hensikt i 9 av 10 tilfeller (9 av de minst 10 gangene jeg har vært på slankern, hehe) og at kroppen prøver å ta igjen med godtesug osv som til slutt drar deg ned i fråtsingen. Lykke til:) Takk godt å høre vi er flere... jeg er nok en av dem som med større hell vil måtte spise litt mer og heller bruke lengre tid på nedgangen skulle gjerne hatt en liten kickstart på de første kiloene så jeg følte at det var noen vits i, men må nok innse at den mest effektive slankekuren/livsstilsendringen er og blir tålmodighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #405 Del Skrevet 28. juni 2012 11,5 er jo kjempebra!!! Merker du stor forandring på kroppen? Hei igjen Ja, jeg merker en viss forskjell på kroppen, men siden jeg skal ned langt mer enn 25kg så er det på en måte også bare en liten dråpe i havet.. Jeg gleder meg til det forsvinner litt mer på magen, det er nemlig der jeg har alt fettet lagret. Jeg har ordentlig epleform, med tynnere legger enn mange av mine slanke venninner, litt tykke lår, bred og flat rumpe og et traktorhjul av fett rundt magen. Føler meg lite sexy kan du si!! Men har heldigvis en samboer som elsker meg som jeg er og støtter meg mye. Han hadde selv noen kilo han kunne kvittet seg med uten at han var skikkelig feit, så nå etter at vi begynte å trene sammen har han slanket seg 12kg og har perfekt vekt for sin høyde Har PCO og derfor ikke så ofte mens (men den er merkelig nok blitt mye mer regelmessig jo feitere jeg har blitt, og det bruker jo vanligvis å være omvendt), men jeg føler at jeg har ganske lang PMS tid før mens der jeg ikke klarer å la være å tenke på sjokolade. Blir helt tussete!! Så det synes jeg er veldig vanskelig. Har også vært litt uinspirert i matveien for tiden.. Litt lei av bare "kjedelig" slankemat. Men vi skal snart (endelig) kjøpe oss gassgrill, og da blir det mye sunn grilling Dere er så utrolig flinke alle her inne! Stor applaus -S- Anonym poster: cdc1e2c43dd9b93d1616a84be7e3245f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juni 2012 #406 Del Skrevet 28. juni 2012 Så flinke dere er som går så mye ned! Jeg har ikke helt troen på den store vektnedgangen i morgen, har vært litt umotivert denne uka, i tillegg til null internett som gjorde at treningen begrenset seg litt. Gått langt tur i terreng lørdag, jogget søndag og onsdag, gått timestur på tirsdag, mens mandag og i dag har det vært lite aktivitet. I tillegg føler jeg vel ikke at jeg har vært så flink i matveien. Konklusjonen er vel at jeg er fornøyd bare jeg ikke har gått opp i vekt. Så blir spennende å se i morgen når det er veiedag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juni 2012 #407 Del Skrevet 29. juni 2012 Så flinke dere er som går så mye ned! Jeg har ikke helt troen på den store vektnedgangen i morgen, har vært litt umotivert denne uka, i tillegg til null internett som gjorde at treningen begrenset seg litt. Gått langt tur i terreng lørdag, jogget søndag og onsdag, gått timestur på tirsdag, mens mandag og i dag har det vært lite aktivitet. I tillegg føler jeg vel ikke at jeg har vært så flink i matveien. Konklusjonen er vel at jeg er fornøyd bare jeg ikke har gått opp i vekt. Så blir spennende å se i morgen når det er veiedag! Som ventet! Jeg har gått opp i vekt! 300 gram har jeg gått opp siden sist uke. Vet ikke om det er reelt da jeg spiste et stoooort måltid i går kveld rett før leggetid, og jeg hadde ganske mye melk i ene puppen, men har ikke mulighet til å kontrollveie i morgen, så da får det vente til neste fredag. Så dagens vekt: 67,1 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 29. juni 2012 #408 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg er det samme som sist uke;71,5 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 30. juni 2012 #409 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg er midt i flytting, og er kjempestresset, dårlig til å spise etc, så jeg har ikke veid meg siden begynnelsen av uken, men har gått ned hvertfall 900 g siden forrige uke. Helt greit det, og har i tillegg mistet noen cm både rundt midjen og brystet/hofte, så jeg sier meg relativt fornøyd. Kommer sterkere tilbake neste uke Stå på, damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 30. juni 2012 #410 Del Skrevet 30. juni 2012 Hei igjen Ja, jeg merker en viss forskjell på kroppen, men siden jeg skal ned langt mer enn 25kg så er det på en måte også bare en liten dråpe i havet.. Jeg gleder meg til det forsvinner litt mer på magen, det er nemlig der jeg har alt fettet lagret. Jeg har ordentlig epleform, med tynnere legger enn mange av mine slanke venninner, litt tykke lår, bred og flat rumpe og et traktorhjul av fett rundt magen. Føler meg lite sexy kan du si!! Dere er så utrolig flinke alle her inne! Stor applaus -S- Anonym poster: cdc1e2c43dd9b93d1616a84be7e3245f Ser du velger å være anonym. Om du ønsker tips, støtte, råd etc fra en en som har vært STOR, må du gjerne sende meg ei melding. Jeg har tatt av 42,2 kg på 6mnd ( blir 6mnd 3.juli) og har enda 9,7 to go. Jeg har på ingen måte sultet meg, men vært bevisst på hva jeg har spist og trent en hel del.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 1. juli 2012 #411 Del Skrevet 1. juli 2012 0,5 ned fra i går til i dag :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 18. juli 2012 #412 Del Skrevet 18. juli 2012 Går mot slutten av første del av ferien nå, og i kveld viser vekta 78,7 Endelig det etterlengta 7-tallet, gitt =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juli 2012 #413 Del Skrevet 19. juli 2012 Kan ikke fatte at jeg har gått ned i vekt siden forrige uke ettersom jeg kun har trent en gang og skeiet ganske ut med kostholdet. Har hatt en "hvileuke", rett og slett!! Men jeg veier altså 65,9 kg.. Så gjenstår det bare å se om det fortsatt er sånn om en uke. Har endelig meldt meg inn i mitt elskede treningssenter igjen, gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 19. juli 2012 #414 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Har gått ned 4,2 kg siden midten av juni, altså på en måned, og går nå på PSMF og trener litt mer for å komme litt bedre i gang Håper å nå under 100 kg før september, er på 113.5 nå. Endret 19. juli 2012 av Måndagsbarn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 20. juli 2012 #415 Del Skrevet 20. juli 2012 Har gått ned 4,2 kg siden midten av juni, altså på en måned, og går nå på PSMF og trener litt mer for å komme litt bedre i gang Håper å nå under 100 kg før september, er på 113.5 nå. Flinkesta æ veit om! Jeg hadde helt glemt denne tråden! :o Status: sist veiedag hadde jeg gått ned 11 kilo blank totalt Wuhu! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 21. juli 2012 #416 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg furter så det fyker om dagen. Jeg gikk ned en hel del de første 10 dagene i ferien, men så tok vi inn på hotell og spiste 5 retters ( fulgte med i oppholdet) to dager på rad, samt at jeg lot alle hemninger fare til frokost siste dag. Den ene av disse dagene gikk jeg Besseggen. Resultatet etter helgen er at jeg gikk opp 1,1 kg!!! Jeg vet jo at dette ikke er en vanlig helg for noen, men jeg blir trist når jeg ikke kan leve som et normalt menneske uten av kiloene smeller på. Jeg har nå vært hjemme i to dager og har alt fått inn tre treninger på treningssenteret mitt.. og hva er resultatet jeg kan skimte med? joda,,, nye 200g opp. Hva i ( og unnskyld kraftsalven) helvete er det som skjer? Jeg ligger på 1200 kcal eller litt under dagen og så går jeg opp? Det skal ikke være mulig vel? Særlig ikke når jeg trener i tillegg og har vært veldig aktiv med rydding og sånt ( ikke sittet på stumpen mao). Jeg er for å si det mildt frustrert nå... Jeg var 4,5 kg unna målet mitt. Det var så nær. Nå beveger jeg meg lengre unna 5,8kg igjen!! Jeg har jo tatt av 46,1 kg på snart 7 mnd og jeg vet det er kjempebra, men akkurat nå er det veldig tungt å være meg. Tar gjerne imot tips og råd.... + oppmuntringer for veien videre. Jeg har på ingen måte tenkt å gi opp, men akkurat nå føles det litt håpløst Et hjertesukk fra meg .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #417 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg furter så det fyker om dagen. Jeg gikk ned en hel del de første 10 dagene i ferien, men så tok vi inn på hotell og spiste 5 retters ( fulgte med i oppholdet) to dager på rad, samt at jeg lot alle hemninger fare til frokost siste dag. Den ene av disse dagene gikk jeg Besseggen. Resultatet etter helgen er at jeg gikk opp 1,1 kg!!! Jeg vet jo at dette ikke er en vanlig helg for noen, men jeg blir trist når jeg ikke kan leve som et normalt menneske uten av kiloene smeller på. Jeg har nå vært hjemme i to dager og har alt fått inn tre treninger på treningssenteret mitt.. og hva er resultatet jeg kan skimte med? joda,,, nye 200g opp. Hva i ( og unnskyld kraftsalven) helvete er det som skjer? Jeg ligger på 1200 kcal eller litt under dagen og så går jeg opp? Det skal ikke være mulig vel? Særlig ikke når jeg trener i tillegg og har vært veldig aktiv med rydding og sånt ( ikke sittet på stumpen mao). Jeg er for å si det mildt frustrert nå... Jeg var 4,5 kg unna målet mitt. Det var så nær. Nå beveger jeg meg lengre unna 5,8kg igjen!! Jeg har jo tatt av 46,1 kg på snart 7 mnd og jeg vet det er kjempebra, men akkurat nå er det veldig tungt å være meg. Tar gjerne imot tips og råd.... + oppmuntringer for veien videre. Jeg har på ingen måte tenkt å gi opp, men akkurat nå føles det litt håpløst Et hjertesukk fra meg .. 46.1 kilo på 7 mnd! Det står det virkelig respekt av!! Jeg aner desverre ikke hva det kan være for noe at du ikke går ned noe særlig nå. Men jeg vet at noen sier at hvis du har vært lenge på en vekt en gang så "husker" kroppen dette og det tar lenger tid å komme seg av det platået igjen. Den vekten du er på nå, har du veid det over en lenger periode tidligere? Jeg er litt klønete til å forklare, så si ifra hvis jeg ikke gjorde meg forstått Så flinke dere er alle sammen! Jeg følger med på dere, men jeg er helt ut av livstilsendringsmodus pga en hel del på hjemmebane så jeg er helt utslitt. Har et håp om at det går over snart og jeg kan komme igang igjen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 21. juli 2012 #418 Del Skrevet 21. juli 2012 46.1 kilo på 7 mnd! Det står det virkelig respekt av!! Jeg aner desverre ikke hva det kan være for noe at du ikke går ned noe særlig nå. Men jeg vet at noen sier at hvis du har vært lenge på en vekt en gang så "husker" kroppen dette og det tar lenger tid å komme seg av det platået igjen. Den vekten du er på nå, har du veid det over en lenger periode tidligere? Jeg er litt klønete til å forklare, så si ifra hvis jeg ikke gjorde meg forstått Så flinke dere er alle sammen! Jeg følger med på dere, men jeg er helt ut av livstilsendringsmodus pga en hel del på hjemmebane så jeg er helt utslitt. Har et håp om at det går over snart og jeg kan komme igang igjen... Nix! Sist jeg veide det jeg veier nå var jeg ungdom. Nå er jeg 31 år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #419 Del Skrevet 21. juli 2012 Nix! Sist jeg veide det jeg veier nå var jeg ungdom. Nå er jeg 31 år.... Ok, da vet jeg ikke. Men kanskje du spiser for lite? Mener å ha lest et sted at man bør få i seg ca 1300 kcal selv om man vil ned i vekt. Men du fortjener virkelig for alle kiloene du har gått ned!! Ikke la de siste få kiloene ødelegge for den prestasjonen det er å gå ned så mange kilo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 21. juli 2012 #420 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg furter så det fyker om dagen. Jeg gikk ned en hel del de første 10 dagene i ferien, men så tok vi inn på hotell og spiste 5 retters ( fulgte med i oppholdet) to dager på rad, samt at jeg lot alle hemninger fare til frokost siste dag. Den ene av disse dagene gikk jeg Besseggen. Resultatet etter helgen er at jeg gikk opp 1,1 kg!!! Jeg vet jo at dette ikke er en vanlig helg for noen, men jeg blir trist når jeg ikke kan leve som et normalt menneske uten av kiloene smeller på. Jeg har nå vært hjemme i to dager og har alt fått inn tre treninger på treningssenteret mitt.. og hva er resultatet jeg kan skimte med? joda,,, nye 200g opp. Hva i ( og unnskyld kraftsalven) helvete er det som skjer? Jeg ligger på 1200 kcal eller litt under dagen og så går jeg opp? Det skal ikke være mulig vel? Særlig ikke når jeg trener i tillegg og har vært veldig aktiv med rydding og sånt ( ikke sittet på stumpen mao). Jeg er for å si det mildt frustrert nå... Jeg var 4,5 kg unna målet mitt. Det var så nær. Nå beveger jeg meg lengre unna 5,8kg igjen!! Jeg har jo tatt av 46,1 kg på snart 7 mnd og jeg vet det er kjempebra, men akkurat nå er det veldig tungt å være meg. Tar gjerne imot tips og råd.... + oppmuntringer for veien videre. Jeg har på ingen måte tenkt å gi opp, men akkurat nå føles det litt håpløst Et hjertesukk fra meg .. Null stress, kjære deg Jeg lever stort sett lavkarbo/PSMF om dagene, og hvis jeg velger å unne meg litt popcorn en dag (karbs + salt) så går jeg opp en kilo rett og slett fordi glycogenlagrene (?) fylles opp og de trekker til seg mye vann Ta et glass tørr hvitvin eller lignende dagen før veiedag og hold karbsa på et minimum + dropp salt den dagen, så skal du se at vekta har droppet igjen dagen etter Vannvekt er pløsevekt, men heldigvis ikke fettvekt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå