AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #41 Skrevet 14. mars 2012 Jeg kan helt ærlig si at utseendet betyr minimalt. Intelligens, engasjement og ambisjoner derimot tiltrekker meg mye. Det gir en utstråling somjeg finner tiltrekkende.
hello Skrevet 14. mars 2012 #42 Skrevet 14. mars 2012 Litt kresen er jeg nok. Han må ha et utseende som jeg faller for. han må ikke være overvektig. han må være noenlunde intelligent, slik at vi kan være samtalepartnere, og han må kunne få meg til å le( altså at vi har samme type humor:) ) Helst være glad i å være i aktivitet og glad i å drive idrett er en fordel, siden vi da vil ha noenlunde samme interesser.
Gjest Cakenommy Skrevet 14. mars 2012 #43 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Hvorfor er hans ambisjoner viktig for deg? Det er jo ikke din sak. Hvorfor? Jeg liker gjerne å ha en partner som vet hvor en vil i livet, ha klare mål og gripe fatt i de. Slik som meg. Ser ingenting galt i å villa ha en partner som har ambisjoner. Men det betyr ikke, at jeg bryr meg om akkurat hvilke ambisjoner han har, sålenge han vet han vil. Edit; skriveleif Endret 14. mars 2012 av Cakenommy
Genesis Skrevet 14. mars 2012 #44 Skrevet 14. mars 2012 bra utseende, intelligent, selvtillit og humor. Men så skal man jo falla for dama også, og det er litt verre.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #45 Skrevet 15. mars 2012 Som mann med ekstremt dårlig selvtillitt er det viktigste for meg med en kvinne følgende (med prioritert rekkefølge): 1) At hun viser i alle fall litt interesse for meg 2) Har egentlig ikke kommet til dette punktet enda, men at hun er normalt snill og grei. 3) At hun ser akseptabel ut (altså, utseendet alene kan lure frem et smil hos meg) 4) At hun faktisk er awesome, og vi har veldig god kjemi. Konklusjon: Jeg er overhode ikke kresen, fordi jeg føler ikke jeg har mulighet til å være det
Steinar40 Skrevet 15. mars 2012 #46 Skrevet 15. mars 2012 Som mann med ekstremt dårlig selvtillitt er det viktigste for meg med en kvinne følgende (med prioritert rekkefølge): 1) At hun viser i alle fall litt interesse for meg 2) Har egentlig ikke kommet til dette punktet enda, men at hun er normalt snill og grei. 3) At hun ser akseptabel ut (altså, utseendet alene kan lure frem et smil hos meg) 4) At hun faktisk er awesome, og vi har veldig god kjemi. Konklusjon: Jeg er overhode ikke kresen, fordi jeg føler ikke jeg har mulighet til å være det Det er en vesentlig forskjell på det å være kresen og det å ta hva som helst. Og ingen av delene er noe bra. Den gyldne middelvei er alltid best. Bra nok.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #47 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er kresen. Han skal ha god økonomi (det betyr ikke mye penger, men at han er god kontroll på sin økonomi og betaler regninger til forfall og lignende) Han skal se bra ut (jeg er ikke sammen med en jeg ikke synes er kjekk, tenne på og jeg kan være stolt av). Han skal være i god form og like å holde seg i form (en som bare sitter i sofaen og forfaller er ikke noe for meg) Han skal ha utdannelse og jobb (trenger ikke være høyt utdannet, men han skal ha noe i bakgrunn og ha fullført noe) Han skal være høyere enn meg (for jeg er overfladisk og føler meg som en kjempe ved siden av en kar som er lavere) Han skal kunne beskytte meg (og det har jeg til de grader fått ) Han skal være omgjengelig (uten å være flørtende) Han skal være ryddig av seg og ha kontroll på ting (rotehoder får jeg dilla av) Han skal kle seg rent og pent. Han skal være snill og en god kjæreste! Alt har jeg endelig funnet etter mange års leting og prøving. Kall meg gjerne kravstor, men hvorfor nøye meg noe jeg synes er halvgodt når jeg ikke trenger? Skal sies at han krav og jeg har gått igjennom nåløyet.
