Gå til innhold

Seksuell fortid


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest tancos

Tja, hvordan skjer tilfeldig sex? Det er vel noe som utvikler seg utfra et møte mellom to mennesker, som ofte har nettopp sex som mål.

Jeg klager ikke på dine og andres preferanser i seg selv, men denne tråden etterspør en rasjonell forklaring bak det å forhåndsdømme og ekskludere mange potensielle livsledsagere på den måten.

Ofte har sex som mål. Kanskje. Jeg vet om mange som sier "Det bare skjedde".

Alle har jo en grunn til å ekskludere partnere på den måten. Min grunn er god nok for meg, og jeg kjenner meg igjen i alle kategoriene som cuckold ramset opp tidligere i tråden. Mange har flere grunner for hvorfor de vegrer seg over jenter/gutter.

Jeg har ekskludert jenter, nømmelig de jentene som har utviklet et mer liberalt syn på sex. Men jeg har prøvd så godt jeg kan å ikke dømme noen, kalt folk horer, at er mer utro osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte har sex som mål. Kanskje. Jeg vet om mange som sier "Det bare skjedde".

Alle har jo en grunn til å ekskludere partnere på den måten. Min grunn er god nok for meg, og jeg kjenner meg igjen i alle kategoriene som cuckold ramset opp tidligere i tråden. Mange har flere grunner for hvorfor de vegrer seg over jenter/gutter.

Jeg har ekskludert jenter, nømmelig de jentene som har utviklet et mer liberalt syn på sex. Men jeg har prøvd så godt jeg kan å ikke dømme noen, kalt folk horer, at er mer utro osv.

Man har de preferansene man har, med de begrunnelsene man har. Og det er da helt greit. Men begrunnelsene bygger fortsatt ikke på en rasjonell tankegang.

"Det bare skjedde..." Noen ganger gjør det nok det. Uansett sitter det nok langt inne å innrømme noe annet, så lenge det ikke er akseptert å ha sex for sexens skyld?

Endret av MrsTula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Er du norsk forresten?

Jeg er etnisk norsk med blå øyne og bondt hår. Det norske slektstreet mitt går tilbake til 1700-tallet. Er det skrivefeilene du tenker på så er det mørkt her og jeg bommer på tastene av og til. Dårlig mus og tastatur.

Om du synes det er dumt at jeg ekskluderer noen jenter er din mening. Sex skal etter min mening nytes i forpliktende forhold, eller hvertfall når det er på god vei til å bli et forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Man har de preferansene man har, med de begrunnelsene man har. Og det er da helt greit. Men begrunnelsene bygger fortsatt ikke på en rasjonell tankegang.

Kanskje ikke for deg. Men jeg klarer ikke å få følelser for en rundbrenner. Det er rasjonelt nok for å ekskludere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

"Det bare skjedde..." Noen ganger gjør det nok det. Uansett sitter det nok langt inne å innrømme noe annet, så lenge det ikke er akseptert å ha sex for sexens skyld?

Det tror jeg også. Mange sier "Det bare skjedde..." etter utroskap med alkohol inne i bildet, men det er nok et bevist valg om det ikke er snakk om voldtekt. Jeg har drukket med blackout før, men jeg starter ikke slosskamper eller mister helt kontroll på hjernen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest True Khaleesi

Det tror jeg også. Mange sier "Det bare skjedde..." etter utroskap med alkohol inne i bildet, men det er nok et bevist valg om det ikke er snakk om voldtekt. Jeg har drukket med blackout før, men jeg starter ikke slosskamper eller mister helt kontroll på hjernen heller.

Ja, siden dette ikke skjer deg, som bare er én av milliarder, så må din teori være korrekt. Gud forby at noen er satt sammen annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Kanskje ikke for deg. Men jeg klarer ikke å få følelser for en rundbrenner. Det er rasjonelt nok for å ekskludere dem.

Men hvordan vet du at det er en rundbrenner, om vedkommende har forandret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det ikke er rasjonelt om man velger å ekskludere en partner pga sexfortid/for ulikt syn på sex? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synet på sex er da det samme, enten man får eller ikke får? Synes man det er greit med tilfeldig sex, synes man vel det er greit med tilfeldig sex? Noe annet ville jeg kalle dobbeltmoral.

Det er ikke dobbeltmoral om jeg som mann med mange partnere bak meg vil ha en kvinne med få. Det er nøyaktig like "dobbeltmoralsk" som en kvinne på 1.70 som søker en mann på minst 1.85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Ja, siden dette ikke skjer deg, som bare er én av milliarder, så må din teori være korrekt. Gud forby at noen er satt sammen annerledes!

Jesus. Det er ikke slik at en sitter og drikker på julebord og knips så våkner en neste dag med skalleband i senga til en kollega. Det er bevisthet inne og spiller. Men har en den oppfatningen at en kan ligge med alle kjekke menn så er det kanskje ikke så lett å styre seg før det er for sent..?

Min teori stemmer på alle, og absolutt alle som er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Det er ikke dobbeltmoral om jeg som mann med mange partnere bak meg vil ha en kvinne med få. Det er nøyaktig like "dobbeltmoralsk" som en kvinne på 1.70 som søker en mann på minst 1.85.

Du sier noe der. En lav kan ikke forvente å gifte seg med en høy!! Vel høyden kan en ikke gjøre noe med. Det kan en med sexpartnere og en ikke drikker seg blackout hele tiden. Da kan en ikke holdes ansvarlig for sine handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Men hvordan vet du at det er en rundbrenner, om vedkommende har forandret seg?

Forhøre seg rundt, observere over tid. Om en jente vil være mer enn en venn så kan en alltids spørre om antall og vurdere validiteten av svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jesus. Det er ikke slik at en sitter og drikker på julebord og knips så våkner en neste dag med skalleband i senga til en kollega. Det er bevisthet inne og spiller. Men har en den oppfatningen at en kan ligge med alle kjekke menn så er det kanskje ikke så lett å styre seg før det er for sent..?

Min teori stemmer på alle, og absolutt alle som er utro.

Hva er denne teorien? At om man har ligget med mange, så har man en oppfatning av at man kan ligge med alle kjekke menn i verden, og da er sjansen for å være utro større. Jeg er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Forhøre seg rundt, observere over tid. Om en jente vil være mer enn en venn så kan en alltids spørre om antall og vurdere validiteten av svaret.

Men det er jo hele kjernen i denne tråden, hvorskal du spørre? Hvorfor betyr tallet mer enn de erfaringene du gjør deg med personen? Om personen fremstår som en flott personlighet på alle måter, om det ikke er noen røde flagg eller alarmer, hvorfor betyr det noen at h*n hadde noen ONSer for 10 år siden?

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Hva er denne teorien? At om man har ligget med mange, så har man en oppfatning av at man kan ligge med alle kjekke menn i verden, og da er sjansen for å være utro større. Jeg er uenig.

Du missforstår innlegget. Det var ikke rettet mot deg heller. Poenget var at når en drikker alkohol er du bevist over at hvis en drikker mer så kan en få blackout. I tillegg får en ikke blackout på et blunk, om en ikke styrter store mengder brennevin.

Det med kjekke menn og utroskap var ment som tull og ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Men det er jo hele kjernen i denne tråden, hvorskal du spørre? Hvorfor betyr tallet mer enn de erfaringene du gjør deg med personen? Om personen fremstår som en flott personlighet på alle måter, om det ikke er noen røde flagg eller alarmer, hvorfor betyr det noen at h*n hadde noen ONSer for 10 år siden?

En om du observerer og forhører deg om personen og h*n er det ofte en hører ting om en da ikke flytter til en helt ny plass der ingen kjenner ingen. Om du ikke observerer eller hører noe så er jo det et klarsignal om at du kan be henne ut på date. Og det går jo ann å spøre hovedpersonen selv etterat datingfasen blir litt mer seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tancos

Men det er jo hele kjernen i denne tråden, hvorskal du spørre? Hvorfor betyr tallet mer enn de erfaringene du gjør deg med personen? Om personen fremstår som en flott personlighet på alle måter, om det ikke er noen røde flagg eller alarmer, hvorfor betyr det noen at h*n hadde noen ONSer for 10 år siden?

Jeg gidder ikke forklare en gang til hvorfor jeg allikevel ville misslikt om hun hadde uforpliktende sex for 10år siden, men har forandret holdning og syn på sex nå. Jeg ville ikke likt det og det hadde endret synet mitt på henne. Det kan være en dealbraker for meg og sikkert for mange andre menn om de fikk vite at hun har hatt mange sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at en mann ikke fikk sex i ungdommen. (Allerede her legger vi noen mildest talt problematiske premisser til grunn, men la gå).

Denne mannen bestemmer seg så, senere i livet, for at han vil ha en partner med få tidligere seksualpartnere. Helt eller delvis på grunn av at han selv ikke fikk sex i ungdommen, og derfor har hatt lite tilfeldig sex.

Da hadde det vært en fordel om denne mannen ville innrømme at årsaken til dette ligger hos seg selv, og ikke en kvinne med mange seksualpartnere eller kvinner generelt.

Du fatter ikke at det er betydelige kjønnsforskjeller her? At det er mye lettere for en kvinne å få uforpliktende sex enn det er for en mann? Det er helt utrolig at du ikke forstår at en femmer kvinne aldri har problem med å få sex, mens det er et betydelig problem for en femmer mann å få det samme. Han må yte noe, og selv da er det vanskelig. Hun trenger ikke yte noe, og selv da er det lett. Hvem hun ligger med? Hun ligger med de som de fleste kvinner ligger med for uforpliktende sex: de aller kjekkeste gutta.

Så hvorfor i h..... gnåler du om at årsaken til få partnere ligger hos mannen selv? Selvsagt kan han forbedre oddsen sin, ved å trene på seg muskler, få en bra klesstil, være sosial osv. Men uansett hvor mye han legger seg i selen vil en femmer mann aldri komme i nærheten av en femmer kvinne når det gjelder tilgang på uforpliktende sex.

Møter han så en slik kvinne senere i livet og får det for seg at hun har hatt mye sex tidligere, ja så er det fullt forståelig at han ikke vil ha et forhold med henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye uforpliktende, ja. Men 20 sexpartnere er ikke mye for en kvinne som har vært singel i ti år. Det er faktisk ganske lite. Å gå et halvt år uten sex i gjennomsnitt, det er ganske lang ventetid. Særlig når vi vet at de fleste kvinner kan få så mye sex de vil.

Det er mye ja. Det er langt flere enn de fleste menn har hatt, selv om de har vært singel like lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo hele kjernen i denne tråden, hvorskal du spørre? Hvorfor betyr tallet mer enn de erfaringene du gjør deg med personen? Om personen fremstår som en flott personlighet på alle måter, om det ikke er noen røde flagg eller alarmer, hvorfor betyr det noen at h*n hadde noen ONSer for 10 år siden?

Det betyr ikke nødvendigvis mer, men det betyr nok til at det trekker vesentlig ned. Spørsmålet ditt er stilt på feil premisser. En annen ting er at mennesker aldri kan flykte fra seg selv, selv om ti år er gått. De er fremdeles de samme menneskene. Noen ting forandrer seg, men er man disponert for lav terskel for uforpliktende sex ja så er man disponert for det.

En annen ting er tilleggsantagelsen, at de som er disponert for dette også er tilbøyelig til å være utro. Det stemmer ikke nødvendigvis, men jeg med flere vil gå ut fra det. Med tusener av potensielle partnere å velge mellom er det lett å velge bort ei "merittert" dame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...