Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. mars 2012 #521 Skrevet 1. mars 2012 Jeg ser gjerne at du begrunner hvorfor du mener dette er dumt. Er det urealistisk mener du? Jeg kan begrunne det litt senere. Akkuran nå lar jeg det stå der i all sin dummhet
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #522 Skrevet 1. mars 2012 (endret) Rent bortsett fra at du er en kvinneforakter, er du også barnehater. Hennes "jævelunger" er vel også mannens? Må du slutte med disse navnelappene på meg. Har du lagt meg for hat eller? Stalker du meg? Jeg mente da at hun hadde barn fra før fra et annet forhold, som oppfører seg dårlig, noe han likevel godtar fordi han er tålmodig. Skulle ikke være så vanskelig å se at det var dette jeg mente. Endret 1. mars 2012 av Flanør 1
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #523 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kan begrunne det litt senere. Akkuran nå lar jeg det stå der i all sin dummhet Greit det. Men du, et ortografisk tips bare: det heter dumhet (el. dumskap) med én m, ikke dobbel konsonant. Skal du henge ut folk for manglende intelligens er det greit å kunne stave skikkelig. Da blir du også mer troverdig.
Tabris Skrevet 1. mars 2012 #524 Skrevet 1. mars 2012 2. Jeg og andre menn driter i respekten din. Vi vil ha fitta di. En hvilken som helst historieprofesser vil gladelig bytte ut den miserable forhistorien sin på studenthybelen og alt det den leder frem til av senere karriere for å oppleve en uke av Per`s hverdag. Jeg også. Jeg er - heldigvis - overbevist om at det er et fåtall menn som er såpass enkle og overfladiske som det du skisserer her. For hvis du hadde hatt rett, så hadde mannfolka virkelig vært mer patetiske enn jeg noen gang hadde trodd. 1
Gjest Eurodice Skrevet 1. mars 2012 #525 Skrevet 1. mars 2012 Må du slutte med disse navnelappene på meg. Har du lagt meg for hat eller? Stalker du meg? Jeg mente da at hun hadde barn fra før fra et annet forhold, som oppfører seg dårlig, noe han likevel godtar fordi han er tålmodig. Skulle ikke være så vanskelig å se at det var dette jeg mente. Jeg hverken hater eller stalker deg, kjenner deg ikke. Men jeg har lest mange innlegg av deg, og de levner ikke kvinner mye ære. Om du selv har opplevd skuffelser, betyr ikke det at alle kvinner er svikefulle eller hva det måtte være. Det var ikke umiddelbart forståelig at du mente kvinner med barn fra andre forhold, synes jeg. Uansett brukte du en meget stygg benevnelse på dem.
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #526 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er - heldigvis - overbevist om at det er et fåtall menn som er såpass enkle og overfladiske som det du skisserer her. For hvis du hadde hatt rett, så hadde mannfolka virkelig vært mer patetiske enn jeg noen gang hadde trodd. Du fatter ikke hvor kjipt det må oppleves for historieprofessoren at interessen han får senere i livet fra kvinner kommer av det han har oppnådd: kunnskapen og statusen som følger med den. Han vet også at kvinner bare respekterer ham, men begjærer ham egentlig ikke. Han vet at kvinner ikke ville ha ham da han var tjue, tjuefem og kanskje tredve. Fordi utseendet hans var ikke godt nok, kroppen hans ikke sexy nok. Nå da han er førtifem eller femti får han nok av oppmerksomhet i forelesningssalen. Men han vet det kommer av at han sitter på toppen i universitetshierarkiet, at de unge kvinnene på bachelorstudiet er på bunnen, og at kvinner er hypergame og tenner på status, som kan kompensere for usexy utseende. De vil ikke ha ham, men statusen hans. 1
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #527 Skrevet 1. mars 2012 Jeg hverken hater eller stalker deg, kjenner deg ikke. Men jeg har lest mange innlegg av deg, og de levner ikke kvinner mye ære. Om du selv har opplevd skuffelser, betyr ikke det at alle kvinner er svikefulle eller hva det måtte være. Det var ikke umiddelbart forståelig at du mente kvinner med barn fra andre forhold, synes jeg. Uansett brukte du en meget stygg benevnelse på dem. Hadde jeg ment det var felles barn hadde jeg skrevet "jævelungene VÅRE", ikke "jævelungene MINE". Så så vanskelig kan det ikke være. Har et forslag til deg: hvis du ikke liker innleggene mine trenger du ikke kommentere dem, heller ikke lese dem. Du kan rett og slett blokkere meg. Jeg har ikke rapportert deg enda, men hvis du fortsetter med å kalle meg diverse nedsettende ting så vil jeg gjøre det. Jeg godtar det nemlig ikke.
Tabris Skrevet 1. mars 2012 #528 Skrevet 1. mars 2012 Du fatter ikke hvor kjipt det må oppleves for historieprofessoren at interessen han får senere i livet fra kvinner kommer av det han har oppnådd: kunnskapen og statusen som følger med den. Han vet også at kvinner bare respekterer ham, men begjærer ham egentlig ikke. Han vet at kvinner ikke ville ha ham da han var tjue, tjuefem og kanskje tredve. Fordi utseendet hans var ikke godt nok, kroppen hans ikke sexy nok. Nå da han er førtifem eller femti får han nok av oppmerksomhet i forelesningssalen. Men han vet det kommer av at han sitter på toppen i universitetshierarkiet, at de unge kvinnene på bachelorstudiet er på bunnen, og at kvinner er hypergame og tenner på status, som kan kompensere for usexy utseende. De vil ikke ha ham, men statusen hans. Det må være trist å ha et så kynisk og innsnevret syn på kvinner. Og menn. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. mars 2012 #529 Skrevet 1. mars 2012 Greit det. Men du, et ortografisk tips bare: det heter dumhet (el. dumskap) med én m, ikke dobbel konsonant. Skal du henge ut folk for manglende intelligens er det greit å kunne stave skikkelig. Da blir du også mer troverdig. Ouch! Er det når man begynner å hakke på skrivefeil at man har tapt diskusjonen? Mener du virkelig at alle de kvinnene som du mener er løse som finner seg en kjæreste/mann senere i livet har tatt til takke med han? Det kan ikke tenkes at folk forandrer seg da? Kanskje han var andrevalget for 10 år siden, men nå er han alt hun vil ha i en mann? Og hva får deg til å tro at disse løse kvinnene drømmer om de mennene hun lå med før? Når jeg tenker på de guttene jeg har vært med tidligere så er det ingen jeg kunne tenke meg å være sammen med i dag. Det var ikke så mange jeg kunne tenke meg å være med da heller egentlig, det er vel derfor det heter one night stand? 1
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #530 Skrevet 1. mars 2012 Det må være trist å ha et så kynisk og innsnevret syn på kvinner. Og menn. Kynisk? Det er realistisk. Det er mange unge menn i tjueåra som aldri får seg noe. De fleste kvinner i samme alder har aldri problem med å få seg noe. Hvis du ikke tror dette preger mennene det gjelder senere i livet vet du lite om menneskenaturen. 1
waco Skrevet 1. mars 2012 #531 Skrevet 1. mars 2012 (endret) Kan man si at kvinner flest helst vil pule han attraktive per, - mens de ikke vil ligge med smarte nils. - Men kvinner sier at de respekterer nils? Han er kamerat han. Tryggheten selv. En man kan overnatte på sofaen til, eller en mann kan låne et par tusen av, sånn at hun kan dra ut på byen med per? og hun skal bare låne per litt pengene fordi da sa per at får han låne skal han nemlig spandere hotellrom og room-service! Endret 1. mars 2012 av waco 1
Tabris Skrevet 1. mars 2012 #532 Skrevet 1. mars 2012 Kynisk? Det er realistisk. Det er mange unge menn i tjueåra som aldri får seg noe. De fleste kvinner i samme alder har aldri problem med å få seg noe. Hvis du ikke tror dette preger mennene det gjelder senere i livet vet du lite om menneskenaturen. Hvorfor er du så opphengt i sex? Hvorfor er tilfeldig sex så altoppslukende viktig for deg? Finnes det virkelig ikke viktigere ting i livet å fokusere på? 1
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #533 Skrevet 1. mars 2012 Ouch! Er det når man begynner å hakke på skrivefeil at man har tapt diskusjonen? Mener du virkelig at alle de kvinnene som du mener er løse som finner seg en kjæreste/mann senere i livet har tatt til takke med han? Det kan ikke tenkes at folk forandrer seg da? Kanskje han var andrevalget for 10 år siden, men nå er han alt hun vil ha i en mann?Og hva får deg til å tro at disse løse kvinnene drømmer om de mennene hun lå med før? Når jeg tenker på de guttene jeg har vært med tidligere så er det ingen jeg kunne tenke meg å være sammen med i dag. Det var ikke så mange jeg kunne tenke meg å være med da heller egentlig, det er vel derfor det heter one night stand? Det er ikke godt nok å være noens andrevalg noensinne.
Tabris Skrevet 1. mars 2012 #534 Skrevet 1. mars 2012 Det er ikke godt nok å være noens andrevalg noensinne. Alle vil alltid være noens andrevalg. For min del ville jeg ikke hatt Mr. Sol og Bol Per om jeg hadde fått ham kastet etter meg, verken for èn natt eller flere. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. mars 2012 #535 Skrevet 1. mars 2012 Det er ikke godt nok å være noens andrevalg noensinne. Han er jo ikke andrevalget nå! 1
Gjest Eurodice Skrevet 1. mars 2012 #536 Skrevet 1. mars 2012 Hadde jeg ment det var felles barn hadde jeg skrevet "jævelungene VÅRE", ikke "jævelungene MINE". Så så vanskelig kan det ikke være. Har et forslag til deg: hvis du ikke liker innleggene mine trenger du ikke kommentere dem, heller ikke lese dem. Du kan rett og slett blokkere meg. Jeg har ikke rapportert deg enda, men hvis du fortsetter med å kalle meg diverse nedsettende ting så vil jeg gjøre det. Jeg godtar det nemlig ikke. Nå synes jeg du overreagerer. Er ikke dette et diskusjonsforum? Jeg forbeholder meg retten til å ha egne meninger. Du må gjerne rapportere meg, men da må du også kunne vise til flere innlegg fra meg der jeg sier noe nedsettende om deg. Selv kan jeg faktisk ikke huske om jeg har kommentert noen av dine innlegg før i denne tråden. Jeg er dessuten ikke alene om å ha den oppfatningen av deg at du er en misogynist.
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #537 Skrevet 1. mars 2012 Hvorfor er du så opphengt i sex? Hvorfor er tilfeldig sex så altoppslukende viktig for deg? Finnes det virkelig ikke viktigere ting i livet å fokusere på? Det handler om at kvinner liker og vil ha den jeg er (utseende og personlighet), ikke hva jeg oppnår (utdannelse, jobb, status) eller kan gi henne (trygghet, stabilitet). Jeg vil ikke at hun skal tenke: hva kan han gi meg? Jeg vil at hun skal ha meg uavhengig av det. En mann på tjuefem som ikke eier nåla i veggen, har elendig jobb og inntekt, bor på en miserabel hybel, men likevel drar damer får en naturlig trygghet på at damene vil ha ham, ikke det han tilbyr dem, for det er jo ingenting. Fatter du virkelig ikke dette? Jeg prøver å fortelle deg at denslags er et KNAPPHETSGODE for de fleste menn. Det er det ikke for de fleste kvinner. Derfor er sex så viktig for oss. Er det så vanskelig å forstå? 1
waco Skrevet 1. mars 2012 #538 Skrevet 1. mars 2012 Tabris, det vi menn lurer på er hvorfor dere kvinner heller vil pule på han per i stedet for og ligge med han nils dere respekterer? Hvorfor skal nils gifte seg med randi som har holdt på med førti ulike varianter av per? Nils vil vel heller gifte seg med kari som foraktet slike overfladiske menn som per? Dette er jo egentlig veldig logisk? 1
Flanør Skrevet 1. mars 2012 #539 Skrevet 1. mars 2012 Nå synes jeg du overreagerer. Er ikke dette et diskusjonsforum? Jeg forbeholder meg retten til å ha egne meninger. Du må gjerne rapportere meg, men da må du også kunne vise til flere innlegg fra meg der jeg sier noe nedsettende om deg. Selv kan jeg faktisk ikke huske om jeg har kommentert noen av dine innlegg før i denne tråden. Jeg er dessuten ikke alene om å ha den oppfatningen av deg at du er en misogynist. Å ha rett til å ha egne meninger er IKKE det samme som å ha rett til å bruke nedsettende bemerkninger og merkelapper på andre. Det forstår nok du også. At du mener jeg er misogyn og barnehater (!)er greit, men ikke at du sier det. Det vet også godt at du har kalt meg kvinneforakter ved flere anledninger. For øvrig: at flere deler din oppfatning om meg gjør ikke oppfatningen mer rett. Det betyr bare at flere deler den. Sannhet er ikke det samme som konsensus. 1
PRT Skrevet 1. mars 2012 #540 Skrevet 1. mars 2012 Gjett hvem jeg har mest respekt for? Det er ikke spesielt relevant i forhold til det som blir diskutert i denne tråden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå