Gå til innhold

Ned 20-25 kilo


Japp

Anbefalte innlegg

Cherie: Kanskje kroppen din er på sparebluss? 1200 kcal er ganske lite per dag. Mener det er for lite. At nå når du nesten har nådd målet ditt, så har ikke kroppen din like mye å ta av lenger, dermed har den nå begynt å "spare" ? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cherie: Kanskje kroppen din er på sparebluss? 1200 kcal er ganske lite per dag. Mener det er for lite. At nå når du nesten har nådd målet ditt, så har ikke kroppen din like mye å ta av lenger, dermed har den nå begynt å "spare" ? :klo:

Sparebluss eksisterer i praksis ikke. Det er dessverre en seiglivet myte, men det viser seg at det tar noe sånt som 60 dager med sult (altså ingen mat overhodet) for at kroppen skal sette ned forbrenningen, og da går forbrenningen ned noe slik som 8%.

Cherie:

Det høres nok slemt ut, og er ikke ment sånn, men når man havner på platåer har man ofte glemt noe - eller begynt å underrapportere litt. Gå nøye gjennom matregimet og miks og triks litt med makroene :) Kanskje du holder på vann (høres ganske sannsynlig ut utifra det du forteller, man legger ikke på seg flere kilo rent fett på få dager ihvertfall, det kan du jo trøste deg med), kanskje har du fått i deg en del salt i det siste? Om du holder på vann kan det kanskje være greit å teste å kutte mer på karbs og spise mer proteiner f.eks.

Om du har en myfitnesspal-konto blir jeg gjerne venn med deg der! Men uansett, du har gått ned masse, masse! Det er de siste kiloene som er de verste, men de kommer nok av til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og innspill... La oss håpe at kroppen min finner ut at den skal ned snart!!

Jeg har sprunget 1mil i dag og trent 1 time styrke + power walk med hunden i ca 40 min ...

Og... mener selv at jeg ligger på 1157 kcal i dag. Jeg veier og regner ut ALT.... Har ei lita bok jeg har med meg...

Får legge meg nå... så får vi se hva morgendagen bringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebluss eksisterer i praksis ikke. Det er dessverre en seiglivet myte, men det viser seg at det tar noe sånt som 60 dager med sult (altså ingen mat overhodet) for at kroppen skal sette ned forbrenningen, og da går forbrenningen ned noe slik som 8%.

Åja, der lærte jeg noe nytt i alle fall.. :)

Men stusser likevell litt..Ta min samboer for eksempel. Han er 196 høy, og veier stadig mellom 115 og 120 kg. Han er ikke tjukk, men veldig kraftig med svært kraftige lår, men da med en god liten pondus. Han er fæl på å glemme å spise. Kan finne på å ikke spise noe før middag (og da spiser han det samme som meg, altså ikke for mye), for å å enten ikke spise mer den dagen, eller kanskje bare en brødskive til. En annen dag har han kanskje spist en yoghurt i løpet av arbeidsdagen. Slik er det til stadighet. Har faktisk begynt å spørre han om han har spist i dag, for å prøve å gjøre han mer bevisst.

Etter min logikk, så skulle dette føre til at han gikk ned i vekt? Altså, vi spiser ca det samme. I helgene spiser faktisk jeg mer snop enn han, likevell holder jeg vekten/går ned i vekt (når jeg trener), mens han går opp til ca 120 vinterstid, og ned til ca 115 sommertid. Så jeg har altså konkludert med at hans er i sparebluss, men hvis dette ikke stemmer, hva er det da?

Det er jo så klart alltids en mulighet for at han kjøper seg søppelmat på jobb, at det er årsaken, men det tror jeg ikke, for han er generelt opptatt av å spise sunn mat, selv om han riktignok ikke spiser så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cherie: i går hivde jeg innpå med mais og popcorn (cravings haha) og pga karbene så veide jeg 700 g mer enn i går :-) null stress, kun vann! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Har ikke crawings..annet enn kanskje jordbær noen ganger......

400g ned i dag.... fortsetter takk gode gud rett vei,å men enda ikke fått fjerna alt etter tirs-tors i forrige uke. Altså er det + 400g siden sist uke.... 47 ned totalt.4,9 til målet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg la på meg ett kg fra fredag til søndag, til tross for lite snop og en god del trening. Men jeg har spist mat som gjør at jeg holder på vann.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at jeg får tid til å veie på fredag, så veide i kveld: 77,7 som vil si 1kg ned siden torsdag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det stadig feil vei og jeg veier ALT! Underrapperterer ikke!

Er for å si det mildt frustrert. Føler at kaloriene helt har overtatt livet mitt. Jeg er irritabel, deppa og rett og slett på gråten....

Glefser til de rundt meg. Har det ikke bra. unner meg ingen ting......... og opp 1,6....på ei uke. Er lysten på å gi opp, men klarer enn så lenge å nekte meg selv det.

Trener gjør jeg jo også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og innspill... La oss håpe at kroppen min finner ut at den skal ned snart!!

Jeg har sprunget 1mil i dag og trent 1 time styrke + power walk med hunden i ca 40 min ...

Og... mener selv at jeg ligger på 1157 kcal i dag. Jeg veier og regner ut ALT.... Har ei lita bok jeg har med meg...

Får legge meg nå... så får vi se hva morgendagen bringer

Du trener alt for mye ift. matmengde. Spis mer, så går du ned mer og. Du spiser mindre enn basalforbrenningen din, bare der er du i minus når det gjelder kcal, og treninga i tillegg, så er du laangt over minussiden når det gjelder energi. Det er ikke rart kroppen skriker etter energi, og tviholder på det den kan. (ofte holder den igjen vann og).

Mitt tips til deg er å spise mer, og roe ned treningen.

Hvor ofte trener du? (husk at det er viktig med restitusjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg har skikkelig lyst til å være med her.

Jeg bør ned omtrent 10 kilo, men vet at om jeg skal være realist så er 8 mer sannsynlig og antagelig nok til at jeg vil føle meg vel.

Jeg bruker mylog for å notere maten og skal i gang med trening i dag (har hatt sommerferie i tre uker :flau:) og sverger til moderat lavkarbo for å komme nedover. Har greid det før og skal greie det igjen :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trener alt for mye ift. matmengde. Spis mer, så går du ned mer og. Du spiser mindre enn basalforbrenningen din, bare der er du i minus når det gjelder kcal, og treninga i tillegg, så er du laangt over minussiden når det gjelder energi. Det er ikke rart kroppen skriker etter energi, og tviholder på det den kan. (ofte holder den igjen vann og).

Mitt tips til deg er å spise mer, og roe ned treningen.

Hvor ofte trener du? (husk at det er viktig med restitusjon)

Jeg har vært inne på tanken om at jeg kanskje ligger for lavt i energi i og med at jeg rører meg så mye som jeg gjør, men jeg ser jo også at om jeg øker, så øker også vekta med en gang. Jeg kan med andre ord ikke ligge over 1200 kcal i døgnet om jeg skal ned.

Jeg trener noe mindre nå når jeg har ferie, men når jeg trener for fult ligger jeg på 10 treninger i uken. Jeg er fult klar over restitusjon og hele den greia der, men jeg trener så variert at det er ikke noe problem med den mengden jeg trener. Jeg har 3-splittprogram på styrken, trener intervall, langkjøring og vanngym i tillegg. Jeg har ikke PT, men jeg har en engel av en treningsveileder som følger meg tett opp. Han hadde satt ned foten om jeg kjørte på for hardt. Jeg mistrives om jeg ikke får trene så mye som jeg gjør og jeg trener ikke pga at jeg skal ned i vekt. Jeg trener for at det er godt!

Det skal sies at jeg ikke har telt kalorier mens jeg har trent 10 ganger i uken. Kaloritelling var noe jeg tok opp nå i sommer og da har jeg ligger på mye under 7 treninger i uken...

De siste dagene nå har vekta skutt i været så det holder, men det er helt og holdent min egen skyld. Jeg har hatt to dager på rad med supetrsprekk. Vi snakker mat og snopbonanza. Det er den første sprekken på 7mnd...så jeg skal ikke klage i grunn, men jeg er litt stressa over at jeg fikk to dager på rad, men NU er det ikke snakk om noe mer tull ... Jeg har 7kg som skal vekk ( det var 4,5 GULP) og nå er det no more bullshit!

Wish me luck.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1.7 kg på en uke.

Tror det er mensen fordi jeg har bare spist godis en dag siden forrige onsdag.

Endret av Katniss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å veie på fredag, men i dag står det 75,9 som er -1,8 siden sist (halvannen uke sida) og bare +3,9 unna første store delmål (som er å komme innenfor normal BMI).

Godt å være hjemme igjen! Spørs riktignok om det blir litt utskeiing når jeg skal på ferie neste uke :sjenert:

Suzy: jeg skjønner hva du mener med ferie ;)

Katniss: jeg går som regel alltid opp 1,5-2kg når jeg får mensen, og de forsvinner med en gang den er borte, tror kanskje det er ekstra vann eller noe? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og innspill... La oss håpe at kroppen min finner ut at den skal ned snart!!

Jeg har sprunget 1mil i dag og trent 1 time styrke + power walk med hunden i ca 40 min ...

Og... mener selv at jeg ligger på 1157 kcal i dag. Jeg veier og regner ut ALT.... Har ei lita bok jeg har med meg...

Får legge meg nå... så får vi se hva morgendagen bringer

Du ligger på et alt for lavt kaloriinntak hvert fall, er omtrent 1200 kalorier per dag et voksent menneske skal ligge på i gjennomsnitt bare for å holde kroppen gående. (Altså hjerte, lungene, hjernen osv.) Går så klart helt fint an å spise for lite et par dager, men å alltid ligge på under 1200 kalorier og i tillegg trene kan virkelig ikke være bra? Er ikke noe ekspert når det kommer til dette, men jeg vil anta at det ikke skader å spise litt mer kalorier for deg hver dag? kanskje det hadde vært bedre om du lå et sted mellom 1400-1600 kalorier?

Jeg går raskt ned i vekt, omtrent 1 kg i uken, om jeg spiser under 1800 kalorier dagen. Vet det er individuelt her og jeg kanskje er heldig, sliter med å holde vekten oppe for jeg har virkelig ikke godt av å gå ned. Men poenget mitt er hvert fall at 1200 kalorier ikke kan være bra

Anonym poster: 54aa013cdbca92d79705bdafb3aac725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte helt fint å ligge på 1200 dagen selv når jeg gikk i fjellet i 6-9 timer flere dager i uken. Har ligget på 1200 hele juli og trener en god del. Har null problem med å holde intensiteten oppe + gjennomføre det jeg skal i løpet av en dag...

Jeg øker stadig belastning i styrketreningen min og det samme gjelder fart/hellning på bakkeintervallen min. Jeg blir i stadig bedre form. Jeg er sjeldent plagsomt sulten og spiser jeg noe særlig mer, går jeg opp som sagt.

Har aldri vært så sunn som jeg er nå.

Går ned saakte men sikkert igjen nå etter at en sprekk sendte vekta oppover. Min første sprekk siden jeg startet vektnedgang i januar i år.

Er nesten så jeg vurderer å sjekke stoffskiftet mitt......

Men går sakte rett vei nå .. så tar det easy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok nye bilder i dag. Sist jeg tok bilder var 16 juni. Så en klar forskjell. Det er motiverende. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har kommet greit i gang nå.

Har ikke vekt her og har ikke fått startet opp normallivet med no trening og forsiktig mat, som jeg hadde tenkt, men jeg har forsøkt å kontrollere litt og har fått trent de siste dagene. Datteren min ble brått alvorlig syk og jeg har måtte reise hjemmefra og dermed ramlet ut av alt. Men nå har jeg syklet, løpt i skogen og skal ut og gå tur i dag - og jeg har telt kalorier skikkelig den siste uka.

Til uka skal jeg begynne å instruere igjen (spinning), så jeg håper jeg ramler lett inn i et godt system fra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen gitt, og i dag viser vekta 74,9 som er akkurat 1kg ned fra søndag :) Feira med lunsj ute, samt gikk berserk i MAC-avdelinga på House of Frasers sammen med noen venninner.

Teriyaki: så gøy når man ser forskjell, ikke sant? :) Jeg så på noen bilder fra påska i år her forleden, og jeg kan nesten ikke tro at det er meg det er bilde av lenger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen gitt, og i dag viser vekta 74,9 som er akkurat 1kg ned fra søndag :) Feira med lunsj ute, samt gikk berserk i MAC-avdelinga på House of Frasers sammen med noen venninner.

Teriyaki: så gøy når man ser forskjell, ikke sant? :) Jeg så på noen bilder fra påska i år her forleden, og jeg kan nesten ikke tro at det er meg det er bilde av lenger :sjenert:

Ja det er artig! :) Har gått fra smålubben etter graviditet, til å mye sunnere, slankere og strammere ut! :) Men er ikke ferdig, da. Ønsker fortsatt å bygge muskler, og gjerne gå ned pittelitt til i vekt (når jeg ikke teller med at muskel = vektoppgang).

Jeg veksler mellom å veie 66 og 67 kg jeg, så jeg går ikke på vekten så ofte lenger, for det er så irriterende at vekten går sånn opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...