Flanør Skrevet 15. mars 2012 #48 Skrevet 15. mars 2012 Er det et av hennes kriterier er det vel hennes sak. Hvorfor det er et av hennes kriterier er vel strengt tatt ikke din. Personlig hva det er som gjør at jeg vurderer en person er litt vanskelig å svare på. Men han bør jo være normalt oppegående og fornuftig, og kunne ta vare på seg selv. Det er vel minstekriteriene egentlig. Ellers så er det vel forskjellige ting ved forskjellige mennesker. Må ha noe ved personligheten som gjør at jeg legger spesielt merke til han. Ikke minst må han kunne holde ut med meg. :gjeiper: Nei, altså, Trivelig, litt impulsiv i hverdagen, og interessert i verden rundt seg. Også er det jo det der med ikka altfor sprikende verdier. Sorry, her tar du feil. Hans ambisjoner er hans sak, hennes ambisjoner er hennes sak. Enda verre blir det hvis hun har beskjedne ambisjoner selv, og så forsøker hun å livnære seg gjennom hans. Det er ekkelt og parasittisk. 1
Bjørn82 Skrevet 15. mars 2012 #49 Skrevet 15. mars 2012 Utseende og rikdom. http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article1609467.ece http://www.nettavisen.no/tjenester/article3060855.ece Ser ut som det stemmer greit. 1
Ramona Skrevet 15. mars 2012 #50 Skrevet 15. mars 2012 http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article1609467.ece http://www.nettavisen.no/tjenester/article3060855.ece Ser ut som det stemmer greit. Link 1: gjelder amerikanske forhold. Link 2: gjelder hele verden, samt spørreundersøkelser i Storbritannia og Spania. Altså land som ikke har kommet like langt i likestllingen, samt ikke har velferdsstaten å "falle tilbake på". Derfor vil de gjerne ha en rik mann- kultur og overlevelsesinstinktet har nok mye å si her. Jeg tror ikke at flertallet av norske kvinner har det på samme måte. 1
Flanør Skrevet 15. mars 2012 #51 Skrevet 15. mars 2012 Link 1: gjelder amerikanske forhold. Link 2: gjelder hele verden, samt spørreundersøkelser i Storbritannia og Spania. Altså land som ikke har kommet like langt i likestllingen, samt ikke har velferdsstaten å "falle tilbake på". Derfor vil de gjerne ha en rik mann- kultur og overlevelsesinstinktet har nok mye å si her. Jeg tror ikke at flertallet av norske kvinner har det på samme måte. Norske kvinner vil forsørges: http://www.dagbladet.no/2010/08/02/tema/jobb_og_utdanning/karriere/kjonnsrolle/12802229/ Try again 2
Gjest Cakenommy Skrevet 15. mars 2012 #52 Skrevet 15. mars 2012 Sorry, her tar du feil. Hans ambisjoner er hans sak, hennes ambisjoner er hennes sak. Enda verre blir det hvis hun har beskjedne ambisjoner selv, og så forsøker hun å livnære seg gjennom hans. Det er ekkelt og parasittisk. Åherregud, fordi om jeg liker en mann med ambisjoner så betyr det ikke at jeg vil livnære meg gjennom hans ambisjoner. Liker menn som har mål og jobber for å nå de, akkurat slik som meg. 2
Ramona Skrevet 15. mars 2012 #53 Skrevet 15. mars 2012 (endret) Flanør, du vet meget godt at den overskriften er jævlig tabloid! try again sjæl og les hele artikkelen Kvinner "vil" ikke forsørges fordi de ønsker å være avhengig av en mann, men de som har barn, ønsker mer tid med barna, og må derfor jobbe deltid/være hjemmeværende, og er da avhengige av at mannen tjener nok for dem begge for at dette skal være realistisk. Dersom hun skal satse fullt på karrieren og samtidig ha barn, så er det essensielt at mannen jobber mindre og støtter henne. Og hvor mange menn ønsker å "være mannen bak kvinnen"? helt ærlig? siste avsnittet i artikkelen poengterer nettopp dette: Alt endrer seg derimot når de får barn. Mens kvinnene automatisk legger karrieren «på vent», satser mennene i enda større grad på sin karriere. - Den kjønnstradisjonelle tilpasningen er et resultat av at hans karrierepreferanser har fått forrang foran hennes, ved at hans ønsker og praksis har satt betingelser for hennes. Likevel er tilpasningen i tråd med hennes ønsker, fordi hun syns det er viktig, verdifullt og meningsfylt å ha mer tid til samvær med og oppfølging av barna i småbarnsfasen. Den kjønnstradisjonelle tilpasningen har bidratt positivt til hans karriereutvikling og har hatt negative konsekvenser for hennes karriere, men likevel er mors karriereomkostninger først og fremst midlertidige - hun vil kunne satse på sin karriere igjen når barna blir større, sier forskerne. det finnes flere nyanser enn "mannen er tvunget til å jobbe seg ihjel for å forsørge kvinnen, og kvinnen ønsker å være en parasitt". Endret 15. mars 2012 av Ramona
Gjest Søgni Skrevet 15. mars 2012 #54 Skrevet 15. mars 2012 Åherregud, fordi om jeg liker en mann med ambisjoner så betyr det ikke at jeg vil livnære meg gjennom hans ambisjoner. Liker menn som har mål og jobber for å nå de, akkurat slik som meg. Enkelte her inne er over gjennomsnittet glad i å diskutere kvinner med sans for menn med ambisjoner, har jeg et inntrykk av 3
Gjest .-L-. Skrevet 15. mars 2012 #55 Skrevet 15. mars 2012 Studiene viste også at 40% av kvinnene i Norges befolkning ikkje ønsket å være hjemme med barna. Det er et stort antall damer det! 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #56 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er dessverre veldig kresen. Skulle ønske jeg kunne velge å bli mindre kresen, men jeg tenner bare ikke på jenter jeg ikke synes er pene
Gjest Cakenommy Skrevet 15. mars 2012 #57 Skrevet 15. mars 2012 Studiene viste også at 40% av kvinnene i Norges befolkning ikkje ønsket å være hjemme med barna. Det er et stort antall damer det! Jeg er en av de 40%. Alltid vært en karrierekvinne, og er godt på vei. Ligger ikke i tankene mine å få barn engang, kommer til å bli maange år før det skjer isåfall.
Gjest Søgni Skrevet 15. mars 2012 #58 Skrevet 15. mars 2012 Studiene viste også at 40% av kvinnene i Norges befolkning ikkje ønsket å være hjemme med barna. Det er et stort antall damer det! Bra for disse damene, tenker nå jeg. Jeg synes foreldre burde dele på å være hjemme med barna når de er små, hvis de absolutt vil det. Men det er bare min mening. Og så håper jeg hjemmeværende tenker på pensjonssparing, og at de kanskje får en løsere tilknytting til arbeidslivet ved å velge å være hjemme. Men det regner jeg med at de gjør For det er vel ikke kun fordeler ved å være "parasitt" heller. Ikke tror jeg at disse mennene har så mye imot at mødrene til barna deres er parasitt hjemmeværende i de fleste tilfeller heller.
Gjest .-L-. Skrevet 15. mars 2012 #59 Skrevet 15. mars 2012 (endret) Bra for disse damene, tenker nå jeg. Jeg synes foreldre burde dele på å være hjemme med barna når de er små, hvis de absolutt vil det. Men det er bare min mening. Og så håper jeg hjemmeværende tenker på pensjonssparing, og at de kanskje får en løsere tilknytting til arbeidslivet ved å velge å være hjemme. Men det regner jeg med at de gjør For det er vel ikke kun fordeler ved å være "parasitt" heller. Ikke tror jeg at disse mennene har så mye imot at mødrene til barna deres er parasitt hjemmeværende i de fleste tilfeller heller. Syntes det skal være likt også. Koffor skal eg ha mer rett på en karriere enn kvinnen? Meh, egoisme lønner seg i mange situasjoner. I noen situasjoner lønner deg seg ikkje å være egoistisk. Å samarbeide med partneren om å få dette med jobb å barn til å gå rundt ser eg på som mutualisme. Parasitisme er for å være helt korrekt når en parasitt dreper eller skaper store ufordeler for sin vert. Så lenge noen ønsker å være hjemme med barna av egen fri vilje ser ikkje eg kordan man kan dra inn "parasitisme". Endret 15. mars 2012 av .-L-. 1
Lalunaa Skrevet 15. mars 2012 #60 Skrevet 15. mars 2012 Utseende teller jo litt, må være kjekk i MINE øyne. Det skal sies at et mindre pen mann- med utrolig bra personlighet, som jeg har god kjemi med kan være tilnærmet perfekt!! Så kjemi og personlighet teller helt klart mest :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå