Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

16 + 2 :rodmer:

Tilbake på det solrike østlandet nå! Nyfikset bil og greier :) Imponert over servicen på verkstedet, de var jammen ferdige med bilen min klokken 08:50 i morges!! Flinke karer, ja :jepp: Var fint å kjøre østerdalen i dag! Ingen trafikk og flotte forhold :)

Endelig fått UL-time!! 7. juni kl 09!! :) Gleder meg skikkelig, og er veldig spent! :rodmer: Håper virkelig alt er bra med barnet! Fått innvilget fødeplass på Ahus også, så nå begynner det hele å bli veldig virkelig :rodmer: Var akkurat på cubus og kjøpte to longser i str 50-56 :sjenert: Hihi, moro da! Kanskje kan jeg kjøpe noe mer kjønnsspesifikt om en tre ukers tid :rodmer:

Strålende solskinn her! Skal vanne de stakkars blomstene mine som ikke har fått noe å drikke på flere dager... Ellers venter jeg på at mannen skal komme hjem fra jobben så vi kan spise! Lille Ninnin Aldrimett er SULTEN :spise: ...igjen... :sjenert::fnise:

Stor klem til dere alle sammen :klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Tenker du på de bittesmå føttene som sparker inni magen din, kan det være morsomt å vite at foten nå er 22 millimeter lang.

Å hellandussen, sier nå bare jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med UL-time! Er jo ikke lenge til heller, så spennende! :jepp: Åh, gled deg. Jeg vil på UL igjen jeg, er så herlig å se den lille på skjermen..! Nyt tiden inne med jordmor for fullt! Og forresten, de sier ikke noe om kjønn med mindre du spør tror jeg. Gjorde ikke det til meg i hvert fall. Tror fødeavdelingen på Ahus er bra, ser mange er fornøyd så det blir spennende å se hvordan det blir. :)

Er koselig å shoppe til den lille ja, klærne er jo så småå. :rodmer:

Må rope hurra for 16 uker og! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hurra må man rope :hoppendeglad: Utrolig hvor fort ukene går nå! Også har jeg jo jammen bare 18 jobbedager (- den ferien jeg skal ta ut, ikke bestemt meg hvor mye enda) igjen før jeg skal bytte jobb!! Dette går fort :)

Kjempehappy med at UL er om bare 17 dager :hoppendeglad: Og fornøyd med at jeg skal føde på Ahus! Hørt at de har en moderne og flott fødeavdeling :jepp: Blir spennende!

Veldig gøy å shoppe ja :jepp: Men synes ikke det er så mye kjønnsnøytrale klær... Så håper vi får se/vite kjønnet på UL :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått krysset av på enda et punkt på listen, som bare blir kortere og kortere :rodmer:

Unnfangelsen finner sted omkring: 11. februar 2012

Hjertet begynner å slå: 7. mars 2012

Embryoet beveger seg: 31. mars 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 7. april 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 7. april 2012

Risiko for spontanabort avtar: 21. april 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 28. april 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 5. mai 2012

Fosteret svelger og tisser: 19. mai 2012

Du er nå 16 uker og 3 dager på vei: 22. mai 2012

Tid for ultralyd: 26. mai 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 2. juni 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 16. juni 2012

Fosteret begynner å høre: 7. juli 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 4. august 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 8. september 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 15. oktober 2012

Antatt termindato: 5. november 2012

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr jo ukene av gårde jo, snart tid for ultralyd og all ting :)

Herlig å se at listen bare blir kortere og kortere :rodmer:

Håper du har en fin da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 + 3

Nå har jeg endelig sagt i fra til ny arbeidsgiver at jeg er :gravid: , og at jeg derfor ikke kan gå inn i vanlig turnus! Det blir kontortjeneste på meg og første arbeidsdag blir 25. juni :jepp: Gleder meg skikkelig!! Men det var ikke kult å si at jeg var gravid. Følte meg skikkelig råtten, og det føltes som at jeg hadde lurt dem... :sukk: Men kan ikke tenke sånn! Gjort er gjort, og det er ikke noe problem å plassere meg på kontor!

Tar en uke ferie i uke 25, og det skal bli kjempedeilig!! Har veldig lyst til å reise til Tyrkia, så det var ca 5000kr for all inclusive på et 5-stjernershotell i Side, og det hadde passet ypperlig :jepp: Blir ikke så mye annen ferie i år før permisjonen begynner, så det hadde vært godt.. Spørs om jeg får med meg mannen, da.. Han må jo jobbe! Men mulig han kan ta seg litt fri! Satser på det!

Her er det strålende solskinn! Jeg har en liten jobbepause nå! Tenker jeg avspaserer fra ca klokken 14, også blir jeg litt lengre i morgen! Da skal jeg og jentene ut og spise middag på en av hovedstadens mange restauranter, også skal vi opp til Ullevål og se VIF - RBK etterpå :jepp: Vi skal selvfølgelig sitte sammen med Kjernen! RBK for alle penga! Kom igjæn, Trollan! :biggrin: Gleder meg! Hyggelig å finne på noe sammen :) De fleste vet ennå ikke at jeg er gravid :fnise: Treffer dem ikke så ofte, også har jeg vært forsiktig med å poste noe på FB, pga. søking på ny jobb! Men nå er det ikke hemmelig noen plass lenger!! :rodmer:

Haha, kom på noe jeg må skrive! Mammaen min er sååå søt :rodmer: Hun er ganske ung i forhold til hvor "gammel" jeg er! Hun blir 46 år i august! Her om dagen hadde hun vært på puben og tatt en lønningspils sammen med noen venninner, og venninnene hennes hadde klagd over grå hår, runker etc etc.. Dere vet, sånn som vi jenter klager over! Mamma er jo frisør, og har ikke et eneste grått hår. Her farges det :fnise: Anyways, den ene venninnen til mamma var redd hun var kommet i overgangsalderen, og en etter en av de andre damene kastet seg på og mente det samme om seg selv. Dermed snudde den ene venninnen seg mot mamma og sa:

"Du er vel ikke der helt enda du? Noen år til du kommer i overgangsalderen, vel?"

"Ja, det er mye mulig det!" svarte mamma, "Men, jeg skal uansett bli mormor!!"

:fnise: Alle damene fikk :hakeslepp: og visste ikke helt hva de skulle si!! Syntes det var en søt måte å annonsere at hun skal bli mormor på, samtidig som hun fikk poengtert hvor ung og fresh hun er ;):fnise:

Ha en strålende dag :gravid: , snart :gravid: og ikke- :gravid: venner :goodbye:

Hvem skal være med på ultralydundersøkelsen? Det er du som bestemmer hvem du vil ha med, men de fleste har med partneren. Det er en stor opplevelse for dere begge. Vanligvis frarådes man å ta med små barn på undersøkelsen i tilfelle dårlige nyheter.

Her er det mannen min som blir med :jepp: Var kun lov til å ha med seg én person, stod det i papirene vi fikk! Og denne personen måtte være voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at de tilrettelegger for deg på den nye jobben, hadde sikkert gjort seg med en uke i syden mens det bare er dere to ;)

Herlig måte mamman din fortalte nyheten på da, søtt :rodmer:

RBK i mitt :hjerte:!

Du får heie litt for meg også ;)

Gleder meg til jeg skal på Lerkendal neste gang, ingenting slår den stemningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" blir gravide, så ikke tenk på det med arbeidsplassen Ninnin. :) Heller feire at du har fått jobben og gå inn for at dette blir knall, så ordner det seg nok. :)

Ferie.. *drømme* Sydenferie trodde jeg var drømmen, helt til i dag.. Huh, her er det VARMT! Satt ute på verandaen i bare bh'n her i sted og knøttet sparket og herjet som bare det. Tror det ble litt for lyst for han for det roet seg da jeg la singletten over magen. :fnise: Dessuten så er det mye varmere å gå gravid kjenner jeg. Hohoi, det skal bli en spennende sommer. :gjeiper: Så for meg i år passer det veldig godt å bare ha fri, så får vi heller ta den ferien til neste år. :)

Oooh, kamp! Så morro! Det hadde faktisk vært veldig gøy. :) Men sukk, blir nok ikke noe kamp på meg i morgen. Men du får ta av og kose deg masse, ta litt ekstra av for meg og Mala og. ;)

Så deilig at det ikke er hemmelig lengre, blir plutselig litt mer realistisk når en kan snakke høyt om knøttet i magen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de tilrettelegger for deg på den nye jobben, hadde sikkert gjort seg med en uke i syden mens det bare er dere to

Herlig måte mamman din fortalte nyheten på da, søtt

RBK i mitt :hjerte:!

Du får heie litt for meg også

Gleder meg til jeg skal på Lerkendal neste gang, ingenting slår den stemningen!

Ja, hun er sååå søt :rodmer: Og gleder seg skikkelig!

Jeg skal heie for deg, vettu ;) Har stor tro på seier i morgen, altså!!

"Alle" blir gravide, så ikke tenk på det med arbeidsplassen Ninnin. :) Heller feire at du har fått jobben og gå inn for at dette blir knall, så ordner det seg nok. :)

Ferie.. *drømme* Sydenferie trodde jeg var drømmen, helt til i dag.. Huh, her er det VARMT! Satt ute på verandaen i bare bh'n her i sted og knøttet sparket og herjet som bare det. Tror det ble litt for lyst for han for det roet seg da jeg la singletten over magen. :fnise: Dessuten så er det mye varmere å gå gravid kjenner jeg. Hohoi, det skal bli en spennende sommer. :gjeiper: Så for meg i år passer det veldig godt å bare ha fri, så får vi heller ta den ferien til neste år. :)

Oooh, kamp! Så morro! Det hadde faktisk vært veldig gøy. :) Men sukk, blir nok ikke noe kamp på meg i morgen. Men du får ta av og kose deg masse, ta litt ekstra av for meg og Mala og. ;)

Så deilig at det ikke er hemmelig lengre, blir plutselig litt mer realistisk når en kan snakke høyt om knøttet i magen. :rodmer:

Yes, I know! Jeg er i riktig alder, så de burde vel skjønne at det uansett ikke var så lenge til det kom til å skje! Men tror de fikk seg en liten overraskelse da jeg fortalte det i dag :fnise: Også er jeg jo faktisk over halvveis når jeg begynner :sjenert: Men men! Jeg kommer sterkere tilbake ;)

Ja, det er skikkelig varmt!! Deilig :) Men jeg jobber til 1430/1500 hver dag, og da er solen borte fra verandaen min når jeg kommer hjem :( Og jeg ser for meg at sommeren er over etter helgen :fnise: Typisk Norge! Så håper vi får til en liten sydentur nå på starten av sommeren :) Hadde vært deilig!

Jeg skal heie for deg, vettu ;) Har kjempetro på seier!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 + 4

Hvordan skal jeg komme meg gjennom denne dagen?? Jeg er altså så trøtt... :sleeping: Har bare lyst til å gå og legge meg! :sove: Var så varmt i gårkveld, så jeg fikk ikke sove.. Så den første av de to Frustrerte Fruer-episodene, før jeg hentet mannen som tok seg et par øl i Lillestrøm sammen med noen kompiser! Kom hjem ca 23:30, og da gikk jeg og la meg, orket ikke å se FF-episode nr. 2! Har heldigvis tatt den opp :fnise: Får se den i morgen!

Fikk søren ikke sove før ca klokken 01:00, og da blir natta litt kort i og med at jeg står opp 05:30.... :cry3: Men men! SÅnn er det! Ikke noe å få gjort noe med nå!

Ser frem til arbeidsdagens slutt! Da blir det først litt shopping, før det blir middag og fotballkamp! Heia RBK!!! :tronderbart:

Håper dere får en strålende dag, alle sammen :sol:

Følsom luktesans! Mange syns det er plagsomt at de er mer følsomme for lukter. Det er lite du kan gjøre for å endre på det, så forsøk heller å snu på det. Hva er det som dufter deilig? Har du gått en tur like etter at det har regnet? Lukter det ikke vidunderlig deilig? Kjenner du noen som nettopp har fått baby? Ingenting i verden dufter bedre enn en bitteliten baby!

Ikke slitt med å bli kvalm av lukter, men synes at ting lukter veldig mye for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, forferdelig når natten blir alt for kort! Håper du har litt energi til du skal treffe vennene dine i dag da :jepp:

Og så må du jo samle litt krefter, du skal jo heie for meg og Angel-A også :gjeiper:

Håper dagen din blir strålende til tross for lite søvn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk Mala! Jeg har overlevd så langt ;) Ikke lenge igjen nå, så da blir det middag på aker brygge før jeg skal heie for 4 (deg, angel-a, meg selv og babyen :fnise: )!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 + 6, og jeg kan snaaaart juble for 17 uker :hoppendeglad: Tenk at jeg snart er halvveis, da! Merkelig å tenke på! :rodmer: Nå venter jeg på helt klare tegn på liv inni der, selv om jeg i noen dager har kjent noen "bobler" der inne! Og i går er jeg sikker på at jeg kjente et "dunk" da jeg lå på sofaen med hånden på magen :rodmer: Kanskje det var babyens første spark?? Kunne vært noe annet også.. Synd jeg ikke har noe å sammenligne med :sukk: men sparkene kommer når de kommer :jepp:

Nå venter jeg egentlig på at arbeidsdagen skal ta slutt.. Sjefen har gått, og sjefen under han igjen sa at jeg egentlig bare kunne gå hjem :fnise: Meeeen, jeg skal på kvartalsutdanning i BodyStep på Skøyen klokken 1630, og da er det ikke noe poeng i å dra hjem først, i og med at jeg bor andre veien. Men det gjør ingenting! Mulig jeg tar en shoppingrunde i Oslo om et par timer, hehe. Shoppet litt i går også, så må vel roe ned kortbruken litt snart :fnise:

Gleder meg veldig til BodyStep-utdanningen! Ble utdannet instruktør i desember 2011, og startet med timer i januar. BodyStep er høypulstrening på stepkasser, men innebygd styrketrening. Det hele er et konsept fra Les Mills, og vi får nye programmer 4 ganger i året. Det er veldig strengt, og vi får ikke lov til å lage egne varianter av programmene! Så hvis vi vil bytte ut noe på programmet (f.eks sang nr. 4), må vi bytte med tilsvarende på et annet program! Veldig greit, for da slipper vi å tenke selv :gjeiper: Skal bli moro å få nytt program! Noen av sangene/øvelsene har jeg blitt lei av, så ny inspirasjon blir bra! :)

Etter utdanningen blir det bursdagsfest hos en venninne på Grünerløkka! Oreokake og brettspill! Herlig! Blir ikke noe sen kveld på meg, tenker jeg. Er litt småsliten! Men hyggelig blir det!

I morgen reiser jeg til svigers! Svigerinna mi har kjøpt seg basseng, så da skal "hvalene" plaske rundt og kose seg :fnise: GLEDER MEG! Er meldt 25 grader i skyggen, så litt bading skader ikke! :fnise:

Bahhh, "bare" 3 timer igjen av arb.dagen! Tror jeg flexer om en times tid, og rusler meg en tur på Karl Johan ;) hihi!

Ha en strålende helg, allen sammen :goodbye:

Gravide er mer utsatt for å få urinveisinfeksjon. Det vil kunne slå ut på urinprøven du leverer hos lege eller jordmor. Er det imidlertid i tvil og det er lenge til neste kontroll, så ta turen innom legekontoret for en sjekk. Du trenger ikke egen time til det. Det fins egne typer antibiotika gravide kan bruke.

Får håpe jeg slipper unna, for UVI er IKKE godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fort ukene går! Så spennende med mulige spark fra babyen, kan tenke meg det er en herlig følelse :rodmer:

Litt shopping er ikke å forakte, selv om kortet går varmt :fnise:

Høres ut som det blir en toppers helg på deg, kos deg på bursdagsfest og med bading :klemmer:

- Forresten tror jeg ikke du heiet nok på kampen, det gikk jo ikke vår vei) :gjeiper: :fnise:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort ukene går! Så spennende med mulige spark fra babyen, kan tenke meg det er en herlig følelse :rodmer:

Litt shopping er ikke å forakte, selv om kortet går varmt :fnise:

Høres ut som det blir en toppers helg på deg, kos deg på bursdagsfest og med bading :klemmer:

- Forresten tror jeg ikke du heiet nok på kampen, det gikk jo ikke vår vei) :gjeiper: :fnise:

Ja, nå i det siste har det gått kjempefort! Nesten så tiden ikke strekker til :fnise: Gleder meg til UL om 2 uker!

Nei, kampen gikk jo IKKE bra :snurt: Jeg som heiet og heiet :sukk: De hadde jo spillet, men de evner jo ikke å score! Hadde ikke gjort noe om de fikk noen friske bein i front.. Litt gamle de to spissene... Ivers orker jo nesten ikke å reise seg når han faller... :sukk:

Nå har alle sjefene gått, så da tar jeg med veska mi og går på shopping :shoppe: Håper jeg finner noe fint og sommerlig! Gjerne en lett og luftig tunika! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble det noe mere klær på deg i går?

Jeg hentet 2 pakker fra nelly på posten i går. Alt unntat en kjole og et skjørt passet supert her :)

De 2 var 20-30 cm for lange i bena. Har ikke lyst til å måtte legge de opp når de koster 799 pr plagg, så de går vel i retur :)

Håper du koser deg ute i sola!

FOR et fantastisk vær det er! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninnin :)

Bare innom for å "flashe" den nye tickeren min :rodmer:

:hakeslepp: Er det sant?? Hurra :hoppendeglad: Tenk at du er gravid, da! Også på første forsøk og greier!! Hvordan er formen?

BabyBobbi!! :gravid::hoppendeglad:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Er det sant?? Hurra :hoppendeglad: Tenk at du er gravid, da! Også på første forsøk og greier!! Hvordan er formen?

BabyBobbi!! :gravid::hoppendeglad:

Formen er kjempefin og jeg er så glad og lykkelig :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe mere klær på deg i går?

Jeg hentet 2 pakker fra nelly på posten i går. Alt unntat en kjole og et skjørt passet supert her :)

De 2 var 20-30 cm for lange i bena. Har ikke lyst til å måtte legge de opp når de koster 799 pr plagg, så de går vel i retur :)

Håper du koser deg ute i sola!

FOR et fantastisk vær det er! :rodmer:

Ja, kjøpte noe småtteri på vero moda :) er stort sett der jeg handler! Fikk noe fra boozt i posten her om dagen, men det går nok i retur... Bildene lyver fælt, dessverre, så tør ikke å handle så mye på nettet.. Selv om det frister :fnise:

Så bra at du fant noe, og at du fikk en del som passet så bra :) ingenting som er bedre enn det :tommelopp:

Kos deg masse i pinsen du også! Nyyyyyt godværet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...