AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #201 Skrevet 3. mars 2012 En dame i omgangskretsen opplevde å bli forlatt av mannen sin. For henne kom det nok ut av det blå. De hadde 3 barn sammen og hun hadde gått hjemme i alle år mens han jobbet. Han fant seg en ny dame og flyttet ut nærmest på dagen. Damen jeg snakker om var helt knust og snakket dritt om eksmannen sin til alt og alle som ville høre på. Men så kommer sannheten for en dag... Hun hadde psykisk og fysisk mishandlet mannen sin i alle år. Han hadde flere ganger bedt om hun skulle oppsøke hjelp, og han hadde flere ganger vært på nippet til å dra. Hun derimot hadde truet med selvmord og at han aldri skulle få se ungene sine igjen hvis de skilte seg. Nå sitter hun igjen alene. Barna har dratt fra henne og hun har verken jobb eller utdannelse. Hun bruker all tid til å baktale eksen sin, og de få vennene hun har igjen kommer sjeldnere og sjeldnere. Det er to sider i alle saker. Ja. Fortell meg! Hvilken side mener du det er? Hva slags grunn har man til å forlate sine tre barn, og benekte deres eksistens? Hvilken far gjør noe sånt? 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #202 Skrevet 3. mars 2012 Han sier til meg at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til...... Hvorfor sier han dette til deg? Er det lenge siden dere skilte lag? Er vel noe av dette du må få tak for å få svar på dines spm.om saken Jeg vet ikke hvorfor han sier det. Jeg kan bare gjette om hvorfor han sier det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har tatt tak i det lenge, men han møter aldri til mekling.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2012 #203 Skrevet 3. mars 2012 Ja. Fortell meg! Hvilken side mener du det er? Hva slags grunn har man til å forlate sine tre barn, og benekte deres eksistens? Hvilken far gjør noe sånt? To muligheter: -En drittsekk eller -En som faktisk har forsøkt, men som blir motarbeidet eller blir så dårlig behandlet av sin eks at han unngår kontakt for å skåne barna. Du vet ikke om det er sant det som fortelles her. I den historien jeg fortalte så sa moren at "han nekter å se ungene sine, han bryr seg bare om nydama". Sannheten var at hun nektet han å se ungene og han måtte gå til sak for å få samvær.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #204 Skrevet 3. mars 2012 To muligheter: -En drittsekk eller -En som faktisk har forsøkt, men som blir motarbeidet eller blir så dårlig behandlet av sin eks at han unngår kontakt for å skåne barna. Du vet ikke om det er sant det som fortelles her. I den historien jeg fortalte så sa moren at "han nekter å se ungene sine, han bryr seg bare om nydama". Sannheten var at hun nektet han å se ungene og han måtte gå til sak for å få samvær. Jeg har innkalt til mekling i en evighet. Han møter ikke. Jeg har ringt han. Han gir meg beskjed om at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til ..... Jeg ser på hvor vondt ungene har det. Minsten sliter virkelig med det. Alle mine er i alderen der de kan ta kontakt selv. De ringer, de ringer, og de ringer. Eller, de ringte. Nå har dem gitt opp. Bare jeg som ikke har gitt opp. Jeg ga han tilbudet, for noen måneder siden, om at han ikke trengte å betale en krone i bidrag bare han tilbragte en dag i året med minsten. Jeg fikk beskjed som alltid. Han har ikke noen barn. Bidragsgjelden vokser hos NAV. Som jeg sa på forrige siden, dette er mann som maste om at vi måtte få barn, og i hvertfall tre stykker. Du sier at alle saker har to sider. Jeg spør deg igjen, hvilken side? Hva gjør at en far benekter sine tre barn? Jeg sa over at jeg bare kan gjette hvorfor han sier det han sier, og gjør det han gjør. Hans nye kjæreste er tidlig i 20 årene. Jeg gjetter at hun har et ord med i laget. Kanskje han er blindet av kjærligheten? At hun ikke vil ha en mann med barn? Vet ikke. Jeg bare. Det er ikke mannen jeg giftet meg. Han som var så snill og god. Han som var så glad i barna sine. Han som forgudet minsten, og minsten som forgudet pappaen sin!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #205 Skrevet 4. mars 2012 Selvsagt. Ungene ville gjerne hatt mer tid med ham. Faren deres vil ikke ha dem mer enn annenhver helg. Det er som regel en grunn til at det er slik. Kunne det ikke tenkes det er noe med mor å gjøre at det er annenhverhelg og ikke oftere? Det er minst to sider og ofte flere sider av en slik sak. De fleste tilstreber ha mest mulig kontakt med sine barn.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #206 Skrevet 4. mars 2012 Jeg vet ikke hvorfor han sier det. Jeg kan bare gjette om hvorfor han sier det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har tatt tak i det lenge, men han møter aldri til mekling. Hva gjetter du er grunnen og hva har du gjort for å få til mer samvær?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #207 Skrevet 4. mars 2012 Ikke prøv deg heller. Alle stønader BM får, drar BY nytt av, pga det regnes som inntekt og bidraget blir regnet ut fra det. Så hold kjeft og betal bidrag med glede. Så mye oppgulp "gjest" kommer med i denne tåden er utrolig. Hun skriver hun ikke har barn selv og PRØVER opptre som ekspert. Ser hun skriver hun selv har vært annsatt i NAV tidligere, uten å vite hva hun gjorde. Håper hun ikke hadde noe med barnebidrag og stønader fra det offentlige å gjøre. Det framkommer skremmende holdninger som ikke er forenelig med å kunne ha en slik jobb.
Sulosi Skrevet 4. mars 2012 #208 Skrevet 4. mars 2012 Så mye oppgulp "gjest" kommer med i denne tåden er utrolig. Hun skriver hun ikke har barn selv og PRØVER opptre som ekspert. Ser hun skriver hun selv har vært annsatt i NAV tidligere, uten å vite hva hun gjorde. Håper hun ikke hadde noe med barnebidrag og stønader fra det offentlige å gjøre. Det framkommer skremmende holdninger som ikke er forenelig med å kunne ha en slik jobb. Du har tydeligvis ikke skjønt det. Bidrag regnes ut fra begge forldrenes inntekter. Om bm ikke har inntekt eller stønader som regnes som inntekt må by betale langt høyere bidrag. Eks en bm på sosialstønad vil ha krav på høyere bidrag enn en på OS, ergo by tjener på at bm får stønader fra det offentlige. Eks en ekstra barnetrygd, OS.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #209 Skrevet 4. mars 2012 Du har tydeligvis ikke skjønt det. Bidrag regnes ut fra begge forldrenes inntekter. Om bm ikke har inntekt eller stønader som regnes som inntekt må by betale langt høyere bidrag. Eks en bm på sosialstønad vil ha krav på høyere bidrag enn en på OS, ergo by tjener på at bm får stønader fra det offentlige. Eks en ekstra barnetrygd, OS. Har du svart å innlegget? Kan ikke se det. Alt du har skrevet vet jeg meget godt. Men om du leser innlegger fra den omtalte "gjest" bør du se hva jeg mener om du tar på deg de "nøytrale briller".
Sulosi Skrevet 4. mars 2012 #210 Skrevet 4. mars 2012 Har du svart å innlegget? Kan ikke se det. Alt du har skrevet vet jeg meget godt. Men om du leser innlegger fra den omtalte "gjest" bør du se hva jeg mener om du tar på deg de "nøytrale briller". Jeg har lest alle innleggene til *gjest* og hun har rett i mye. Hvis du tar på dine nøytrale briller så vil du se at det ikke er svært hvitt. Men, tema avgjør hva man svarer her inne. Jeg forsvarer faktisk de som betaler urettmessig mye bidrag like mye som de som ikke får det de har krav på.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #211 Skrevet 4. mars 2012 Du har tydeligvis ikke skjønt det. Bidrag regnes ut fra begge forldrenes inntekter. Om bm ikke har inntekt eller stønader som regnes som inntekt må by betale langt høyere bidrag. Eks en bm på sosialstønad vil ha krav på høyere bidrag enn en på OS, ergo by tjener på at bm får stønader fra det offentlige. Eks en ekstra barnetrygd, OS. En lten vesentlig forskjell: by SPARER på at bm får noen av støtteordningene, men "tjener " ikke
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #212 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har lest alle innleggene til *gjest* og hun har rett i mye. Hvis du tar på dine nøytrale briller så vil du se at det ikke er svært hvitt. Men, tema avgjør hva man svarer her inne. Jeg forsvarer faktisk de som betaler urettmessig mye bidrag like mye som de som ikke får det de har krav på. Har lest det jeg tror er sammme "gjes" og må si jeg er skremt over at slike skal sitte å avgjøre noe som helst i samfunnet.... Bl.a sitatet: - hold kjeft og betal bidraget med glede. En som betaler for mye penger, eller mener at pengene skal forvaltes på en bedre måte MÅ ha rett til å ytre seg. Og som offentlig person skal du akseptere at det er ukike meninger... Tror et stort problem som øker konfliktnivåetmellom by og bm er at de som sitter på de offentlige kontorene har lav kompetanse, og er nokså "by - fientlige" Leste et innlegg her på KG der en som angivelig satt å beregnet bidraget kom med tips til hvordan bm kune legge frem saken for å få mest mulig bidrag. En by rettet også et spørsmål til denne personen ang hva man gjorde om bm løy og oppga et langt lavere samvære enn det som var reelt(bm lot være å fortelle at barnet var hos by annen hver ferie , by hadde kviteringer og bilder som beviste at hans versjon var sann), og hun svarte at det skulle MYE til for å bevise seg opp i samvær,, synes helt personlig at dette er rart, og viser at damene på de offentlige kontor er feil folk i jobben. Man skal være nøytral, det er de ikke...
