Genesis Skrevet 14. mars 2012 #141 Skrevet 14. mars 2012 Hvite menn er altså da landet/verdens mest priviligerte gruppe, så det at du har empati og føler med dem, sier sitt. Ingen av damerne jeg kjenner setter seg i offerrollen, de sloss med sine ekser om småpenger, de har blitt gjort til frontryttere for myndighetenes versjon av likestilling, en poltikk som har gått ut på å gi menn flere rettigheter og tatt fra dem omtrent alle plikter når det kommer til barna. I det her scenario må jeg innrømme at jeg forstår de kvinnene som backer unna og rett og slett drar til Danmark for donorsæd. Hvis de likevel skal sitte der med alle pliktene, så skal de pinadø heller ikke dele på rettighetene. Nei, det overrasker meg ikke at du bare kjenner sterke, flotte kvinner, og noen drittsekker av noen menn. Jeg tror ikke mange kjenner seg igjen i ditt paradigme. Selv kjenner jeg både bra og mindre bra mennesker av begge kjønn, og det trodde jeg de fleste andre også gjorde. Hvilke rettigheter og plikter snakker du om? kan du komme med eksempler? 1
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #142 Skrevet 14. mars 2012 Nei, det overrasker meg ikke at du bare kjenner sterke, flotte kvinner, og noen drittsekker av noen menn. Jeg tror ikke mange kjenner seg igjen i ditt paradigme. Selv kjenner jeg både bra og mindre bra mennesker av begge kjønn, og det trodde jeg de fleste andre også gjorde. Hvilke rettigheter og plikter snakker du om? kan du komme med eksempler? Hvor skrev jeg at alle mennene jeg kjenner er drittsekker? Kanskje på tide å forholde deg til jeg skriver i stedet for å finne opp ting underveis i diskusjonen? 1
Anglofil Skrevet 14. mars 2012 #143 Skrevet 14. mars 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser. Yvonne
Genesis Skrevet 14. mars 2012 #144 Skrevet 14. mars 2012 Hvor skrev jeg at alle mennene jeg kjenner er drittsekker? Kanskje på tide å forholde deg til jeg skriver i stedet for å finne opp ting underveis i diskusjonen? svar på spørsmålet mitt du. Hvilke rettigheter og plikter?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #145 Skrevet 14. mars 2012 Vel, fyrer har donert sæden frivillig mot at de får bli anonyme. Hvis du vil meg noe så kan du enten sende meg en PM eller skrive til meg i forumnet for Personlige Meldinger. Ja, menn må gjerne ha den der i mente når de insisterer på å pule uten kondom. Vel, damer "donerer" bort magen sin gratis eller mot betaling. Så da er vi like langt. Jeg venter fremdeles på svar på innlegg 82. 1
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #146 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Vel, damer "donerer" bort magen sin gratis eller mot betaling. Så da er vi like langt. Jeg venter fremdeles på svar på innlegg 82. Vel, å utnytte kvinner som er så fattige at de ikke kan si nei til de pengene, enten de vil eller ei er bare barbarisk. Der3es menn tvinger dem til det, ifølge diverse tvdokumentarer. Ergo, det utelukker den metoden pga vi vil vel ikke utnytte mennesker som ikke kan si nei pga økonomi. Være overgriperen fra Vesten?? Jo, det har jo hvite menn en lang tradisjon for... Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 15. mars 2012 av Yvonne 1
Gjest "gjest" Skrevet 14. mars 2012 #147 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Når du slenger ut påstander om politisk innførte rettigheter og mangel av plikter, så får du jammen meg svare for deg. Det skal jeg gjøre når du har argumentert for at hvite menn ikke er priviligert her i landet. Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 15. mars 2012 av Yvonne 1
Genesis Skrevet 14. mars 2012 #148 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Det skal jeg gjøre når du har argumentert for at hvite menn ikke er priviligert her i landet. Alle er priviligerte her i landet, menn som kvinner. Menn faller fra når det kommer til høyere utdanning, og gjør det dårligere på skolen enn jentene. Få, om ingen tiltak settes inn for å rette opp skjevhetene i rekrutteringen til høyere utdannning. I tilegg får kvinner ekstrapoeng for kjønnet sitt på 130 studier, menn har 2 studieretninger som gir dem fortrinn. Menn får nesten aldri omsorgen for barn, selvom de skulle være best egnet som forelder i det enkelte tilfellet. Presedensen jeg snakket om husker du kanskje? Menns seksualtet er blitt smusset til av diverse kvinnelige ekstremfeminister, og alle menn er stemplet som potensielle seksualforbrytere. Enkelte fedre tør ikke dusje med barnehagedattera fordi han er redd for å bli stemplet som pedofil, hvis noe om dette skulle glippe ut av dattera til barnehagepersonalet. Menn er taperne på kjønnsmarkedet, noe som illustreres av at 25 prosent av menn rundt 40 ikke er fedre. Og mange av dem ufrivillig. Jeg mener at hvite menn er priviligert her i landet jeg, til tross for dette, nærmere bestemt ca. like priviligert som hvite kvinner. Du kan ikke bruke samme retorikk i 2012 som Ottar gjorde på 70-tallet, når vi vet at om 10-20 år vil 70 prosent av advokater, leger og folk i andre høystatusyrker være kvinner. Det er ikke lenger sånn at menn sitter med "makta" samfunnet og at kvinnene er ofre. Jo, den økonomiske kapitalen er det fortsatt menn som har mest av, men den kulturelle kapitalen defineres av kvinner og den er en minst like viktig statusbærer i dagens samfunn! Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 15. mars 2012 av Yvonne 1
Gjest "gjest" Skrevet 15. mars 2012 #149 Skrevet 15. mars 2012 (endret) Alle er priviligerte her i landet, menn som kvinner. Menn faller fra når det kommer til høyere utdanning, og gjør det dårligere på skolen enn jentene. Få, om ingen tiltak settes inn for å rette opp skjevhetene i rekrutteringen til høyere utdannning. I tilegg får kvinner ekstrapoeng for kjønnet sitt på 130 studier, menn har 2 studieretninger som gir dem fortrinn. Menn får nesten aldri omsorgen for barn, selvom de skulle være best egnet som forelder i det enkelte tilfellet. Presedensen jeg snakket om husker du kanskje? Det hjelper jo ikke en skit da siden menn er de som uansett tjener mest. Selv med samme utdanning og i samme yrke. Menns seksualtet er blitt smusset til av diverse kvinnelige ekstremfeminister, og alle menn er stemplet som potensielle seksualforbrytere. Enkelte fedre tør ikke dusje med barnehagedattera fordi han er redd for å bli stemplet som pedofil, hvis noe om dette skulle glippe ut av dattera til barnehagepersonalet. Det har menn klart selv, du vil ikke finne ei einaste kjerring heller som ikke kan fortelle deg om at det aldri har blitt begått et seksuelt overtramp mot henne. Og ikke kom å si at det bare blir gjort av 10 % av mennene. Det feministene har gjort er å sette det her på dagsorden. Og med alle de sakene i media den senere tiden hvor diverse politikere tar seg til rette blandt de yngre partimedlemmene... Så er fokuset beretiget. Menn er taperne på kjønnsmarkedet, noe som illustreres av at 25 prosent av menn rundt 40 ikke er fedre. Og mange av dem ufrivillig. Vel, noe som illustrerer hva jeg mener med hvite menns privilegium, du mener at menn skal ha rett til å sjekke opp alle de kvinnene de vil og få dem, uansett hvordan de ser ut eller om de har sitt privatliv på plass. Å tenke slik er å føle seg berettighet. Til kvinner. Uansett hva kvinnene skulle ha sagt om saken. Jeg mener at hvite menn er priviligert her i landet jeg, til tross for dette, nærmere bestemt ca. like priviligert som hvite kvinner. Du kan ikke bruke samme retorikk i 2012 som Ottar gjorde på 70-tallet, når vi vet at om 10-20 år vil 70 prosent av advokater, leger og folk i andre høystatusyrker være kvinner. Det er ikke lenger sånn at menn sitter med "makta" samfunnet og at kvinnene er ofre. Jo, den økonomiske kapitalen er det fortsatt menn som har mest av, men den kulturelle kapitalen defineres av kvinner og den er en minst like viktig statusbærer i dagens samfunn! Feil. Den som sitter med pengene, sitter på makten. Endret 15. mars 2012 av "gjest" 2
Anglofil Skrevet 15. mars 2012 #150 Skrevet 15. mars 2012 Tråden er igjen ryddet for avsporinger og krenkelser. Hvis dere ikke gir dere snart så vil tråden bli stengt. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #151 Skrevet 26. september 2012 Ja,jeg bare vil ikke ha barn med en fast partner,men det betyr ikke at jeg en dag kan treffe noen. Min mand skal være min kæreste – ikke far til mit barn http://www.information.dk/303122 Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #152 Skrevet 27. september 2012 Jeg mener at det er en menneskerett og kunne bestemme over eget liv.Heldigvis er vi i 2012,og det er flere valgmuligheter for å kunne skape seg det livet en selv ønsker:) Det er nå så, men her bestemmer du ikke bare over ditt eget liv, men også barnets. Du kommer aldri til å bli en god mor når holdningen din hele veien er at ditt liv og dine valg er mye viktigere enn barnets. Anonym poster: b4ac1c3269e442bbabd30dde95ad50ee
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #153 Skrevet 27. september 2012 Det er nå så, men her bestemmer du ikke bare over ditt eget liv, men også barnets. Du kommer aldri til å bli en god mor når holdningen din hele veien er at ditt liv og dine valg er mye viktigere enn barnets. Barnet er ønsket og elsket lenge før det er født, eller ens en gang er blitt til. Det er langt mer positivt enn at barnet blir til ved et uhell. Jeg er overbevist om at hun vil bli en strålende god mor. Det viktigste et barn trenger er kjærlighet. Det er tydelig at hun har det for barnet sitt allerede. Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #154 Skrevet 27. september 2012 Barnet er ønsket og elsket lenge før det er født, eller ens en gang er blitt til. Det er langt mer positivt enn at barnet blir til ved et uhell. Jeg er overbevist om at hun vil bli en strålende god mor. Det viktigste et barn trenger er kjærlighet. Det er tydelig at hun har det for barnet sitt allerede. Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb Absolutt ikke. Hun viser at hun bare tenker på seg selv og ikke barnet. Alle gode intensjoner i hele verden kan ikke gjøre opp for at hun setter et barn til verden og fratar barnet samtidig muligheten til å kjenne sin far? Har du vokst opp uten far? Anonym poster: b4ac1c3269e442bbabd30dde95ad50ee
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #155 Skrevet 27. september 2012 Hun viser at hun bare tenker på seg selv og ikke barnet. Alle gode intensjoner i hele verden kan ikke gjøre opp for at hun setter et barn til verden og fratar barnet samtidig muligheten til å kjenne sin far? Jeg tror du må ha misforstått noe. Hun har ikke tenkt å finne seg en partner og dumpe han så snart hun blir gravid. Hun har tenkt å bruke en donor. Har du vokst opp uten far? Har du? In Praise of Single Mothers: Why I'm Glad I Was Raised by a Single Mom And on Father’s Day, I give my uncle a card. He teaches me how to drive and makes my Halloween costumes. Pretty much the best dad ever, right? Barn uten far gjør det bra Unge menns oppvekst uten far - Alt de ikke fikk fra sine fedre, vil de gi til sine egne barn. De vil bli de nye tøffe, men myke menn. Oppveksten uten far har gitt dem den fordelen at de ønsker å være mer bevisste på hvordan de selv vil bli som fedre. http://kilden.forskningsradet.no/c17251/artikkel/vis.html?tid=23622 Enlige mødre gør det godt Børn af singlekvinder er velfungerende Uff da... Problemet med forskning er at den motsier dine påstander. Barn, gutter som jenter, klarer seg godt uten en far. Det viktigste er at barn vokser opp med den omsorg, omtanke og kjærlighet som de trenger. Det er ikke kjønnet på foreldrene som er det viktige. Dette kjenner vi også til fra forskning på lesbiske som foreldre. Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb
Flanør Skrevet 27. september 2012 #156 Skrevet 27. september 2012 (endret) Jeg tror du må ha misforstått noe. Hun har ikke tenkt å finne seg en partner og dumpe han så snart hun blir gravid. Hun har tenkt å bruke en donor. Har du? In Praise of Single Mothers: Why I'm Glad I Was Raised by a Single Mom And on Father’s Day, I give my uncle a card. He teaches me how to drive and makes my Halloween costumes. Pretty much the best dad ever, right? Barn uten far gjør det bra Unge menns oppvekst uten far - Alt de ikke fikk fra sine fedre, vil de gi til sine egne barn. De vil bli de nye tøffe, men myke menn. Oppveksten uten far har gitt dem den fordelen at de ønsker å være mer bevisste på hvordan de selv vil bli som fedre. http://kilden.forskn....html?tid=23622 Enlige mødre gør det godt Børn af singlekvinder er velfungerende Uff da... Problemet med forskning er at den motsier dine påstander. Barn, gutter som jenter, klarer seg godt uten en far. Det viktigste er at barn vokser opp med den omsorg, omtanke og kjærlighet som de trenger. Det er ikke kjønnet på foreldrene som er det viktige. Dette kjenner vi også til fra forskning på lesbiske som foreldre. Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb Slettet Endret 27. september 2012 av Flanør
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #157 Skrevet 27. september 2012 Med slike holdninger til fedres omsorgsevne burde du blitt tvangssterilisert. Alvorlig talt. Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Persondebatt, trakassering eller trusler. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?app=forums&module=extras§ion=boardrules Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb
Flanør Skrevet 27. september 2012 #158 Skrevet 27. september 2012 Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Persondebatt, trakassering eller trusler. http://forum.kvinneg...tion=boardrules Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb Greit nok, jeg er ikke uenig i at kommentaren min var over grensen. Men hva skal en si om AB (deg?) sine holdninger. Det han/hun (du?) gjør overfor barnet er laaaaaangt verre.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #159 Skrevet 27. september 2012 Greit nok, jeg er ikke uenig i at kommentaren min var over grensen. Men hva skal en si om AB (deg?) sine holdninger. Det han/hun (du?) gjør overfor barnet er laaaaaangt verre. Persondebatt er like fullt ikke lov. Siden du sier "barnet", bestemt person, singularis, så lurer jeg veldig på hvilket barn du sikter til? TS har ingen barn. Hun ønsker seg, men har ingen. Mine holdninger er at barn trenger kjærlighet. At du mener det er en dårlig holdning får du stå for. Jeg mener at omsorg og kjærlighet er noe av det viktigste en kan gi barn. Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb
Flanør Skrevet 27. september 2012 #160 Skrevet 27. september 2012 Persondebatt er like fullt ikke lov. Siden du sier "barnet", bestemt person, singularis, så lurer jeg veldig på hvilket barn du sikter til? TS har ingen barn. Hun ønsker seg, men har ingen. Mine holdninger er at barn trenger kjærlighet. At du mener det er en dårlig holdning får du stå for. Jeg mener at omsorg og kjærlighet er noe av det viktigste en kan gi barn. Anonym poster: df283dfec9d0e1130c105c716118f5cb Hva er dette for slags logikk? Logikk i bakvendtland? Naturligvis er omsorg og kjærlighet noe av det viktigste en kan gi et barn. Hvorfor da fra starten av gå inn for å hindre barnet (om du ikke skjønte det, så mener jeg altså det fremtidige barnet, det TS ønsker seg) i å oppleve omsorg og kjærlighet fra far? Det du snakker om er ikke kjærlighet til barnet, men hat og forakt til far. Bare slik er det meningsfullt for deg å retusjere ham bort fra barnets verden fra dag 1.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå