Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Misteltein
Skrevet

Kor gamal er du? Med mindre du snart er for gamal til å få barn og dette er "siste sjanse", vil eg berre seie at dette vil du ikkje. Å vera 100% åleine om omsorgen for eit barn er meir slitsomt enn dei fleste som ikkje har prøvd trur. Ikkje berre fysisk, men psykisk. Tenkj deg nøye om.

Jeg signerer Imli!

Hilsen mor som er alene med 100% av omsorgen.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Samfunnet er i forfall fordi det er urettferdig i så fall. En kvinne som er sammen med noen, enten en annen kvinne eller en mann, får assistert befruktning gratis. Men fordi hun ikke er sammen med noen så får hun det ikke. Norge har noen rare og diskriminerende regler. Tenk om man skulle gi menn medisinsk behandling beroende på sivilstatusen deres?

Det å ikke ha barn er ingen sykdom. Rister på hodet...

Innlegget er redigert for krenkelser.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 7
Skrevet

Det er mange argumenter for og imot,dette er et kompleks tema og problemstilling.Vi må fokusere på hva vi synes og føles er riktig for oss selv,og ut ifra om man selv føler seg klar for det eller ikke.Jeg har et sterkt ønske om å få barn,og barnet er etterlengtet.Jeg er ikke i tvil om at mitt barn hadde fått et godt liv,og en god oppvekst,uavhengig om barnet hadde hatt en far eller ikke.Jeg har et solid nettverk av familie og gode venner,så mitt barn hadde aldri vært alene.Jeg har foreldre som støtter meg og som ønsker seg barnebarn,søsken som støtter meg og venner.Som sagt vil det alltid være argumenter for og imot,og det er viktig å se alle sider av saken.Men avgjørelsen er helt opp til hver enkelt,og jeg finner meg ikke i å bli fortalt hva jeg vil/ikke vil,hva jeg ikke kan og ikke bør gjøre.Jeg er en ressurssterk jente som er klar over hva dette innebærer på lik linje som andre som ønsker seg barn.Jeg ønsker meg barn,på egenhånd,og jeg er overbevist om at det kommer til å gå fint.Jeg la ut dette innlegget,ikke for å bli motbevist mine ønsker,men for å søke råd.Jeg har bestemt meg,nå gjenstår det å finne ut hvilkne valgmuligheter jeg har.Jeg respekterer andres meninger og oppfatninger,og jeg håper dere gjør det samme ovenfor meg og andre som er i samme situasjon som meg.

• Liker 1
Skrevet

Vil samtidig takke så mye for den gode støtten jeg har blitt vist:) Setter stor pris på det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

stork klinikken har jeg så vidt sett litt på å :) er ikke like lett å finne en donor privat.har tenkt på det selv. skal uansett gå en ekstra runde med meg selv å finne ut hva som passer aller best for meg:)

det tror jeg du å blir :klemmer:

-Christine

Skrevet

slenger med på denne. Orker ikke leve med menn, bare styr og problemer. Et lurt valg , lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

slenger med på denne. Orker ikke leve med menn, bare styr og problemer. Et lurt valg , lykke til :)

Da bør du også droppe unger. Det er ingen menneskerett å få barn. Jeg er f##n meg sjokkert over hvor kvalmendes egoistiske enkelte damer her på forumet er.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet er i forfall fordi det er urettferdig i så fall. En kvinne som er sammen med noen, enten en annen kvinne eller en mann, får assistert befruktning gratis. Men fordi hun ikke er sammen med noen så får hun det ikke. Norge har noen rare og diskriminerende regler. Tenk om man skulle gi menn medisinsk behandling beroende på sivilstatusen deres?

Man kan jo ikke sammenligne par som IKKE KAN få barn med kvinner som kan få barn, men IKKE VIL ha en mann. Ufrivillig barnløse par får jo behandling pga medisinske årsaker.

Hvorfor skal enslige kvinner få støtte til medisinsk behandling når det ikke er noe som feiler dem? Mener dere vi skulle hatt støtteordning for silikonpupper også da? Det blir akkurat det samme, ingen medisinsk feil, men hun har såååå lyst på det...

Men nå var det kanskje ikke støtteordninger og politikk som var temaet i denne tråden, eller hva?

Ellers synes jeg det høres ut som om du har tenkt godt gjennom dette, Miss C. Det er litt tøffere å være alenemamma enn to foreldre, men det er ikke uoverkommelig. Med det nettverket du skriver at du har, så tror jeg du klarer det helt fint.

Jeg har selv ingen erfaring med assistert befruktning og sæddonorer, så jeg har ingen råd å komme med der, men jeg vil ønske deg lykke til! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:) ingen problem:)

jeg kan jo neven at jeg har søkt litt rundt men den linken jeg sendte deg er den jeg synes var best og fikk mye informasjon pluss mange hadde bilde som jeg liker veldig godt ,har ikke sett flere sider med det tilbudet .

Takk :)gleder meg kjempe mye til å få satt ordentlig i gang :)

-Christine

Europeanspermbank.com gir da all denne informasjonen og mere til.

Skrevet

Hei dere som leser dette!

Jeg ønsker meg sterkt et barn.Jeg er singel,og ønsker å få barn via en donor.Det er gjennomtenkt og overhodet ikke noe forhastet og desperat handling det er snakk om.Jeg er heller ikke av den oppfatning at det ikke finnes den rette man for meg etc,noe som jeg har fått slengt mot meg mang en gang av mine venninner.Jeg har ønsket meg det lenge,og selv om jeg kanskje skiller meg ut fra de "vnalige" drømmer om barn og mann,så er det mitt valg.Det er sårt og vanskelig,men heldigvis har jeg foreldre og gode venner som støtter meg i mitt valg.Det jeg lurer på er om noen vet hvor man kan finne sæddonor?Håper ikke jeg får mange dømmende svar,men tar sjangsen på å spør i håp om at noen vil hjelpe meg hvis de vet noe om det.På forhånd takk til de som vil hjelpe :)

I utgangspunktet synes jeg du er litt ego, men jeg forstår deg. Nå er jeg like rundt overgangsalderen og har igjen begynt å drømme om å få en til. Siden jeg snart er parkert og ikke har muligheten mer. Men jeg forstår at det er umulig.

synes det er bra familien støtter deg, regner med at du er litt yngre enn meg. Stol på magefølelsen. I danmark får du en donor, de har også gode gener der. :)

Skrevet

Det er ikkje gratis med ass. befruktning, verken som singel eller par, viss nokon trudde det... Som par betalar ein eigenandel som er ganske høg - rundt 20.000 til saman trur eg. Som singel er det sikkert enda dyrare.

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Signerer Imli, og jeg bor med barnefar...det er tungt å være to om det også, jeg kan bare forestille meg hvordan det er å være alene!!

Når det er sagt må jeg bare få innrømme at jeg synes det er veldig veldig rart å tenke på at man kan velge hvordan hva slags donor man vil ha - minner meg litt om å drive avl...

Det var noe annet den gangen man bare fikk litt sperm og sa takk og hei.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Signerer Imli, og jeg bor med barnefar...det er tungt å være to om det også, jeg kan bare forestille meg hvordan det er å være alene!!

Når det er sagt må jeg bare få innrømme at jeg synes det er veldig veldig rart å tenke på at man kan velge hvordan hva slags donor man vil ha - minner meg litt om å drive avl...

Det var noe annet den gangen man bare fikk litt sperm og sa takk og hei.

Det er så lett å sitte på sin høye hest og se ned på andre.

Hva med de som har et sterkt ønske om å få barn, men så dukker aldri den rette opp?!

Dere som har barn er EKSTREME på å hyle ut om at det å bli forelder er den beste og nærmest den eneste lykken en kan oppleve. Desto værre blir det for oss single som ikke kan se for oss at den "normale" måten å få barn på er sansynlig..

Heia TS, jeg har tenkt tanken selv, men jeg lurer på om jeg er litt ung enda ;) Derfor lurer jeg bare på hvor gammel du er?

Endret av Alva_E
  • Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Det er så lett å sitte på sin høye hest og se ned på andre.

Hva med de som har et sterkt ønske om å få barn, men så dukker aldri den rette opp?!

Dere som har barn er EKSTREME på å hyle ut om at de å bli forelder er den beste og nærmest den eneste lykken en kan oppleve. Desto værre blir det for oss single som ikke kan se for oss at den "normale" måten å få barn på er sansynlig..

Heia TS, jeg har tenkt tanken selv, men jeg lurer på om jeg er litt ung enda ;) Derfor lurer jeg bare på hvor gammel du er?

Jeg sitter ikke på min høye hest og roper fordi jeg er så ekstrem.

Jeg slang ut en kommentar om at jeg synes det minner om avl. Mine tanker om TS har jeg ikke ytret.

Men hvis du lurer kan jeg gjerne lufte hva jeg tenker om HANDLINGEN. Personen har jeg ingenting imot.

Skrevet

Jeg er mann, som også er singel som drømmer om eget barn. Sæd er vel det eneste jeg ikke mangler, og jeg nærmer meg 40 :-(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, som også er singel som drømmer om eget barn. Sæd er vel det eneste jeg ikke mangler, og jeg nærmer meg 40 :-(

Hadde det vært rettferdighet i verden kunne du ha plukket deg ut en surrogatmor etter eget ønske på statens bekostning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så utrolig provosert av damer som deg TS.

Når barnet ditt vokser til og får vite at det ikke har noen far, det var bare en sædcelle i et reagensglass, hva sier du? Tenk for en identitetskrise det skaper.

• Liker 4
Skrevet

Det er et veldig aktuelt tema,og jeg ser at det engasjerer!Det gjør meg glad,for slike ting skal ikke være tabu!Jeg syns det er spennende å se argumentene som blir brukt,selv om jeg er bestemt på mine valg:) Jeg er 23,men tross min "unge alder" som jeg sikkert får mange kommentarer om,så er jeg reflektert og vil ikke si at jeg er trangsynt!Jeg ser argumentene som blir brukt,og tenker,funderer og reflekterer over alle,men jeg ombestemmer meg ikke.Jeg syns også det er modig at kvinner/menn tør å gå inn i debatten om alternative levemåter,altså å tør å si at de ikke ønsker å leve et A4 liv.Det er viktig og det står respekt av det!:) Selv om jeg synes noen av argumentene mot mitt valg er useriøst ordbelagt respekterer jeg deres meninger,men velger å overse det.Noen argumenter er også for "svake" og lite gjennomtenk,og disse overser jeg også glatt.Selv om man har sterke meninger,må man respektere andres meninger uten å bli provosert!Ingen har rett til å bestemme hva et annet menneske skal mene!

Tusen takk til dere som støtter meg og oppmuntrer meg til å velge det livet jeg ønsker,det er utrolig flott :)

Og takk for at dere engasjerer dere!:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er et veldig aktuelt tema,og jeg ser at det engasjerer!Det gjør meg glad,for slike ting skal ikke være tabu!Jeg syns det er spennende å se argumentene som blir brukt,selv om jeg er bestemt på mine valg:) Jeg er 23,men tross min "unge alder" som jeg sikkert får mange kommentarer om,så er jeg reflektert og vil ikke si at jeg er trangsynt!Jeg ser argumentene som blir brukt,og tenker,funderer og reflekterer over alle,men jeg ombestemmer meg ikke.Jeg syns også det er modig at kvinner/menn tør å gå inn i debatten om alternative levemåter,altså å tør å si at de ikke ønsker å leve et A4 liv.Det er viktig og det står respekt av det!:) Selv om jeg synes noen av argumentene mot mitt valg er useriøst ordbelagt respekterer jeg deres meninger,men velger å overse det.Noen argumenter er også for "svake" og lite gjennomtenk,og disse overser jeg også glatt.Selv om man har sterke meninger,må man respektere andres meninger uten å bli provosert!Ingen har rett til å bestemme hva et annet menneske skal mene!

Tusen takk til dere som støtter meg og oppmuntrer meg til å velge det livet jeg ønsker,det er utrolig flott :)

Og takk for at dere engasjerer dere!:)

Irriterende bullshit. Det å få barn via avlsmetoden dreier seg ikke om å leve litt utenfor a4 livet. Du får en unge uten far og uten mannlig rollemodell(nei, en snill onkel er ingen erstatning).

Egoisme og et samfunn i moralsk forfall gjør meg kvalm. Skam deg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn selv, tenkte jeg at jeg ville gjøre det samme om jeg ikke traff noen å få barn med før jeg ble 35. Nå som jeg har to barn ville jeg aldri valgt å bli alenemor frivillig. Det mye tyngre å ha barn enn jeg trodde, og jeg er sjeleglad for at jeg har en far til barna mine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...