Gå til innhold

Ut av komfortsonen!


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så godt å kunne gå inn i jula med fred til sinns, istedenfor flere bekymringer! :klemmer:

:jepp::hoppe:

Det var jo en skikkelig gla'nyhet rett før jul!! :hjerte:

Masse god jul, søta! Kanskje vi ses i 2014? :)

:klemmer:

Veldig deilig! Hvordan går det med din svigerfar for tiden? :kose:

Masse god jul til deg også, jeg synes vi bør satse på å ses i 2014, det var jo veldig hyggelig i 2013!! :nigo: Neste gang vi møtes kan jeg vise deg bilder av kjære i Dallas, hun hadde Androide-smil hele uka der! :fnise:

:nisselue: - :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gladnyheter! :strix:

Nå har du vel snart juleferie? :jepp:

Jaaaaa, juleferie!! :hoppendeglad::bolledeig: Har til og med fullført en styrkeøkt etter jobb, så nå er det feriefølelse med gooood samvittighet! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har vi kommet oss på juleferie, avreise måtte utsettes til i dag fordi kjære måtte jobbe overtid i går kveld. Etter planen skulle hun ta ferie kl 14.30, men hun var hjemme litt før kl 22... Jeg spiste etter trening og så Love Actually. Fortsatt ikke sikker på om den er en vinner hva gjelder julefilm altså... :sjenert: Da kjære kom hjem utslitt og ferdig med jobb var det bedre å sove hjemme og pakke og reise i dag istedenfor. Så nå er vi på plass, har sett United vinne og så fått middag nå. I kveld blir det bare hvile og Nightmare Before Christmas :hoppe: Den er ihvertfall en obligatorisk førjulsfiilm her i huset! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig! :hoppe: Kan jeg spørre deg om en ting likevel? :sjenert: Han skal til Aker sykehus for noe oppfølging for å være på den sikre siden om fire måneder, det var ikke alt de hadde fått analysert (hvis jeg forsto det riktig). Men det er kanskje en rutineting å følge opp, for hadde de funnet noe så hadde det vel 1. blitt satt i gang behandling og 2. ikke ventet så lenge før de sjekket noe mer? Er mitt resonnement riktig?

Beklager at du ikke har fått svar tidligere, har vært lite pc tid med flytting og fiksing... Men selvfølgelig ikke noe problem at du spør! Dessverre vet jeg ikke nok om alle typer ulike forandringer (godartede og ondartede) til å kunne gi noen detaljer, men jeg syns ditt resonnement hørtes rimelig ut. Hadde det vært noe ondartet de fant, så ville de nok igangsatt behandling umiddelbart :Nikke: ofte blir observasjonstid brukt for å kunne stille en mer nøyaktig diagnose, så kanskje det er dette de vil gjøre? :klo:

Hyggelig å lese dere er klare for julen nå. Ha en riktig trivelig julefeiring :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Neferet

Beklager at du ikke har fått svar tidligere, har vært lite pc tid med flytting og fiksing... Men selvfølgelig ikke noe problem at du spør! Dessverre vet jeg ikke nok om alle typer ulike forandringer (godartede og ondartede) til å kunne gi noen detaljer, men jeg syns ditt resonnement hørtes rimelig ut. Hadde det vært noe ondartet de fant, så ville de nok igangsatt behandling umiddelbart :Nikke: ofte blir observasjonstid brukt for å kunne stille en mer nøyaktig diagnose, så kanskje det er dette de vil gjøre? :klo:

Hyggelig å lese dere er klare for julen nå. Ha en riktig trivelig julefeiring :hug:

Jeg er visst ikke noe raskere til å svare jeg TuttaV... :sjenert: Jeg har ikke hatt pc med meg i jula, så har vært innom og lest på mobil/pad, og har vært lat og ikke orket å skrive der, det tar så mye lengre tid... :rolleyes::fnise: Men jeg leste svaret ditt og kombinert med mer informasjon fra svigerfar i jula så ser det ut til at den prøven de tok sist sjekker 20 ting (ikke spør meg om hva ting er... :fnise: ) og den han skal ta er utvidet og sjekker dobbelt så mye. Så det er nok en sikkerhet for å følge med utviklingen selv om de ikke avdekket noe skummelt. Det er jo betryggende i seg selv! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Godt nyttår alle sammen! :) Håper dere har hatt en bra jule- og nyttårsfeiring! :jepp: For min del har det vært litt blandet, men i all hovedsak har det vært koselig med julefeiring. Det er et par ting som bidro til at det ble litt mer stress enn ønsket, men sånn blir det jo ofte i jula. Kjente veldig på at jeg ikke var klar for å begynne på jobb igjen allerede nå, jeg har jo ikke rukket å hvile... :tristbla: Men sånn er jo jula, og jeg og kjære snakket litt om at vi må slutte å tro at "bare det blir....(fyll inn aktuell ting) så blir alt bra". Det er jo faktisk ikke sånn at det helt magisk fikser seg selv og at det blir plass til hvile og restituasjon. Så jeg er litt delt, på den ene siden er jeg litt trist og tung fordi jeg fortsatt er minst like sliten, på den andre siden synes jeg at jeg er utrolig teit som ikke klarer å være fornøyd når jeg har så mye godt å være takknemlig for med tanke på mange andre som har det mye verre enn meg... :rolleyes: Skikkelig kvinnfolk med andre ord...!

Men jula har vært travel og fin, nyttårsfeiring likeså. Det som gjorde det litt ekstra travelt for min del er at det har blitt veldig mye kjøring fram og tilbake i år. Vi reiste jo til svigers 21.12 før jeg reiste hjem igjen 22.12. Var hos mamma og hos ei venninne og familien hennes 23.12 før jeg kjørte tilbake til kjære og svigers på formiddagen julaften. Så var det å kjøre tilbake til min familie (denne gangen sammen med kjære) for den årlige førstedagsfamiliesamlinga 25.12 før vi kjørte tilbake til svigers 26.12. Så var det ikke mer fram og tilbake før vi dro hjem 30.12. Nyttårsaften feiret vi sammen med gutten vi er faddere for og foreldrene hans, mine svigerforeldre var også bedt dit. Og så dro de hjem igjen i går formiddag. Og plutselig er det tilbake til hverdagen! :daane: Når jeg leser det her er det jo ikke akkurat så rart at jeg er sliten! :ler: Og innimellom alt sammen har det vært plass til noen treningsøkter og feiring av svigermors bursdag og andre familiebesøk og det som hører med. Puh! Jeg kjenner jeg har skikkelig behov for alenetid akkurat nå!!!

Jeg må nesten også dele noe annet med dere, som jeg ble skikkelig satt ut av. På den nevnte førstedagssamlinga med min familie klarte min mamma og si noe som jeg ikke syntes var greit i det hele tatt. Jeg har ikke for vane å konfrontere henne med ting (lang historie som vi ikke trenger å ta her), men denne gangen måtte jeg bare! Et stykke ut på ettermiddagen kom nemlig en kompis av henne og samboeren og ble med oss på selskapet. Noe skjedde i det han dukket opp, mamma ble enda rarere enn vanlig (og det hjalp nok heller ikke at hun hadde drukket endel). Da jeg og kjære ble stående sammen med mamma og han kompisen presenterer mamma meg, og når hun skal presentere kjære sier hun følgende: "Dette er XXX, kona til datteren min, eller mannen, eller jeg vet ikke helt hva, men de er ihvertfall gift" og jeg ble sånn: :sjokk: :sjokk: :tristbla: For det første sto kjære der i skjørt og alt annet enn maskuline klær, for det andre trodde jeg mamma hadde kommet litt lenger nå etter snart 15 år. Det kom virkelig som lyn fra klar himmel. Og da jeg snakket til henne og sa at det ikke er greit (og kan være sårende for begge parter) sa hun at hun ikke visste hva hun skulle si, for hvem var kona og hvem var mannen og dette var visst litt vanskelig... Kjenner at jeg fortsatt synes dette er litt ugreit, men er ihvertfall storfornøyd med at jeg irettesatte henne! Makan!