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #213 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har innkalt til mekling i en evighet. Han møter ikke. Jeg har ringt han. Han gir meg beskjed om at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til ..... Jeg ser på hvor vondt ungene har det. Minsten sliter virkelig med det. Alle mine er i alderen der de kan ta kontakt selv. De ringer, de ringer, og de ringer. Eller, de ringte. Nå har dem gitt opp. Bare jeg som ikke har gitt opp. Jeg ga han tilbudet, for noen måneder siden, om at han ikke trengte å betale en krone i bidrag bare han tilbragte en dag i året med minsten. Jeg fikk beskjed som alltid. Han har ikke noen barn. Bidragsgjelden vokser hos NAV. Som jeg sa på forrige siden, dette er mann som maste om at vi måtte få barn, og i hvertfall tre stykker. Du sier at alle saker har to sider. Jeg spør deg igjen, hvilken side? Hva gjør at en far benekter sine tre barn? Jeg sa over at jeg bare kan gjette hvorfor han sier det han sier, og gjør det han gjør. Hans nye kjæreste er tidlig i 20 årene. Jeg gjetter at hun har et ord med i laget. Kanskje han er blindet av kjærligheten? At hun ikke vil ha en mann med barn? Vet ikke. Jeg bare. Det er ikke mannen jeg giftet meg. Han som var så snill og god. Han som var så glad i barna sine. Han som forgudet minsten, og minsten som forgudet pappaen sin! Hva gjetter du er grunnen og hva har du gjort for å få til mer samvær? Jeg skrev innlegget over. Her er ett par av tingene jeg har gjort. Vetikke om jeg orker å ramse opp hele listen.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #214 Skrevet 4. mars 2012 Jeg skrev innlegget over. Her er ett par av tingene jeg har gjort. Vetikke om jeg orker å ramse opp hele listen. Om historien din stemmer ( noe jeg ikke tviler på) så er det en trist historie... Grunnen til at nok noen tviler er at enkelte bm har det med å endre på virkligheten og sette seg i en helgen posisjon... Jeg er venn av en oppsplittet familie der det var mine, dine og vårt barn .. Jeg er venn av ett av " mors" barn. En dag før jul er jeg med henne når hun motar en fortvilt telefon fra sin eks-stebror: han var blitt nektet å levere julegavene til deres felles halvsøsken.... Når jeg etter jul kommer på besøk til moren forteller hun om hvor grusom eksen er, og at det på julaften ikke var en eneste gave fra far og hans familie... Hun viste selfølgelig ikke at jeg var med hennes datter da farens sønn skulle levere gavene, og følgelig viste ikke hun at jeg viste HVORFOR barnet ikke åpnet noen gaver fra far på julaften... Så OFTE har en historie minst to sider, alt etter hvem som forteller den...
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #215 Skrevet 4. mars 2012 Om historien din stemmer ( noe jeg ikke tviler på) så er det en trist historie... Grunnen til at nok noen tviler er at enkelte bm har det med å endre på virkligheten og sette seg i en helgen posisjon... Jeg er venn av en oppsplittet familie der det var mine, dine og vårt barn .. Jeg er venn av ett av " mors" barn. En dag før jul er jeg med henne når hun motar en fortvilt telefon fra sin eks-stebror: han var blitt nektet å levere julegavene til deres felles halvsøsken.... Når jeg etter jul kommer på besøk til moren forteller hun om hvor grusom eksen er, og at det på julaften ikke var en eneste gave fra far og hans familie... Hun viste selfølgelig ikke at jeg var med hennes datter da farens sønn skulle levere gavene, og følgelig viste ikke hun at jeg viste HVORFOR barnet ikke åpnet noen gaver fra far på julaften... Så OFTE har en historie minst to sider, alt etter hvem som forteller den... Om det var litt uklart: moren til barnet nektet eks-stesønnen å levere gavene hos henne ... Og derfor fikk ikke barnet julegaver fra fars side på julaftenen...
Gjest Tidssone Skrevet 4. mars 2012 #216 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Det er som regel en grunn til at det er slik. Kunne det ikke tenkes det er noe med mor å gjøre at det er annenhverhelg og ikke oftere? Det er minst to sider og ofte flere sider av en slik sak. De fleste tilstreber ha mest mulig kontakt med sine barn. Grunnen er at han synes han har dem nok. Det trenger ikke å være mer komplisert enn det. Jeg hadde som sagt gjerne byttet bidrag i en far som vil ha ungene mer. Selv om de fleste tilstreber mest mulig kontakt med sine barn, så gjør ikke alle det. Mine barns far er en av de som ikke tilstreber det. Dersom du leser mitt andre svar til dette, så kan du se at forslaget har vært oppe. Endret 4. mars 2012 av Tidssone
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #217 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har innkalt til mekling i en evighet. Han møter ikke. Jeg har ringt han. Han gir meg beskjed om at han ikke har noen barn, og ber oss alle dra til ..... Jeg ser på hvor vondt ungene har det. Minsten sliter virkelig med det. Alle mine er i alderen der de kan ta kontakt selv. De ringer, de ringer, og de ringer. Eller, de ringte. Nå har dem gitt opp. Bare jeg som ikke har gitt opp. Jeg ga han tilbudet, for noen måneder siden, om at han ikke trengte å betale en krone i bidrag bare han tilbragte en dag i året med minsten. Jeg fikk beskjed som alltid. Han har ikke noen barn. Bidragsgjelden vokser hos NAV. Som jeg sa på forrige siden, dette er mann som maste om at vi måtte få barn, og i hvertfall tre stykker. Du sier at alle saker har to sider. Jeg spør deg igjen, hvilken side? Hva gjør at en far benekter sine tre barn? Jeg sa over at jeg bare kan gjette hvorfor han sier det han sier, og gjør det han gjør. Hans nye kjæreste er tidlig i 20 årene. Jeg gjetter at hun har et ord med i laget. Kanskje han er blindet av kjærligheten? At hun ikke vil ha en mann med barn? Vet ikke. Jeg bare. Det er ikke mannen jeg giftet meg. Han som var så snill og god. Han som var så glad i barna sine. Han som forgudet minsten, og minsten som forgudet pappaen sin! Synes du har tenkt gjennom en del, men hva utløser at en far kan fornekte barna? Noe er det som du sier. Kan mor selv være en faktor? I tilegg til den nye dama? Kan far gå inn i en slags psykose? Kan far beskytte seg selv ved å fortrenge barn? Det siste vet jeg vanlig for å klare holde et fungerende liv for en del. Går en inn i et samvær klarer en ikke dette for det kommer for mange følelser.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #218 Skrevet 4. mars 2012 Grunnen er at han synes han har dem nok. Det trenger ikke å være mer komplisert enn det. Jeg hadde som sagt gjerne byttet bidrag i en far som vil ha ungene mer. Selv om de fleste tilstreber mest mulig kontakt med sine barn, så gjør ikke alle det. Mine barns far er en av de som ikke tilstreber det. Dersom du leser mitt andre svar til dette, så kan du se at forslaget har vært oppe. Jeg tror ikke det er slik an synes det er nok. Det kan være praktiske årsaker og følelsemessige. Det kan også være i forholdet til mor at far velger en slik løsning. Forholdet til mor kan bli fort bli kranglete om en har barn for mye da mor ser seg som overlegen i en slik situasjon. Den uovervinnlige sjefen som en ikke liker, som ikke kan erstattes. Når en innser dette resignerer en i stedet for å krangle.
Gjest Tidssone Skrevet 4. mars 2012 #219 Skrevet 4. mars 2012 Jeg tror ikke det er slik an synes det er nok. Det kan være praktiske årsaker og følelsemessige. Det kan også være i forholdet til mor at far velger en slik løsning. Forholdet til mor kan bli fort bli kranglete om en har barn for mye da mor ser seg som overlegen i en slik situasjon. Den uovervinnlige sjefen som en ikke liker, som ikke kan erstattes. Når en innser dette resignerer en i stedet for å krangle. Du tror. Jeg vet. :smile:
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #220 Skrevet 4. mars 2012 er alenene mor til 3 barn og jobber 100 % . jeg får ikke 50 tusen i lønn nei. jeg har ekstra barnetrygd og overgangstønad og minste bidrag.så endre på 32000,- pr mnd med min egen lønn. jeg eier hus(lån) og en gammel bil,betaler strøm,tv lisens,alle off avgj.,kjøper mat og klær til barna og har ikke råd til dyre ting til hverken meg selv eller barna. har heller ikke råd til ferietur med familien. kjenner derimot en som er "alene" med 4 barn alle ulik far ho har;hus,dyr bil,stor dyr båt,motorsykkel og avlastning til barna i form av avlastingshjem.denne damen har aldri vert i jobb og kunn opparbeida seg ting ved hejlp av trygd og lettlurte menn. så nei det svarer seg ikke å jobbe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå