Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror du må ha misforstått noe. Hun har ikke tenkt å finne seg en partner og dumpe han så snart hun blir gravid. Hun har tenkt å bruke en donor.

Har du?

In Praise of Single Mothers: Why I'm Glad I Was Raised by a Single Mom

And on Father’s Day, I give my uncle a card. He teaches me how to drive and

makes my Halloween costumes. Pretty much the best dad ever, right?

Barn uten far gjør det bra

Unge menns oppvekst uten far

- Alt de ikke fikk fra sine fedre, vil de gi til sine egne barn. De vil bli de nye tøffe, men myke menn. Oppveksten uten far har gitt dem den fordelen at de ønsker å være mer bevisste på hvordan de selv vil bli som fedre.

http://kilden.forskn....html?tid=23622

Enlige mødre gør det godt

Børn af singlekvinder er velfungerende

Uff da... Problemet med forskning er at den motsier dine påstander. Barn, gutter som jenter, klarer seg godt uten en far. Det viktigste er at barn vokser opp med den omsorg, omtanke og kjærlighet som de trenger.

Det er ikke kjønnet på foreldrene som er det viktige. Dette kjenner vi også til fra forskning på lesbiske som foreldre.

Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb

Jeg har selv vokst opp uten far, så jeg vet det du skriver ikke stemmer. Med mindre du faktisk har opplevd det selv, så kan du ikke uttale deg.

Anonym poster: b4ac1c3269e442bbabd30dde95ad50ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns artikkelen var helt på tryne.

Det første som kommer fram er at å bli enslig mamma ved hjelp av sæddoner for henne ikke er en "nødløsning" men noe hun foretrekker. Hun har ikke problemer med å få seg en mann, hun ønsker bare ikke å leve sammen med en.

Hun klager over at samfunnet (staten?) ikke legger til rette for personlig ansvar. Samtidig jamrer hun over at staten ikke har støtteordninger for single kvinners barneønske. Bør hun ikke ta ansvar for dette selv?

Tror damen skal være godt fornøyd med den økonomiske støtten staten kommer til å gi henne som selvvalgt, enslig forsørger.

Heller det enn å treffe en tilfeldig fyr ute på byen og verken bruke prevensjon selv eller insistere på kondom. Vi vet hvem som hadde klaget da; jo, den der fyren som ikke var smart nok til å bruke kondom under en tilfeldig seksuell forbindelse.

• Liker 1
Skrevet

Unge menns oppvekst uten far

- Alt de ikke fikk fra sine fedre, vil de gi til sine egne barn. De vil bli de nye tøffe, men myke menn. Oppveksten uten far har gitt dem den fordelen at de ønsker å være mer bevisste på hvordan de selv vil bli som fedre.

http://kilden.forskn....html?tid=23622

Og hvorfor er de mer bevisste på hvordan de selv vil bli som fedre? Fordi de selv kjente fraværet av far på kropp og sjel. Hvis det var ok å være uten en far, ville de ikke ha noe økt fokus på farsrollen. De ville da vite at de var fri til å gjøre som de selv ville også etter å ha blitt fedre, og mene at en far ikke egentlig er vesentlig for barna.

Jeg venter i spenning på statistikk som skal vise at menn som vokste opp uten kontakt med faren sin, blir bedre fedre enn menn som hadde en tilstedeværende far. Tror du det samme gjelder kvinner? Kommer Arve Juritzens surrogatdatter til å bedre forutsetninger for å være mor enn jenter som har kjent sin egen mor?

Mener også å se at mange menn som har vokst opp med faren sin er bevisste på hvordan de vil være som fedre. Farsrolle er in.

Skrevet

Gjest:

Det handler om at vi er ulike og har egne ønsker for hvordan vi vil at livene våre skal være.Et barn kan ha en god oppvekst uten far,like god som om barnet har en far.Det er mange argumenter for og imot om et barn virkelig behøver både far og mor,og vi har alle våres svar på det,uten at noen kan si om det er rett eller galt.

Jupp, min mor var enslige mor helt til hun fant "mannen i sitt liv" d jeg var rundt 8:) Jeg vet at det er annerledes å gå uten far hele livet, men jeg hadde det helt fantastisk med bare mamma selv om vi hadde det veldig vanskelig i og med at hun var alene med meg i tillegg til at hun var student:)

Mette, 16 år

Skrevet

Kommer du fra et hjem med omsorgsvikt? Jeg vet at det er mange som kommer fra et slikt hjem som veldig gjerne ønsker å få barn, slik at de kan gjøre alt bedre. Jeg mener ikke å si at det er sånn, mest sannsynlig er det ikke sånn, men jeg bare lurer.

Lykke til, og jeg håper du tar det valget som er best for deg og ditt muligens fremtidige barn :)

Skrevet

Jeg er mann, som også er singel som drømmer om eget barn. Sæd er vel det eneste jeg ikke mangler, og jeg nærmer meg 40 :-(

Skrevet

Enlige mødre gør det godt

Sitat:

"Undersøgelsen viser, at adoptivbørn, der er vokset op med enlige mødre, har 110 procent mindre risiko for at få behov for en psykiater end adoptivbørn til kernefamilier."

Når det påstås at en risiko kan reduseres med 110%, så lurer jeg på hva journalisten ellers har forstått av rapporten og intervjuet.

Skrevet

In Praise of Single Mothers: Why I'm Glad I Was Raised by a Single Mom

En 19 år gammel jente som er takknemlig og stolt over sin mor og deres forhold. Flott! Men hun er ikke moden nok til å abstrahere fra sin egen situasjon, og se hva av suksessen som skyldes at moren var alene om omsorgen, og hva som skyldes at hennes mor som person er en sterk og nærværende forelder. Hun har hatt en god oppvekst, men selv om hun tror at en alenemor må være ekstra sterk og derfor blir et godt forbilde, så er det slett ikke noen garanti at en kvinne greier å bli sterk nok for to, selv om hun burde. Mange barn lider under å bo med en aleneforelder som ikke mestrer tilværelsen god, økonomisk, psykisk, praktisk, helsemessig, sosialt osv. Moren hennes hadde neppe vært en dårligere omsorgsperson om ikke jentas far hadde dødd under svangerskapet. Hvis en leser teksten hennes slik fanden leser Bibelen, kan en trekke ut at det jammen er godt at faren døde, i stedet for å være tilstede og kunne bidra i deres liv. Det vil hun neppe mene om noen år. Men akkkurat nå er fortsatt oppveksten i en topersonsfamilie hennes viktigste livserfaring, og hun finner mest til felles med andre som har hatt lignende oppvekst. Forståelig, men ikke et gangbart bevis for at det er bra å lage barn som ikke skal få kjenne sin far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...