Sunchild Skrevet 17. mars 2012 #101 Skrevet 17. mars 2012 Må forsåvidt også si meg enig i at jeg vil ha en mann med ambisjoner. Jeg har datet flere flotte menn med mastergrad og gode jobber, som ikke hadde noen som helst fremtidsplaner utover hvor de skulle på sommerferie. Da tar jeg MYE heller en mann som prøver å fullføre videregående for 3. gang - mennesker uten mål i livet er så utrolig kjedelige. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #102 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har alltid tenkt at jeg ikke er kresen, men når jeg tenker over det, så er jeg egentlig skikkelig kravstor. Er nok derfor jeg fremdeles er singel, fordi jeg aldri gir gutter som ikke er etter min "oppskrift" en sjanse.
jegersalami Skrevet 19. mars 2012 #103 Skrevet 19. mars 2012 (endret) God kjemi, pent ansikt og helst ikkje alt for feit (men litt kroppsfeitt går sjølvsagt an). Likevel, det meste går igjennom nålauga om hokjønnet er med på å høyre og synge til tidlig Mercyful Fate under samleie(ne)! Endret 19. mars 2012 av jegersalami
Gjest Bandit Skrevet 19. mars 2012 #104 Skrevet 19. mars 2012 Jeg får høre at jeg er ganske kresen, men jeg ser det ikke helt selv. Det hadde vært umulig for meg å sette opp en liste med krav, slik mange her har gjort. Det vet jeg fordi jeg gang på gang har gått utenom det jeg tidligere har sett på som preferanser. Den eneste fellesnevneren jeg kan se er en dyp kjemi. En eks av meg hadde faktisk skrevet ned sine preferanser, og det ble stor oppstandelse da jeg tilfeldig kom over denne lista og så at det ikke var meg hun var ute etter. Dette var begynnelsen på slutten for det forholdet, for å si det slik.
*melis* Skrevet 19. mars 2012 #106 Skrevet 19. mars 2012 Kjemi er det aller aller viktigste og noe som MÅ være på plass. I tillegg må vi være på ca samme nivå når det gjelder intelligens og i alle fall kunne le av noen av de samme tingene (dette henger jo forsåvidt sammen med kjemi), samt ha noen felles interesser og verdier. Jeg er ikke spesielt kresen i den grad at jeg har høye krav til mannen (jeg er for eksempel ikke så opptatt av penger og utseende), men er veldig opptatt av å finne noen jeg passer sammen med og klarer å leve med. Min erfaring så langt tilsier at det er mye lettere å finne noen om man er mer opptatt av overflatiske og ytre faktorer enn dersom man går for en god match personlighetsmessig. Jeg er i alle fall lei av å høre at jeg er for kresen. Jeg har enkelte krav som må være på plass for å i det hele tatt kunne trives med en mann, og finner jeg ingen som passer, så klarer jeg meg bedre alene. 1
Mononoke Skrevet 19. mars 2012 #107 Skrevet 19. mars 2012 Veldig enig med *Melis*. Ellers vil jeg også kommentere angående ambisjonsnivå, dette er nemlig noe jeg også ser etter. Men i mine øyne er ikke ambisjoner ensbetydende med at han skal ha statusjobb og mye penger. Det viktigste er at han har mål i livet, som han jobber etter, og som gir livet mening. Jeg ser for meg en person uten ambisjoner som en veldig kjedelig person, gjerne en som klager over at alt er kjedelig, og helst sitter planta i sofaen og glaner på tv eller spill. Ambisjoner innebærer ikke nødvendigvis jobb, det kan også være hobbyer, f.eks. at man holder på med en idrett man liker, og som man ønsker å videreutvikle. At man er engasjert i noe, og har ting å fylle livet med. 1
Sportiva Skrevet 19. mars 2012 #108 Skrevet 19. mars 2012 De to første tingene som betyr noe for meg er at vi skal kunne le masse sammen og ha en sterk seksuell tiltrekning. Det er dette som starter alt. Utover dette vil ting som felles interesser, verdigrunnlag og gode samtaler avgjøre om det er noe å satse videre på. Alle (de fire) guttene/menn jeg har vært forelsket i har vært svært forskjellige, både i utseende, personlighet og sosial status. For meg er det inget fasitsvar. 1
