Gå til innhold

Barnebidrag

Fremhevede innlegg

Gjest "gjest"
Skrevet

Selvsagt. Ungene ville gjerne hatt mer tid med ham. Faren deres vil ikke ha dem mer enn annenhver helg.

Det er jo typisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo bare tull.

BY har IKKE de samme utgiftene på barna som BM har, fordi BM forutsettes å dekke alt, klær, fritidsaktiviteter, gaver etc. Det eneste BY trenger å betale når barna er på samvær er mat. Og det er ikke så mye at det krever et fradrag i den størrelsesorden som BY får.

Nå har det seg sånn at BM gjerne har barna betydelig mer enn BY. Legger man et ca normalt samvær til grunn, med annenhver helg og en dag i uka, så blir dette ca 1/3 av tiden - medregnet også ferie. Likevel mener gjest og andre at BY har samme utgifter som BM ifht barna?!?! Og at det er dyrere (!) for BY å ha barna på samvær enn det er for BM å forsørge de i hverdagen???

Jeg ser at også BY har behov for å tilby barna gode vilkår hos seg. Samtidig ser jeg ikke at det innebærer fullstendig lik eller sågar bedre standard enn der barna i praksis tilbringer mesteparten av sin tid.

Ihht. reglene så verken har eller skal BY ha de samme utgiftene på barna som BM har. At en del BY ikke forstår dette, og sogar ser på det som "sine" penger, vitner både om dårlig forståelse av regelverket og liten innsikt i hva barn trenger. Som sagt før i denne tråden så beregnes bidraget ut fra det staten mener et barn koster. Og det er denne summen som så deles på foreldrene. At den ene da overfører noe penger til den andre er kun for at begge skal bidra til kostnaden med forsørgelse. og det gir derfor ingen mening å snakke om regnskap.

Tror det er du som ikke helt har forstått det:

Med tanke på de tigene noen ramset opp av utgifter bm har selv om hun ikke har barna (dvs bolig, bil, internett , forsikring osv) disse har by i like stor grad. Han har motar INGEN støtte fra d offentlige eller bm . Dvs han står alene for utgiftene de dagene han har barna, bm har noe høyere kostnader mtp utstyr/ barnepass/ klær MEN: hun FÅR skattefrie kroner og i tillegg FÅR hun utvidet barnetrygd, skatteklasse 2, og en del får bostøtte + div andre . By har altså utgifter til barna de dagene han ikke har dem også.

En del " argumeterer " med at også by drar nytte av barnetrygden... Men, jeg vil tørre å påstå at når man betaler 4500+ skatt( som min gjør) ved normalt samvære, så er det ikke mye av barnetrygden som kommer by tilgode.

- og det er ikke mye av egentejente penger bm trenger å bruke på barna...

Skrevet

Med tanke på de tigene noen ramset opp av utgifter bm har selv om hun ikke har barna (dvs bolig, bil, internett , forsikring osv) disse har by i like stor grad. Han har motar INGEN støtte fra d offentlige eller bm . Dvs han står alene for utgiftene de dagene han har barna, bm har noe høyere kostnader mtp utstyr/ barnepass/ klær MEN: hun FÅR skattefrie kroner og i tillegg FÅR hun utvidet barnetrygd, skatteklasse 2, og en del får bostøtte + div andre . By har altså utgifter til barna de dagene han ikke har dem også.

En del " argumeterer " med at også by drar nytte av barnetrygden... Men, jeg vil tørre å påstå at når man betaler 4500+ skatt( som min gjør) ved normalt samvære, så er det ikke mye av barnetrygden som kommer by tilgode.

Hva vet du om det?

Holder du regnskap for alle alenemødrene her i landet? :klo:

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Jo da, bidraget hans blir regnet ut på BMs inntekt også, og ikke bare hans egen, også er det jo samværsfradraget, som jo også er en del bidraget, som burde gå til BM, for trenger BY et fradrag på over tusningen for hvert døgn????

Det vil jeg bare forsvare hvis pengene kun går til barna.

Endret av Lille-pus
Skrevet (endret)

Jo da, bidraget hans blir regnet ut på BMs inntekt også, og ikke bare hans egen, også er det jo samværsfradraget, som jo også er en del bidraget, som burde gå til BM, for trenger BY et fradrag på over tusningen for hvert døgn????

Det vil jeg bare forsvare hvis pengene kun går til barna.

Å ha mulighet til å kunne etablere seg , og kjøpe bolig selv om man har unger , ( det er ikke slik at bare den parten som vant barna har rett på et liv) og er vel noe som er positivt for barna.., renta og boligprisene er ikke lavere selv om man har. 1 el 15 dagers samvær.., og 1000 kr døgnet? Det får man da ikke... Da skulle en som har barna 9 dager hatt fratrekk på 9000 ... Våkn opp alenemødre, og se hvor bra dere har d

Endret av Lille-pus
Skrevet

Å ha mulighet til å kunne etablere seg , og kjøpe bolig selv om man har unger , ( det er ikke slik at bare den parten som vant barna har rett på et liv) og er vel noe som er positivt for barna.., renta og boligprisene er ikke lavere selv om man har. 1 el 15 dagers samvær.., og 1000 kr døgnet? Det får man da ikke... Da skulle en som har barna 9 dager hatt fratrekk på 9000 ... Våkn opp alenemødre, og se hvor bra dere har d

Om du hadde vært alene med barn, så hadde du ikke åpnet kjeften din.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Bor man helt alene, uten barn, så har man mindre utgifter. Våkn op BY, se hvor godt du har det.

• Liker 1
Skrevet

Bor man helt alene, uten barn, så har man mindre utgifter. Våkn op BY, se hvor godt du har det.

Da tror jeg at jeg forstår hvorfor du mener det du mener..,

Men...

Poenget er at BY IKKE er bor alene, BY HAR AKKURAT DE SAMME BARNA SOM BM. Eneste han ikke lengre har med seg i livet er bm.

Og DERFOR må også by ha et hjem slik at han kan fortsette å leve MED barna. Barn her nemlig rett på to FORELDRE , ikke en mor og en som betaler for gilde...

At det er dyrere å leve alene får begge merke, og set offentlige tar seg bare av en part.. Nemlig bm...

Skrevet

Om du hadde vært alene med barn, så hadde du ikke åpnet kjeften din.

Om du sliter , så la far få 60% og gå over til å bli by,,,, null sumpati for alenemødre som får det meste og klager ... Vi andre BETALER for egne barn

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

At det er dyrere å leve alene får begge merke, og set offentlige tar seg bare av en part.. Nemlig bm...

Om du sliter , så la far få 60% og gå over til å bli by,,,, null sumpati for alenemødre som får det meste og klager ... Vi andre BETALER for egne barn

Ikke prøv deg heller.

Alle stønader BM får, drar BY nytt av, pga det regnes som inntekt og bidraget blir regnet ut fra det. Så hold kjeft og betal bidrag med glede.

Endret av "gjest"
  • Liker 1
Skrevet

Ikke prøv deg heller.

Alle stønader BM får, drar BY nytt av, pga det regnes som inntekt og bidraget blir regnet ut fra det. Så hold kjeft og betal bidrag med glede.

Med glede???

Er ikke bidragsyter, men etter å ha lest mange av meningene og tankegangen til mange alenemødre her , så forstår jeg at dette er en gruppe som skader sine medsøstre som er litt mer oppegående..

I din boble skal by:

- sammen med staten ta seg av utgiftene til deg ig barna, du skal ha kosen

-by skal leve alene på en hybel, du skal ha et hjem.

- bys inntekt er dine penger, han er jo far til barna...

- pengene by betaler skal disponeres av deg, og gjerne på deg selv... Det har i hvertfall ikke han som betaler noe med..

- pengene skal betales med glede.. Er jo ingenting som er bedre enn at eksen missbruker pengene, slik at du i tillegg til bidraget må kjøpe klær og utstyr...

Riktig???

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg er singel og barnløs, sånn til din opplysning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler for egne barn! Tre tenåringer! Far traff en 20 år yngre dame. Han bestemte for at han ville være sammen med henne, og dro fra oss. Jeg har lenge prøvd til at ungene kan få være hos han i feriene (i det minste) for at han flyttet til et annet sted i landet. Jeg ringer han i ny og ne. Han sier til meg at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til...... Dette var en mann som satt å maste på meg at vi måtte få unger, og i hvertfall tre!

Ungene er kjempelei seg over situasjonen. Minsten gråter mye over at han ikke ser sin far lengre. Jeg ser på han at han har det kjempetøft nå.

Jeg tar gjerne i mot forslag om hvordan jeg skal få han til å ha samvær med ungene sine.

Jeg får ikke minstebidrag fordi at jeg tjener for mye, og far betaler ikke bidrag til NAV.

Skrevet

Jeg betaler for egne barn! Tre tenåringer! Far traff en 20 år yngre dame. Han bestemte for at han ville være sammen med henne, og dro fra oss. Jeg har lenge prøvd til at ungene kan få være hos han i feriene (i det minste) for at han flyttet til et annet sted i landet. Jeg ringer han i ny og ne. Han sier til meg at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til...... Dette var en mann som satt å maste på meg at vi måtte få unger, og i hvertfall tre!

Ungene er kjempelei seg over situasjonen. Minsten gråter mye over at han ikke ser sin far lengre. Jeg ser på han at han har det kjempetøft nå.

Jeg tar gjerne i mot forslag om hvordan jeg skal få han til å ha samvær med ungene sine.

Jeg får ikke minstebidrag fordi at jeg tjener for mye, og far betaler ikke bidrag til NAV.

:klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

:klemmer:

Takk :klemmer:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkeknde spekulasjoner og tilsvar til disse.

Spørsmål vedrørende moderering tas på PM eller i egen tråd på Ris&Ros.

Lille-pus, mod

Skrevet

To skritt frem og ett tilbake, igjen... :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Han sier til meg at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til......

Hvorfor sier han dette til deg? Er det lenge siden dere skilte lag?

Er vel noe av dette du må få tak for å få svar på dines spm.om saken

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det er jevnt fordelt med begge foreldre som "snylter" barnebidraget.

Opp mot NAV er det naturlignok BM som lurer til seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Han sier til meg at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til......

Hvorfor sier han dette til deg? Er det lenge siden dere skilte lag?

Er vel noe av dette du må få tak for å få svar på dines spm.om saken

En dame i omgangskretsen opplevde å bli forlatt av mannen sin.

For henne kom det nok ut av det blå. De hadde 3 barn sammen og hun hadde gått hjemme i alle år mens han jobbet.

Han fant seg en ny dame og flyttet ut nærmest på dagen. Damen jeg snakker om var helt knust og snakket dritt om eksmannen sin til alt og alle som ville høre på.

Men så kommer sannheten for en dag... Hun hadde psykisk og fysisk mishandlet mannen sin i alle år. Han hadde flere ganger bedt om hun skulle oppsøke hjelp, og han hadde flere ganger vært på nippet til å dra. Hun derimot hadde truet med selvmord og at han aldri skulle få se ungene sine igjen hvis de skilte seg.

Nå sitter hun igjen alene. Barna har dratt fra henne og hun har verken jobb eller utdannelse. Hun bruker all tid til å baktale eksen sin, og de få vennene hun har igjen kommer sjeldnere og sjeldnere.

Det er to sider i alle saker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...