Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #121 Skrevet 14. mars 2012 Vel, det har jo visst seg at folk fra Vesten leier fattige kvinner (fra U-land) til å bære frem et barn for dem, det er ren menneskehandel, slik jeg ser det. 1
Miss C Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #122 Skrevet 14. mars 2012 Må le litt, en treåring med trass faktisk:) Men ok,mange innlegg her!Jeg står på mine valg uansett hva folk her sier om meg,sånn som så mange andre.Man må stå for det man innerst inne føler er rett og riktig for seg selv.Men slutt med å prøve å tvinge andre til å mene det samme som dere,ingen vits i å begynne med personangrep. 1
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #123 Skrevet 14. mars 2012 Vel, om en singel kvinne går til Klinikk Storken for å få hjelp til å bli gravid, så må da det være mye likere enn at hun bare blir gravid sånn helt tilfeldig fordi hun ikk brukte prevensjon. For da vet vi jo hvem som hyler opp om lureri, enten de har visst om at hun ikke har brukt noe eller ei. 1
Gjest imli Skrevet 14. mars 2012 #124 Skrevet 14. mars 2012 Du berre "vil ikkje" ha ein mann, utan at det ligg noko som helst bak? Du har ikkje problem med menn, ikkje opplevd overgrep, du er ikkje lesbisk, du berre "vil ikkje"? Då lurar eg verkeleg på kvifor. Dei aller fleste ynskjer nokon å dela livet med. Heilt greitt ikkje å ynskje det, sjølvsagt, men då har ein etter mi meining valt vekk det å få ungar. Ein kan ikkje få i både pose og sekk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #125 Skrevet 14. mars 2012 Du berre "vil ikkje" ha ein mann, utan at det ligg noko som helst bak? Du har ikkje problem med menn, ikkje opplevd overgrep, du er ikkje lesbisk, du berre "vil ikkje"? Då lurar eg verkeleg på kvifor. Dei aller fleste ynskjer nokon å dela livet med. Heilt greitt ikkje å ynskje det, sjølvsagt, men då har ein etter mi meining valt vekk det å få ungar. Ein kan ikkje få i både pose og sekk. imli: Ambefaler deg å lese: http://www.selvvalgtsinglemor.dk/2012/01/16/nar-selvvalgt-singlemor-til-donorbarn-er-et-forstevalg-beretning-fra-pernille-fra-norge/ 1
Miss C Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #126 Skrevet 14. mars 2012 Ja,jeg bare vil ikke ha barn med en fast partner,men det betyr ikke at jeg en dag kan treffe noen.Mitt valg,ingenting galt med psyken.Du kan ikke analysere meg på det mentale planet,det er du ikke egnet til.Noen mennesker bare vil ikke,og sånn er det.Jeg vil ikke være avhengig av en mann for å få barn!Men kanskje en dag finner en mann jeg vil leve med,det får tiden vise,men det er ikke aktuelt nå. 1
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #127 Skrevet 14. mars 2012 Ja,jeg bare vil ikke ha barn med en fast partner,men det betyr ikke at jeg en dag kan treffe noen.Mitt valg,ingenting galt med psyken.Du kan ikke analysere meg på det mentale planet,det er du ikke egnet til.Noen mennesker bare vil ikke,og sånn er det.Jeg vil ikke være avhengig av en mann for å få barn!Men kanskje en dag finner en mann jeg vil leve med,det får tiden vise,men det er ikke aktuelt nå. Jeg ønsker deg bare lykke til. 1
Gjest imli Skrevet 14. mars 2012 #129 Skrevet 14. mars 2012 imli: Ambefaler deg å lese: http://www.selvvalgtsinglemor.dk/2012/01/16/nar-selvvalgt-singlemor-til-donorbarn-er-et-forstevalg-beretning-fra-pernille-fra-norge/ Det er ein grunn til at me har lovane og reglane me har i Noreg - til vern for barna, ikkje til restriksjonar på vaksne. Denne dama skriv jo som om staten Noreg personleg har fornærma ho med lovane sine. Eg trur som sagt ikkje at ungar av donorar må få ein dårleg oppvekst, dei kan sikkert få det like bra som andre ungar. Men dei kan og få store vanskar og identitetskrise fordi dei ikkje veit kven dei er. For nokon er biologisk opphav viktig, for andre ikkje. Ein veit ikkje kva som vert realiteta for den ungen ein får. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #130 Skrevet 14. mars 2012 Må le litt, en treåring med trass faktisk:) Men ok,mange innlegg her!Jeg står på mine valg uansett hva folk her sier om meg,sånn som så mange andre.Man må stå for det man innerst inne føler er rett og riktig for seg selv.Men slutt med å prøve å tvinge andre til å mene det samme som dere,ingen vits i å begynne med personangrep. Har ikke et barn rettigheter? Har et barn rett til å vite hvem foreldrene h#ns er? Mener du det er en menneskerett å få barn? Syntes du det er riktig at menn som ønsker barn velger bort mor(svar ærlig)? 1
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #131 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Det er ein grunn til at me har lovane og reglane me har i Noreg - til vern for barna, ikkje til restriksjonar på vaksne. Denne dama skriv jo som om staten Noreg personleg har fornærma ho med lovane sine. Eg trur som sagt ikkje at ungar av donorar må få ein dårleg oppvekst, dei kan sikkert få det like bra som andre ungar. Men dei kan og få store vanskar og identitetskrise fordi dei ikkje veit kven dei er. For nokon er biologisk opphav viktig, for andre ikkje. Ein veit ikkje kva som vert realiteta for den ungen ein får. Vel, enig i at damen i bloggen der vinklet det litt barnslig, men en ting kan vi uansett slå fast: I Danmark har de et tilbud som single norske kvinner kan dra nytte av, hvis vi vil. Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 14. mars 2012 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #132 Skrevet 14. mars 2012 Ja,jeg bare vil ikke ha barn med en fast partner,men det betyr ikke at jeg en dag kan treffe noen.Mitt valg,ingenting galt med psyken.Du kan ikke analysere meg på det mentale planet,det er du ikke egnet til.Noen mennesker bare vil ikke,og sånn er det.Jeg vil ikke være avhengig av en mann for å få barn!Men kanskje en dag finner en mann jeg vil leve med,det får tiden vise,men det er ikke aktuelt nå. Samfunnet er heldigvis ikke bygd opp slik at alle kan gjøre hva de vil fordi de føler for det. 1
Genesis Skrevet 14. mars 2012 #133 Skrevet 14. mars 2012 Nei, jeg fremstiller det slik at det er rettferdig at den som hadde det største ansvaret med familielivet og logistikken mhh barna mens foreldrene holdt sammen får det samme ansvaret når de ikke lenger er ilag. Vel, nå er det liksom "tverr og vrang" ei mor er og i sted skrev du om "anstrengt forhold", du legger da skylden på kvinnene ja, i stedet for å se at kanskje begge har ansvar at relasjonen kan være vanskelig en stund etter et brudd. En fyr er da et voksent menneske og skal da klare å heve seg over anstrengt forhold til eksen når det kommer til å det treffe barna. Eller hva? Nei, jeg glemmer det at mange menn mener at sånt er morens ansvar. Det er mer enn tydelig at du tar den her diskusjonen personlig, Genesis. Kanskje du skal vurdere å trekke deg ut av den når du er ufin til motdebattør. Ja, jeg trekker meg. Jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg gidder å bruke tid på å diskutere med en som ikke evner å begripe selv det enkleste innhold i det man skriver. takk for meg, og lykke til i fremtidige relasjoner med det forkvaklede synet ditt på halve befolkningen. 2
Miss C Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #134 Skrevet 14. mars 2012 Jeg mener at det er en menneskerett og kunne bestemme over eget liv.Heldigvis er vi i 2012,og det er flere valgmuligheter for å kunne skape seg det livet en selv ønsker:) 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #135 Skrevet 14. mars 2012 Jeg mener kvinner selv må få bestemme over sin kropp og sin seksualitet. Det inkluderer å bestemme om en ønsker å bli gravid eller ønsker å ta abort. Enten bestemmer kvinnen det selv eller så bestemmer menn over henne. Sistnevnte er i hvert fall galt. 2
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #136 Skrevet 14. mars 2012 Jeg mener kvinner selv må få bestemme over sin kropp og sin seksualitet. Det inkluderer å bestemme om en ønsker å bli gravid eller ønsker å ta abort. Enten bestemmer kvinnen det selv eller så bestemmer menn over henne. Sistnevnte er i hvert fall galt. Nemlig.
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #137 Skrevet 14. mars 2012 Har ikke et barn rettigheter? Har et barn rett til å vite hvem foreldrene h#ns er? Mener du det er en menneskerett å få barn? Syntes du det er riktig at menn som ønsker barn velger bort mor(svar ærlig)? Menn kan ikke velge bort mor i og med det at han trenger en kvinne til å bære frem barnet. Sånn har naturen lagt det opp og det er ikke "rettferdig", men det er ikke "rettferdig" at 65 år gamle menn kan bli fedre, mens like gamle kvinner ikke kan, men slik er da altså bare biologien. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #138 Skrevet 14. mars 2012 Menn kan ikke velge bort mor i og med det at han trenger en kvinne til å bære frem barnet. Sånn har naturen lagt det opp og det er ikke "rettferdig", men det er ikke "rettferdig" at 65 år gamle menn kan bli fedre, mens like gamle kvinner ikke kan, men slik er da altså bare biologien. Og du trenger sæd for å få en unge. Vet du hvor sæden kommer fra? Ikke det? Har du så forbannet tungt for det? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #139 Skrevet 14. mars 2012 Nemlig. Herregud. Man må være to for å få en unge. 1
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #140 Skrevet 14. mars 2012 Og du trenger sæd for å få en unge. Vet du hvor sæden kommer fra? Ikke det? Har du så forbannet tungt for det? Vel, fyrer har donert sæden frivillig mot at de får bli anonyme. Til å være 37 år gamle er enkelte i denne tråden veldig barnslige. Enkelte kunne trenge å skjerpe seg og sine holdninger litt. Hvis du vil meg noe så kan du enten sende meg en PM eller skrive til meg i forumnet for Personlige Meldinger. Herregud. Man må være to for å få en unge. Ja, menn må gjerne ha den der i mente når de insisterer på å pule uten kondom. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå