Gå til innhold

Days I'm Living For


Minttu

Anbefalte innlegg

Kveldsmaten min som besto av to rugsprø, et med blue castello og ett med kaviar og gulost, ble fryktelig kjedelig i forhold til alt det her.. Og all maten jeg finner på blogger. Jeg vil også være flink til å lage mat, flink til å lage litt bedre mat, og så jeg får i meg mer variert mat. Og alt dette ser jo så godt ut! Og sunt! Grunnen til at jeg tok med et bilde av en pannekake, er at jeg har sett disse pannekakene på flere finske blogger nå. De lager seg 2-3 pannekaker som rett og slett bare består av 2 egg og 1-1.5 banan! Alt blir mikset sammen og så stekt, høres jo meget lettvint og godt ut! Så imorgen skal mamma få lov til å kjøpe med bananer, så jeg kan lage meg slik til kvelds eller frokost/lunsj på tirsdag :)

Jeg har lyst på foccacia med mango-kylling, stekt paprika, fersk ananas og salat... :sikle:

Åh, jeg vil på Fazer igjen :sukk::fnise:

Maaat-1_zps06ee6514.jpg

:sikle:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

775e76f8-0bc9-490b-812c-c3ecda1aba2e_zpsf3a9604b.jpg

Viktig å ha noe å se frem til!

;)

Om 4 mnd og 1 dag braker Tuska løs igjen!

Og jeg skal selvsagt dit :)

Bildet er fra Amorphis konserten på Tuska i 2011, jeg sto på første rad! :nigo:

Så, om 4 mnd er man "hjemme igjen"

Ser litt frem til;

:sol::ol::romeo: :is: :handle::skaal::digge::skya::strix:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: maten så nydelig ut!

Hva om du en dag finner en finne (:fnise: ) sflytter til Finland, og lever der i noen år, før dere evt flytter til Norge for å stifte familie, da har du jo på mange måter levd drømmen din. Ellerdu kan hende opp med et kjempenettverk i Finland, slik at det å få barn å bo i Finland ikke er så galt likevel.

Kos deg mens du kan, barn og familie kommer tidsnok. Lev livet og lev ut drømmene dine. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :jepp: Idag prøvde jeg faktisk de pannekakene jeg skrev om, første ble ikke så bra, men nr to ble jo faktisk en spiselig, god pannenkake! Av bare egg og banan, merkelig :ler:

Jeg har slettes ikke noe imot å finne en finne, kan ikke noe for det, men jammen tiltrekkes jeg av de :sjenert::fnise:

Spesielt langhåra rockere altså, men det vet dere jo, men mmmmm :fnise:

Men det er sant det du sier :) Og man vet jo aldri hva som skjer eller hvordan ting går,

en må bare ta det som det kommer tenker jeg, og hvert fall ikke være for redd men bare la ting skje :)

Men greit å være bittelitt forberedt, klar over hva jeg kanskje føler og tenker, så jeg ikke ender opp med noe/i en situasjon jeg egentlig ikke kan tenke meg liksom.

Sant, og det skal jeg :) Goding! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

333 står det på tickeren.. :ler:

- Men nei det gjør det ikke, for jeg begynte visst før midnatt med det innlegget her.. kremt....

Men, altfor lenge til. For jeg vil bort. Igjen. Reise herfra etterlate alt og alle, bare være meg, tømme hodet og skuldrene for tanker og bekymringer. Og alt slikt som er nevnt før.

Til tider tenker jeg på det, hvorfor vil jeg tilbake? Hvorfor liker jeg meg så godt der borte? Hva er det her, og hvorfor er det sånn? Er jeg sikker på at jeg virkelig liker plassen så godt?

Og så tenker jeg igjen og igjen, jeg drar for å finne ut av det, se om jeg trives like godt denne gang og.

Men det er jo alltid det samme, jeg liker mer bedre og bedre der borte, og det er mange grunner, og er det noen jeg føler jeg ikke trenger å forklare meg for.. Ja så er det dere som leser alt jeg har kommer med her.

Men uansett, jeg fikk en idé istad! Det her hadde selvsagt gått ann å gjort i sommer og, men nå har jeg ikke akkurat økonomien til det, ei heller en haug bra festivaler. Eller, bra festivaler er det selvsagt, men ikke nok av banda jeg liker :fnise: Om jeg er flink jente og sparer mye fra høsten til neste sommer, kan jeg kjøpe meg en enveis billett til Helsinki, og reise rundt i Finland! :jepp:

(Lurer på hvor lang tid det innlegget her kommer til å ta.. Skulle bare høre en sang på youtube, men så så jeg enda fler videoer, endte opp med å se noe finsk intervju med Jarkko Ahola, og så skrive litt, så fler videoer av Jarkko/Teräsbetoni... Men gud, se for en kjekk mann da! Langhåra, rocka, har en helt fantastisk stemme, de beste metal-skrika ("woooaahhh") og en utrolig bra latter.. 35 år da, men det gjør ingenting når man er så kjekk! :fnise: Og han er nok den eneste som kler skinnbukser.)

JarkkoAhola_zps417c01a7.jpg

Anyways. Enveisbillett til Helsinki! Fordi om jeg har penger nok, så kan jeg jo ta meg en tur rundt i Finland! Kan jeg besøke byer jeg ikke har sett, spesielt Tampere og Joensuu, dit vil jeg dra! Og kanskje Oulu, Seinäjoki, Hameenlinna.. Porvoo må jeg tilbake til, kjempekoselig by og gamlebyen der var flott!

Drar jeg på en slik tur kan jeg jo være der enda lenger enn bare 1-2 uker, jeg kan reise rundt på flere festivaler, jeg får opplevd mer av Finland og får i hvert fall da utforska landet og min kjærlighet til landet og det finske. :) Det høres jo ut som en fantastisk plan! Ikke sant? :jepp::fnise:

Så på en finsk film idag, lurer på hva er det er med de finnene, for noen filmer de lager! :ler:

Handlingen tok plass i Turku, dit dro jeg første gang jeg var i Finland! Og i filmen var de i en kirke som jeg også har vært i, alltid moro å se finske filmer og se steder hvor jeg har vært :fnise:

Men det var da tanken slo meg, for jeg vil tilbake dit, men siden HIM spiller på Ruisrock i sommer går nok turen dit allerede da.

d6109fc3-65bd-4d9b-b6d5-bf6701e611d6_zps45573292.jpg

Her er kirka, jeg har tatt bildet ^^

Vet ikke hvorfor, men jeg liker kirker og må alltid innom

kirkene når jeg er i nye byer

:sjenert:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sånn ellers.. Jeg har fler interiørbilder!

:ler:

Åh. Får ikke sagt hvor mye jeg ser frem til å

bo for meg selv og innrede.. Skape et hjem, slik jeg vil ha det..

Det rommet mitt her hjemme er liksom ikke så mye å gjøre noe med

:lol:

interioslashr_zpsc5c2cbcd.jpg

Det siste huset er så fint! ^^

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Åh! Jeg fant den her nå!

Visste ikke at Jarkko har vært med på "Tarttu Mikkiin", greia der er at en helt vanlig person synger på en sang, så skal de som er med på showet fortsette sangen, så det er om å gjøre å trykke på knappen og begynne å synge. Og er bare kjente folk med.

Den her var litt artig, for sangen fyren synger er "Metallisydän" av Teräsbetoni, og Jarkko Ahola er jo vokalist og bassist i Teräsbetoni :ler: Han andre som blir med å synge, han er med i et anna band med Jarkko, kalt Northern Kings. Northern Kings består da av de to, pluss vokalisten i Sonata Arctica og bassisten i Nightwish. De covrer rett og slett kjente sanger, gjør rock/metal versjoner av dem, som http://www.youtube.com/watch?v=GkHJRrMwmSQ.. (Oh.. Finland.. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_ler.gif' alt=':ler:'> Fire,langhåra barske menn, og med DE klærne og den sangen.. haha!) Spotify link; Northern Kings – Rethroned

Anyways, se den her, var bra & artig!

Og viser hvor bra stemma til Jarkko er

:jepp:

Noe så pent! For en stemme!

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se, Lumene har kommet med Angry Birds sminke :ler:

Det er virkelig ikke måte på hvordan ting tar av.... Jeg har smakt på alle angry birds brusene, det finnes godteri, og tyggis (har en pose i hylla ved meg), noe som har kommet nå er noe kalt "berry shake", jeg glemte helt å prøve den da jeg ikke så det på matbutikkene jeg var oftest innom i Helsinki..

Og det finnes jo klær med disse fuglene på, og alt mulig rart egentlig..

I Tampere har fornøyelsesparken Särkänniemi et eget Angry Birds området.. :ler:

Men, jeg elsker brusen og synes sminken ser flott ut! Så blir nok en lipgloss og en neglelakk eller to til sommeren :fnise:

lumenesminke_zps77763f44.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Untitled-1-12_zpsb71fde6d.jpg

Fikk noen flotte bilder da jeg var på hyttetur i helga,

så må nesten dele noen her

:)

De to nederst til høyre er ikke så spesielle akkurat,

men fine

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost, te & blogger! Da er jeg fornøyd ;)

Og etterpå blir det Sims 3, for nå har "Studentliv" kommet, så nå skal det spilles!

Der man går på skole, en egen by, der er det tegneseriebutikk, så en gang må jeg lage gutta i Big Bang Theory! :ler: Man havner i sosiale grupper, jocks, nerd og rebel, med andre ord passer Big Bang bra inn :ler:

Ellers, farga håret mitt igår! For n'te gang dette året :sjenert: Håret mitt var rødt i toppen men mer oransje/rødt ellers og jeg likte det.. Derfor prøvde jeg en helt ny farge og merke (var noe fra Loreal), for det var lyserødt/oransje aktig.. Håret mitt ser jo nå brunt ut...

Men, det er bra med rødskjær i det gudskjelov, og i godt lys ser det rødt/oransje ut, som på bildene på facebook, så ble fornøyd :)

Tja. Har ikke mye klokt å komme med :fnise:

Skal bare slappe av og kose meg idag! :) Og vi skal ha bakt potet til middag :sikle:

Men, jeg har funnet et nytt band! Vokalisten er faktisk født i '92, og siden den her kom ut i '08 var han da rundt 16.. Utrolig fin sang, har fått høre at den likner litt på The Scorpions, men jeg hører ikke særlig på dem jeg altså så ikke vet jeg :sjenert:

Men, ringer hælja inn med en rolig trall :ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du innerst inne har litt lyst på kjæreste når du blir småmisunnelig på simmen din når hun finner seg noen... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har vært en bra dag! Og det er godt.

Dro på shopping idag! Scrappebutikken i byen skulle stenge for godt idag, var pent lite igjen der men jeg fikk da kjøpt noen ark, 8m bånd, og flere bokser i store og veldig små str. som jeg skal pynte, og litt div. Alt skulle egentlig blitt litt over 300,-, men siden det var 70% på alt ble det bare litt over hundrelappen! Dagens første kupp.

Søstrene Grene åpna på kjøpesenteret her om dagen så måtte nesten ta turen for å se hva de hadde der, første jeg fant var supersøte små påskeegg, jeg skal sende pakker til venninnene mine i England, bl.a to freia påskeegg pakker til dem hver, så dermed kjøpte jeg disse påskeeggene til dem! Fant også små sjokolader forma som egg og påskeharer, som jeg skal fylle disse små eggene med. Kjøpte også et stempel, noen kort/ark til scrapping osv. På nille kjøpte jeg to små søte keramikk/et eller annet påskekyllinger som er på vei ut av egget sitt, så skal sende avgårde de og! Beste er jo at alt dette var så billig! :) Stempelet f.eks kosta 7kr! Og en pakke med slike ark inneholdt 10 ark og kosta 4kr!!

Det er en scrappe/hobby/strikke butikk på kjøpesenteret også, så tok turen innom der og, kjøpte enda litt mer ark til scrapping, bånd og papirposer :)

Og! På H&M ble det en hårstrikk, med sånn klype ting som man har rundt håret, så man ser den istedenfor hårstrikken. Lik den her, bare det er små nagler i sølv og ikke helt glatt :)

Da jeg senere var på matbutikken tenkte jeg at jeg skulle kjøpe påskeeggene, siden jeg hadde kjøpt alt annet, også konvolutter til å sende alt i. Så jeg kom til kassa med blant annet 5 pakker freia påskeegg... Da måtte jeg si ifra til han i kassa at jeg skulle gi bort 4stk og ikke ha alt selv :ler:

Siden dagen hadde vært så bra so far, og jeg hadde god tid, rakk jeg å spise litt og se på hopp på tv'n på treningssenteret før zumba timen! :) Og zumbaen gikk lekende lett! Deilig å ha så energi, og få til alt så bra :) Var utrolig støl i låra etter treningen igår, så var litt ekstra hardt noen ganger :ler:

Etter zumba ble jeg med på mage/rygg i 25min, herlighet så tungt!! Lurer på hvor mange ganger jeg sa "herregud" i løpet av timen :ler:

Men pga bra treningsøkt ble dagen enda bedre!

Siden mamma jobber kvelden idag, ble pizza på min stefar og lillebror i kveld. Men jeg er så lei slik frysepizza... Ugh! Så jeg stekte meg kylling som jeg blanda med szechuan saus (sånn glass som også inneholder litt grønnsaker), og hadde fullkornsris til :) Det var utrolig godt!! Og var litt ekstra koselig å sitte her med levende lys og nyeste Big Bang Theory episoden på tv'n mens jeg spiste ;)

Nå ere musikkvideoer på tv'n, og sjokolade, hihi.

Skal bare slappe av og kose meg i helga! Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I :hjerte: Søstrene Grene!

Har handlet masse kartong, påskeegg, farger, tusjer, plasterlina osv. Genial butikk :tommelopp:

Kjøp deg steinplate (jernia blant annet har det) vanlig pizza blir aldri det samme igjen ;) jeg har en super oppskrift på pizzadeig som bakes på slik steinplate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig mye forskjellig der! Og mye bra :jepp: Så blir flere turer innom der! ;)

Jeg elsker hjemmelaget pizza, men hver gang vi skal ha pizza her er det pizza fra frysedisken på rema.. Jeg har fått viljen min et par ganger og vi har hatt hjemmelaget pizza :) Men jeg orker ikke lage det hele tiden jeg vet du, og spesielt ikke på fredager etter trening :fnise:

Men det hadde vært artig å hatt sånn steinplate, men er den sånn at du må ha noe spesielt mel på?

For de hadde noen på Kitch som mamma kjøpte i gave til noen, og skulle man bruke den måtte man enten ha noe maismel på plata eller bake pizzaen med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, trenger ikke noe spesielt mel. Vi bruker vanlig hvetemel. Jamie Oliver Pizzastein har vi og er kjempefornøyde :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, da hørtes det litt enklere ut :) Har lyst på det, så må nok gå til innkjøp av det etter hvert ;) Lønner det seg å lage tynn pizza eller går det ann med sånn typisk feit pizza? :ler:

Blir bunnen sprø og god?

Nå fikk jeg lyst på pizza :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt begge deler på steinen, men vi synes den blir best når vi lager den tynn for da blir den sprø :sikle:

Vi hadde sånn pizza i dag, nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det her må ha vært den kjedeligste helga på en god stund.. :Gjesp:

Jeg har sjeldent noe imot å være hjemme, og bare sitte her på rommet mitt. Pleier å høre på musikk og sulle med mitt eget tull..

Men denne helga var ikke det engang like underholdende.. La meg 4 tiden natt til lørdag, og siden jeg ikke orker sove bort dagen sto jeg opp mellom 10-11..

Lite søvn pluss ingenting å finne på resulterte i at jeg sovna to ganger med hodet hvilende oppå armene som lå oppå pulten.. Og jeg gikk å la meg før 23.30, det skjer sjeldent i helga :ler:

Dagen idag har vært like kjedelig, og jeg hopper ikke av glede av at broren min skal feire bursdagen sin idag. Dermed må jeg snart sminke meg, ha på meg noe annet enn joggebukse og sitte nede og jatte med. Jeg synes det er litt kjedelig med familiebursdag.. Og snart må jeg ferie min egen bursdag.. Eneste jeg ser frem til i kveld er oreo kake, og litt middag da.. :ler:

En positiv ting som har skjedd, er skiflyginga idag! Rune Velta tok 2.plass! :)

Var jammen underholdning det og, inne i bua hvor hopperne sitter og venter sto en på en stol, så syntes jeg at jeg hørte den harlem shake sangen.. Og jada, plutselig drev alle hopperne å dansa :ler:

Like etterpå kom en splitter naken kar løpende ut på sletta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles lite fornuftig å si.. Det blir liksom bare vanlig hverdagslige ting, klaging, eller hvilke drømmer og store tanker jeg har.. :ler:

Det skjer ikke stort her egentlig, men igår var jeg en tur på kjøpesenteret og jeg fant et flott armbånd med små sølvnagler på BikBok! :) For en stund siden fant jeg en flott svart neglelakk med glitter fra Deborah Lippmann, men herlighet, 200kr! Jeg bruker omtrent ikke neglelakk, derfor var det uaktuelt, men selvfølgelig har jeg hatt den neglelakken i hodet siden :ler:

Derfor ble jeg utrolig glad da jeg på Cubus fant en helt svart og en svart m/glitter, til bare 55,- pr.stk! :)

Akkurat nå har jeg på meg en lilla neglelakk, den går ann når det ikke er for lyst for da ser den litt mørk og flott ut, men gud så knæsj den ble da jeg kom ut i sollyset igår... Den matcher til og med termokoppen og telysholderne mine :ler: Den heter jo til og med "party on", så ja.. Den funker kanskje bedre på fest! Så den tror jeg blir erstatta med noe mørkere idag!

Etter shopping og middag igår dro mamma og jeg til tanta hennes, siden hun ble 70 på søndag. Mommo var også der, i tillegg kom søskenbarnet til mamma sammen med mannen og to av barna. Kjempekoselig å se dem igjen! Er ikke altfor lenge siden jeg så søskenbarnet til mamma, men dattera på 13 har jeg ikke sett siden hun var lita! Og jeg tror faktisk ikke jeg har sett sønnen dems, og han var sikkert 7-9 år..

Sånn ellers er det ikke mye å si.

Nå er det gudskjelov ingen inne her som mobber musikksmaken min, men i det siste har jeg nesten ikke hørt på noen finske band, litt selvsagt men. :hakeslepp:

Fått helt dilla på Sleeping With Sirens, Black Veil Brides, Pierce The Veil, og Asking Alexandria!

Alle utenom AA er fra USA, AA fra UK. Slå den! :ler:

Og.... Andy Biersack.. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det var blingen sin det! :tommelopp:

Planer for påska da? Sånn bortsett fra å lakke neglene... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Jeg bruker lite smykker, men har et kjede jeg fikk av J julen 2006 som har hengt på siden da, og en ring jeg fikk en annen jul. Men har i det siste hatt så lyst på noe armbånd og litt andre, større kjeder. Derfor var det moro å finne et armbånd igår, og som jeg likte med engang! I tillegg var det 50% på det, og 2 for 3 på hårstrikker, så jeg fikk en hel haug hårstrikker og ett armbånd for 94 kr, bare armbåndet kosta egentlig 129,- :)

Det driver jeg faktisk med nå! :ler: Har fjerna den lilla, tatt på blank sånn base coat ting, og skal til å ha på svart nå ;)

Jeg drar på hytta på torsdag :) Så ja, det er vel det som skjer i påsken :)

Der blir det vel hvert fall en skitur, grilling, avslapping, altfor mye påskeegg spising.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...