Gå til innhold

Ned 20-25 kilo

Japp

Anbefalte innlegg

Måtte lure meg opp på vekta i dag også, siden jeg hadde gått opp sist jeg sjekka. Og i dag viste den 93,2! :) Ned fra 94,5 siden tirsdag! Kanskje det er håp for meg likevel :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Offensive Pie

jeg skal minst ned 20-25 kilo. Men som jeg tenker er det jo ikke bare kiloene som er tingen, mer på cm mål egentlig. det verste er at jeg ikke føler meg så stor, er 168 cm høy (da er jo "ideal" vekten rundt 65 kg) og veier 95 kg (høres ut som den store hesten), men jeg har venner som er større enn meg og veier mindre. Kanskje jeg er så heldig og er velsignet med tunge muskler? :P

Jeg er like høy som deg, og hadde en startvekt ikke langt unna din. Min opplevelse er fortsatt den samme - jeg ser tynnere ut enn vekten sier i forhold til flere av de jeg kjenner. Min teori er at det går på kroppsfasong mer enn det går på muskler. Jeg har en ganske vid ramme, så jeg kan bære mer enn andre før det ser ille ut. Kanskje det samme gjelder deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte fått overaskende reaksjoner når jeg har sagt at jeg veier 68 kg, fordi folk sier de synes jeg ser lettere ut. Men jeg er høy og har tung beinbygning, så er derfor jeg er på tung. De sammenligner jo gjerne min vekt opp mot andre på samme vekt, men som for eksempel er lavere eller har en mer spinkel oppbygning.

Så ja, cm er nok best å følge, eller fettprosent. Ikke at jeg gjør det, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, ned 1,7 kg siden sist uke :)

Da har fettprosenten min gått ned til 36,2 fra 39%

bmi fra 30,4 til 27,8 no. Så går rett vei!

6,7 kg totalt, ca 13kg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda nede i 78 kilo ikke noe ned denne uka, fått hals betendelse og spist mye junk food, orker ikke lage mat, og snoping er jo også en selfølge når man er for syk til å gjøre noe fornuftig og hele dagene går på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige fredag: 68,0

I går: 67,8

Så det er nå 200 gram, men jeg misstenker at en del av det er vann, da det var noe på torsdag som gjorde at tårene rant en god stund. Føler ikke jeg har vært spesielt flink denn uken, har vært uormalt trøtt og sliten.

Skal i konfirmasjon i dag, og risikerer å måtte ta med meg hjem det som ikke blir spist av oreokaken jeg har lagd, så må re flink til uken is det skal komme rsultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke på ferie i Budapest, har jeg tatt en skikkelig oppvask med meg selv og kjæresten. Vi har begge lagt på oss mange kilo etter at vi ble sammen, og de siste mnd har jeg hatt det skikkelig "dritt", om jeg skal være helt ærlig.

Jeg ser ikke "meg selv" lenger i speilet, går ikke med klærne jeg ønsker eller synes er fine, finner knapt noe som passer i (enkelte) butikker og har begynt å slite opp trapper - noe jeg aldri har gjort før.

Jeg har det siste året gjort masse for å forsøke å gå ned i vekt, uten å lykkes - tvert imot fortsetter jeg sakte men sikkert å gå oppover på vekta. Nå føler jeg at det er "siste sjanse", greier jeg ikke å gå ned nok til å ligge innenfor en sunn eller normal vekt iløpet av det neste 1-2 årene, må jeg faktisk se det i øynene og operere meg :( Jeg har en BMI som tilsvarer fedme, har både hjertesykdom, diabetes og leddsykdommer i familien og vet at det er rett rundt hjørnet. Jeg er fortsatt i 20-årene, og vil jo leve et sunt og sosialt liv der jeg ikke bekymrer meg for at de rundt meg bare ser en tjukkas; jeg vil også føle meg vel, attraktiv og synlig.

Det er utrolig vondt å føle seg fanget i sin egen kropp - jeg er så mye mer og annet enn spekket mitt. Det finnes liksom ikke tvil for meg om at jeg har mye å tilby - men jeg vil ikke ut og opp og frem, jeg føler meg så mislykket og enorm :/

Jeg har vært hos lege, dietist, på treningssenteret, svømmer, prøvd alle mulige dietter/kostendringer og jeg er så lei av å se vekten stå stille. Jeg håper at jeg finner en god treningspartner i Oslo til høsten - kanskje noen her? - og er helt på det klare med at dette MÅ gå. Fra igår av er det fisk, grønnsaker, rent vann og trening som gjelder.

Beklager et langt og "håpløst" innlegg.. jeg er bare så langt nede akkurat nå og vil så gjerne endre livsstilen permanent og LYKKES.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

frøkenfryd: :klem:

Det er vanskelig! Men ikke umulig, så ikke gi deg!

Jeg vil gjerne slenge meg på her - men kanskje med en ticker - mer motiverende å visualisere det? Jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg skal ned, det er minst 15 kanskje mer. Er 174 høy, veier 91.

:hoppe:

Endret av Ms. Danes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt helt ut av både tråden her nå og slankingen min :(

Satser på å komme tilbake snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt helt ut av både tråden her nå og slankingen min :(

Satser på å komme tilbake snart!

Jaa det må du gjøre :klemmer: Jeg er også veldig umotivert for tiden. Må virkeig tvinge meg HVER dag. Men av erfaring så går disse umotiverede periodene over dersom man klarer å holde ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Etter en uke på ferie i Budapest, har jeg tatt en skikkelig oppvask med meg selv og kjæresten. Vi har begge lagt på oss mange kilo etter at vi ble sammen, og de siste mnd har jeg hatt det skikkelig "dritt", om jeg skal være helt ærlig.

Jeg ser ikke "meg selv" lenger i speilet, går ikke med klærne jeg ønsker eller synes er fine, finner knapt noe som passer i (enkelte) butikker og har begynt å slite opp trapper - noe jeg aldri har gjort før.

Jeg har det siste året gjort masse for å forsøke å gå ned i vekt, uten å lykkes - tvert imot fortsetter jeg sakte men sikkert å gå oppover på vekta. Nå føler jeg at det er "siste sjanse", greier jeg ikke å gå ned nok til å ligge innenfor en sunn eller normal vekt iløpet av det neste 1-2 årene, må jeg faktisk se det i øynene og operere meg :( Jeg har en BMI som tilsvarer fedme, har både hjertesykdom, diabetes og leddsykdommer i familien og vet at det er rett rundt hjørnet. Jeg er fortsatt i 20-årene, og vil jo leve et sunt og sosialt liv der jeg ikke bekymrer meg for at de rundt meg bare ser en tjukkas; jeg vil også føle meg vel, attraktiv og synlig.

Det er utrolig vondt å føle seg fanget i sin egen kropp - jeg er så mye mer og annet enn spekket mitt. Det finnes liksom ikke tvil for meg om at jeg har mye å tilby - men jeg vil ikke ut og opp og frem, jeg føler meg så mislykket og enorm :/

Jeg har vært hos lege, dietist, på treningssenteret, svømmer, prøvd alle mulige dietter/kostendringer og jeg er så lei av å se vekten stå stille. Jeg håper at jeg finner en god treningspartner i Oslo til høsten - kanskje noen her? - og er helt på det klare med at dette MÅ gå. Fra igår av er det fisk, grønnsaker, rent vann og trening som gjelder.

Beklager et langt og "håpløst" innlegg.. jeg er bare så langt nede akkurat nå og vil så gjerne endre livsstilen permanent og LYKKES.

Jeg vil bare sende deg en stor :klemmer:

Jeg vet det kan være vanskelig, men plutselig finner du det som funker for deg, også løsner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa det må du gjøre :klemmer: Jeg er også veldig umotivert for tiden. Må virkeig tvinge meg HVER dag. Men av erfaring så går disse umotiverede periodene over dersom man klarer å holde ut :jepp:

:klemmer:

Har bare så veldig trøbbel med soving på lillejapp om dagen så jeg føler meg helt zoombie. Men når det er på stell igjen så skal jeg få kommet i gang igjen.

Men jeg følger med dere andre jenter altså og syns dere er veldig flinke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare sende deg en stor :klemmer:

Jeg vet det kan være vanskelig, men plutselig finner du det som funker for deg, også løsner det.

Tusen takk, både til deg og Japp :)

Det føles litt bedre denne uken, har gått ned 0,5 kg siden forrige uke og satser på å trene mer! Har bestilt 30 days shred og får den i posten idag eller imorgen - satser hardt.

Noen dager er det selvfølgelig tyngre enn andre, men det går vel fremover bare man står på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Tusen takk, både til deg og Japp :)

Det føles litt bedre denne uken, har gått ned 0,5 kg siden forrige uke og satser på å trene mer! Har bestilt 30 days shred og får den i posten idag eller imorgen - satser hardt.

Noen dager er det selvfølgelig tyngre enn andre, men det går vel fremover bare man står på videre.

Det gjør det.:) Og husk at hva vekta viser ikke er alt. Noen ganger henger den ikke den helt med. Jeg har opplevd at vekta står stille, når både jeg og andre kan se forskjell, og klærne plutselig blir store. Så om du ikke gjør det allerede, så vil jeg anbefale å bruke målebånd i tillegg. Motivasjon i form av at man merker fremgang er viktig, så det er lurt å ha flere måter å måle fremgangen.;)Å måle kan gi noen positive overraskelser når vekta er kranglete.;)

Nå skal det sies at jeg jevnt over er stor tilhenger av både motivasjon og belønning.;) Det hjalp i tunge perioder, fordi jeg hadde noe å se frem til.:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Har bare så veldig trøbbel med soving på lillejapp om dagen så jeg føler meg helt zoombie. Men når det er på stell igjen så skal jeg få kommet i gang igjen.

Men jeg følger med dere andre jenter altså og syns dere er veldig flinke! :klemmer:

Ah, ser den! Kan ikke si jeg selv har vært så veldig effektiv i perioder hvor det har blitt lite søvn!

__

Jeg går bare på youtube, der er 30 day shred. Mulig det er noe ekstra når man bestiller i posten da, men treningsvideoene er i alle fall lett å finne på youtube. :) Jeg hoppet rett på level to, og synes det er ganske grei trening. Planen min er å trene det alle dager jeg ikke jogger eller går lang trilletur. :)

Er spent på i morgen, men er ikke særlig opptimistisk. Så vi får bare se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vekt forrige fredag: 67,8 (men gikk litt opp igjen pga konfirmasjon

I dag: 67,4 :)

Bra! Det er jaggu en halv kilo på en uke det da:) :klemmer:

Du er allikevel faktisk såpass liten at det er plass til to av deg i kroppen min! (nesten)

Jeg veide meg på mandag ettermiddag, og veide 117,6. Jeg har trent 4 av 5 dager denne uken (skal svømme idag etter jobb) og idag tidlig veide jeg 116,7.

900 g denne uken, satser på 1 kg totalt!! Er egentlig veldig fornøyd, selv om jeg som alltid føler at fettet ikke akkurat renner av meg ;P Innsatsen står ikke helt til resultatet, men no pain no gain!

Dag 1 av 30 day shred var MYE tøffere enn jeg trodde! Svetta som en gris der jeg sto og humpet og hoppet i stua. :fnise:

Endret av frøkenfryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Etter graviditeten har kiloene kommet på igjen. Det er til tider fryktelig vanskelig å spise sunt når man "bare" går hjemme.

I dag veide jeg meg inn til 89,8 og jeg har lyst til å gå ned til 65-70 kilo. Jeg er 1.70 høy :)

Er det noen som vil være med på dette? Hva med å ha veiing hver fredag eller noe?

Det handler om disiplin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg 72,2 kilo mot 73, ett eller annet i forrige uke og ca 73,5 før .

Har så mye som foregår i hagen, så jeg har ikke tid til å drive med tradisjonell trimming, men er aktiv med spade, trillebår, kost og hakke i flere timer når,det ikke regner. Tror at den siste kiloen har forsvunnet pga. Utstrakt bruk av spade i forbindelse med nyoppdagelser i den gamle,gårdshagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...