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #109 Skrevet 20. mars 2012 Helt greit at du synes dette. Og som sagt så liker jeg ambisjoner, men helst ikke av den voldsomme arten. Jeg er realist og synes mange har litt naive ambisjoner, noe som er utrolig turn-off. Men for all del, vi er alle forskjellige. Der er vi nokk enige xD, folk som skal redde verden feks er ikkje mitt type folk.. Mine ambisjoner er å ta videreutdanning innen pediatri, bli lykkelig med en eller annen, og gi sønnen min den beste oppveksten jeg kan gi han. Synes ofte at karriereambisjoner kan ødelegge de emosjonelle målene, og for meg er familieliv og tid til mine nærmeste det viktigste. Alt det andre er i andre rekke. Har noen lunde samme mål. Eg må på en eller annen måte klare å kombinere karriere og familie, for eg har ambisjoner om å nå langt i karrieren . Regner nokk med eg ikkje kommer til å bo i hjembyen min, følger nokk etter der min fremtidige eller eg får jobb
Gjest Maruwan Skrevet 20. mars 2012 #110 Skrevet 20. mars 2012 Veldig enig med *Melis*. Ellers vil jeg også kommentere angående ambisjonsnivå, dette er nemlig noe jeg også ser etter. Men i mine øyne er ikke ambisjoner ensbetydende med at han skal ha statusjobb og mye penger. Det viktigste er at han har mål i livet, som han jobber etter, og som gir livet mening. Jeg ser for meg en person uten ambisjoner som en veldig kjedelig person, gjerne en som klager over at alt er kjedelig, og helst sitter planta i sofaen og glaner på tv eller spill. Ambisjoner innebærer ikke nødvendigvis jobb, det kan også være hobbyer, f.eks. at man holder på med en idrett man liker, og som man ønsker å videreutvikle. At man er engasjert i noe, og har ting å fylle livet med. Hva om fyren digger World Of Warcraft, har dette som hobby og har ambisjoner om å bli verdens beste World Of Warcraft-spiller? Og ved siden av jobber han på Rimi? Hvordan er dette egentlig noe annereledes enn dersom det dreier seg om en fyr som har som ambisjon å gi ut egen musikk som han tjener null penger på, men har dette som hobby og jobber på Rema 100 ved siden av? Er begge disse akseptable, eller er det en av dem som ikke er det? Eller ingen av dem, kanskje?
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #111 Skrevet 20. mars 2012 Er begge disse akseptable, eller er det en av dem som ikke er det? Eller ingen av dem, kanskje? Det handler jo også litt om kas person type man er. En dame som gamer wow hadde jo sikkert hoppet etter en som satser på Ea sports.. Damer som ikkje liker data vil jo syntes at det er totally waste of time..
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #112 Skrevet 20. mars 2012 Det handler jo også litt om kas person type man er. En dame som gamer wow hadde jo sikkert hoppet etter en som satser på Ea sports.. Damer som ikkje liker data vil jo syntes at det er totally waste of time.. Det du sier er jo fullstendig irrelevant. Mononoke blåser i fyrens ambisjoner ut over at han har noe som gir livet hans mening og retning. Maruwan spør så om det er greit for henne om fyren har det å bli best i WOW som ambisjoner. Da har han jo mening og retning med livet sitt, right?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #113 Skrevet 20. mars 2012 Jeg må like det jeg ser. Han må også ha en ordnet økonomi. IKKE barn! Ferdig med tidligere forhold. Like dyr. Humor. 1
Gjest Maruwan Skrevet 20. mars 2012 #114 Skrevet 20. mars 2012 Det du sier er jo fullstendig irrelevant. Mononoke blåser i fyrens ambisjoner ut over at han har noe som gir livet hans mening og retning. Maruwan spør så om det er greit for henne om fyren har det å bli best i WOW som ambisjoner. Da har han jo mening og retning med livet sitt, right? Korrekt observert.
Gjest Maruwan Skrevet 20. mars 2012 #115 Skrevet 20. mars 2012 Ferdig med tidligere forhold. Denne dukker opp ofte, men jeg er ikke helt enig. Tror ikke noen er helt ferdige med tidligere forhold før de har fått seg et nytt forhold.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #116 Skrevet 20. mars 2012 Denne dukker opp ofte, men jeg er ikke helt enig. Tror ikke noen er helt ferdige med tidligere forhold før de har fått seg et nytt forhold. Det tror jeg ærlig talt er feil, og det sier jeg av egen erfaring. Tilbake til tema: Kjemi er kjempeviktig, men kjemi er jo så mye. Jeg ser jeg har blitt tiltrukket av en del menn som har gjort meg litt usikre; at jeg ikke forstår dem helt, at vi ikke kommuniserer på den beste måten. Utseende har også vært viktig, men de mennene jeg har møtt, vært betatt av og hatt forhold til har i mine øyne sett veldig ulike ut, og det er vel bare et par-tre av dem som er "objektivt" typisk kjekke. Når det gjelder utseende må det være nok til at jeg blir fysisk tiltrukket, men utstråling og kjemi vil påvirke min oppfatning av utseendet. Slik jeg tenker om kjemi nå, så ser jeg etter en mann jeg kan ha skikkelig gode og givende samtaler med, samtidig som atmosfæren er trygg. Og at vi kan le masse av hverandre Han trenger ikke ha flott karriere og store ambisjoner, selv om jeg satser en del på karriere selv. Eksen min tjente litt over 300 000 i året, det var helt uproblematisk for meg. Men han må være fornøyd med det livet han har valgt (eller klare å gjennomføre en endring), ha orden på seg og ikke trekke meg ned med stadige bekymringer. Trenger nok også en som er intelligent.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #117 Skrevet 20. mars 2012 Det du sier er jo fullstendig irrelevant. Mononoke blåser i fyrens ambisjoner ut over at han har noe som gir livet hans mening og retning. Maruwan spør så om det er greit for henne om fyren har det å bli best i WOW som ambisjoner. Da har han jo mening og retning med livet sitt, right? Jo, men hvis hun driter i datamaskin så forstår vel du at hun ikkje vil gå for en som har ambisjoner om ting hun ikkje bryr seg om?
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #118 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Det tror jeg ærlig talt er feil, og det sier jeg av egen erfaring. Tilbake til tema: Kjemi er kjempeviktig, men kjemi er jo så mye. Jeg ser jeg har blitt tiltrukket av en del menn som har gjort meg litt usikre; at jeg ikke forstår dem helt, at vi ikke kommuniserer på den beste måten. Utseende har også vært viktig, men de mennene jeg har møtt, vært betatt av og hatt forhold til har i mine øyne sett veldig ulike ut, og det er vel bare et par-tre av dem som er "objektivt" typisk kjekke. Når det gjelder utseende må det være nok til at jeg blir fysisk tiltrukket, men utstråling og kjemi vil påvirke min oppfatning av utseendet. Slik jeg tenker om kjemi nå, så ser jeg etter en mann jeg kan ha skikkelig gode og givende samtaler med, samtidig som atmosfæren er trygg. Og at vi kan le masse av hverandre Han trenger ikke ha flott karriere og store ambisjoner, selv om jeg satser en del på karriere selv. Eksen min tjente litt over 300 000 i året, det var helt uproblematisk for meg. Men han må være fornøyd med det livet han har valgt (eller klare å gjennomføre en endring), ha orden på seg og ikke trekke meg ned med stadige bekymringer. Trenger nok også en som er intelligent. Du blir tiltrukket av dem som gjør deg usikker, og som du ikke kommuniserer så godt med? Synes du ikke kommunikasjon er viktig i et forhold? Og er det ikke bedre å vite hvor du har den andre enn å ikke vite det? Preferansene dine er sprø, du vet jo ikke ditt eget beste. Ok, ser at preferansene dine har blitt endret noe, så da er ikke det jeg sa over like relevant lenger. Endret 20. mars 2012 av Flanør
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #119 Skrevet 20. mars 2012 Jo, men hvis hun driter i datamaskin så forstår vel du at hun ikkje vil gå for en som har ambisjoner om ting hun ikkje bryr seg om? Hun sa bare at fyren måtte ha ambisjoner, hun spesifiserte ikke om ambisjonene hans var på et felt hun brydde seg om eller ikke.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #120 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hun sa bare at fyren måtte ha ambisjoner, hun spesifiserte ikke om ambisjonene hans var på et felt hun brydde seg om eller ikke. , syntes det er ganske logisk eg da. Dog kan jo hende det var det hun mente, men eg vet med meg sjøl at eg ikkje er interrisert i en dame som har ambisjoner om å fikse opp biler feks. Det har ikkje eg lyst å ta del i Endret 20. mars 2012 av .-L-. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå