Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #21 Skrevet 20. mars 2012 Kvinnen påtvinges ikke forsørgeransvar, hun står fritt til å ta abort. Det er faktisk kvinnen som bestemmer om barnet i det hele tatt skal bli født. I prinsippet har du veldig rett i det, men så skjer det at man blir gravid og man kanskje ikke klarer. Det handler om å ikke ville, men man rett og slett ikke klarer å gjennomføre det mentalt. Og da er det i grunn ikke kvinnen som har bestemt at barnet skal bli født, hun har tross alt fått kastet på seg et ansvar hun kanskje aldri har bedt om eller hatt et ønske om. Mvh Yvonne 6
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #22 Skrevet 20. mars 2012 Hun er ikke det. Og det er ikke en mann som tar "abort" heller. Og jeg har aldri sagt at abort er uansvarlig. Mvh Yvonne
Gjest Regza Skrevet 20. mars 2012 #23 Skrevet 20. mars 2012 Syns faktisk det er noe i det. Kvinnen bestemmer jo om ungen blir født eller ikke. Mannen har ingen verdens ting han skulle sagt. Man kan jo ikke tvinge en kvinne til å ta abort, det kan jo rett og slett ødelegge henne, så jeg syns faktisk dette er ett godt alternativ. At mannen har mulighet til å velge bort barnet helt. Og ikke måtte betale bidrag for en unge han uansett ikke ville ha. 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 20. mars 2012 #24 Skrevet 20. mars 2012 ja, det synes jeg de skal få lov til og ja, det høres greit ut med en frist. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #25 Skrevet 20. mars 2012 Det handler om å ikke ville, men man rett og slett ikke klarer å gjennomføre det mentalt. Og da er det i grunn ikke kvinnen som har bestemt at barnet skal bli født Det kan du si, men det er fortsatt galt å tvinge mannen til å betale, synes du ikke?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #26 Skrevet 20. mars 2012 Kan kanskje ta en poll på det for å sjekke hva folk mener. Må vel opprettes av en moderator.
Gjest Regza Skrevet 20. mars 2012 #27 Skrevet 20. mars 2012 I prinsippet har du veldig rett i det, men så skjer det at man blir gravid og man kanskje ikke klarer. Det handler om å ikke ville, men man rett og slett ikke klarer å gjennomføre det mentalt. Og da er det i grunn ikke kvinnen som har bestemt at barnet skal bli født, hun har tross alt fått kastet på seg et ansvar hun kanskje aldri har bedt om eller hatt et ønske om. Mvh Yvonne Men hun har i teorien ett valg, ett valg mannen aldri vil kunne få.
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #28 Skrevet 20. mars 2012 Det kan du si, men det er fortsatt galt å tvinge mannen til å betale, synes du ikke? Kommer an på situasjonen, som sagt. Men uansett er ikke det opp til meg å avgjøre. Men hun har i teorien ett valg, ett valg mannen aldri vil kunne få. Mannen har et valg, nemlig å avstå fra sex, sånn strengt tatt. Mvh Yvonne 4
Gjest Regza Skrevet 20. mars 2012 #29 Skrevet 20. mars 2012 Kommer an på situasjonen, som sagt. Men uansett er ikke det opp til meg å avgjøre. Mannen har et valg, nemlig å avstå fra sex, sånn strengt tatt. Mvh Yvonne Strengt tatt ja, realistisk nei. Voksne mennesker har sex.. Jeg vil ikke ha barn i det store og det hele, ikke vil mannen det heller, men vi har da sex fordet. Hadde klikka i vinkel om jeg ikke kunne hatt sex =p
Gjest Nuppdupp Skrevet 20. mars 2012 #30 Skrevet 20. mars 2012 Kommer an på situasjonen, som sagt. Men uansett er ikke det opp til meg å avgjøre. Mannen har et valg, nemlig å avstå fra sex, sånn strengt tatt. Mvh Yvonne hahahaha, dagens. menn skal frastå fra sex ellers blir det unge!
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #31 Skrevet 20. mars 2012 hahahaha, dagens. menn skal frastå fra sex ellers blir det unge! Jeg sier ikke at menn skal gjøre det, men det kan bli barn ut av det, og hvis man er så naiv og ikke tar det med i betraktningen har man ganske mye skyld i det selv. Og hvis man er så redd for å få barn så bør man selv sørge for prevensjon i form av kondom. Det er ikke kvinnens feil at mannen velger å ha sex med dem. Mvh Yvonne 4
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #32 Skrevet 20. mars 2012 Strengt tatt ja, realistisk nei. Voksne mennesker har sex.. Jeg vil ikke ha barn i det store og det hele, ikke vil mannen det heller, men vi har da sex fordet. Hadde klikka i vinkel om jeg ikke kunne hatt sex =p Vel, da får mannen bruke kondom, hvis han er så redd for barn. Det er ikke bare kvinnens ansvar å sørge for beskyttelse. Mvh Yvonne 3
Gjest Regza Skrevet 20. mars 2012 #33 Skrevet 20. mars 2012 Vel, da får mannen bruke kondom, hvis han er så redd for barn. Det er ikke bare kvinnens ansvar å sørge for beskyttelse. Mvh Yvonne Hverken piller eller kondom er 100% sikkert, selv ikke om man bruker begge deler samtidig.
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #34 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hverken piller eller kondom er 100% sikkert, selv ikke om man bruker begge deler samtidig. Nettopp. Derfor er det eneste valget, hvis man ikke ønsker å stå til ansvar for et eventuelt barn, å avstå fra sex. Realiteten er selvfølgelig en annen, nemlig at de færreste ikke klarer å være i et forhold uten sex, men da må man også ta konsekvensen av dette, nemlig at det kan forekomme at kvinnen blir gravid. Sjansen for å bli gravid minimeres selvsagt hvis mannen bruker kondom i tillegg til eventuelt beskyttelse som kvinnen måtte bruke. Mvh Yvonne Endret 20. mars 2012 av Yvonne 3
Gjest Regza Skrevet 20. mars 2012 #35 Skrevet 20. mars 2012 Nettopp. Derfor er det eneste valget, hvis man ikke ønsker å stå til ansvar for et eventuelt barn, å avstå fra sex. Realiteten er selvfølgelig en annen, nemlig at de færreste ikke klarer å være i et forhold uten sex, men da må man også ta konsekvensen av dette, nemlig at det kan forekomme at kvinnen blir gravid. Sjansen for å bli gravid minimeres selvsagt hvis mannen bruker kondom i tillegg til eventuelt beskyttelse som kvinnen måtte bruke. Mvh Yvonne Ja, men greia er at HVIS hun blir gravid, så KAN kvinnen ta abort. Mannen har ingen valg i dette, det er ett valg bare reservert for kvinnen. Så om kvinnen vil ha barnet, men ikke mannen, så sitter han fast med en unge han må betale for. Om mannen vil ha barnet, men ikke kvinnen, så sitter mannen uten barn og kvinnfolket får viljen sin atter en gang. Ja, de kan avstå fra sex, men som nevnt så er ikke det en realistisk løsning. Jeg syns det er på tide mannen får ett valg.
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #36 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Ja, men greia er at HVIS hun blir gravid, så KAN kvinnen ta abort. Mannen har ingen valg i dette, det er ett valg bare reservert for kvinnen. Så om kvinnen vil ha barnet, men ikke mannen, så sitter han fast med en unge han må betale for. Om mannen vil ha barnet, men ikke kvinnen, så sitter mannen uten barn og kvinnfolket får viljen sin atter en gang. Ja, de kan avstå fra sex, men som nevnt så er ikke det en realistisk løsning. Jeg syns det er på tide mannen får ett valg. Da får vi rett og slett bare være uenige. Man får la være å ha sex hvis man ikke klarer å stå for sine valg. Det er ikke bare-bare å ta abort. Mvh Yvonne Endret 20. mars 2012 av Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #37 Skrevet 20. mars 2012 Jeg sier ikke at menn skal gjøre det, men det kan bli barn ut av det, og hvis man er så naiv og ikke tar det med i betraktningen har man ganske mye skyld i det selv. Og hvis man er så redd for å få barn så bør man selv sørge for prevensjon i form av kondom. Det er ikke kvinnens feil at mannen velger å ha sex med dem. Mvh Yvonne Dersom en mann absolutt ikke ønsker å bli far, da bør han ikke ha sex. Så enkelt er det. Kvinnen eier nemlig sin egen kropp, og ingen har rett til å tvinge henne til å utføre abort. En kvinne kan derimot godt ha sex selv dersom hun absolutt ikke ønsker barn. Hun har jo muligheten til å ta abort. Hun bør derimot ikke ha sex dersom hun absolutt verken ønsker barn eller å utføre abort. Spørsmålet i denne tråden er likevel et helt annet: bør mannen slippe forsørgeransvar dersom han ikke ønsker det?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #38 Skrevet 20. mars 2012 Voksne mennesker er sex. Si hva dere vil om at det ikke er "bare-bare" å utføre abort, men det er jommen ikke "bare-bare" å betale barnebidrag i 18 år heller. Kvinnen har faktisk et valg: abort eller fødsel. Dersom hun absolutt ikke klarer å verken utføre en abort, eller å ta seg av et barn alene, eller å adoptere det bort, da bør hun ikke ha sex. Menn blir i dag behandlet omtrent som kvinner ble behandlet da abort var ulovlig. Da ble de tvunget til å ta ansvar for et barn dersom de ble gravide. 1
yes2yes Skrevet 20. mars 2012 #39 Skrevet 20. mars 2012 Det trengs 2 for å skape et barn, og har man først gjort det så får man stå til ansvar. Kvinner har den biologiske 'fordelen' å kunne stoppe hele prossesen før barnet er født, og det er det ingenting likestillingen kan veie opp for i denne saken. Å straffe en allerede født unge med at 'far vil ikke være din far' eller 'far vil ikke hjelpe deg økonomisk', synes jeg blir en kraftig nedvurdering av barns behov. Nei, er ungen født, skal den ha en far og mor som (helst) deler nødvendigheter mellom seg. 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #40 Skrevet 20. mars 2012 Når skal denne fristen i såfall være? Hvis jeg er gravid vil jeg gjerne vite at mannen feiger ut før uke 12, slik at jeg kan velge om dette er noe jeg orker/kan å gjennomføre alene. Men da kan jo jeg bare late som ingenting til uke 12 før jeg slipper nyheten, og så er vi like langt. Hele problemstillingen blir slik sett totalt latterlig. Samtidig synes jeg det er blodig urettferdig hvis en mann skal få biologisk avkom ("spre sine gener") uten å ta ansvar hverken økonomisk, fysisk eller praktisk, når kvinnen som minimum må ta på seg den fysiske jobben for å kunne sikre videreføring av sine gener (og så f.eks adoptere vekk barnet). Her snakker jeg om de mest kyniske tilfellene da, men som prinsipp mener jeg at videreføring av sleipe menns gener på alle andres bekostning enn selve mannen er en forbanna uting. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå