Gå til innhold

Ned 20-25 kilo

Japp

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Danes

Jeg hadde samme "problem" med sambo, men satte meg ned og tok en skikkelig prat med ham, og forklarte at jeg lever et helt annet liv enn det jeg ønsker meg pga vekten min, at jeg er ukomfortabel i stort sett alle situasjoner og føler at jeg begrenser meg selv og ikke har det bra i hverdagen. Jeg føler at livskvaliteten er på bånn, blir deppa og er ikke meg selv lenger.

Han hadde ikke forstått hvor hardt jeg egentlig hadde det med meg selv og overvekten, og ble helt sjokka over å høre hvordan jeg opplever mitt eget liv.

Nå trenger han selv å gå ned noen kilo, så han har blitt med på reisen :)

Kanskje samboeren din også får større forståelse for hvorfor du vil leve sunt/kutte ut visse typer mat om du forklarer hva livsstilen din gjør med deg mentalt og fysisk, og at du bare vil finne en bedre vei? Lykke til, du er flink uansett.

Takk :)

Jo, vi har snakket mye om dette. Han trenger egentlig å gå ned tolv kilo selv. Men han er veldig avslappet til det, og til kropp - han vil heller kose seg med mat og ha noen ekstra kilo, enn å svette for å få sixpack. Han er forferdelig glad i mat, og han har en fysisk jobb, noe som gjør at han fra før av er vant til å spise mye - stor mann. Men når vi nærmer oss førti og drikker mer vin og lever litt roligere så sniker det seg uansett på. Det er mulig han hadde spist sunn mat uten protester hvis jeg hadde tatt over matregimet hjemme, men det er tungt å være den som må dra lasset for to stykker - forsakelse er ikke hans sterkeste side :sukk: jeg har MER enn nok med å holde min egen motivasjon oppe om jeg ikke skal sørge for hans spising også, på en måte. Han støtter meg i det jeg gjør, men tenker fortsatt ikke over det når han står og griller på en tirsdag og tar seg en øl - for man må jo ha en kald øl når man griller. Påpeker jeg det sier han bare "men man kan ikke droppe alt som er godt".

:murvegg::grine:

Vanskelig.

Jeg veier meg ikke, men jeg skal måle. Uansett veldig motiverende å følge dere - flinke folk! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hittil denne uken har jeg gått ned 0,4 kg. Landet på 115,8 idag tidlig! Vet det er fy å veie seg ofte, men jeg trenger det virkelig.. har ikke orket trene noe særlig denne uken, men har vært "relativt" flink med maten. Satser på 1 kg totalt med litt innsats over helga :)

:spise:

Edit: Har mistet 3 cm rundt midjen hittil - men det er selvfølgelig der jeg er minst fra før av;p om jeg bare kunne miste litt rundt hoftene/lengst ned på magen eller rundt brystet:P Det kommer vel :)

Endret av Måndagsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige fredag: 67,4

I dag: 66,8

Ned 600 gram!

Går fort dette her altså! :jepp: Skal sies at jeg har vært beinhard på kostholdet siste uken, bortsett fra i går! Men nå forventer jeg egentlig bare at det kommer til å stagnere litt, for denne raske vektnedgangen er for god til å være sann! :hoppe: Trodde jo forrige ukes 900 gram var feil, så hadde ikke forventet å se enda mer i minus denne uka.. :) Nå skal jeg max ned 1,8 kg til, også skal jeg legge om fokus på treningen. Blir mer styrke enn kondisjon. Skal fortsette å jogge og gå turer, men kommer til å bytte ut noen av treningsøktene med rene styrkeøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600 gram!

Går fort dette her altså! :jepp: Skal sies at jeg har vært beinhard på kostholdet siste uken, bortsett fra i går! Men nå forventer jeg egentlig bare at det kommer til å stagnere litt, for denne raske vektnedgangen er for god til å være sann! :hoppe: Trodde jo forrige ukes 900 gram var feil, så hadde ikke forventet å se enda mer i minus denne uka.. :) Nå skal jeg max ned 1,8 kg til, også skal jeg legge om fokus på treningen. Blir mer styrke enn kondisjon. Skal fortsette å jogge og gå turer, men kommer til å bytte ut noen av treningsøktene med rene styrkeøkter.

Så fliiiink du er :) GLEDER meg til jeg kan se 60-tallet på vekta :o altså, alt under 70 :P Men først burde jeg kanskje tenle på å komme under 80 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Er 171 cm høy og veier 90 kg. Planen er å gå ned 19 kg innen utgangen av september, så bestemme nytt mål og slagplan etter det. Har nettop fått meg treningsdagbok og har tenkt å logge trening og matinntak der. Skal prøve etter beste evne å veie og måle meg hver fredag. Her er målene mine fra i går:

Hofter: 110 cm

Midje: 78 cm

Byste (omkrets under brystene: 85 cm

Overarm: 35 cm

Lår: 70 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Er 171 cm høy og veier 90 kg. Planen er å gå ned 19 kg innen utgangen av september, så bestemme nytt mål og slagplan etter det. Har nettop fått meg treningsdagbok og har tenkt å logge trening og matinntak der. Skal prøve etter beste evne å veie og måle meg hver fredag. Her er målene mine fra i går:

Hofter: 110 cm

Midje: 78 cm

Byste (omkrets under brystene: 85 cm

Overarm: 35 cm

Lår: 70 cm

Oi har du veldig smal midje? :) Heldig isåfall! Jeg tror jeg er 10 cm bredere over midja og jeg veier 10 kg mindre og er 3 cm lavere :( Men jeg har timeglassfigur likevel da. Kanskje fordi jeg har lovhandles :P

Kjekt at du er med, lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snikveide meg nå, og jeg er 100g ifra å ha mistet 4 kg blank!!!! :yvonne:

Håååper på at jeg kan skryte på meg det i morra. Tenk, 6 kg unna å ha mistet 10 kg. Når jeg har klart -4 kg på 17 dager og jeg har over en måned igjen før jeg reiser til syden, da er det håp!!!!

Nå koser jeg meg med en kaffe mocca. Kaffe med sjokoladeproteinpulver :) Så er det ut i marka med 2-åringen og ei venninne :) KOS!

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte litt, og her er startmålene mine:

midje 90 cm

mage 105 cm

lår 68,5 cm

I dag var de:

midje 87 cm -3 cm

mage 101 cm -4 cm

lår 65,5 cm -4 cm

!! :D

11 cm totalt :o men jeg SER det ikke....

EDIT: ser at startvekta mi var 84,4 kg da jeg startet, har et innlegg på side 8 (?) da jeg meldte meg inn på tråden her.. Det vil si 4,1 kg ned det...

I EKSTASE!

Beklager all selvskryten her, men i da har faktisk begynt tungt, for jeg har vært fysen på alt mulig for første gang siden jeg virkelig tok meg i skinnet og begynte med slankingen, og var på nippet til å lage helt unødvendige lavkarbo-coockies :gjeiper: så da var det meget motiverende å se resultatene svart på hvitt :sjenert:

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi har du veldig smal midje? :) Heldig isåfall! Jeg tror jeg er 10 cm bredere over midja og jeg veier 10 kg mindre og er 3 cm lavere :( Men jeg har timeglassfigur likevel da. Kanskje fordi jeg har lovhandles :P

Kjekt at du er med, lykke til :D

Ja, jeg har visst en waist to hip ratio på 0.71, ikke så veldig vanlig når man har en BMI på 30 :gjeiper: Så dèt er jeg glad for :) Men hoftene mine har ganske gode lovehandles de også! Det første stedet kvinner mister fett er visstnok i ansiktet og armene, så jeg håper jeg kan føle meg vell i kortermede topper i sommer. Magen, rumpa og låra kan jo til en viss grad skjules i topper og kjoler med empireliv så lenge, men trist å måtte gjemme meg bort i cardigans, så det blir første milepæl ;)

Takk for gode ønsker, og lykke til til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg nå, og jeg er 100g ifra å ha mistet 4 kg blank!!!! :yvonne:

Håååper på at jeg kan skryte på meg det i morra. Tenk, 6 kg unna å ha mistet 10 kg. Når jeg har klart -4 kg på 17 dager og jeg har over en måned igjen før jeg reiser til syden, da er det håp!!!!

Nå koser jeg meg med en kaffe mocca. Kaffe med sjokoladeproteinpulver :) Så er det ut i marka med 2-åringen og ei venninne :) KOS!

Ha en strålende dag!

Må legge til at -4kg på 17 dager er fantastisk! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at -4kg på 17 dager er fantastisk! :klappe:

Hjertelig!! :klemmer:

Hvordan måler man hipratio eller hva du kalte det? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag veide jeg 72,2 kilo mot 73, ett eller annet i forrige uke og ca 73,5 før .

... Og denne uken er jeg 71,5, er fornøyd med vektnedgangen, spesielt siden jeg har sluttet å logge hva jeg spiser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600 gram!

High five!!! Bra jobba:) Har gått ned det samme som deg denne uken :) Du er så nære målet ditt! Må føles bra, det er sterkt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veide meg i dag, nå er det 9,6 totalt :)

Veide meg i dag, nå er det 11,5 totalt. Jeg har jo gått ned, men det burde vært mye bedre. Har blitt litt lite trening pga jeg har vært syk, og PT som har måttet avlyse i siste liten noen ganger pga dødssykdom i familie osv. I tillegg har jeg hatt et veldig godtesug. Utrolig irriterende.

Fra mandag av er det full oppskjerping i kostholdet!

-S-

Anonym poster: cdc1e2c43dd9b93d1616a84be7e3245f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide i dag :o

Jenter..

JEG ER UNDER 80 KG! :D 79,7 kg viste vekta i dag!

Alltid deilig med slike milepæler, gratulerer! :)

-S-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, nå er det 11,5 totalt. Jeg har jo gått ned, men det burde vært mye bedre. Har blitt litt lite trening pga jeg har vært syk, og PT som har måttet avlyse i siste liten noen ganger pga dødssykdom i familie osv. I tillegg har jeg hatt et veldig godtesug. Utrolig irriterende.

Fra mandag av er det full oppskjerping i kostholdet!

-S-

11,5 er jo kjempebra!!! Merker du stor forandring på kroppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fliiiink du er :) GLEDER meg til jeg kan se 60-tallet på vekta :o altså, alt under 70 :P Men først burde jeg kanskje tenle på å komme under 80 :fnise:

Takk! :jepp:

Ja det var deilig da jeg også kom meg ned på 60-tallet etter en graviditet som har gjort sitt.. :)

High five!!! Bra jobba:) Har gått ned det samme som deg denne uken :) Du er så nære målet ditt! Må føles bra, det er sterkt gjort!

Så bra! :)

Ja jeg nærmer meg :jepp: Det føles bra ja, men får så dårlig samvittighet når jeg skeier sååå utrolig mye ut i helgene. Prøver å holde det til kun litt snop en av dagene, men det blir alltid mye mere.

I går spiste jeg ett kakestykke, ett briochestykke, en iskaffe, en halv kaffemilkshake og en kinder maxi :sjenert:

I dag har det blitt en is og en god del brus, og vurderer i skrivende stund å hente meg et par boller i fryseren..

Blir garrantert noe i morgen også.. :sjenert:

Har holdt på sånn i alle år, uansett hvor slank og trent jeg har vært, eller omvendt, dvs før jeg begynte å trene for fire-fem år siden (var litt smålubben da), så vanskelig å endre på. Samtidig vet jeg ikke hvor mye jeg gidder å anstrenge meg for å ikke holde på sånn, siden jeg er aktiv nok til at det ikke fører til vektoppgang. Klarer jo til og med å gå ned i vekt på dette helgekostholdet.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...