Gå til innhold

Seksuell fortid


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet flere innlegg som kommenterer dine teorier, og det får holde. Jeg har imidlertid ikke uttalt meg om deg personlig.

Da misforstår du meg. Det jeg spør om er hvordan det kan ha seg at jeg kan forstå disse gutta så godt hvis du mener man må ligge under for manglende rasjonell evne eller dårlig selvtillit for å tenke i de baner.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kommer det av at kvinner har så mye enklere tilgang til uforpliktende sex enn det menn har? Hvorfor er det så mange flere menn som tilbyr slik moro?

Er det fordi jentene ikke er så glad i sex? Eller kan det ha sammenheng med at de er bekymret for å bli stemplet som løse horer og rundt neste sving bli dumpet av mannen de har lyst til å få bikkje, barn og hus med?

I så fall er det jo først og fremst neste generasjon av "tapergutter", muligens deres egne sønner, som vil straffes av disse forutsetningene/kravene om at en kvinne må ha vært dydig og hatt få sexpartnere for å duge som kjæresteemne. Da vil de også gå frustrerte rundt på byen og sikle etter uoppnåelige jenter som gjerne kunne tenke seg en runde i køya, men som ikke våger av frykt for å ende opp som en kjæresteløs tøs. Det er vrient å se at det er noen andre enn disse alfa-gutta som tjener noe på det.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Valg av partner er aldri fornuftsbasert, da kan heller ikke grunnene for valget være det. Da er jeg uenig i premisset for tråden, men det får heller stå sin prøve siden det å diskutere premissene for en tråd også er å holde seg til saken.

Så da kunne TS gitt blaffen i å stille spørsmålene, og godtatt at "dette kommer du aldri til å forstå, fordi det ikke finnes fornuftige svar"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moses.. :sprettoy:

Nei, det er ikke vanvidd det du sier her. Men du tar ikke helt poenget. Hovedsaken er at fyren du ender opp med er "god nok" eller "tilstrekkelig for dine nåværende formål", som ønske om å stifte familie, ha noen der som bryr seg også etter at han pult deg, en som backer deg opp når det går trått på jobben eller du har problemer med venninner, en som tar sin del i hjemmet, en som gjør at du ikke føler deg helt alene, et botemiddel mot kjedsomheten i hverdagen.

Han får deg aldri til å føle det intense begjæret, forelskelsen eller savnet som enkelte av dine tidligere knullekompiser, men han er der. Det betyr at den han er er ikke godt nok, han må yte noe ekstra for å være det. Dine tidligere knullekompiser derimot, de så på deg, knullet deg og gikk. Dette var nok for deg, fordi du begjærte dem.

Hvis det er slik at brorparten av alle men faktisk tror dette, så skjønner jeg jo at de vil ha jenter som aldri har hatt noen før dem....

Men ærlig talt - jeg har aldri begjært noen så sterkt som min partner og har aldri (selv før jeg traff ham) fantasert om en tidligere sexpartner. Hadde ikke min nåværende vært det jeg ønsker meg, så hadde vi jo ikke vært sammen... så jeg må få spørre hvor du har disse ideene fra?

Mener du virkelig at det er slik det er for de aller fleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Moses.. :sprettoy:

Nei, det er ikke vanvidd det du sier her. Men du tar ikke helt poenget. Hovedsaken er at fyren du ender opp med er "god nok" eller "tilstrekkelig for dine nåværende formål", som ønske om å stifte familie, ha noen der som bryr seg også etter at han pult deg, en som backer deg opp når det går trått på jobben eller du har problemer med venninner, en som tar sin del i hjemmet, en som gjør at du ikke føler deg helt alene, et botemiddel mot kjedsomheten i hverdagen.

Han får deg aldri til å føle det intense begjæret, forelskelsen eller savnet som enkelte av dine tidligere knullekompiser, men han er der. Det betyr at den han er er ikke godt nok, han må yte noe ekstra for å være det. Dine tidligere knullekompiser derimot, de så på deg, knullet deg og gikk. Dette var nok for deg, fordi du begjærte dem.

Hehe, Noah?:lur:

Nei, jeg er fortsatt uenig. De mennene jeg har følt et intenst begjær etter, vært nesegrus forelsket i og savnet når de blir borte litt, er de samme mennene som jeg har valgt for forhold. Det er DET som gjør at jeg blir sammen med dem. De mer løse forbindelsene har vært preget av at jeg ikke har de følelsene, og derfor ikke ønsker noe mer. Også når de faktisk har ønsket det. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har valgt en partner etter de kriteriene du skisserer her. Det har aldri vært snakk om botemiddel mot kjedsomhet eller å ha noen å bitche til. De behovene har jeg andre mennesker i livet mitt som kan dekke, en partner må dreie seg om noe helt annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og som vanlig så formulerer Vampen seg betraktelig bedre enn meg. Jeg kan bare signere under og si meg så enig, så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da misforstår du meg. Det jeg spør om er hvordan det kan ha seg at jeg kan forstå disse gutta så godt hvis du mener man må ha ligge under for manglende rasjonell evne eller dårlig selvtillit for å tenke i de baner.

Du kunne kanskje forstå at menn tenker slik, og samtidig medgi at det er irrasjonelt og basert på føleleser? Du kunne forstå at andre har dårlig selvtillit, selv om du ikke har det selv? Forøvrig har jo du og jeg har allrede slått fast at vi har foskjellig syn på hva som er rasjonell og logisk tenkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kanskje forstå at menn tenker slik, og samtidig medgi at det er irrasjonelt og basert på føleleser? Du kunne forstå at andre har dårlig selvtillit, selv om du ikke har det selv? Forøvrig har jo du og jeg har allrede slått fast at vi har foskjellig syn på hva som er rasjonell og logisk tenkning.

Du kunne kanskje begynne med å forklare hvordan du skiller rasjonelle følelser fra irrasjonelle følelser? For vi er vel alle enige om at følelsene er avgjørende når man velger sin partner, slik at det å velge en partner som fremkaller negative følelser ikke er så lurt? Og at følelsene den andre kan fremkalle er det vi går etter i valg av partner? At en person som har vært ekkel mot deg tidligere kan fremkalle negative følelser er vi antagelig heller ikke uenige om.

Men at en kvinne som har sørget for at andre menn fikk noe som er av stor betydning for mange menns trivsel og livsglede (tilfeldig sex) noe du sjelden og aldri fikk, kan bidra til å minne deg på dette og gi en ekkel følelse dersom du skulle velge akkurat denne kvinnen som livsledsager - vel vitende at hun neppe ville gitt deg sex bare drevet av begjær slik hun har gitt mange av de andre - det er altså helt uforståelig for deg? :gjeiper:

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at brorparten av alle men faktisk tror dette, så skjønner jeg jo at de vil ha jenter som aldri har hatt noen før dem....

Men ærlig talt - jeg har aldri begjært noen så sterkt som min partner og har aldri (selv før jeg traff ham) fantasert om en tidligere sexpartner. Hadde ikke min nåværende vært det jeg ønsker meg, så hadde vi jo ikke vært sammen... så jeg må få spørre hvor du har disse ideene fra?

Mener du virkelig at det er slik det er for de aller fleste?

Aner ikke, men jeg kan forestille meg at det er flere menn som tenker slik enn du tror. Det har med usikkerhet å gjøre, og menn er godt klar over at hvis du lufter usikkerhet overfor en kvinne så får du svi for det. Kvinner sanksjonerer dette knallhardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Du kunne kanskje forstå at menn tenker slik, og samtidig medgi at det er irrasjonelt og basert på føleleser? Du kunne forstå at andre har dårlig selvtillit, selv om du ikke har det selv? Forøvrig har jo du og jeg har allrede slått fast at vi har foskjellig syn på hva som er rasjonell og logisk tenkning.

Hvorfor snakker du hele tiden om at det er irrasjonelt. Om en har vanskelig for å føle seg bundet til en person med mange sexpartnere, usikkerhet, så er jo det rasjonelt å heller søke en partner man ikke er usikker på. Usikkerheten trenger ikke være irrasjonelt begrunnet heller. Folk er jo forskjellige og hva som er rasjonelt i denne sammenheng er jo helt forskjellig fra person til person. En maratonløper vil løpe for å fylle sitt realisasjonsbehov, men for en annen kan det virke helt irrasjonel å løpe maraton siden det ikke skaper noe verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tilfeldig sex er din viktigste kilde til selvtillit her i verden så vil jeg påstå at det er relativt tilfeldig :)

Ikke rart man slitet med selvbildet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Noah?:lur:

Nei, jeg er fortsatt uenig. De mennene jeg har følt et intenst begjær etter, vært nesegrus forelsket i og savnet når de blir borte litt, er de samme mennene som jeg har valgt for forhold. Det er DET som gjør at jeg blir sammen med dem. De mer løse forbindelsene har vært preget av at jeg ikke har de følelsene, og derfor ikke ønsker noe mer. Også når de faktisk har ønsket det. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har valgt en partner etter de kriteriene du skisserer her. Det har aldri vært snakk om botemiddel mot kjedsomhet eller å ha noen å bitche til. De behovene har jeg andre mennesker i livet mitt som kan dekke, en partner må dreie seg om noe helt annet.

Ok, men utelukker du at folk kan ha svært så pragmatiske grunner for å bli sammen, og at noen kan ende opp med en kompromissløsning rett og slett fordi alternativet singeltilværelsen er et verre alternativ?

Når det gjelder det med at kvinners preferanser endrer seg henger det vel sammen med deres biologiske klokke: den stabile, men litt dølle forsørgeren var aldri aktuell da de var i tjueåra, men da kvinnene bikker tredve og formeringstrangen melder seg er han plutselig aktuell.

Forstår du at menn er livredd for å ende opp i den rollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kanskje begynne med å forklare hvordan du skiller rasjonelle følelser fra irrasjonelle følelser? For vi er vel alle enige om at følelsene er avgjørende når man velger sin partner, slik at det å velge en partner som fremkaller negative følelser ikke er så lurt? Og at følelsene den andre kan fremkalle er det vi går etter i valg av partner? At en person som har vært ekkel mot deg tidligere kan fremkalle negative følelser er vi antagelig heller ikke uenige om.

Men at en kvinne har sørget for at andre menn fikk noe som er av stor betydning for mange menns trivsel og livsglede (tilfeldig sex) noe du sjelden og aldri fikk, kan bidra til å minne deg på dette og gi en ekkel følelse dersom du skulle velge akkurat denne kvinnen som livsledsager - vel vitende at hun neppe ville gitt deg sex bare drevet av begjær slik hun har gitt mange av de andre - det er altså helt uforståelig for deg? :gjeiper:

Viser til svarer jeg gav Flanør i innlegg #638.

Edit: Det gjelder deg også, tancos.

Endret av MrsTula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tancos

Viser til svarer jeg gav Flanør i innlegg #638.

Edit: Det gjelder deg også, tancos.

Var det ikke cuckold som kom med 4 grunner. Trenger man fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke cuckold som kom med 4 grunner. Trenger man fler?

Det at du stiller dette spørsmålet, viser at du ikke har skjønt noe av essensen i denne tråden. Og da tror jeg det er fånyttes å si noe mer ;)

*logger av*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Det at du stiller dette spørsmålet, viser at du ikke har skjønt noe av essensen i denne tråden. Og da tror jeg det er fånyttes å si noe mer ;)

*logger av*

Det er nok best for alle at du logger av for det er håpløst. Jeg kan ikke utalle meg for andre, men jeg ville følt meg usikker på en jente med mange partnere. Hvorfor jeg ville følt meg usikker? Jeg klarer ikke skille følelser fra sex. For meg er sex en kjærlighetserklåring jeg vil dele med bare de få jeg vil forplikte meg til. Om hun sier at hun elsker meg og ikke tenker på sine tidligere partnere så har det ingenting å si. Hvor mye de betydde noe for deg har ingenting å si. Kan du være utro og si at sexen ikke betydde noe for deg, så det har ingenting å si?

Det er tydelig ting du ikke forstår og det skyldes din manglene evne til å se ting fra et annet perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Ok, men utelukker du at folk kan ha svært så pragmatiske grunner for å bli sammen, og at noen kan ende opp med en kompromissløsning rett og slett fordi alternativet singeltilværelsen er et verre alternativ?

Når det gjelder det med at kvinners preferanser endrer seg henger det vel sammen med deres biologiske klokke: den stabile, men litt dølle forsørgeren var aldri aktuell da de var i tjueåra, men da kvinnene bikker tredve og formeringstrangen melder seg er han plutselig aktuell.

Forstår du at menn er livredd for å ende opp i den rollen?

Jeg har som utgangspunkt at folk flest er dumme til det motsatte er bevist, så jeg utelukker ikke at det finnes folk som tenker sånn. ;) Men jeg har ikke inntrykk av at det er så utbredt som noen her ser ut til å tro. Jeg er selv 30, og jeg kommer faktisk ikke på en person som passer inn i denne kategorien. Det er ikke de helt store endringene i preferanser for valg av partner fra 20-åra til 30-åra, om jeg skal legge empiri til grunn.

Og joda, jeg forstår at menn er redd for å ende opp i den rollen. Men jeg synes det er trist at de tilsynelatende lar denne frykten overskygge det som kan bli et godt forhold med en dame som oppriktig liker dem for den de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ok, men utelukker du at folk kan ha svært så pragmatiske grunner for å bli sammen, og at noen kan ende opp med en kompromissløsning rett og slett fordi alternativet singeltilværelsen er et verre alternativ?

Når det gjelder det med at kvinners preferanser endrer seg henger det vel sammen med deres biologiske klokke: den stabile, men litt dølle forsørgeren var aldri aktuell da de var i tjueåra, men da kvinnene bikker tredve og formeringstrangen melder seg er han plutselig aktuell.Forstår du at menn er livredd for å ende opp i den rollen?

Jeg syns du setter så rare merkelapper på de mennene som ender opp med de "løse" damene. Tror du at med en gang en kvinne er ferdig med å "rase fra seg" så går hun fra de kjekke machomenenne og rett over til a4 tilværelsen med stakittgjerde, unger og stasjonsvogn?

Det er ikke noe mellomting her altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kanskje begynne med å forklare hvordan du skiller rasjonelle følelser fra irrasjonelle følelser? For vi er vel alle enige om at følelsene er avgjørende når man velger sin partner, slik at det å velge en partner som fremkaller negative følelser ikke er så lurt? Og at følelsene den andre kan fremkalle er det vi går etter i valg av partner? At en person som har vært ekkel mot deg tidligere kan fremkalle negative følelser er vi antagelig heller ikke uenige om.

Men at en kvinne har sørget for at andre menn fikk noe som er av stor betydning for mange menns trivsel og livsglede (tilfeldig sex) noe du sjelden og aldri fikk, kan bidra til å minne deg på dette og gi en ekkel følelse dersom du skulle velge akkurat denne kvinnen som livsledsager - vel vitende at hun neppe ville gitt deg sex bare drevet av begjær slik hun har gitt mange av de andre - det er altså helt uforståelig for deg? :gjeiper:

Viser til svarer jeg gav Flanør i innlegg #638.

Edit: Det gjelder deg også, tancos.

Det du skrev til Flanør i innlegg 638 var dette

I HI uttrykkes det at TS ikke forstår argumentasjonen bak dette. Da er de vel på sin plass å ønske flere logiske, rasjonelle og fornuftsbaserte argumenter?

Det var jo ikke noe svar på mine siste spørsmål der jeg utfordrer deg til å forklare hvorfor de grunner jeg har beskrevet skulle være mindre rasjonelle enn det som er normalt for de grunner vi har når vi velger eller velger bort poteniselle kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng, men bare så lenge det du spør om står som et spørsmål og du ikke konkluderer med at det faktisk med sikkerhet vil bli like lett å få sex for en 4-er eller 5-er-gutt som for en 4-er eller 5-er-jente i et samfunn der kulturen ikke gjør forskjell på kjønnene. Det er jo en mulighet for at det faktisk også er visse biologiske grunner til at menneskehunnen er mer selektivt anlagt enn menneskehannen, vi ser jo riktignok at det er lettere å få jenter til sengs i Skandinavia, det sted i verden der vi har kommet lengst i bekjempelsen av den dobbeltmoralske hore-/madonna-dikotomien, men selv her er sexrelasjonsmarkedet kvinnens marked. Og vi kan ikke utelukke at det alltid vil forbli slik, uansett hvor likestilt kulturen måtte bli på området.

Sant nok. Skjevheten i sexmarkedet kan nok ikke forklares ut fra én enkelt årsak alene. Men slik du beskriver markedet, ligger jo problemet i at gutta tilbyr langt mer uforpliktende sex enn jentene. Det er vel temmelig åpenbart at tilbudet fra jentene begrenses av forventningene om kvinnelig kyskhet og risikoen for å bli kalt hore, felleshøl lignende dritt om de realiserer sin seksualitet. Uten slike holdninger, er det rimelig å anta at tilbudet fra jentene ville ha vært større.

Og hvis dette er et fungerende marked, vil et økt tilbud fra jentene innebære at langt flere gutter får seg et knull på byen, blir glade og fornøyde og slipper å vokse opp til å bli bitre gubber med et anstrengt forhold til kvinnelig seksualitet. I så fall kunne du vel ha satt en strek over de fleste av kategoriene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...