Envy Skrevet 15. mars 2012 #61 Skrevet 15. mars 2012 utseende, interesser, at han er snill, ærlig og ikke spiller spillet.
Cordelia Skrevet 15. mars 2012 #62 Skrevet 15. mars 2012 (endret) Sorry, her tar du feil. Hans ambisjoner er hans sak, hennes ambisjoner er hennes sak. Enda verre blir det hvis hun har beskjedne ambisjoner selv, og så forsøker hun å livnære seg gjennom hans. Det er ekkelt og parasittisk. Igjen om det er et av hennes kriterier for valg av partner så er det selfølgelig hennes sak. Det er rimelig vanskelig å gjemme at man har ambisjoner. Hvorfor i all verden skal det være så jævlig hemmelig liksom? Den andre parteneren står helt fritt til å velge et forhold med personen. Du har en veldig rar tolkning av utrykket ambisjoner. Det trenger da langt fra å bety å leve av annen person, men likeså mye et ønske om de å ha de samme verdiene og preferansene i livet. Og det er såvisst ikke noe galt i det. Og bare for å nevne det, det er plenty av mannfolk som lever på dama si og, så ikke kom her. Endret 16. mars 2012 av Cordelia
Gjest Tidssone Skrevet 15. mars 2012 #63 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er mer opptatt av fin kropp enn utseendet i ansiktet. Når det gjelder utseende, altså. Humor er viktig uansett. 1
Cuddlegirl Skrevet 16. mars 2012 #64 Skrevet 16. mars 2012 For min del spiller utseende en stor del. Irriterende til tider men sant.
Gjest Katten. Skrevet 16. mars 2012 #65 Skrevet 16. mars 2012 Så lenge jeg kan elske henne for den hun er og hun kan elske meg for den jeg er, så er jeg fornøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #66 Skrevet 16. mars 2012 Menneskelige kvaliteter, sterk psyke, snill, reflektert og jordnær. I tillegg må det være noe som tiltaler med utseendet.
Sykepl.student Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #67 Skrevet 16. mars 2012 Så lenge jeg kan elske henne for den hun er og hun kan elske meg for den jeg er, så er jeg fornøyd. Virkelig? Du har vel egenskaper du tiltrekkes av?
Sunchild Skrevet 16. mars 2012 #68 Skrevet 16. mars 2012 Jeg må ha en mann jeg kan beundre. En som kan lære meg helt unyttige ting. En som kan diskutere alt fra brødoppskrifter til atomfysikk. Og aller helst en som også vil la meg lære ham nye ting.
Flanør Skrevet 16. mars 2012 #69 Skrevet 16. mars 2012 Igjen om det er et av hennes kriterier for valg av partner så er det selfølgelig hennes sak. Det er rimelig vanskelig å gjemme at man har ambisjoner. Hvorfor i all verden skal det være så jævlig hemmelig liksom? Den andre parteneren står helt fritt til å velge et forhold med personen. Du har en veldig rar tolkning av utrykket ambisjoner. Det trenger da langt fra å bety å leve av annen person, men likeså mye et ønske om de å ha de samme verdiene og preferansene i livet. Og det er såvisst ikke noe galt i det. Og bare for å nevne det, det er plenty av mannfolk som lever på dama si og, så ikke kom her. Hvis du med ambisjoner mener verdier og preferanser, så skriv det da! Det er noe helt annet enn ambisjoner. Ambisjoner mener jeg først og fremst henspiller på karriere, at man vil opp og frem, samt statusen som følger dersom man lykkes med dette. Legg til driv og energi så er vi der. Kvinner elsker maskulin energi, da kan de lene seg tilbake og nyte fruktene av det uten å ofre så mange kalorier selv, i tillegg til at de føler seg "ivaretatt". Det er DEN siden jeg ikke liker, fordi den innebærer at man skyver ansvaret for en selv over på en annen. Det er infantilt, da ber disse kvinnene det gjelder om å bli behandlet som et voksent barn.
Flanør Skrevet 16. mars 2012 #70 Skrevet 16. mars 2012 Jeg må ha en mann jeg kan beundre. En som kan lære meg helt unyttige ting. En som kan diskutere alt fra brødoppskrifter til atomfysikk. Og aller helst en som også vil la meg lære ham nye ting. Det der forstår jeg ikke. Mener du at du trenger å beundre enkelte kvaliteter og egenskaper ved en mann, og så kan han til gjengjeld beundre enkelte av dine? Det er helt greit, da utfyller dere hverandre. Mener du derimot at du trenger å beundre en mann - dvs. hele ham - blir det straks mer problematisk, for da plasserer du deg selv liksom "under" ham: hvordan kan han beundre deg? Hvorfor skal en kvinne se opp til en mann egentlig? Hvordan kan hun da tro at han kan respektere henne? Men nå vet jeg ikke om det er dette du mener da.
Gjest True Khaleesi Skrevet 16. mars 2012 #71 Skrevet 16. mars 2012 Jeg er egentlig litt lei av alle som har så mange ambisjoner. Joda, jeg har ambisjoner jeg også, men det er ikke det alt dreier seg om for min del. Jeg lever i nået og tar hver dag som en fantastisk dag som skjer her og nå. Hva som skjer i framtiden vet man ikke, og for alt man vet kan man dø i sin streb etter noe mer! Men vel, jeg velger vekk de som ikke eier forståelse for at jeg har barn. De som alltid spør "skal du ut på noe i helga?", "Spennende planer for helga?", hvorpå de gjerne definerer spennende som å gå ut å drikke seg full. Jeg liker ikke de som alltid må feste. Ellers velger jeg bort: - BI folk - Østlendinger med V-hals, luer, langt hår og solariumshud. - Surfere og ekstremsportsmennesker - De med veldig mange skrivefeil - Utlendinger - Og de verste: De som er over 30, men søker etter flørt som kan utvikle seg med jenter fra 16-28 (for de som ikke skjønte dette, så prater jeg ut fra nettdating). 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 16. mars 2012 #72 Skrevet 16. mars 2012 srst jg r s krsn j nskr lg nd dn ftsaftgdn.....fns pk sm skrvr hr....kvlm rklm,, fr kvlm prdkt,, prpgnd......hvs dt hd dvktr dn hr lnd...jg vl sht the shit doooown.....hahahahahah, MEN DERE JÆVLA TRAGISKE KRIMOAPOTEK UGLYKLÆR NAZI HOOOORER MÅ VEL HOOOORE DERE RUNDT HER FOR Å FØØØØLE DERE HAR MENINGSFYLTE PRPGANDAKVALME FITETSAFTEN RENNER "LIV"...LYKKE TIL:!:!: NIVÅET ER Såååååååå lavt jeg kan nesten ikke tro det.......i wanna sue you motherfuckers and get all your money, make you go broke for the rest of your sorry ass jealous fucks mongo lives....... Ok.
Gjest Cakenommy Skrevet 16. mars 2012 #73 Skrevet 16. mars 2012 Hvis du med ambisjoner mener verdier og preferanser, så skriv det da! Det er noe helt annet enn ambisjoner. Ambisjoner mener jeg først og fremst henspiller på karriere, at man vil opp og frem, samt statusen som følger dersom man lykkes med dette. Legg til driv og energi så er vi der. Kvinner elsker maskulin energi, da kan de lene seg tilbake og nyte fruktene av det uten å ofre så mange kalorier selv, i tillegg til at de føler seg "ivaretatt". Det er DEN siden jeg ikke liker, fordi den innebærer at man skyver ansvaret for en selv over på en annen. Det er infantilt, da ber disse kvinnene det gjelder om å bli behandlet som et voksent barn. Du burde kanskje se dette fra litt flere sider en bare mannens, tror det hadde vært til en stor fordel for deg. Når jeg sier at jeg vil ha en mann med ambisjoner, men jeg det fordi at vi kan jobbe sammen for å nå det vi vil. Jeg har alltid vært en karrierekvinne, det å få barn er noe jeg ikke tenker på eller planlegger. Og om den dagen kommer, vil jeg ikke være hjemmeværende. Noe som vil si at enten mannen på ta den jobben, eller at det leies inn en barnevakt. Ser ikke problemet! Dessuten drar du alle kvinner som vil ha en mann med ambisjoner under en kam, noe du ikke burde gjøre. 1
Flanør Skrevet 16. mars 2012 #74 Skrevet 16. mars 2012 Du burde kanskje se dette fra litt flere sider en bare mannens, tror det hadde vært til en stor fordel for deg. Når jeg sier at jeg vil ha en mann med ambisjoner, men jeg det fordi at vi kan jobbe sammen for å nå det vi vil. Jeg har alltid vært en karrierekvinne, det å få barn er noe jeg ikke tenker på eller planlegger. Og om den dagen kommer, vil jeg ikke være hjemmeværende. Noe som vil si at enten mannen på ta den jobben, eller at det leies inn en barnevakt. Ser ikke problemet! Dessuten drar du alle kvinner som vil ha en mann med ambisjoner under en kam, noe du ikke burde gjøre. 1. Finnes det en spesifikt kvinnelig side å se dette med partnerens ambisjoner fra mener du? Dvs. en som er felles for alle eller mange kvinner? 2. Hva går den ut på i så fall? Jeg spør åpent nå, ikke sarkastisk, fordi jeg ønsker å vite. Men jeg forstår ikke helt hvordan kvinner tenker om dette (hvis man kan si noe generelt om det da). 3. Forstår du hvorfor jeg er kritisk til enkelte kvinners krav/ønsker om mannens ambisjoner basert på det jeg hittil har skrevet?
Gjest "gjest" Skrevet 16. mars 2012 #75 Skrevet 16. mars 2012 Vel, det er greit med fyrer som vet hva de vil, selv om de ikke har sånn såkalt "karriereambisjoner", for da vet man at man slipper å gi dem lommepenger.
Gjest Søgni Skrevet 16. mars 2012 #76 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Flanør, er du også kritisk til enkelte menns krav/ønsker angående kvinners ambisjoner? Hvis en mann vil ha en kvinne med en ambisjon/målsetning om å være hjemmeværende f.eks. Endret 16. mars 2012 av Søgni
Flanør Skrevet 16. mars 2012 #77 Skrevet 16. mars 2012 Flanør, er du også kritisk til enkelte menns krav/ønsker angående kvinners ambisjoner? Hvis en mann vil ha en kvinne med en ambisjon/målsetning om å være hjemmeværende f.eks. Ja, selvsagt. For øvrig liker jeg dobbeltmoral særdeles dårlig, også min egen.
Gjest Cakenommy Skrevet 16. mars 2012 #78 Skrevet 16. mars 2012 1. Finnes det en spesifikt kvinnelig side å se dette med partnerens ambisjoner fra mener du? Dvs. en som er felles for alle eller mange kvinner? 2. Hva går den ut på i så fall? Jeg spør åpent nå, ikke sarkastisk, fordi jeg ønsker å vite. Men jeg forstår ikke helt hvordan kvinner tenker om dette (hvis man kan si noe generelt om det da). 3. Forstår du hvorfor jeg er kritisk til enkelte kvinners krav/ønsker om mannens ambisjoner basert på det jeg hittil har skrevet? Det er ikke en spesifikk kvinnelig side å se det fra, derfor skrev jeg ikke dra alle under en kam. Jeg har opplevd selv å hatt en mann som har livnært seg på mine ambisjoner, så det er ikke bare kvinner som er istand til å gjøre dette. Med tanke på at det kvinnelige kjønnet har fått utvikle seg så mye gjennom generasjonene blir det flere og flere som fokuserer på utdanning og karriere, istedenfor å bli hjemme med evt. barn.
Gjest Søgni Skrevet 16. mars 2012 #79 Skrevet 16. mars 2012 Ja, selvsagt. For øvrig liker jeg dobbeltmoral særdeles dårlig, også min egen. Hvis man skal kritisere kjønnsstereotypiske partnervalg, så finnes det jo minst to sider å kritisere. Hvor får disse kvinnene partneren sin fra? Slik jeg ser det, så har de en tendens til å finne hverandre.
Flanør Skrevet 16. mars 2012 #80 Skrevet 16. mars 2012 Det er ikke en spesifikk kvinnelig side å se det fra, derfor skrev jeg ikke dra alle under en kam. Jeg har opplevd selv å hatt en mann som har livnært seg på mine ambisjoner, så det er ikke bare kvinner som er istand til å gjøre dette. Med tanke på at det kvinnelige kjønnet har fått utvikle seg så mye gjennom generasjonene blir det flere og flere som fokuserer på utdanning og karriere, istedenfor å bli hjemme med evt. barn. Når jeg spurte deg om det finnes en spesifikk kvinnelig side å se dette fra så lå det mellom linjene et kritisk spørsmål om kvinner virkelig deler syn på dette. Men: jeg spurte også fordi du oppfordret meg til å se kvinnens perspektiv her, og da lurte jeg jo på om du mente at kvinner generelt tenker annerledes enn menn om dette med partners ambisjoner? Det kunne jeg vært interessert i å vite noe mer om, så fint om du kan svare på det. Jeg er selvsagt godt klar over at det at kvinner deltar mer i yrkeslivet kan bety at mannens ambisjoner ikke spiller like stor rolle for dem enn de gjorde tidligere, da det var mannen som var brødvinneren alene. Og ja: også men kan leve på kvinnens ambisjoner og karriere. Dette er like kritikkverdig som at kvinner lever på mannens. Nå finnes det neppe noen sikre tall på dette, men jeg tror nok også du innser at det fremdeles er flere kvinner som baserer seg på mannens inntekt og ambisjoner enn omvendt, eller hva?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå