Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

12 + 3 :rodmer:

Vet dere hva?! Jeg har ikke kastet opp siden lørdag :hoppendeglad: Jeg har begynt å ta postafen, og tror det må være det som hjelper!! Er fortsatt kvalm, men ikke noe oppkast! :hoppendeglad: Matlysten er ikke helt tilstede enda, men får i meg litt næring i alle all! Går mye i saft-is for tiden, da! Har gått ned nesten 3kg, og er klar for å legge på meg litt igjen snart. Men vet at det ikke er bra å putte i seg for mye sukker, daaa :fnise:

Satser på å være tilbake på jobb på mandagen!

Var på jobbintervju i går! Gikk greit, men fikk en del tricky spørsmål som jeg ikke var helt forberedt på! Måtte blant annet beskrive de ordene/uttrykkene jeg brukte for å beskrive meg selv. Det er helt vanlige, hverdagslige uttrykk, som i og for seg beskriver seg selv, men når man skal sette ord på dem, stokker det seg... Håper jeg fikk uttrykt meg greit i alle fall.. Har veldig lyst på den jobben! Sa ikke at jeg var gravid, da! Det har de vel ikke noe krav på å vite heller?

Ellers er jeg ikke så trøtt og sliten heller, så mulig kroppen merker at den har begynt på 2. trimester? :) Skal ikke si at jeg er helt i 100 og hopper rundt, men trenger ikke alltid den duppen jeg har pleid å ha på ettermiddagene :) Det er deilig! Men legger meg tidlig på kvelden, da.

Vil rette en spesiell hilsen til min KG-venn Bobbi, som giftet seg i helgen :bryllup: Gratulerer så mye!! :hoppendeglad:

Håper dere alle får en strålende dag :goodbye:

Stor :klemmer: fra Ninnin :)

Dagens ord fra Babyverden:

Drømmer du mye? Drømmer er en kilde til bearbeidelse av inntrykk og bekymringer, så ønsk dem velkommen. Mange gravide forteller om de rareste drømmer, skriv dem ned da vel!

Jeg drømmer egentlig ganske mye merkelig til vanlig, så har ikke merket så stor forskjell :fnise: Gøy å drømme! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må være deilig å slippe å få alt opp igjen og holde på maten :)

Er trolig en kombinasjon med at du er nå i 2 trimester og at du tar tilskuddet.

Nei arb.giver har ingen krav på å vite at du er gravid. Kun dersom det er til vesentlig hindring i jobben (f.eks radiolog osv som kan skade foster og mor)

Jeg drømmer utrolig mye. I natt drømte jeg at jeg måtte beskytte 2 ulver fra 3 store tegneserie-bjørner! haha, herlig :P våknet svett og stressa.... ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være å endelig slippe kvalmen! Og å få litt energi tilbake. Jeg er ikke helt der enda, men håper det kommer snart!

Lykke til med jobbjakt! Og nei, de har ikke krav på å vite noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig å slippe å få alt opp igjen og holde på maten :)

Er trolig en kombinasjon med at du er nå i 2 trimester og at du tar tilskuddet.

Nei arb.giver har ingen krav på å vite at du er gravid. Kun dersom det er til vesentlig hindring i jobben (f.eks radiolog osv som kan skade foster og mor)

Jeg drømmer utrolig mye. I natt drømte jeg at jeg måtte beskytte 2 ulver fra 3 store tegneserie-bjørner! haha, herlig :P våknet svett og stressa.... ;) haha!

Ja, det er kjempedeilig! Prøvde meg uten postafen en dag her, og da kom alt opp igjen.. :( Så skal nok spise det i noen dager til!

Haha :fnise: Kongedrøm du hadde, da!! :) Sikkert traumatisk der og da, men veldig morsomt når man våkner og får tenkt igjennom hva det egentlig var man drømte :fnise:

Så deilig det må være å endelig slippe kvalmen! Og å få litt energi tilbake. Jeg er ikke helt der enda, men håper det kommer snart!

Lykke til med jobbjakt! Og nei, de har ikke krav på å vite noe som helst :)

Ja, det er kjempedeilig!! Håper på litt mer energi etterhvert også, men en del er tilbake :hoppendeglad: Håper du får litt energi snart også! Blir en helt annen hverdag da :)

Gratulerer med overstått 1. trimester!

Så bra at formen har bedret seg, det var virkelig på tide :)

Ja, det var det virkelig!! Kjempedeilig er det! Men nå håper jeg snart kroppen klarer seg uten pillene, er ikke noe glad i å ta for mye..

----------------------------------

12+5 :rodmer:

I dag har jeg en kjempegod dag, så langt! Er i god form, ikke kvalm (har spist en postafen, da..) og energinivået er ikke så værst! Skal faktisk prøve meg på en liten leilighetsvask! Det trengs... :sjenert: Men føler meg litt sånn som jeg gjorde forrige lørdag, og da kjørte jeg på med aktiviteter.. Resultatet ble at jeg var dårlig hele søndagen.. :( Så må nok ikke ta helt av her! Vanskelig når man har en sånn god dag :sol:

Jeg er i en liten knipe, da.. Nå ringte de fra den plassen jeg var på jobbintervju på, hvor jeg ikke fikk jobben.. Jeg ble tilbudt et års vikariat med mulig forlengelse/fast jobb etter endt vikariat. Ansettelse så fort som mulig! Bahh.. Vanskelig! Har jo helt klart mest lyst på denne jobben, men er redd jeg ikke får videre jobb i og med at jeg skal ut i permisjon i nov.. Den andre jobben jeg har søkt på får jeg vite resultatet på i løpet av neste uke! Er jo ikke sikkert jeg får den heller, men der har jeg jobbet før, og de vil visst gjerne ha meg der.. Og stillingen er fast. Har jo lyst på denne også, men har mer lyst på den andre! Bahh.. VANSKELIG! What to do? Må nok ha familieråd i kveld :P Også må jeg ringe min stefar og høre med ham, hehe, han har et svar på ALT! :fnise:

Åhh, alt man skal tenke på! Hehe :fnise:

Håper alle :gravid: KG'ere har en flott dag, også håper jeg at dere som ikke er fullt så :gravid: har det supert også!! :goodbye:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ikke ta vikariatet :)

Det er altfor usikkert i forhold til graviditeten og videre som forsørgende mor.

Jeg fikk også tilbud om et vikariat på drømmejobben fram til 1 august, uten garanti om videre fast annsettelse.

På lik måte som deg så måtte jeg vurdere opp og imot hverandre. I bunn og grunn så trives jeg ikke supert i jobben jeg har i dag, og regner med at jeg ikke skal tilbake hit etter permisjon dersom jeg finner noe annet.

Det ble for usikkert å ikke ha noe fast å holde på etter permisjonen :)

Sats på den andre jobben du får vite ja eller nei på neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tips er å ikke ta vikariatet :)

Det er altfor usikkert i forhold til graviditeten og videre som forsørgende mor.

Jeg fikk også tilbud om et vikariat på drømmejobben fram til 1 august, uten garanti om videre fast annsettelse.

På lik måte som deg så måtte jeg vurdere opp og imot hverandre. I bunn og grunn så trives jeg ikke supert i jobben jeg har i dag, og regner med at jeg ikke skal tilbake hit etter permisjon dersom jeg finner noe annet.

Det ble for usikkert å ikke ha noe fast å holde på etter permisjonen :)

Sats på den andre jobben du får vite ja eller nei på neste uke :)

Åhh, ja hadde det enda vært så lett.. :P Vikariatet er i nærheten av der vi en gang har tenkt å bo (mannen har odel på en gård), og vi har veldig lyst til å flytte dit så fort som mulig.. Må snart begynne å hjelpe til på gården.. Men som du sier, mye sikrere å ta den faste jobben (hvis jeg får den)! Men vikariatet kommer mest sannsynlig til å bli gjort om til fast etter et år, fordi vedkommende som eier stillingen er i permisjon pga at han har fått ny jobb! Han kommer nok ikke tilbake.. Men så spørs det da om jeg får fortsette i fast etter å ha vært i fødselspermisjon! Bahhh... Dette er ikke lett!

Men tusen takk for råd, det hadde absolutt vært best å ha fast jobb!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6 :rodmer:

Nå har jeg sendt mannen til Bardufoss på øvelse, så da blir jeg alene en stund... :( Jaja, sånn er det å være forsvarsfrue! Han er tilbake på onsdag, da, så det er ikke mange dagene! Men han får ikke med seg kontrollen hos jordmor på onsdagen, for han kommer ikke hjem før på kvelden.. Så da går han nok glipp av å høre hjertelyden for første gang :( Men men, sånn er det! Satser på at han får med seg ultralyden!! :)

Jeg har vært i ganske god form i dag også!! :) Har spist pillen min, og det demper kvalmen betraktelig!! Kjøpte meg en nyyyydelig kjole på Floyd i dag, og har planer om å bruke den på 17.mai! Ingen planer om å presse meg inn i bunaden :fnise: Hadde nok klart det, men blir så oppblåst utover dagen, og ser for meg at det hadde blitt veldig ubehagelig! Tenkte jeg skulle legge ut bilde av kjolen, men finner den ikke på hjemmesiden til Floyd, dessverre... Men den er knelang (går litt over knærne), lysblå med blomster! Nydelig :rodmer: Lett og ledig, og blir flott med en hvit bolero og hvite sko! Gleder meg til å bruke den :)

Ellers ringte sjefen i dag og lurte på hvordan jeg har det! Fortalte at jeg var mye piggere, og at jeg er klar for jobb igjen til uka :) Han fortalte at sjefen over han igjen har sagt at de som kan ta fri på mandagen, gjør det, så da trenger jeg ikke å møte opp før onsdag :) Veldig hyggelig gjort, synes jeg! :)

Nå er pizzaen min ferdig!! :hoppendeglad:

God fredagskveld, alle sammen!! :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Det er gravide mager overalt. Og hvor var alle barnevognene før? Det er ikke bare du, men også partneren din, de som skal bli besteforeldre, tanter, onkler og vennene dine som gjerne nå legger merke til andre i samme situasjon. Er det ikke koselig?

ALDRI sett så mange gravide/nybakte mødre som nå! Og det er sååå koselig! Gjør at jeg gleder meg enda mer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen din er bedre, og tenk hvor koselig det blir å høre hjertelyden for første gang da :rodmer:

Kan bli litt slitsomt i bunad ja kanskje :fnise:

Kjolen hørtes veldig fin ut! Skal bli godt med sommer, sol og litt lettere klær nå :jepp:

God helg Ninnin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen din er bedre, og tenk hvor koselig det blir å høre hjertelyden for første gang da :rodmer:

Kan bli litt slitsomt i bunad ja kanskje :fnise:

Kjolen hørtes veldig fin ut! Skal bli godt med sommer, sol og litt lettere klær nå :jepp:

God helg Ninnin :klemmer:

Ja, det er kjempedeilig! Gleder meg virkelig til å høre hjertelyden for første gang!! Håper hun finner den, da, men sjansen er vel stor i og med at jeg har passert uke 13? :)

God helg til deg også, kjære Mala!! Håper det går bra med deg :klemmer:

-------------------------------------------------------

13+1 :rodmer:

Herregud, jeg synes tiden bare flyyyr avgårde! Er ikke lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid, jo, og nå er jeg i 2. trimester :rodmer: Det er så stas! Er ikke hemmelig lenger heller, og det er godt! Vi har ikke postet noe på facebook, da, så er ikke så mange som har fått det med seg. Men en av mine brødre (13 år) gleder seg helt vilt til å bli onkel, så han driver og forteller de gode nyhetene :fnise: Han er sååå søt! I går var han og mamma innom på besøk, og da hadde han med seg to bodyer som han hadde kjøpt i Spania for to uker siden :rodmer: Hihi! Også hadde han sett på et par mini-crocks, som han hadde lyst til å kjøpe :fnise: Søtingen!!

I dag er det roligdag hjemme! Driver og strikker en slags barnebunad til nevøen min som blir født i slutten av juni! Håper den passer til jul :) Blir kjempesøt! Uvant å strikke så smått :fnise: Gleder meg til å vite kjønnet på min baby, så kan jeg begynne å strikke til han/henne også! Morsomst å strikke kjønnsrelaterte plagg, kommende oldemor tar seg av de kjønnsnøytrale plaggene :fnise:

Ca kl 15 kommer min beste venninne på middag, og da blir det ekte trøndersodd :rodmer: Det beste vi vet!! Gleder meg!! :)

Ha en flott søndag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Tror du det er en gutt eller jente som bor i magen din? Eller kanskje to? De fleste har en magefølelse, og det har gjerne andre rundt deg og. Hvem tror du får rett?

Hihi, dette er spennende! Jeg har en merkelig tvilling-følelse, selv om jeg kanskje egentlig ikke tror det blir tvillinger :fnise: Også har jeg en følelse av at det blir jente! Men for meg er det det samme så lenge babyen er frisk!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har blitt bedre :klemmer:

Og tusen takk for gratulasjon, du er søt da :)

Bobbi!! Du er tilbake!! :hoppendeglad: Nygift og greier!! Gratulasjoner skulle jo bare mangle, da!! Er vel ikke lenge til du er inne på babyforumet heller nå :rodmer:

Ja, det er kjempedeilig å være i bedre form! Postafen gjorde underverker ;) Hehe.

Åååå, så koselig at lillebroren din gleder seg sånn :) Er formen fortsatt bra?

Jaa, han er så søt :rodmer: Formen er fortsatt bra, vettu! Nå har jeg faktisk trent et par dager også :jepp: Men trenger en postafen på morgenen fortsatt, da! Håper det går over snart, er ikke så fan av å spise piller..

-----------------------------------------------------

13+2, og god morgen til alle KG'ere på denne inneklemte "fridagen"! Jeg har i alle fall fri :biggrin: Deilig!!

Er vel bad og soverom som står for tur og må vaskes i dag... :sukk: Liker ikke å vaske badet.. Det bruker min kjære å ta seg av! Men nå er han borte, og det er ikke helt rent der inne, så da må vel jeg gjøre det! Men det bruker å gå fort, da :) Også blir det jo så rent og pent :jepp:

Ellers er det ikke mye som skjer! I går var jeg på trening igjen (var forresten på spinning forrige torsdag også), og det er deilig å være i form til å bevege seg litt! Mulig jeg skal ta meg en sykkel- eller rulleskitur i dag, bare for å lufte meg :)

Formen er stort sett bra, men må ha en postafen på morgenen for å komme meg! I går droppet jeg kveldsdosen, og det ser ut til å fungere bra :jepp:

Ha en super dag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Er kjæresten din med på kontrollene? Han er hjertelig velkommen og vil gjerne ha stort utbytte av å delta. Sannsynligvis lurer dere på forskjellige ting og vil få flere svar på ting dere lurer på når begge er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weee, tenk at du er nå over 13 uker gravid! Tiden flyr! Har du fått dato for ultralyd? Du har en veldig spennende tid i vente, gled deg!!

Godt å se at formen har blitt bedre, unner ingen kvalme. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, tenk at du er nå over 13 uker gravid! Tiden flyr! Har du fått dato for ultralyd? Du har en veldig spennende tid i vente, gled deg!!

Godt å se at formen har blitt bedre, unner ingen kvalme. :klemmer:

Hei, så koselig å se deg igjen :) Lenge siden sist nå!! Ja, tenk at jeg er over 13 uker :rodmer: Ikke fått noen dato enda, venter fortsatt på svar.. Ringte føden i forrige uke, og de hadde kommet til behandling av søknadene for de som har termin midt i oktober, så da er det nok snart in tur :) Har foreløpig termin 5.nov!

Kjempegodt å være i bedre form, altså!! Er et helt nytt menneske!! :jepp:

Ha en super dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 + 3 :rodmer: , og for en strålende 1. mai det har vært!! :sol:

Startet dagen (kl 0800) med å bake kanelsnurrer! Mamma, lillebror, mormor og morfar skulle komme innom før de kjørte tilbake til trøndelag etter en liten østlandsferie, og da tenkte jeg å overraske dem med litt fersk gjærbakst og kaffe :) De ble veldig glade, og vi koste oss en stund før de måtte kjøre igjen! Langt å kjøre, så de kunne ikke være så lenge.. Ser dem igjen om 14 dager da, for da skal jeg "hjem" og feire 17.mai :) Med den NYE KJOLEN MIN!! hihi :fnise:

Mamma hadde forresten kjøpt et par jeans til babyen, da :rodmer: Jeg begynte nesten å gråte! Hehe. Har allerede ryddet plass i kommoden vår, sånn at babyen kan få en "start-skuff" til klærne sine :)

Etter at mamma og co hadde reist, bestemte jeg meg for å prøve meg på en liten joggetur! Det gikk kjempebra, og jeg jogget hele 7km :hoppendeglad: Det gikk ikke spesielt fort, men det var egentlig bevisst! Jeg ville ikke presse kroppen for mye, så jeg jogget rolig :) Solen skinte, og jeg fikk masse farge i ansiktet!

Kvalitetstid med bestisen senere på kvelden. Avslapping og skravling i solveggen! Kjempekoselig!

Sovnet som en dupp på sofaen i stad, hehe, men sov heldigvis ikke lenger enn en halvtime! Nå er jeg spent på om jeg klarer å holde meg våken til Frustrerte Fruer :fnise: Står på opptak, da, så er jo ikke krise om jeg ikke får det med meg!.

Skal på jobben igjen i morgen, etter å ha vært hjemme i 2,5 uke! Har nesten ikke jobbet i april, faktisk! Skal bli litt rart og veldig godt å begynne på igjen! I tillegg får jeg sikkert høre noe fra en av de andre jobbene jeg har på gang. Er så spent! Hvis jeg får den jeg har lyst på, blir det så vi må flytte i løpet av sommeren! Selv om det er skummelt, blir det veldig godt :) Da får vi både familie og flere venner rundt oss, og det blir kortere å kjøre til Trøndelag! Så telefonen som kommer i morgen blir sjebnesvanger ;)

Håper dere har hatt en super 1. mai! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, kanelsnurrer! Jeg drømmer jevnlig om det for tiden, når jeg får litt overskudd skal jeg bake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, kanelsnurrer! Jeg drømmer jevnlig om det for tiden, når jeg får litt overskudd skal jeg bake.. :)

Gled deg til du kommer til 2.trimester! Det er som en drøm, i alle fall for meg! Trodde aldri jeg skulle få overskuddet tilbake (eller at jeg ikke skulle være kvalm lenger), men etter å ha passert 12+4, kom det tilbake gitt :) Ikke helt som før, men det kan man ikke forvente :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...