Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

Hehe.. uten at jeg skal kuppe dagboka di, så må jeg bare få si en ting da, i dag lagde jeg faktisk middag til meg og kjære.. det var jammen en prestasjon, med tanke på at det var en ganske tidkrevende rett! ;)P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. uten at jeg skal kuppe dagboka di, så må jeg bare få si en ting da, i dag lagde jeg faktisk middag til meg og kjære.. det var jammen en prestasjon, med tanke på at det var en ganske tidkrevende rett! ;)P

Wow, det er jammen ikke verst, altså :) flinkis! Jeg synes det er hyggelig å høre sånne ting i dagboka mi, jeg :) :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du er effektiv! Kanelboller kl 8 om morgenen, er imponert. :) Og så snilt. :jepp:

Lurer fælt på hva jeg skal ha på meg 17.mai altså.. Har vært på H&M og sett noen runder men finner liksom ikke noe. :/ Om jeg skal gå for en kjole må den være lang, tror ikke jeg skal ta sjansen på å gå med hæler når jeg sliter med bekkenet. :fnise:

Vi har også en "start-skuff" til babyen, har ikke kommet så langt at vi har fått ordnet med skapplass i gangen enda. Tar sin tid.. :sjenert:

Joggetur?! Jeg er igjen imponert. :) Så utrolig herlig det må være. Nyt det mens du kan!!

Må dere flytte langt om du får ny jobb? Så spennende da. :) Håper du får gode nyheter!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du er effektiv! Kanelboller kl 8 om morgenen, er imponert. :) Og så snilt. :jepp:

Lurer fælt på hva jeg skal ha på meg 17.mai altså.. Har vært på H&M og sett noen runder men finner liksom ikke noe. :/ Om jeg skal gå for en kjole må den være lang, tror ikke jeg skal ta sjansen på å gå med hæler når jeg sliter med bekkenet. :fnise:

Vi har også en "start-skuff" til babyen, har ikke kommet så langt at vi har fått ordnet med skapplass i gangen enda. Tar sin tid.. :sjenert:

Joggetur?! Jeg er igjen imponert. :) Så utrolig herlig det må være. Nyt det mens du kan!!

Må dere flytte langt om du får ny jobb? Så spennende da. :) Håper du får gode nyheter!!

:klemmer:

Ja, vet du, jeg har blitt et helt nytt menneske etter at jeg kom over i 2. trimester (og begynte på postafen, da, så klart)!! :sol: Det er så deilig! Så både kanelbollebaking og joggetur gikk kjempefint! Løp faktisk hele 7km :danse: Så da må jeg innrømme at jeg var litt stolt av meg selv :rodmer: Treningsfri i dag, før det blir spinning i morgen! Klar som et egg!

Hvis jeg får jobben, flytter vi til hjemplassen til mannen min, som er ca 13 mil unna der vi bor nå :) Kjenner mange som bor her, og i tillegg er det skikkelig baby-boom i det området, så da får jeg mange trille-venninner!! :) Håper virkelig jeg får den, venter på at telefonen skal ringe! Hihi.

Stor :klemmer: til deg også, håper du får en strålende dag :goodbye:

-------------------------------------------------

13 + 4, og jordmora mi har blitt syk :( Så får ikke tatt kontrollen i dag! Jaja, ikke noe å gjøre med det.. Er bare en jordmor her, og hun er sykemeldt i minst 14 dager.. Så det ble til at jeg ringte legekontoret og fikk time neste fredag! Har jo ikke tatt blodprøver og sånt enda, så greit å få gjort det før UL! :)

Skal på "date" med mannen i dag! Skal ut og spise :rodmer: Gleder meg veldig til det!!

Stor onsdags :klemmer: fra Ninnin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: UL i dag :rodmer:

2 armer som konstant lekte skyggebokser!

2 ben som lå og sprikte. Var vel morro å vise fram intime deler?

Rett og fin ryggrad.

Fint og rundt hode.

Blære, magesekk og hjerte som fungerte supert.

Morkake som lå inn mot ryggen min.

Såvidt vi fikk se ansiktet noen få ganger, var mere intr. i å se ned mot magen sin.

Og til slutt såvidt omrisset av 2 små kjønnslepper :rodmer:

Vi venter ei lita jente !

Jeg ble forresten også flyttet fram til uke 17 + 0 i dag, ikke 16 + 2 slik vi har trodd :sjenert:

Merkelig å være på UL egentlig. Den fantastiske graviditetsfølelsen som så mange snakker om kjenner jeg ikke noe særlig til.

Jeg vet at det er liv der, at vi skal bli foreldre og vi er veldig glade for det.

Men jeg kjenner ikke en så stor tilknytting til henne enda....

Det kommer vel når jeg får henne i armene mine :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: UL i dag :rodmer:

2 armer som konstant lekte skyggebokser!

2 ben som lå og sprikte. Var vel morro å vise fram intime deler?

Rett og fin ryggrad.

Fint og rundt hode.

Blære, magesekk og hjerte som fungerte supert.

Morkake som lå inn mot ryggen min.

Såvidt vi fikk se ansiktet noen få ganger, var mere intr. i å se ned mot magen sin.

Og til slutt såvidt omrisset av 2 små kjønnslepper :rodmer:

Vi venter ei lita jente !

Jeg ble forresten også flyttet fram til uke 17 + 0 i dag, ikke 16 + 2 slik vi har trodd :sjenert:

Merkelig å være på UL egentlig. Den fantastiske graviditetsfølelsen som så mange snakker om kjenner jeg ikke noe særlig til.

Jeg vet at det er liv der, at vi skal bli foreldre og vi er veldig glade for det.

Men jeg kjenner ikke en så stor tilknytting til henne enda....

Det kommer vel når jeg får henne i armene mine :rodmer:

Gratulerer såååå mye :) Så stas!! :rodmer: Tenk at dere skal bli foreldre til ei lita jente, da!! Må være en vidunderlig følelse å se at alt er bra med den lille i magen :)

Ble ikke noen hjertelydhøring på meg i dag, jordmor er syk :grine: Men men, time hos lege neste fredag!! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tihi, ser jeg skrev innlegget mitt på feil plass, men virker ikke som om du syntes det var så slemt/teit likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syntes det var kjempekoselig å høre, jeg!! :) veldig glad på dine vegne at det gikk fint på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi.

Gratulerer med spiren. Du ligger litt foran meg. JEg har foreløpig termin 9.november. BLir spennende å se framover. har vært heldig og hatt så og si ingen symptomer. Var veldig trøtt i begynnelsen. har litt ømme pupper enda. har vært av og på småuggen, men det hjelper å spise. HEnder jeg får brekningner, men det kommer ingenting.

Jeg bærer en IVF-spire og det er 1.barnet. Følges opp av en avd for overvektige, min bmi er litt for høy, så det er mange jordmor besøk, besøk hos ernæringsfysiolog og lege. MEn det går greit. Har ordinær UL i slutten av mai. Blir spennende.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi.

Gratulerer med spiren. Du ligger litt foran meg. JEg har foreløpig termin 9.november. BLir spennende å se framover. har vært heldig og hatt så og si ingen symptomer. Var veldig trøtt i begynnelsen. har litt ømme pupper enda. har vært av og på småuggen, men det hjelper å spise. HEnder jeg får brekningner, men det kommer ingenting.

Jeg bærer en IVF-spire og det er 1.barnet. Følges opp av en avd for overvektige, min bmi er litt for høy, så det er mange jordmor besøk, besøk hos ernæringsfysiolog og lege. MEn det går greit. Har ordinær UL i slutten av mai. Blir spennende.

Lykke til videre.

Hei, og :velkommen: til meg :goodbye: Da er du jammen ikke langt bak meg! Deilig å være i 2. trimester!! :) Stas med UL! Gleder meg til jeg får en dato også! Venter spent :rodmer:

---------------------------

14+1, og jeg har hatt noen tilbakefall med kvalme og oppkast de siste dagene... Ikkje brrra :( Men det er på langt nær så mye som før, og det gjelder at jeg holder meg i ro når jeg har mulighet til det! Er ved godt mot i alle fall :)

Ellers har jeg hatt en flott helg sammen med mannen, svigerinne og svoger, svigers og svigerbesteforeldre :fnise: Har vært kaldt, så vi har for det meste holdt oss inne! Vi jentene var på shopping på lørdagen, og jeg fikk en baby-jump av svigerbestemor :rodmer: Svigers kjøpte noen babyklær i nøytrale farger, så nå er vi virkelig i gang!! MORO :)

På fredag ringte de fra den plassen jeg var på intervju på for 1,5 uker siden! De skulle sende en innstilling til ansettelsesrådet med meg på førsteplass :hoppendeglad: Så nå sitter jeg plutselig med to jobbtilbud, og lurer på hvilken jeg skal takke ja til :klo: Skal bestemme meg i løpet av morgendagen, og tipper det blir så jeg takker ja til den som er fast! Er absolutt det sikreste og det lureste på dette tidspunktet! Pluss at der er jeg kjent, fordi jeg har jobbet der tidligere :) Blir noen telefoner i morgen, men det er bare spennende :biggrin:

Blir en travel periode nå frem til 17.mai! Mannen har ferie, og er på gården og driver med våronn! Jeg skal jobbe hver dag frem til og med den 16. mai (har vakthelg i helgen), og da blir det langhelg :) Elsker mai! Sååå mange fridager da gitt! Er jo faktisk bare 5 mnd til jeg skal ut i permisjon også, og det gleder jeg meg skikkelig til! :) Har bestemt meg for å ta 12 mnd med 80% lønn! Og i og med at mannen sannsynligvis blir student til høsten, får jeg nok ta hele året :)

Håper dere alle sammen har hatt en super helg!!

Vi sees :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Sover du best på magen skal du vite at det er helt ufarlig. Etter hvert setter imidlertid magen en stopper for det fordi det ikke er behagelig lenger. Noen trives best med flere puter i sengen, for eksempel en mellom knærne eller en under magen når du ligger på siden.

Jeg er nok en magesover, ja, så skal bli spennende når det ikke går lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen blir forresten bare kortere og kortere :rodmer: Status 14+1 er:

Unnfangelsen finner sted omkring: 11. februar 2012

Du er nå 3 uker og 5 dager på vei: 23. februar 2012

Hjertet begynner å slå: 7. mars 2012

Embryoet beveger seg: 31. mars 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 7. april 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 7. april 2012

Risiko for spontanabort avtar: 21. april 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 28. april 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 5. mai 2012

Fosteret svelger og tisser: 19. mai 2012

Tid for ultralyd: 26. mai 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 2. juni 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 16. juni 2012

Fosteret begynner å høre: 7. juli 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 4. august 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 8. september 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 15. oktober 2012

Antatt termindato: 5. november 2012

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 jobb-muligheter :klemmer:

Vi skal også ta ut 56 uker med 80%.

Tror likevel at mannen din må ta ut de 12 ukene han har krav på, så vi får i beste fall 9 mnd hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for to jobbtilbud! :hoppendeglad:

Håper du klarer å bestemme deg og at det blir det rette for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 2 jobb-muligheter :klemmer:

Vi skal også ta ut 56 uker med 80%.

Tror likevel at mannen din må ta ut de 12 ukene han har krav på, så vi får i beste fall 9 mnd hjemme ;)

Taaakk :rodmer: Dette er stor stas og veldig spennende!!

Njææi, mener å ha lest at permisjonen overføres til mor når far ikke har jobbet 6 av de siste 10 mnd! I tillegg kan han jo ikke ta ut 12 uker permisjon midt i studiet.. :klo: Skal ringe NAV og høre, blir helt forvirret av å lese på nettsiden deres.. Stilte forresten dette spørsmålet i en tråd her inne, og da var det ei som svarte at hun hadde overtatt hans permisjon da han var student :) Så er jo lov til å håpe!

Hurra for to jobbtilbud! :hoppendeglad:

Håper du klarer å bestemme deg og at det blir det rette for deg :klemmer:

:hoppendeglad: Hurra!! Ja, dette er spennende altså! Nå må jeg bare finne ut hvilke fremtidsutsikter det er på det vikariatet! Hvis de ikke kan love/garantere noe, tar jeg uten tvil den faste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herlig å krysse av på listen? :rodmer: Går fort nå, synes du ikke? :)

Gratulerer med jobbtilbud, så herlig! :) Er jo tryggere å velge en fast stilling ettersom at du skal ut i permisjon osv., da har du jo krav på den samme stillingen og stillingsprosenten etter endt permisjon. :)

Hvordan er formen ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herlig å krysse av på listen? :rodmer: Går fort nå, synes du ikke? :)

Gratulerer med jobbtilbud, så herlig! :) Er jo tryggere å velge en fast stilling ettersom at du skal ut i permisjon osv., da har du jo krav på den samme stillingen og stillingsprosenten etter endt permisjon. :)

Hvordan er formen ellers? :)

Jo, vet du, det er så deilig!! :) Tenk at om bare 6 uker så er jeg halvveis!! De siste ukene har gått utrolig fort, og jeg har nesten ikke tid til at tiden flyr sånn avgårde :fnise:

Ja, jeg er kjempeheldig som har tilbud om jobb nå! Ringte til plassen hvor jeg er tilbudt vikariat, og sjefen driver og undersøker muligheter for videre jobb etter at vikariatet er ferdig neste sommer! At jeg er gravid, spilte ingen rolle, sa han :) Det liker jeg! Er jo sånn det skal være, men tror det er mye "snusk" og "ikke-ansettelser" pga. graviditet, dessverre... Men her var de veldig profesjonelle, og det er bra :) Spent på å høre hva han sier når han ringer tilbake, men jeg tror ikke han kan love noe! Så da blir det nok så jeg tar den faste jobben :) Gleder meg!

Formen har vært litt varierende i helgen! Var dårlig på fredagsmorgenen, bra på lørdagen, og dårlig igjen i gårmorges og i gårkveld... Men i dag er jeg kjempebra igjen :) Så jeg tror det er på vei til å gi seg! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 + 3, og dagene bare flyr avgårde :rodmer:

Jeg er så utrolig inneffektiv på jobb i dag at jeg nesten skammer meg :sjenert: Derfor måtte jeg ta meg en KG-pause! Hehe, har spist lunsj også! Den er normalt ikke før ca klokken 11, men Lille Ninnin Aldrimett bare spiser og spiser! :fnise: Ikke greit det der, men bedre enn at jeg ikke spiser eller at jeg kaster opp alt jeg spiser :jepp:

Sol og fint vær ute :sol: , men litt kaldt.. Begynner å glede meg til sommeren nå!! Har handlet litt klær på nettet i det siste, og nå gleder jeg meg til det kommer! Noen tunikaer og noen sommerkjoler! Går og venter på magen :gravid: og da er shopping av romslige klær en flott aktivitet :shoppe: Akkurat nå må jeg nok si som Valborg i Olsenbanden: "Jeg har ikke en tråd å ha på meg!" Frustrerende.. Jeg er egentlig ganske tynn, og det smaleste punktet på meg er normalt midjen. Men jeg ser jo at det begynner å komme mage der, problemet er bare at denne såkalte magen bare ser kvapsete ut :sukk: Så de ettersittende singlettene og toppene mine passer ikke så godt lenger! Det ser ikke pent ut i alle fall.. "Giiid, for et problem" :fnise: Herregud! Haha, høres jo skikkelig dust ut når jeg leser det nå, men ikke så kult når man skal kle på seg om morgenen... Så nå gleder jeg meg til de nye klærne mine dukker opp, og til magen ser gravid ut :jepp:

Jeg har vært i kjempegod form de siste to dagene. Ikke kastet opp, og spiser (mer enn) greit! Hurra :hoppendeglad: Men er mye trøtt og sliten.. Sovner på sofaen etter jobb, og sovner godt igjen til kvelds! Håper trøttheten gir seg litt etterhvert :) Sov hvertfall enormt godt i natt, noe jeg ikke har gjodt på lenge!

I kveld er det BodyStep som står på programmet! Skal filmes i dag, også skal filmen sendes inn til godkjenning hos Les Mills, sånn at jeg kan få lisensen min! Spennende!

Håper dere får en strålende tirsdag, alle sammen :goodbye:

:klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Føler du deg ikke gravid? Mange forteller om en slik følelse nå. De tidlige svangerskapstegnene har gitt seg og det er enda for tidlig å kjenne spark. Ikke er magen blitt så stor heller. Prøv å nyte fraværet av ubehag og gled deg til de første sparkene!

:fnise: Jeg føler meg veldig gravid!! Ikke noen fare med fravær av ubehag her.. Hehe. Men gleder meg veldig til jeg kjenner liv for første gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt shopping er ikke å forakte ;)

Før du vet ordet av det sitter du der med skikkelig gravidmage :rodmer:

Så bra at matlysten er bedre og at du ikke kaster opp, tenker det er en helt annen verden nå enn det var for to uker siden!

:klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt shopping er ikke å forakte ;)

Før du vet ordet av det sitter du der med skikkelig gravidmage :rodmer:

Så bra at matlysten er bedre og at du ikke kaster opp, tenker det er en helt annen verden nå enn det var for to uker siden!

:klemmer: til deg

Ja, gleder meg skikkelig til magen kommer nå! Føler meg ikke vel når jeg ser ut som jeg gjør nå.. Men ser ganske ok ut på kvelden, for da er magen skikkelig oppblåst :fnise: Hihi.

Ja, er så glad for at jeg får i meg mat igjen :) Er ingenting jeg har skikkelig dilla på, bortsett fra melk kanskje, så spiser stort sett alt :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og drømmer meg bort i bryllupsbilder, jeg, og fikk så lyst til å vise dere noen bilder fra den store dagen - 18.02.12 :rodmer:

En nypyntet og veldig spent brud på hotellsuiten en times tid før vielsen:

*poff*

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...