Gå til innhold

Days I'm Living For


Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:danser:

:strix:

:nigo:

:skya::klem:

Gratulerer med dagen!! Hatt en fin bursdag? :)

Tusen takk! :klem:

Ja-a :) Starta dagen med en herlig frokost, smoothie, nystekt rundstykke og yoghurt i et fancy glass - sammen med muesli og blåbær :sikle:

Mommo kom på middag, jeg delte opp og stekte kylling, gulrøtter, squash, paprika, minimais og vannkastanjer, og hadde på sånn glass med szechuan saus :)

Til dessert ble det masse is med gode blåbær på, mens jeg så på MasterChef ^^

Så har bare slappa av og kost meg! :)

Også fikk jeg pakke fra England igår som jeg åpna idag, var fra de to venninnene mine :) S hadde tegna Jonne Aaron, vokalisten i Negative :hjerte: Og laget et lite fotoalbum med bilder fra da vi var på Tuska, i Porvoo og i Helsinki :) Av M fikk jeg Metal Hammer som inneholdt intervju med HIM, hun hadde sett Ville Valo (vokalisten) og måtte bare kjøpe det til meg :ler: Også fikk jeg sjokolade :)

Har også fått sjokolade av mamma og de idag og :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å se på klokka og den er bare er litt over 16, og jeg har allerede vært på skolen og trening, og kom hjem kl.14! Har omtrent gått/løpt i hele dag, så var ikke vondt å endelig få satt seg ned og få slappe av.. Hadde fremføring av et arbeidskrav på skolen idag, vi skulle alt i alt fremføre 5 sanger, 2 på ukulele og tre bevegelsessanger eller motsatt, vi spilte "mikkel rev" og "du og jeg" på ukulele, dermed spilte to "hysj kan du høre" på ukulele mens vi andre gjorde bevegelser, så sang/dansa vi "hode skulder kne og tå" og "tre små fisk". Gudskjelov gikk det kjempebra! :) Men jeg skulle møte gruppa mi først så vi kunne gå gjennom en gang, selvfølgelig var bussen litt treg så jeg gikk skikkelig fort mot skolen.

Siden vi var ferdig akkurat da bussen til byen min hadde gått, rusla jeg rundt i 40min, og kjøpte lunsj på 7-11, nei ikke noe så usunt men en rustico med ost og skinke :sikle: Så ble det enda mer gåing da jeg kom hit igjen, går alltid fort til treningssenteret så jeg får igang kroppen og blodpumpa, og så blir det alltid 5km (45min) på tredemølla før litt styke.

Og selvfølgelig måtte jeg bruke litt for lang tid i dusjen, så dro på meg klærne i full fart og løp avgårde for å rekke bussen :ler:

oh well, og sånn går no dagan :ler:

Ikke ille å ta helga kl 10 en onsdag, også hadde jeg fri igår :) Ikke noe skole før tirsdag, men da er det eksamen.. Som jeg ikke har lest til.. Et under at jeg kommer meg gjennom det studiet her.. :sjenert:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å begynne å lese, for det er så kjipt å ta det opp igjen. :snurt:

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Spatula! :jepp: Men du har jo ikke skrevet her i dag, så det er kanskje et godt tegn? ;) Du får lage deg en leseplan og følge den. Legg inn noen belønninger underveis, så skal du se du når målet! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe dere der altså :ler: Men bare å heie på meg frem til den 14 juni ;)

Jeg klarer eksamen, det er nok ingen fare, dessuten er det en skriftlig del nå og praktisk den 14 juni, hvor den praktiske teller mest. Det er i estetiske fag (drama,forming,musikk), og jeg kan være ganske så bra i drama har jeg funnet ut, så den går hvert fall bra tror jeg. Så, det ordner seg :)

Men nei, ingen lesing idag altså!

Idag sov jeg helt til 10:45, klokka mi ringte hvert 5 minutt fra 10, men jeg var helt fjern...

Kom meg da opp, dusja, spiste, sminka meg og rusla til bussen..

For idag har jeg nemlig vært hos J :sjenert: Hørte på musikk, skravla, så på Simpsons og Family Guy, og koste oss med lasagne :) Han spurte her om dagen om jeg ville komme en tur, så ja, hvorfor ikke :fnise:

Klokka 18:00 begynte han på jobb (cafe/restaurant/bar), så jeg fikk mamma til å komme dit og vi koste oss med ostekake, smoothie og kaffe før vi dro på butikken og handla inn til mat og kakebaking til bursdagsfeiringa. Hvem skulle tro jeg har blitt 23, kjøpte rosa kakestrøssel, perler osv, til å ha på bløtkaka... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører du ikke noe mer fra han med det utrolige sære navnet på H.? :ler:

Jeg er veldig flink til å råde andre jeg, men ikke så flink selv til å lese. Eller jeg har levert inn studiedel 7 av 10 i kveld da..:sjenert: får bare henge i å bli ferdig til 1. Mai :daane:

J. Er eksen din? :sjenert:

Det går litt i surr noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Mens jeg er flink til å tenke "i morgen, da!" ;)

Men det er bra! :jepp: Du er jo snart ferdig, kan tro det blir godt :)

J er eksen min ja :) Kan skjønne det kan gå litt i surr, og blir en del forkortelser inne her :ler:

Og nei, hører ikke stort fra han.. :fnise: Er alltid jeg som har starta samtaler og, om jeg har villet prate med han.. Åh, jeg var nok ikke så interessant ;) Var kanskje det med engang, men så har jeg alltid hatt på følelsen av at han kanskje bare var mer interessert i litt kos. Det gjør meg egentlig ingenting, jeg er hverken klar for eller interessert i å drive med noen egentlig, slettes ingen planer om å finne noen og få en kjæreste. Akkurat nå har jeg det veldig greit slik ting er :)

Det er også fordi jeg tenker så langsiktig... Også orker jeg heller ikke den prosessen med å møte noen, bli kjent, bli kjent med alle rundt personen og blabla..

Ikke virker det som om det er noen vettuge eller fine karer i den byen her, jeg ser hvert fall aldri noen :ler: Og å finne noen som bor et stykke unna gidder jeg hvert fall ikke nå.

Nei, jeg får se hvordan ting går fremover, men jeg kommer ikke til å gjøre en så stor innsats selv tror jeg :ler: Vet ikke helt hvorfor, men føler at det meste liksom bare står på vent til jeg er ferdig på skolen..

Kanskje også fordi jeg drømmer om å flytte til Helsinki da, og at jeg liksom bare.. Når jeg er ferdig på skolen, da skal jeg leve og gjøre ditt og datt, og da kan man begynne å tenke på å finne seg en mann man kan stifte familie med osv.. Men da er jeg jo også fri, fri til å kunne gjøre mer og evt.flytte hvor som helst, og alt slik.

Men, rett og slett så har jeg ikke lyst nå, og er ikke klar følelsesmessig eller noe. Så alt i alt er det egentlig greit :)

Ble mye det her.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som begynte å lese ordentlig til eksamen igår, det var meg.

Men den som begynte å skrive så fort oppgaven ble lagt på bordet, skrev i så og si ett sett utenom en kort do-pause, som fikk ned masse bra på papiret og til sammen 10 sider.. Jo, det var også meg..

Så, det var ikke så ille egentlig :ler: Jeg hadde lest på de riktige tingene, og spørsmålene var veldig greie. Som "redegjør for hva kunstfagene kan bidra med i barns utvikling og læring", "hvordan vil du som førskolelærer bidra til barns utvikling og læring gjennom kunstfaglige aktiviteter?" og "lag et tverrfaglig opplegg der både drama, forming og musikk er involvert. Du velger selv tema og målgruppe", på den siste der tok jeg helt av, og temaet ble våren. I grove trekk, så skrev jeg om hva jeg ville finne på med barn som omhandler våren, som hvordan været er, bruke vann og instrumenter til å høre hvordan regn osv er, male sola med fingermaling, snakke om hva som skjer om våren og om to av tingene som skjer, som er at fuglene kommer hjem og bjørnen våkner opp, og dermed synge "bjørnen sover" og "alle fugler små de er", for så å gjøre bevegelser til de. Så ville jeg gått inn som "lærer i rolle" hvor jeg var en fugl som ikke kom seg hjem og trengte hjelp av barna til å komme meg hjem, og som avslutning ville jeg ha organisert en tegnestund hvor barna tegnet hva de mener er vår osv. Jeg skrev 3 sider om dette, så det her ble kort!

Men, synes jeg gjorde en god jobb, ingen toppkarakter selvsagt men jeg vet hva jeg kan forvente av meg selv ;) Men ble overraskende fornøyd der jeg satt, fikk skrevet om veldig masse!

Da er det bare å snart ha 10 dager i praksis, en norsk eksamen 31.mai og en praktisk i estetisk 10 juni, så er jeg ferdig for i år! hu ha hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybilletter til og fra Helsinki er nå bestilt og betalt :strix:

Takk til min kjære stefar! Han kasta bankkortet til meg og jeg bestilte og betalte alt ;) Da jeg hadde ordna det sa jeg "tusen taaaakk!" "værsågooooood" fikk jeg til svar av han da :ler: Beste bursdagsgaven! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå befinner min kjære mamma og stefar seg i Roma!! :) Ikke misunnelig i det hele tatt... ;)

De dro idag tidlig og kommer hjem fredagskveld, så da er min bror og jeg hjemme alene.

I tillegg blir jeg helt alene fra jeg kommer hjem imorgen til litt utpå onsdagen, for broren min skal ligge over hos en kompis, for deretter å bli med mormor hjem en tur for å hjelpe henne :)

Blir stille å sitte her helt alene imorgen :ler: Men godt og, skal bare være i praksis to dager denne uka, idag og imorgen. Så imorgen kan jeg sitte oppe lenge, og bare gjøre hva jeg vil!

Som å sitte på ræva i sofaen, spise løvbiff, lese blogger og drikke te, se på House, Beauty And The Geek og Medium..... :ler:

Jeg har vært en liten supersøster i kveld, og gitt lillebror 150kr til imorgen (fikk 400 av mamma :ler: ), blanda saft, lagt tannbørste og tannkrem i en pose..

Han la seg for en time siden, og nå blir det senga på meg og! Sliten etter dagen..

Bare å gjøre seg klar for en dag i praksis og kjei sykkeltur, siden jeg absolutt skal på Coop'n før jeg drar hjem.. :ler: (skjønte idag at jeg ikke sykler ofte, aldri vært så gele i bena, og det etter 5-10 min på sykkel..) Blir godt å komme hjem da, sliten og jævlig, ta seg en god dusj og bare slappe av resten av dagen! Ikke ille å ta helga en tirsdag heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spontan"shopping" med kredittkortet en sen sen tirsdagkveld..

Kjøpt lørdags-billett til Ruisrock! :strix:

Jeg er jo i Helsinki til 8 juli, Ruisrock er 5-7 juli og bare 2t unna Helsinki..

Så, endelig, etter å ha vært stor fan siden tja,2004? Til og med to tatoveringer dedikert til bandet..

Endelig skal jeg få se HIM :strix:

482ce6dc-2d6d-4a29-91cc-174be7262306_zps55c0faf0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"It's not the size that matters, but the motion in the ocean" ...........

Noe av det dummeste og ekleste jeg har hørt på en stund, takk til "pinlige sykdommer" på nrk3 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ha mye å si, men lite jeg orker si. Dagene går, og jeg er utrolig glad for å ha hatt og at jeg har en del fri fremover, trenger det virkelig. Mest av alt trenger jeg ferie, trenger å vite at skoleåret er over, så enda en stein kan løftes av skuldrene.

Long story short, fordi jeg hverken orker eller egentlig klarer å skrive om alle følelsene jeg har, det skal bli så deilig å komme seg bort! Åh som jeg gleder meg, og jeg har lagt mange planer for hva jeg skal! Denne gang blir det og en dagstur til Tampere! :)

Tampere_zpsa9c0c038.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: ikke mange skoledagene igjen nå, vi er her hvis du vil skrive av deg frustrasjonen din. Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, og godt er det, har igjen eksamen i norsk 31 mai og praktisk i estetisk mellom 10-14 juni, gudskjelov ingen skole mellom der, men nå er det praksis. 4 dager neste uke, og to uka etter så er jeg ferdig! Men selvsagt må en oppgave inn innen 27 mai og.. Så ser frem til å bli ferdig med det her!

Takk du :hug::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ny mobil! Sticky_Dance__GIF_by_sedkiller.gifIdag ble en lekker, diger, meget tynn og lett Sony Xperia V min! :nigo:

Så nå ligger min feite, smågamle, speilvendte HTC Desire Z og ser trist ut.. :lol:

Ja, den har faktisk blitt speilvendt, og vært det siden påsken! Skal jeg inn på meldinger, må jeg trykke på kamera, skal jeg skrive melding og bruke r må jeg trykke på i, a for å osv.. Meget tungvindt, og det har gjort at jeg trykker galt på alt anna av mobiler, dataer osv :ler: Den begyner å skrante litt, så var på tide med ny syntes jeg.. Har sittet og sjekka, lest tester, sammenlikna, sett videoer osv av et par mobiler. Det har kommet en ny en, Z, men det jeg synes er så dumt med den er at man ikke får tatt ut batteriet. Jeg vet godt at mobiler kan klikke og alt som hjelper er å ta ut batteriet, derfor tar jeg rett og slett ikke sjansen. Men, de er ganske like så det gjør liksom ingenting.

Ble en spontan tur på Elkjøp, mamma og jeg kom hjem igjen fra butikken og vi ble enige om at det var egentlig bare kjedelig å dra hjem igjen med engang.. Så vi bestemte oss for å ta en tur på Elkjøp så jeg kunne se på mobiler, og så på kjøpesenteret. Kom en på min alder og hjalp meg, prata litt om mobilene jeg vurderte osv, og så skulle han vise meg noe med tastaturet siden jeg er vandt med å bruke taster siden det er ekstra keyboard i tillegg til touch på HTC'n min. Vel, han brukte sånn sveip ting, så du bare kan dra fingeren over bokstavene og den skriver et ord, i steden for å trykke på hver bokstav... Han fikk det ikke til med engang da, "faen.." Det endte med at han klarte å skrive "jeg la ann på deg" .......... Han rødma litt da ja :fnise:

Etter en stund bestemte jeg meg for å kjøpe telefonen! Og da vi drev å ordna alt med den, sto en annen ansatt ved oss og han som hjalp meg sa til han at tlf min har blitt speilvendt, noe ingen av dem har vært borti (jeg viste han det til og med), og da sa han andre at det var brukerfeil fordi jeg hadde hørt på for mye metal!! :ler: Da måtte jeg le altså, men, bare fint at folk skjønner hvordan jeg er! ;)

Også fint med avslappa ansatte som spøker litt, ble en artig handletur! Og han som hjalp meg var så snill :)

Ehm, og siden vi kom 15:40 og det stenger 16:00, ble jeg jo der selvsagt til litt etter stengetid... Men, det gjorde dem tydeligvis ingenting, og de fikk jo solgt noe så!

Ulempen med ny mobil, er jo at jeg skjønner ingenting :sjenert: Fancy greier, man kan jo gjøre så mye rart! Men, det går seg vel til ;)

Egentlig hatt en kjempebra dag :)

Spiste frokost ute på verandaen, og omtrent hver dag rusler jeg rundt i hagen - jeg elsker å bo her i skogen på den årstida her! Idag tok jeg en del bilder av katta mi, og jeg huska. Blir aldri for gammel for slik ;) Man blir bare for brei/lubben fant jeg ut, kremt, de taua gravde seg inn i låra. Men, jeg lo høyt av det og tok i enda mer fart, la meg bakover så håret omtrent subba i bakken og gjorde som da jeg var lita, hoppe langt av gårde fra huska i fart. :)

Godt. Idag har det bare vært fint og ingen kjeie tanker, eller noe som har veid ned humøret.

Det kjeie får man tenke på neste uke ;) Positive er at jeg snart er ferdig i praksis, 17.mai neste uke, Bon Jovi konsert uka etter, og nå er det heller ikke mange ukene igjen til ferie!! :) Får vel begynne å skrive pakkeliste snart!

Sånn ellers, bare gleder meg enda mer til juli/august, for da skal jeg kjøpe meg studiopakke!! Mikrofon, lydkort osv så jeg kan spille inn.

Da skal det synges :) Hver gang jeg finner en sang jeg klarer/kan klare å synge, skriver jeg den opp, så begynner å få en liste nå. Har fått helt dilla på Memphis May Fire sin Miles Away, åh den er så fin!

Fant en svenske som covrer den, utrolig flink kar, kan se den

Og den sangen skal jeg og covre! Kellin Quinn sin del er tøff, ikke at man må synge som han, men er det som passer og jeg tror jeg kan få det til bra. Men stemma hans er unik! (Kellin sin del blir sunget av ei jente på den videoen her)

Og, enda en bra ting!!

Igår spurte S, venninna mi fra England, om jeg og venninna hennes vil bli med til Oulu (hvor det er trenger jeg sikkert ikke nevne :ler: ) For Apocalyptica hadde akkurat annonsert at de skal ha konsert der mars neste år, det er visst med noe orkester eller noe så ikke helt vanlig konsert..

"Okei :)" sa jo jeg selvsagt, for jeg har nesten ikke noe skole etter jul og skal jeg dra kan jeg spare en del av lånet jeg får i januar, så jeg har jo mulighet!

Like etterpå annonserte de show i Turku, så Tampere, så Helsinki..

Så, mest sannsynlig kommer vi til å dra og da på showet i Helsinki selvsagt, men jeg tror vi kanskje får med oss showet i både Turku og Tampere også, eller en av dem, for hver av byene er bare 2t med tog unna Helsinki. Så, jeg håper virkelig det blir noe av! For det hadde vært sååå bra å få være med S og M igjen! Noen som er mer like meg skal man jaggu leite lenge etter, og vi hadde det så koselig i sammen i Helsinki i fjor sommer! Så vi må få til den turen :)

Og siden jeg er inne på Apocalyptica, de la ut musikkvideo for Perttu sin sang "Psalm" igår, dere går glipp av noe ved å ikke høre den sangen.. Jeg har sett Apocalyptica tre ganger, to i en konserthall og da ble denne spilt... Den stillheten.. Tror ingen omtrent rørte så mye som en finger.. Og hver gang satt jeg med gåsehud og tårer i øya, den her går inn i sjela når man får høre den live, noe så ufattelig vakkert..

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen anbefaler at du laster (kjøper) ned cubase, for å spille inn. Han bruker det selv.

Høres ut som en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :)

De har noen studiopakker på musikkbutikken her (4sound), og der er det en som inkl. cubase :) "Komplett studiopakke med lydkort, mikrofon, headsett, stativ, kabler og Steinberg Cubase AI programvare." :) Også er det en annen som inkl. programmet Pro Tools.

Har vært litt borti cubase før, men jeg kommer virkelig til å fikle når jeg får kjøpt meg det der.. Kommer ikke til å skjønne noe av hvordan programmet funker, lydkortet eller hvordan man spiller inn :ler: Jeg mener Nerve End bruker cubase (har sett noe video av det), og det er vokalisten selv som har gjort alt med de to EP'ene de har gitt ut, "music and lyrics by J.K. Produced, engineered, mixed and mastered by J.K". For å si det sånn har jeg sagt til han et par ganger at han er en meget talentfull mann! ;)

Og, om jeg trenger hjelp kan jeg jo kanskje bare spørre han..?

For jeg har jo faktisk mulighet :nigo: Har tenkt til å covre en sang av dem og, så jeg synes virkelig ikke det gjør noe om han hjelper meg om jeg trenger det ;)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trives med å plutselig bli dårlig på kvelden, og det føles som om kroppen noen få sekunder nå og da vil kvitte seg med lungene.. I alle dager..

Har vel vært småforkjøla nå og da siden februar, og hangla litt de siste dagene. Men men, såpass tåler en :)

Ikke all verden å melde om fra denne kanten egentlig..

Vel,var på Bon Jovi konsert på tirsdag med mamma, storkoste oss hele dagen :) Dro avgårde i 15-tiden, halvveis til Oslo stoppa vi for middag, var ikke fælt med en god pizza :) Da vi kom til Telenor Arena var omtrent alt av veier stengt og politiet var lina opp, der var det bare å følge strømmen mot parkeringsplassen. Vi sto inne og venta 2t før det begynte, da hadde jeg jo selvsagt allerede vondt i beina :ler: Konserten var knall, de leverte som vanlig og den scena er noe av det beste jeg har sett! Det var en bil! Bak bandet var det mange skjermer som utgjorde grillen, over dem hang fronten på bilen, jeg har bilde på facebook. Alt i alt, utrolig morsomt og vi koste oss! Et par sanger ligger nærme hjertet, og da "Bad Medicine", "Livin' On A Prayer" og spesielt "Wanted Dead Or Alive" ble spilt, sang jeg så høyt jeg klarte! De to sistnevnte har jeg likt siden jeg var lita. Så ja, igjen, veldig moro :) Og koselig å være med mamma en hel kveld hvor vi bare koser oss og det ikke er noen diskusjoner/krangler, vi begge kan bli litt fort sinte :fnise:

Ellers, ferdig i praksis! Har kost meg i den nye barnehagen jeg fikk, men, det blir tøft å ha praksis igjen til høsten, gudskjelov bare 2 uker og 10 dager til sammen, men det er spredt.

To eksamener igjen, hvordan de går er en annen sak da jeg ikke har vært på skolen på evigheter og gikk i feriemodus i april.

Og i pinse helga satt jeg litt for lenge ute før jeg fikk på meg solkrem, noe som førte til skille på begge armene, men det røde har blitt mer brunt nå da. Men det førte også med seg solforbrenning/førstegrads forbrenning et lite område på brystkassa... Det ser ikke i nærheten så ille ut som alt det jeg fikk opp på google, men jeg er mer enn bare vanlig solbrent.. Jeg har en veldig rødt, litt tjukk strek nedover til høyre på brystkassa, og et litt mindre område der er veldig rødt og det ser liksom ut som blodkarene har kommet veldig til syne. Jeg klarte å få forbrenning da jeg var rundt 12-13, hele brystkassa svei, og huden var ruglete og rar (slik jeg husker..) Husker så godt da vi var på ferie den sommeren, hvor det da begynte å bli bedre, jeg dusja en morgen og da begynte huden å flasse av og jeg dro av store flak.. Huden ble jo våt og løsna enda bedre.. Æsj.. :ler:

Vi hadde gudskjelov hydrokortisonsalve her hjemme, så det begynner å bli bra nå :)

Men! Jeg klarte jo å brenne meg så på ene armen og i nakken da jeg var på Tuska i fjor.. Og det i nakken var såpass at jeg fikk brune flekker, om noen har sett det før.

Så jeg skal kjøpe meg solkrem snart og MÅ være superflink med å smøre meg, noe jeg ikke tror blir et problem, jeg er redd for huden min og vil da virkelig ikke brenne opp den stakkars huden min og ødelegge den helt.. Og jeg vil heller få naturlig farge enn se ut som en flekkete, flassete hummer :ler:

Og...

32 dager til man drar på ferie!

2rBDiJQ_zps97047dbf.gif

:ler:

Jeg må ordne hotell snart... Hvert fall før det er igjen 21 dager.. Booker man innen 21 dager før ankomst på Holiday Inn, så er det billigere ;)

Så ja. Dett var dett for denne gang.

Angry birds brusen skal drikkes opp, musikk skal høres på, og snart blir det senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...