Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #561 Skrevet 1. mars 2012 To i året er vulgært? Himmel. (Jeg tror du skulle hooket opp med Steinar40, tror dere ville funnet tonen). (Jeg tror du skal hooke opp med en player)
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #562 Skrevet 1. mars 2012 Hva mener du? La oss si at en mann ikke fikk sex i ungdommen. (Allerede her legger vi noen mildest talt problematiske premisser til grunn, men la gå). Denne mannen bestemmer seg så, senere i livet, for at han vil ha en partner med få tidligere seksualpartnere. Helt eller delvis på grunn av at han selv ikke fikk sex i ungdommen, og derfor har hatt lite tilfeldig sex. Da hadde det vært en fordel om denne mannen ville innrømme at årsaken til dette ligger hos seg selv, og ikke en kvinne med mange seksualpartnere eller kvinner generelt. 2
Tabris Skrevet 1. mars 2012 #563 Skrevet 1. mars 2012 (Jeg tror du skal hooke opp med en player) Hvorfor det?
Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #564 Skrevet 1. mars 2012 Hvorfor det? Fordi du har tydeligvis et helt annet syn på sex enn de alle fleste menn med få sexpartnere.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #565 Skrevet 1. mars 2012 2 i året er ganske vulgært når en tenker på at pulevenner varer alt fra noen mnd-år. Det er 20 så langt i livet om hun er rundt min alder. Uansett ville jeg ikke blitt noe annet en kjent med en jente som har sex for nytelsens skyld. Og 20 partnere igjennom livet så langt vitner om mye uforpliktende. Mye uforpliktende, ja. Men 20 sexpartnere er ikke mye for en kvinne som har vært singel i ti år. Det er faktisk ganske lite. Å gå et halvt år uten sex i gjennomsnitt, det er ganske lang ventetid. Særlig når vi vet at de fleste kvinner kan få så mye sex de vil.
Eudyptula Skrevet 1. mars 2012 #566 Skrevet 1. mars 2012 Fordi du har tydeligvis et helt annet syn på sex enn de alle fleste menn med få sexpartnere. Utfra denne tråden kan man jo få inntrykk av at de fleste menn med få partnere, har få partnere fordi de ikke kunne få seg noe, ikke fordi de ikke ville. 2
Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #567 Skrevet 1. mars 2012 La oss si at en mann ikke fikk sex i ungdommen. (Allerede her legger vi noen mildest talt problematiske premisser til grunn, men la gå). Denne mannen bestemmer seg så, senere i livet, for at han vil ha en partner med få tidligere seksualpartnere. Helt eller delvis på grunn av at han selv ikke fikk sex i ungdommen, og derfor har hatt lite tilfeldig sex. Da hadde det vært en fordel om denne mannen ville innrømme at årsaken til dette ligger hos seg selv, og ikke en kvinne med mange seksualpartnere eller kvinner generelt. Det har jo blitt sakt 1000 ganger før i tråden. Det er ikke noe galt med kvinner som har mange sexpartnere. De får bare finne seg en annen, for hos meg er døren stengt. Vi kan bli venner, men ikke noe mer. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #568 Skrevet 1. mars 2012 Det har jo blitt sakt 1000 ganger før i tråden. Det er ikke noe galt med kvinner som har mange sexpartnere. De får bare finne seg en annen, for hos meg er døren stengt. Vi kan bli venner, men ikke noe mer. Ja, men det var ikke det jeg mente Det er tydeligvis ikke så lett å få frem hva jeg mener. Jeg bryr meg ikke om verdi, her. Døren er stengt, sier du. Men hvem eier årsaken til dette? Kvinnen`- i kraft av å ha hatt mange seksualpartnere, eller du - i kraft av å ha hatt få? 2
Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #569 Skrevet 1. mars 2012 Utfra denne tråden kan man jo få inntrykk av at de fleste menn med få partnere, har få partnere fordi de ikke kunne få seg noe, ikke fordi de ikke ville. Fordi de ikke er dobbeltmoralsk. Hadde de FÅTT mange sexpartnere opp gjennom årene hadde de ofte foretrukket en jente som også har hatt mange sexpartnere opp gjennom årene. Nå er situasjonen slik at de ikke har fått mange sexpartnere oppgjennom og da vil de nok ha en jente ikke har hatt mange sexpartnere. Og jeg som er jomfru har stor seksualdrift, og jeg vil tro det er mange jenter i min situasjon som også har stor seksualdrift uten å ha hatt mange sexpartnere.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #570 Skrevet 1. mars 2012 La oss si at en mann ikke fikk sex i ungdommen. (Allerede her legger vi noen mildest talt problematiske premisser til grunn, men la gå). Hva mener du med at det er problematisk? Det finnes faktisk slike menn. Denne mannen bestemmer seg så, senere i livet, for at han vil ha en partner med få tidligere seksualpartnere. Helt eller delvis på grunn av at han selv ikke fikk sex i ungdommen, og derfor har hatt lite tilfeldig sex. Da hadde det vært en fordel om denne mannen ville innrømme at årsaken til dette ligger hos seg selv, og ikke en kvinne med mange seksualpartnere eller kvinner generelt. [/qutoe] Ja, hvis han faktisk ønsket å ha seg med mange partnere, så er jeg enig. Men hvis han bare ønsket sex, men var ute etter kjæreste og aldri fikk det, så kan jeg forstå at han velger bort kvinner med mange partnere bak seg fordi han ser på dem som løse.
Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #571 Skrevet 1. mars 2012 Ja, men det var ikke det jeg mente Det er tydeligvis ikke så lett å få frem hva jeg mener. Jeg bryr meg ikke om verdi, her. Døren er stengt, sier du. Men hvem eier årsaken til dette? Kvinnen`- i kraft av å ha hatt mange seksualpartnere, eller du - i kraft av å ha hatt få? Det er jo todelt. Vårt forskjellige syn på sex har jo like mye med at hun har hatt mange som om jeg har hatt få.
Eudyptula Skrevet 1. mars 2012 #572 Skrevet 1. mars 2012 Fordi de ikke er dobbeltmoralsk. Hadde de FÅTT mange sexpartnere opp gjennom årene hadde de ofte foretrukket en jente som også har hatt mange sexpartnere opp gjennom årene. Nå er situasjonen slik at de ikke har fått mange sexpartnere oppgjennom og da vil de nok ha en jente ikke har hatt mange sexpartnere. Og jeg som er jomfru har stor seksualdrift, og jeg vil tro det er mange jenter i min situasjon som også har stor seksualdrift uten å ha hatt mange sexpartnere. Synet på sex er da det samme, enten man får eller ikke får? Synes man det er greit med tilfeldig sex, synes man vel det er greit med tilfeldig sex? Noe annet ville jeg kalle dobbeltmoral. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #573 Skrevet 1. mars 2012 Døren er stengt, sier du. Men hvem eier årsaken til dette? Kvinnen`- i kraft av å ha hatt mange seksualpartnere, eller du - i kraft av å ha hatt få? Selvfølgelig ligger årsaken hos han. Det er han som har stengt døren
Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #574 Skrevet 1. mars 2012 Synet på sex er da det samme, enten man får eller ikke får? Synes man det er greit med tilfeldig sex, synes man vel det er greit med tilfeldig sex? Noe annet ville jeg kalle dobbeltmoral. Synet på sex utvikler seg selvfølgelig. Når en er jomfru 4 år etter alle andre så blir synet på sex mer "Verdifult". Ditt syn kan feks ha blitt annerledes formet siden du hadde mye tilfeldig sex i din ungdom. Ingen går rundt på barneskolen og har sitt syn og formening om sex. Folk har jo tvilsomt begynt å tenke på sex engang.
Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #575 Skrevet 1. mars 2012 Selvfølgelig ligger årsaken hos han. Det er han som har stengt døren Sakt på en annen måte. Jeg skjønte ikke spørsmålet.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #576 Skrevet 1. mars 2012 Det er jo todelt. Vårt forskjellige syn på sex har jo like mye med at hun har hatt mange som om jeg har hatt få. Jeg snakker om at en mann velger bort disse kvinnene. Jeg synes ikke det høres ut som et sunnhetstegn/rettferdig å velge bort noen med flere seksualpartnere, på grunn av en selv ikke har fått mye sex. Premisset her er jo nettopp at mannen har hatt lyst på sex, men ikke fått det. Og hvis dette handler om moralsyn: Er moralen/verdisynet tufta på handlingen i seg selv da? Det virker jo som innstillingen er den samme, og at den moralske forskjellen ligger i handlingen (og at mannen ikke får sex). Han vil, på samme måte som kvinnen, med forskjellen er at hun "får" og han "får ikke". Omfattes ikke intensjoner og viljen av moralsyn? (Jeg overser nå det faktum at flere mener moralsyn ikke endrer seg gjennom livet). 1
Eudyptula Skrevet 1. mars 2012 #577 Skrevet 1. mars 2012 Synet på sex utvikler seg selvfølgelig. Når en er jomfru 4 år etter alle andre så blir synet på sex mer "Verdifult". Ditt syn kan feks ha blitt annerledes formet siden du hadde mye tilfeldig sex i din ungdom. Ingen går rundt på barneskolen og har sitt syn og formening om sex. Folk har jo tvilsomt begynt å tenke på sex engang. Så man kan utvikle et annet syn på ting altså? Noen her påstår jo at det tyder på at man er ustabil Og forresten, jeg håper ikke du mente det bokstavelig når du nevnte "mitt" syn. Som jeg tidligere har fortalt, var jeg lite populær blant gutta som ung.
Gjest tancos Skrevet 1. mars 2012 #578 Skrevet 1. mars 2012 Så man kan utvikle et annet syn på ting altså? Noen her påstår jo at det tyder på at man er ustabil Og forresten, jeg håper ikke du mente det bokstavelig når du nevnte "mitt" syn. Som jeg tidligere har fortalt, var jeg lite populær blant gutta som ung. Nei en endrer ikke synet fra å være positiv til uforpliktende sex, til å bli negativ til uforpliktende sex. En vokser opp, finner sitt syn og sin plass her i verden i ungdomsårene, får ikke uforpliktende sex og får derfor "det synet" på uforpliktende sex. I manges tilfelle virker det som dere mener: En vokser opp, finner sitt syn og sin plass her i verden i ungdomsårene, får uforpliktende sex og får derfor "det synet" på uforpliktende sex. Så endrer synet på uforpliktende sex seg. Du ser forskjellen? "Ditt syn var bare et eksempel". Og det jeg sier kan jeg bare tale for meg, folk er forskjellige.
Gjest Gorgonzola Skrevet 1. mars 2012 #579 Skrevet 1. mars 2012 (endret) ...Uansett ville jeg ikke blitt noe annet en kjent med en jente som har sex for nytelsens skyld... Okey? HVorfor skal jenter ha sex da mener du? For å lage unger? Tilfredsstille deg? For syns skyld? Your pick (tog du den?) Endret 1. mars 2012 av Gorgonzola 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #580 Skrevet 1. mars 2012 Hva mener du med at det er problematisk? Det finnes faktisk slike menn. Ja, hvis han faktisk ønsket å ha seg med mange partnere, så er jeg enig. Men hvis han bare ønsket sex, men var ute etter kjæreste og aldri fikk det, så kan jeg forstå at han velger bort kvinner med mange partnere bak seg fordi han ser på dem som løse. Jeg mener at det er meget problematisk å bruke dette som årsaksforklaring på individnivå - altså på en gitt mann. For selv om det finnes slike menn, og fenomenet er reelt, så er det langt fra å anerkjenne dette som fenomen til å bruke dette som teoretisk forklaring på en gitt mann har få seksualpartnere. Og ja, jeg mente selvsagt at han da ønsket kun sex, og ikke en kjæreste å ha sex med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå