Gå til innhold

Ned 20-25 kilo


Japp

Anbefalte innlegg

Ååååh for noen usunne dager!! Først 17 mai, så rester etter 17 mai på freadg OG lørdag, SÅ unner jeg meg boller med nugatti i går, og nå har jeg spist et kakestykke hos mamma, og jeg bare kjenner sukkeravhengigheten er HELT tilbake. Tenker baaare på noe søtt og godt. :gjeiper:

Max dårlig samvittighet, menmen..Ny uke i morgen. Et par dager med å være streng på maten og aktiviteten så er sukkersuget borte igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk opp 0,1 kg forrige uke og med tanke på eksamen og 17 mai feiring med mye morro, er jeg fornøyd med at jeg ikke gikk opp mer. Nå under eksamens tiden har jeg økt tyggebehov.

Edit, vekten er 60 blank nå.

Endret av Katniss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg litt på her. Skal bare ned et par tre-fem kilo til :) Allerede gått ned over 30 kg siden graviditeten :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg litt på her. Skal bare ned et par tre-fem kilo til :) Allerede gått ned over 30 kg siden graviditeten :nigo:

:velkommen: Du har virkelig vært flink da!! :) Hvordan har du fått til det?

Jeg hadde så dårlig følelse i dag mtp vekten så måtte bare snikveie meg. Og da hadde jeg gått ned til 87,9 igjen så kiloen opp på fredag er nesten borte igjen :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Du har virkelig vært flink da!! :) Hvordan har du fått til det?

Jeg hadde så dårlig følelse i dag mtp vekten så måtte bare snikveie meg. Og da hadde jeg gått ned til 87,9 igjen så kiloen opp på fredag er nesten borte igjen :hoppendeglad:

Så flott!! Jeg har gått ned 100 gram siden fredag..Noe som er godt gjort med tanke på kostholdet mitt i dagene fram til nå.. :sjenert:

Så flink du er HenLu, som har gått ned så mye. :) Jeg har vel gått ned 24 kg siden fødsel, men i motsetning til deg, så har jeg enda ett kg til før jeg når startvekt.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jammen meg en liten nedtur nå nettopp..I slutten av februar veide jeg 71,5 kg. Nå veier jeg 69,5 kg. Altså bare to kg på så lenge?? Skal jo sies, at det er de siste ukene jeg har klart å se en jevn vektnedgang, for vekten stagnerte en del en periode hvor sønnen min stod opp i halv fem-tiden hver natt, så jeg sov når han sov og bevegde meg lite. Men uansett..To kg på tre mnd..Jaja, satser på at noe av det skyldes at jeg har fått litt ekstra muskelmasse, også skal jeg nok klare å gå ned fortere nå framover enn hva jeg har gjort. :)

Har hittil i dag gått en times trim-tur. Spiste frokostblanding til frokost. Til lunsj skulle jeg ha en kyllingfilet md salat til, men hunden var så frekk at han SPISTE kyllingen!!! Så da blir det bare salat.. :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk jammen meg en liten nedtur nå nettopp..I slutten av februar veide jeg 71,5 kg. Nå veier jeg 69,5 kg. Altså bare to kg på så lenge?? Skal jo sies, at det er de siste ukene jeg har klart å se en jevn vektnedgang, for vekten stagnerte en del en periode hvor sønnen min stod opp i halv fem-tiden hver natt, så jeg sov når han sov og bevegde meg lite. Men uansett..To kg på tre mnd..Jaja, satser på at noe av det skyldes at jeg har fått litt ekstra muskelmasse, også skal jeg nok klare å gå ned fortere nå framover enn hva jeg har gjort. :)

Har hittil i dag gått en times trim-tur. Spiste frokostblanding til frokost. Til lunsj skulle jeg ha en kyllingfilet md salat til, men hunden var så frekk at han SPISTE kyllingen!!! Så da blir det bare salat.. :sjenert:

Synes du er flink uansett jeg - du er jo masse i bevegelse, og du har nok pådratt deg et tilfelle av muskler - som jo veier mer enn fett likevel :)

Og må fnise litt av hunden din, for en frekkas! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Har mine to siste uker på internatskole nå, og et år på internatskole med 5 mnd i utlandet fører til veldig(!) mye, og alt for usunn mat, noe som igjen gjør at jeg bare blir mer og mer misfornøyd med vekta mi. Jeg er rundt 160 høy, og sist jeg veide meg lå jeg rundt 73kg. Jeg ønsker meg ned på rundt 60kg, altså ned 13-15 kg. Har ikke tilgang på vekt på ennå to uker, så det er litt ca-mål foreløpig. Begynner å studere til høsten, og da vil jeg gjerne allerede være i gang med gode rutiner mtp både kost og trening. Håper denne tråden, MyFitnessPal og deres resultater kan være den kickstarten jeg virkelig trenger for å beholde gode rutiner. Må si jeg er imponert over hva dere har fått til, og får til! Det motiverer meg - jeg ønsker også å se fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest og lest og lest og lest, og når jeg ikke har lest har jeg enten gjort oppgaver eller jobbet. Sommerens ekstrajobb er begynt, så nå balanserer jeg to jobber pluss skole. Masse!

Men jeg prøver å holde meg i bevegelse og ta bena fatt i steden for buss og i går ble det en tur på ulriken. Fy søren så grusomt tungt, bena mine var ødelagt og jeg gruer meg allerede til å måtte gjøre det igjen. Det er absolutt en av de tingene jeg ikke kan gjøre alene, da kommer jeg meg ikke opp, så en venn må være med for å dra meg ;)

Vekten står stille, men det er helt ok nå som jeg litter rett forran eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Har mine to siste uker på internatskole nå, og et år på internatskole med 5 mnd i utlandet fører til veldig(!) mye, og alt for usunn mat, noe som igjen gjør at jeg bare blir mer og mer misfornøyd med vekta mi. Jeg er rundt 160 høy, og sist jeg veide meg lå jeg rundt 73kg. Jeg ønsker meg ned på rundt 60kg, altså ned 13-15 kg. Har ikke tilgang på vekt på ennå to uker, så det er litt ca-mål foreløpig. Begynner å studere til høsten, og da vil jeg gjerne allerede være i gang med gode rutiner mtp både kost og trening. Håper denne tråden, MyFitnessPal og deres resultater kan være den kickstarten jeg virkelig trenger for å beholde gode rutiner. Må si jeg er imponert over hva dere har fått til, og får til! Det motiverer meg - jeg ønsker også å se fremgang!

:velkommen:

Jeg har nå lest og lest og lest og lest, og når jeg ikke har lest har jeg enten gjort oppgaver eller jobbet. Sommerens ekstrajobb er begynt, så nå balanserer jeg to jobber pluss skole. Masse!

Men jeg prøver å holde meg i bevegelse og ta bena fatt i steden for buss og i går ble det en tur på ulriken. Fy søren så grusomt tungt, bena mine var ødelagt og jeg gruer meg allerede til å måtte gjøre det igjen. Det er absolutt en av de tingene jeg ikke kan gjøre alene, da kommer jeg meg ikke opp, så en venn må være med for å dra meg ;)

Vekten står stille, men det er helt ok nå som jeg litter rett forran eksamen.

Oi, gå opp på Ulriken er jammen bra! :) Jeg er ikke fra Bergen, men har vært der og det er jammen god trening for deg!

------

Jeg er i skikkelig dårlig humør om dagen... Jeg elsker at det er så fint vær ute, men jeg hater at det betyr at jeg må ha mindre klær. Jeg hater virkelig magen som bare henger der og buler ut :tristbla: Ser ut som jeg er gravid denne sommeren også :sukk: På slike dager skulle ønske jeg kunne trylle meg tynn.

Beklager å bruke dere som klagemur! Hvordan går det med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaging er lov! Jeg stresser over at det er så varmt og at jeg svetter som en gris. Ikke lukter jeg og jeg svetter ikke så mye under armene, men mellom bena og i ansiktet. Svetten renner, spesielt i pannen og på overleppen :kjefte: Skikkelig dritt og ofte pinlig... Liker ikke å gå med korte skjørt og shorts som viser lårene da de er så fryktelig slappe, men i varmen må jeg ha noe og bukser blir for klamt.... Blæææ. I de siste dagene har det blitt tights og diverse lette topper, men nå er jeg tom for rene topper som dekker baken ;)

Trenger nye sommerklær som passer tights og slappe lår NÅ!

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaging er lov! Jeg stresser over at det er så varmt og at jeg svetter som en gris. Ikke lukter jeg og jeg svetter ikke så mye under armene, men mellom bena og i ansiktet. Svetten renner, spesielt i pannen og på overleppen :kjefte: Skikkelig dritt og ofte pinlig... Liker ikke å gå med korte skjørt og shorts som viser lårene da de er så fryktelig slappe, men i varmen må jeg ha noe og bukser blir for klamt.... Blæææ. I de siste dagene har det blitt tights og diverse lette topper, men nå er jeg tom for rene topper som dekker baken ;)

Trenger nye sommerklær som passer tights og slappe lår NÅ!

:klemmer: Skjønner at du tenker over det, men det er nok mest du som legger merke til det. Det er oftes sånn. Si ifra hvis du finner noen slike topper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har venninna mi meldt meg på et eller annet såntderre løp, så nå har jeg ikke noe valg lenger! Etter sommeren flytter jeg til Norge, da blir det *alle hender i været* SATS! LOVER. Mor og far i døden! Jeg MÅ gå ned nå, ellers innbiller jeg meg at diabetesen er rett rundt hjørnet. Sikkert noe annet også. Garantert.. huff:P Må bare motivere meg selv til å greie dette! Sjokolade er ikke min venn..Hoppla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er flink uansett jeg - du er jo masse i bevegelse, og du har nok pådratt deg et tilfelle av muskler - som jo veier mer enn fett likevel :)

Og må fnise litt av hunden din, for en frekkas! :gjeiper:

Ja det er sant det, har vært flink med bevegelsene i det siste! :jepp: Får håpe du har rett ;)

Haha, ja han der er den frekkeste hunden jeg noen gang har hatt! Ingen av de andre to jeg har hatt/har er sånn! :gjeiper:

Jeg er i skikkelig dårlig humør om dagen... Jeg elsker at det er så fint vær ute, men jeg hater at det betyr at jeg må ha mindre klær. Jeg hater virkelig magen som bare henger der og buler ut :tristbla: Ser ut som jeg er gravid denne sommeren også :sukk: På slike dager skulle ønske jeg kunne trylle meg tynn.

Beklager å bruke dere som klagemur! Hvordan går det med dere? :)

Må gi deg en klem :klemmer: Du får prøve å snu det om til ekstra motivasjon, men jeg vet det ikke er lett. Egentlig blir man mer umotivert enn motivert av å se seg i speilet når man ikke er fornøyd. Men dette klarer du!!

___

Jeg lurer på hva dere pleier å spise til frokost, lunsj og kvelds? Middagsmat har jeg lett for å komme på, men det blir ofte mye av det samme her. Jeg har fire "retter" som jeg spiser til disse type måltider:

-To knekkebrød med ost og skinke (kjedelig ja :gjeiper: )

-En skål med litt grov corneflakes, cottage cheese, tine Ja alltid vaniljeyoghurt/vaniljekesam og en form for frukt/bær

- vanlig skål med frokostblandig, alltid av de nøkkelhullmerkede, med tine ekstra lettmelk

- en sjelden gang omelett

Har testet disse frokostene, bortsett fra omeletten, på melk.no. Alle kommer ut med litt for lite kalorier, passe mengde protein og passe mengde kalsium. Så er fornøyd med den. Holder meg også uten problem til lunsj da.

Skulle gjerne hatt enda flere ideer! :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til eksamentiden er over og jeg kan komme i gang med hverdagen igjen. Neste uke igjen bare.

Å sitte x antall timer å lese gjør at jeg fort strekker meg til noe å spiser eller å drikke for å holde energien oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt forrige fredag: 69,6

Vekt i dag: 69,1

Så nå tror jeg kanskje jeg skal klare å nå målet for mai, og det var å komme ned til 68-tallet. Bare 200 g til :jepp: Målet for juni er å se 67.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Is_te

Tror jeg gir opp hele greia med å se kiloene rase ned på vekta. Jeg spiser sunt, lite godis, brus (med sukker), sjeldent chips og fastfood.

Jeg går turer mer eller mindre hver dag, tar litt styrketrening når jeg har overskudd.

Alikvel ikke ned 1 kg siden februar (tilbake på 72kg). Vet at musklker veier mer og bla bla, men seriøst så mye muskler kan jeg umulig ha. Tynne armer, og legger før alt møtes på midten...

Tror jeg må askeptere at kroppen min har funnet sin idealvekt, så får jeg bare fortsette med den sunne livsstilen som før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå er jeg 73,7, midjemålet tar jeg senere.

Denne fredagen var jeg 73,2, så det går nedover, selv om det ikke skjer riktig så fort som jeg ønsker ( hadde jo planlagt 0,5 kilo pr uke, men det ser ut til at det ligger ganske jevnt og trutt på omtrent halvparten).

Har kjøpt Wii siden sist og har begynt å trene med den, det er faktisk riktig morsomt, men er ikke hver kveld jeg tar meg tid - skrev egentlig får tid, men det er jo bare fordi jeg prioriterer litt stillesitting og kos med mannennår barna har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gi deg en klem :klemmer:

Takk for klem :klemmer: Den hjalp meg :jepp:

Tror jeg gir opp hele greia med å se kiloene rase ned på vekta. Jeg spiser sunt, lite godis, brus (med sukker), sjeldent chips og fastfood.

Jeg går turer mer eller mindre hver dag, tar litt styrketrening når jeg har overskudd.

Alikvel ikke ned 1 kg siden februar (tilbake på 72kg). Vet at musklker veier mer og bla bla, men seriøst så mye muskler kan jeg umulig ha. Tynne armer, og legger før alt møtes på midten...

Tror jeg må askeptere at kroppen min har funnet sin idealvekt, så får jeg bare fortsette med den sunne livsstilen som før :)

:klemmer: Det er så kjedelig når man står helt stille uansett hva man gjør. Men sunn livstil er jo det viktigste :)

------

Forrige fredag viste vekta 88,7, i dag viste den 88,1 :)

Sist jeg målte magen var den 107 cm, i dag var den 105 :) Lår og midje på stedet hvil.

Endret av Japp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt forrige fredag: 69,6

Vekt i dag: 69,1

Så nå tror jeg kanskje jeg skal klare å nå målet for mai, og det var å komme ned til 68-tallet. Bare 200 g til :jepp: Målet for juni er å se 67.

Denne fredagen var jeg 73,2, så det går nedover, selv om det ikke skjer riktig så fort som jeg ønsker ( hadde jo planlagt 0,5 kilo pr uke, men det ser ut til at det ligger ganske jevnt og trutt på omtrent halvparten).

Har kjøpt Wii siden sist og har begynt å trene med den, det er faktisk riktig morsomt, men er ikke hver kveld jeg tar meg tid - skrev egentlig får tid, men det er jo bare fordi jeg prioriterer litt stillesitting og kos med mannennår barna har lagt seg.

Så flinke dere er jenter :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...