Gå til innhold

Days I'm Living For


Minttu

Anbefalte innlegg

Kan jeg bli med til Helsinki til sommeren? x) Har såååå lyst å se favoritt bandene mine der borte :c

Rekner med du liker COB? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å slenge seg med! ;) Har vært der hver sommer siden 2010, så bare tre ganger da men, pluss en tur i september i fjor. Men blir mange somre i kjære Finland i fremtiden! :)

Hvilke band liker du? :)

Og vel, egentlig ikke :sjenert: Har ikke hørt så mye av dem heller da men.. :fnise:

De skulle spille på Tuska festivalen i sommer men måtte avlyse pga usa turne, men tror de spiller på et par andre festivaler i Finland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg elsker Apocalyptica, Turisas og HIM :hjerte:

Så Turisas på Tuska i fjor, og Apocalyptica så jeg først på Musiikkitalo i Helsinki i september i fjor, og på Tuska i år og nøyaktig en uke etter så jeg dem i slottet Olavinlinna i Savonlinna :)

Jeg har møtt dem også ^^ Dagen før konserten i fjor, de hadde to konserter i Helsinki og hadde afterparty på Bäkkäri etter den første, så da fikk jeg møtt dem alle og tatt bilder med dem :)

I tillegg hadde de Apocalyptica drinker, og jeg fikk med meg ene papirpyramiden som inneholdt oppskrifter, var slike greier som sto på bardisken. :)

I tillegg til de liker jeg Negative, Reckless Love, Finntroll, Ensiferum, The 69 Eyes, Brymir, Amorphis, Profane Omen, Korpiklaani, MyGrain :hjerte:

Og en del enkeltsanger fra forskjellige finske artister :)

Så ja.. Bare finske band :ler:

Åh. Hørte akkurat på den her, den er så fin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her går det helt greit, kjedelig med jul når man ikke har et fnugg med julefølelse men...

Jeg satte gudskjelov på litt julemusikk da vi skulle åpne pakker, så da ble det litt koseligere ;)

Det ble en del mat, og etter riskremen var jeg helt stappa, å herlighet. Men jammen var det godt, og verdt det! Og så ble det jo julekjeks, sjokolade.... Huff da.

Når det gjelder pakker så fikk jeg mye fint :) Et par t-skjorter, lykt til telys, liten høytaler man kan f.eks bruke på mobilen, en kopp, tangle teezer hårbørste, sånn papirskjærer jeg kan bruke når jeg skal scrappe - gudskjelov siden den jeg har er ræva.

Fikk også julegave av J, og han er nå så søt da :) Jeg fikk en tallerken, kopp og en pakke med servietter fra iittala, + en utrolig god te! :) Det morsomme med tallerkenen, koppen og serviettene er at de er skikkelig fargerike og hører sammen. Så nå har jeg nytt frokostsett, og sitter her faktisk med kakao i koppen og et polarbrød på tallerkenen :)

Er det ikke fint ^^

IMG_5144_zpsaad546ed.jpg

Gaven min til han ble og godt tatt imot, jeg er nå litt vel snill da.. :sjenert:

Han fikk en pakke med dusjsåpe, deo og after shave ting fra Nivea, også fikk han en litt stor pappeske med ti små pakker oppi, hver eneste pakke inneholdt et sokkepar! :ler: Åh, jeg syntes jeg var morsom der altså :fnise: I fjor fikk jo jeg en stor boks, "du må være forsiktig med den altså!" sa han.. Jada, oppi der lå det masse avispapir, to tunge bruksanvisninger på noe musikkutstyr (så pakka skulle få tyngde), og en konvolutt med en Tuska festival billett oppi :fnise:

Men i tillegg til sokker, å jada det var mer, så fikk han et hjemmelaget julekort, og inne i det julekortet lå det en billett til The 69 Eyes konserten som er på John Dee i mars.. :sjenert: ^^ Vi har sett The 69 Eyes en gang før, men hele konserten ble ødelagt av dumme kjærringer og fulle, idiotiske svensker.. :glare: Folk kan bare prøve seg neste gang, ingen skal få ødelegge, den havner langt unna! Men, jeg har da klart å dytta unna ganske voksne karer, og dratt kvinnfolk bakover og, så jeg klarer meg nok fint. Dessuten skal jeg stå fremst, så lykke til, jeg klamrer meg fast til gjerdet! :ler:

Sånn ellers, jeg fikk 5800 kr....! :overrasket: Fikk penger av 5stk, men når bestemor og de ga 1500 da så, og pappa 1000, så ble det fort litt gitt. Folk har tydeligvis fått med seg at jeg vil ha kamera, så nå blir det snart et Canon Eos 650D på meg :nigo:

Tja. hva mer..

Sitter stort sett på rommet mitt jeg, med musikk, levende lys, te, og data..

Rusler rundt i ullstilongs, ullsokker og noe genser. Lekker med andre ord.. :ler:

Også er det godt å ha fri! Igår tenkte jeg på hva jeg ska finne på idag, kom frem til at det skulle bli en dusj, frokost, skifte på senga, støvsuge, spille Sims 3, ha middagsbesøk av mommo, spille enda mer Sims, og evt. se på Negative dvd'n og spise min siste pose med finske cheese balls i kveld.. En meget grei plan syntes jeg :ler:

Også, så har jeg fått helt dilla på en sang. Han spanjolen trykte liker på en side på facebook her om dagen, og jeg skjønte det var noe band så jeg måtte se hva det var. Og det var et finsk band av noe slag, og den ene sangen... Ikke helt meg egentlig, men herregud så bra!

Bare elsker vokalen, og melodien er jo knall.

Også var'n jo jammen litt fin å se på han vokalisten og da... ;)

Nerve End - The Squid, ihana musiikki

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle så gjerne ha kommet med noe dypt, og interessant innlegg. Noe som hadde fått folk til å tenkt litt, truffet noen litt liksom. Kan ha mye å si, for det utrolig hva jeg tenker på om dagen, og så mye som fanger interessen min. Men. Som vanlig orker jeg egentlig ingenting...

:ler:

Snart er jula over, og snart begynner et nytt år og gitt. Bare så synd at det er alt som skjer, det blir bare et nytt år. Ingenting endres annet enn at vi starter på januar igjen, og starter med et nytt år.

2013 kommer heller ikke til å være mitt år, og jeg ser egentlig bare frem til at hele året skal gå fort og gå over. Men ser selvsagt også frem til sommeren, og håper den kan bli bra, jeg skal i det minste få lov til å rømme fra livet jeg lever og "virkeligheten" en liten stund, og det kan jeg leve på resten av året.

2013 skal bli en lang oppvarming, og forberedelse. Oppvarming og forberedelse på et bedre liv, og starten på et bedre liv. I alle fall på få punkter man kan gjøre noe med.

Oh well. Nå skal jeg lese litt om kameraet jeg snart skal kjøpe meg, fortsette å høre på fine Nerve End, og finne ut om jeg skal finne meg noe å spise snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke jeg ha slike

venner... :ler:

Har glist godt idag av de videoene de der har, hørte broren min et par ganger "hva faen...", til slutt måtte han komme inn og se hva jeg så på, for han hørte de skrika osv som er på videoen jeg linka til, på 1:00min.

Åh, og han på 2:16, herregud for et nydelig hår! Så langt og fint :hjerte::fnise:

Jaja. Så de der har jeg hørt og sett på idag.

Også skulle jeg prøve å være musikalsk selv nå og begynte å stemme gitaren min (som jeg har hatt i rundt 2 år og aldri stemt selv...), endte med at da jeg begynte å få det til og nesten var ferdig, så spratt ene strengen rett i trynet på meg. ouch.

Så bra jeg skal ut av huset i morgen, for jeg må kjøpe gitarstrenger :ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kommenterte jeg musikkvideoen "The Squid", til de jeg nevnte i forrige innlegg, sa at jeg likte musikken, videoen, og at de er kjempebra. Men jeg nevnte jo selvsagt at jeg syntes vokalisten har så fint hår :ler: Og idag svarte han meg :ler:

Han sa de satte pris på slike tilbakemeldinger,så sa han at han tenkte på å selge håret sitt på ebay, "are you interested in buying a few strands?" :hoho:

Han mente det jo selvsagt ikke, og sa at han måtte børste ut flokene hele tiden, "for everyones viewing pleasure", og syntes det var koselig å høre at det så bra ut :):fnise:

Jeg tipsa han om børsten tangle teezer, for den fungerer på mitt tuggete hår :ler: Også skrev jeg at han måtte ikke gjøre noe med det, for det fine,lange håret ser best ut på han..

Føltes som den flørte mld, haha huff! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår søta! :klem:

Og godt nyttår til alle andre som evt.titter innom i nærmeste fremtid! :)

Eller for å være meget meg....

Onnellista uutta vuotta!

301878_10152334697720018_707367552_n_zps14eca6d3-1_zpsd03c2ede.jpg

Et år skal nyttår feires her!

Men mest sannsynlig er jeg på konsert rundt midnatt da..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :klemmer:

Gjett hvor jeg skal om to og en halv uke! :lur:

Vet du forresten tilfeldigvis om en finsk side som tilsvarer finn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :klem:

Du skal vel ikke til Finland? :snurt::ler:

Hm, nei, faktisk ikke ;)

Eller, det er noe som heter huuto.net, men jeg vet ikke helt hva det er for noe..

Men vet flere bloggere har solgt bl.a klær der..

Du får sjekke ut, hvis ikke kan jeg prøve å finne noen i løpet av dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååh, nå vil jeg grine! :ler:

Å gud som jeg misunner deg, du aner ikke hvor mye jeg vil tilbake :sukk:

Skulle gjerne bare pakka tinga mine, flytta og funnet meg jobb der.. :fnise:

Om du vil ha noen tips så bare si ifra! Om det så er butikker, spisesteder, finske merker, fine kirker.. You name it, I know it ;) sånn mest sannsynlig :fnise:

Parker og slik er kanskje ikke like aktuelt nå, men en tur gjennom Esplanadeparken må dere ;) Og ned til havna :) Og gjerne gå en tur gjennom Brunnsparken/Kaivopuisto og på toppen, får flott utsikt mot bl.a området Eira, og øya Suomenlinna, utrolig koselig å stå der og kikke utover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :)

På' n igjen med skole, eller har du fri til over helga? Håper du har hatt ei fin jule-og nyttårsfeiring :)

Mulig jeg melder meg på zumba på fredag. Må se an om kroppen er enig i at den er klar for litt action igjen etter mer sykdom og mye stillesitting i jula :P

Kanskje vi sees på fredag :) Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! :vinke:

Faktisk oppe jeg og! Kl.7 ringte klokka.. Veldig godt å stå opp halv 8 når man har ligget å halvsovi hele natta,for så å sovne mer ordentlig 30-60min før klokka ringte.. *gjesp*

Grunnen til at jeg er oppe, er at mamma skulle til tannlegen 8.30 og jeg på elkjøp, så nå har jeg et splitter nytt, herlig Canon Eos 650D kamera! :nigo:

Sånn ellers,alt bra her, og har hatt det bra! :)

Jeg har fri ut uka, og det er slettes ikke fælt.

Hadde ikke vært fælt om det kunne fortsatt sånn :sjenert:

Eller, jeg gidder ikke være hjemmeværende da, men jeg skulle heller hatt jobb..

Ja, vi må dra på trening igjen! Sitti på ræva i hele desember omtrent jeg :ler: Så må få rørt seg igjen snart, merker på kroppen og huden at jeg ikke har trent eller vært så sunn.... :fnise:

:klem:

Ps; Se, jeg har feira nyttårsaften på Sims også :fnise:

sims_zpscd99685c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh takk takk! :nigo:

Har falt litt av lasset når det gjelder å følge med nå, vet liksom når de fleste har turneer og hvor, så følger mest med på festivaler.

Ellers har det bare gått i Nerve End her :fnise:

Meg når jeg finner et nytt band altså.. Men de er jo så bra,og morsomme, som videoene de har på youtube, de er så morsomme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh, nå vil jeg grine! :ler:

Å gud som jeg misunner deg, du aner ikke hvor mye jeg vil tilbake :sukk:

Skulle gjerne bare pakka tinga mine, flytta og funnet meg jobb der.. :fnise:

Om du vil ha noen tips så bare si ifra! Om det så er butikker, spisesteder, finske merker, fine kirker.. You name it, I know it ;) sånn mest sannsynlig :fnise:

Parker og slik er kanskje ikke like aktuelt nå, men en tur gjennom Esplanadeparken må dere ;) Og ned til havna :) Og gjerne gå en tur gjennom Brunnsparken/Kaivopuisto og på toppen, får flott utsikt mot bl.a området Eira, og øya Suomenlinna, utrolig koselig å stå der og kikke utover :)

Tar gjerne imot tips, men det er vel begrenset hvor mye vi rekker. Er det noe vi absolutt MÅ få med oss? :fnise: Skal bare være fra fredag til søndag, på besøk hos et vennepar av oss :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...