Men når jeg først har gjort rede for alt styret, så må jeg jo få si at det har vært veldig koselig også, og jeg har blitt skjemt bort med julegaver og fine mennesker (det var bare at det ble litt mye av dem - menneskene altså!). Og det har vært veldig godt å ha fri, jeg kjente jo det da jeg var på vei til jobb i dag tidlig, at det faktisk kjentes ut som det har vært en friperiode. Blant mine tunge tanker så prøver jeg å holde fast på Dorys mantra fra Finding Nemo, det er akkurat det jeg skal gjøre framover!!

JustKeepSwimming.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Jamen det der skjønner jeg jo godt at du ikke syntes var noe særlig. Nå kjenner jo ikke jeg moren din, så dette blir bare synsing, men kan det være at hun synes det blir litt ekstra "unormalt" (uff, hater det ordet, men fant ikke et bedre) når hun må si det rett ut og til folk hun ikke kjenner så godt? Det er jo ikke greit uansett (det er en kone, også er det en kone til, er det så vanskelig da?) - men sånne situasjoner setter jo gjerne ting litt på spissen, om du skjønner hva jeg mener. Uansett bra at du sier fra!

Ellers: hjelp. Juleprogrammet ditt imponerer meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Øh. Jamen det der skjønner jeg jo godt at du ikke syntes var noe særlig. Nå kjenner jo ikke jeg moren din, så dette blir bare synsing, men kan det være at hun synes det blir litt ekstra "unormalt" (uff, hater det ordet, men fant ikke et bedre) når hun må si det rett ut og til folk hun ikke kjenner så godt? Det er jo ikke greit uansett (det er en kone, også er det en kone til, er det så vanskelig da?) - men sånne situasjoner setter jo gjerne ting litt på spissen, om du skjønner hva jeg mener. Uansett bra at du sier fra!

Ellers: hjelp. Juleprogrammet ditt imponerer meg! :ler:

Ja, ikke vet jeg hva som plutselig ble rart... :sjenert: Men hun ble generelt veldig snål etter at han karen kom i hus, det virket som hun prøvde å tøffe seg litt ekstra på en måte. Hun sa veldig lite som var fornuftig/hadde sammenheng sånn generelt utover kvelden faktisk, både jeg og kjære var sånn her :overrasket: både før og etter henes noe uheldige uttalelse. Det er jo faktisk mulig hun har et godt øye til karen for alt jeg vet og bare tok det ut helt feil. Og så har hun jo tydeligvis litt trøbbel med å finne ut hvem som er mannen, men hun fikk da ihvertfall beskjed om at det ikke er noen av oss :ler: Men hun skal ha det at hun aldri forskjellsbehandler oss og hun har ikke vært merkelig i handling, så jeg håper det ble med denne gangen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Dory-svømming fungerer bra hittil, og det hjelper jo at det allerede er fredag! :nigo: Jeg er så støl at jeg holder på å dø, etter en god start på treningsåret 2014. Jeg var (motvillig) med kjære og ei venninne på styrketrening første nyttårsdag, og fikk hjelp til å lære inn ny øvelse (frontbøy) og hva jeg må gjøre for å forbedre den. Og ikke bare det, men så satte jeg ny pers i benk også! :hoppendeglad: 40 kg løftet jeg, og jeg løftet det helt greit, så det er mulig jeg faktisk har litt mer inne! Deilig når styrketreninga betaler seg! :trene: Jeg merker godt at jeg har utbytte av Newbie-programmet, selv om jeg ikke har vært flink til å bruke matplanene. Klarte ikke å finne motivasjonen der da jeg startet opp, og hele desember skled jo helt ut... :rolleyes: Men uansett deilig å merke fremgang! I går etter jobb var jeg innom Elixia og kjørte en intervalløkt, det har jeg ikke gjort siden oktober, for styrkedelen har tatt alt jeg har hatt av energi. Skal prøve å få gjort det innimellom nå, det var tydelig at kondisen har forfalt endel... :sjenert:

Og ikke bare har treningsåret 2014 startet bra, i går fikk jeg beskjed om at jeg vant nytt program fra samme dama etter en bildekonkurranse blant oss som har kjøpt Newbie! :hoppe: Så da har jeg mer å ta fatt på etter at jeg er ferdig med nåværende program, er akkurat halvveis. Så da er det passende med nytt bilde :ler:

finding-dory-feature-image_fotor1.jpg?w=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye å lese seg opp på :ler:

Nr 1 - VELDIG godt og høre at de ikke fant noe skummelt hos din svigerfar :hug: Og håper at oppfølgingen han skal på gir svar på det siste som eventuelt måtte være av spørsmål.

Nr 2 - Forstår veldig godt at du blir sliten av en sånn julefeiring :jepp: Det hadde ikke jeg orket, og med all den kjøringa?! Husk å ta vare på deg selv også :kose: og når det gjelder kommentaren til din mor synes jeg den var meget upassende. Du har en kone og sånn er det bare :jepp:

Nr 3 - Trening allerede 1 nyttårsdag er spentig må jeg si.. Jeg tok første økt i går og håper jeg får tatt en i dag også. Hva er frontbøy?! :klø:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Dorey-filosofien din! :Nikke:

Og jeg må bare skrive under på at det er imponerende å komme seg på trening første nyttårsdag. Og til og med være fornøyd med resultatet! :daane: Det siste tror jeg er ganske sjeldent, for å være ærlig. De fleste må vel bare innse at forfallet har kommet lenger enn de fryktet, hehe.

Og for et juleprogram, da... Høres ut som det ble mest tid i bilen. Akkurat den følelsen kjenner jeg godt, og selv om hver enkeltpost på programmet er aldri så hyggelig, så blir det litt stress... Håper det hjelper på at første arbeids"uke" har vært av det svært korte slaget.

Din mors kommentar... uff, hva skal jeg si? Godt mulig hun hadde et godt øye til han fyren og muligens var litt på druen, men likevel da. Skjønner godt at du reagerte, og da er det bra å si fra! Det er ikke OK å forklare ting på en måte som blir kleint for ditt eget barn, sånn er det bare.

Men jeg må flire litt av den mann- og konevinklingen. Min bestemor er nemlig sånn. Hun er overhodet ikke i stand til å se på et homofilt par uten å skulle vurdere hvem som er "mannen" og hvem som er "kona". Om det er jenter eller gutter, bodybuildere eller kommuneansatte, Erling Lae og presten hans eller hvem det måtte være: min bestemor har straks klar en teori om hvem det er som er "mannen". Jeg har vel sagt til henne omtrent hundre ganger at det ikke nødvendigvis er sånn det funker, men det går bare ikke inn :ler:

Når det er sagt, så mener hun ikke noe vondt med det i det hele tatt, og hun er godt over 80 og oppvokst i bibelbeltet. Så det er kanskje ikke så rart at hun er som hun er. Men at din mor kommer med samme type uttalelse er ganske mye drøyere. Som du sier, etter 15 år bør man ha lagt av seg den verste klønetheten... Håper hun pønsker ut et litt mer spiselig svar til neste person som spør, sånn at det ikke blir ubehagelig for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Oi, oi, oi...

Kan det bli stort verre nå? :grine:

Ja, hvis vi taper på tirsdag... :tristbla:

For en bedriten start på fotballåret 2014! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Her var det mye å lese seg opp på :ler:

Nr 1 - VELDIG godt og høre at de ikke fant noe skummelt hos din svigerfar :hug: Og håper at oppfølgingen han skal på gir svar på det siste som eventuelt måtte være av spørsmål.

Nr 2 - Forstår veldig godt at du blir sliten av en sånn julefeiring :jepp: Det hadde ikke jeg orket, og med all den kjøringa?! Husk å ta vare på deg selv også :kose: og når det gjelder kommentaren til din mor synes jeg den var meget upassende. Du har en kone og sånn er det bare :jepp:

Nr 3 - Trening allerede 1 nyttårsdag er spentig må jeg si.. Jeg tok første økt i går og håper jeg får tatt en i dag også. Hva er frontbøy?! :klø:

:klem:

Ja, det har visst vært litt liv i denne boka i det siste. :ler: Godt gjort at du fikk lest deg opp på alt sammen! :jepp:

Frontbøy er en knebøyvariant, der stanga holdes foran kroppen, enten med sånn grep (som jeg prøvde) eller sånn grep hvis mobiliteten er litt dårligere. Jeg skal begynne med dette i programmet mitt denne uka, og har ikke gjort det før, så da var det greit å få noen som kan det til å vise meg. :jepp:

Liker Dorey-filosofien din! :Nikke:

Og jeg må bare skrive under på at det er imponerende å komme seg på trening første nyttårsdag. Og til og med være fornøyd med resultatet! :daane: Det siste tror jeg er ganske sjeldent, for å være ærlig. De fleste må vel bare innse at forfallet har kommet lenger enn de fryktet, hehe.

Og for et juleprogram, da... Høres ut som det ble mest tid i bilen. Akkurat den følelsen kjenner jeg godt, og selv om hver enkeltpost på programmet er aldri så hyggelig, så blir det litt stress... Håper det hjelper på at første arbeids"uke" har vært av det svært korte slaget.

Din mors kommentar... uff, hva skal jeg si? Godt mulig hun hadde et godt øye til han fyren og muligens var litt på druen, men likevel da. Skjønner godt at du reagerte, og da er det bra å si fra! Det er ikke OK å forklare ting på en måte som blir kleint for ditt eget barn, sånn er det bare.

Men jeg må flire litt av den mann- og konevinklingen. Min bestemor er nemlig sånn. Hun er overhodet ikke i stand til å se på et homofilt par uten å skulle vurdere hvem som er "mannen" og hvem som er "kona". Om det er jenter eller gutter, bodybuildere eller kommuneansatte, Erling Lae og presten hans eller hvem det måtte være: min bestemor har straks klar en teori om hvem det er som er "mannen". Jeg har vel sagt til henne omtrent hundre ganger at det ikke nødvendigvis er sånn det funker, men det går bare ikke inn :ler:

Når det er sagt, så mener hun ikke noe vondt med det i det hele tatt, og hun er godt over 80 og oppvokst i bibelbeltet. Så det er kanskje ikke så rart at hun er som hun er. Men at din mor kommer med samme type uttalelse er ganske mye drøyere. Som du sier, etter 15 år bør man ha lagt av seg den verste klønetheten... Håper hun pønsker ut et litt mer spiselig svar til neste person som spør, sånn at det ikke blir ubehagelig for dere!

Jeg må vel svare litt på denne her også, nå som ikke kampen akkurat er ferdig.. :fnise::rolleyes: Det fristet liksom ikke helt med noe som helst etter gårsdsagens fadese, KG inkludert. Jeg og kjære distraherte oss med Despicable me 2, det hjalp ihvertfall der og da. Men jeg tror det er fare for at vi snart må sette en lang strek over hele 2013/2014-sesongen, blir spennende å se hvordan tilstandene er når vi skal reise over i april!! :daane:

Og så må jeg i fortsettelsen av din bestemors vinkling fortelle om faren til ei venninne av meg. Han synes dette med legning er litt trøblete, men har funnet ut en måte å løse det på :fnise: Hans løsning er nemlig slik: Hvis du møter en homofil mann så forhold deg til ham som du vanlgvis ville gjort med en dame. Møter du en lesbisk dame, er det bare å forholde seg til henne som en mann. Det eneste han sliter litt med er disse bifile, for hvordan i alle dager skal han forholde seg til dem...?? :skratte: Det morsomste av alt er at datteren er bifil, men det vet ikke far. Og enn så lenge trenger han ikke vite det heller, for hun har hittil bare vært "ordentlig" sammen med menn :ler: Det skal ikke være greit med disse legningsvariasjonene. Men samtidig er det jo som du sier, de aller fleste mener ikke noe vondt med det. Og de som gjør det merker man uansett forskjellen på likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ikke vært her på en stund, men godt du sa ifra til din mor. Ikke ok å si noe slikt, er ikke så vanskelig å skjønne at det er kone + kone :)

Jeg skal sende den "just keep swimming" til min mor, hun er stresset på jobb for tiden :ler: Hun trenger nok en slik en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Takk for støttende ord Daenerys! :) (og dere andre også) Det er godt å vite at det ikke var jeg som var helt overfølsom angående dette! :jepp:

Og jeg tror vi alle trenger en Dory innimellom, når ting blir litt mye. Jeg tror hun skal være mitt symbol for 2014! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...