Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

Tusen takk, jenter :rodmer: veldig hyggelig at magen begynner å komme!! Nå venter jeg spent på UL som er nå førstkommende torsdag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så søt en liten mage. :) Bare vent, etter UL kommer magen sånn plutselig. Etter uke 22-23 kom magen min i rasende fart. :)

Håper du har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Angel-A :rodmer: Gleder meg til den kommer skikkelig, og håper jeg ikke legger på meg så mye andre plasser... Men ser allerede tendensen, så prøver å trene og holde meg i aktivitet :jepp:

-----------------------------------------------------------------

18 + 2!!

Da er det ny uke og dette er en spesiell uke! Det er nemlig tid for UL på torsdag!! :hoppendeglad: Jeg er kjempespent, og kjenner at jeg gruer meg litt også.. Er så redd for at det skal være noe galt med babyen! Krysser fingrene for at den lille har det bra :jepp: Spennende å se om de kan se kjønnet!

Vakt i dag, jeg, så da kan jeg ikke forlate jobben før i morgen etter arbeidstid.. Jaja, gode penger, da! Bare 10 jobbedager igjen i denne jobben nå! Dette går fort!! Gleder meg til ferie i uke 25 :jepp: Men det er jo typisk at mannen min skal holde kurs denne uken, og ikke får ferie :sukk: Æsj.. Eneste ferieuken jeg har før permisjonen starter.. Typisk at vi ikke får denne uken sammen! I og med at han hadde utenlandstjeneste i fjor, fikk han ikke tatt ut ferie da, og har derfor 10 uker å ta ut før han blir student til høsten! MEN den ENE uken han ville ha ferie, må han holde kurs :sukk: Jaja, ikke noe å gjøre med det! Får finne på noe annet moro, da :jepp:

Brodern har bursdag i dag! Hipp hipp hurra :bursdag::blomst:

Ha en strålende dag alle KG-venner!! :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Har du vært hos jordmor? Hvordan er tilbudet der du bor? Alle kommuner skal ha minst en kommunejordmor, men det er dessverre ikke alltid tilfelle. I utgangspunktet bestemmer du selv om du vil gå til jordmor eller lege, eller en kombinasjon av disse. Mange steder fins det også private alternativer, men da må du betale for tjenestene.

Skal hos jordmor på resten av kontrollene mine for å si det sånn! Fastlegen min var jo ikke noe hyggelig.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 4 :rodmer:

I morgen er det tid for UL :jepp: SPENNENDE!

Nå er jeg i skikkelig avslutningsmodus på jobben.. Har ingenting å gjøre, da jeg har gjort ferdig alt jeg skal de to siste dagene nå... Så da sitter jeg her og koper! Stadig innom sjefen og spør om hun har noe jeg kan drive med, men er rimelig stille her nå.. Så da blir det mye surfing og shopping på nett :gjeiper:

Babyen sparker og koser seg inni magen, og i går kjente jeg for første gang spark på utsiden av magen :rodmer: Lå i fanget til mannen da det skjedde, og fikk han til å ta på magen! Men til ingen nytte! Babyen hadde bestemt seg for bare å sparke én gang :fnise: Men kjente mye liv inni magen da! Heldigvis ble ikke mannen skuffet for det, og jeg sa at det helt sikkert kommer flere sjanser :) Han er så søt! Gleder seg skikkelig!! :biggrin:

I kveld blir det avslapning! Jeg er så sliten i beina etter ganske mye trening siste uken, så nå må jeg roe ned litt! Det nye stepprogrammet har veldig mange øvelser for beina (knebøy, utfall, osv osv) og det kjennes :fnise: Føler meg litt freshere etter å ha trent, da, selv om magen står rett ut :fnise:

Håper dere får en flott lille-lørdag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Hva skal holdes hemmelig? Det kan være lurt å ha gjort seg opp en felles formening om hvorvidt dere ønsker å fortelle andre hvilket kjønn barnet har hvis dere får vite det under ultralydundersøkelsen. Hva med navn, skal det være hemmelig til fødselen?

Kjønnet skal vi nok ikke holde hemmelig, hvis vi får vite det. Men navnet skal vi ikke annonsere før h*n er ute av magen! Kan jo være vi ombestemmer oss :) Så vi kommer nok bare til å si at vi ikke har bestemt oss enda :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt greit med rolige dager også da, og litt shopping på nett er ikke å forakte ;)

Herlig med mye aktivitet på den lille :rodmer:

Håper du har en fin dag kjære Ninnin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag igjen til UL! Hohoi, tiden går fort! :jepp:

Så koselig med små spark. :rodmer: Knis, det med at babyen slutter å sparke når andre skal kjenne høres veldig kjent ut gitt.. :fnise: Plutselig så kjenner pappaen det og. :) Åh.. Du har en spennende tid i vente Ninnin! Mage som vokser og masse innkjøp. NYT det, for det går så utrolig fort. Du er jo i god form og så det er bare å nyte hver eneste dag som går, for plutselig så er terminen her. Synes tiden har rast fra meg jeg! :sjenert:

Håper du får en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt greit med rolige dager også da, og litt shopping på nett er ikke å forakte ;)

Herlig med mye aktivitet på den lille :rodmer:

Håper du har en fin dag kjære Ninnin :klemmer:

Ja, det er kjempedeilig å kjenne liv inni der :rodmer: Merkelig også, egentlig :fnise:

Håper du får en superduper dag også!! :klemmer:

1 dag igjen til UL! Hohoi, tiden går fort! :jepp:

Så koselig med små spark. :rodmer: Knis, det med at babyen slutter å sparke når andre skal kjenne høres veldig kjent ut gitt.. :fnise: Plutselig så kjenner pappaen det og. :) Åh.. Du har en spennende tid i vente Ninnin! Mage som vokser og masse innkjøp. NYT det, for det går så utrolig fort. Du er jo i god form og så det er bare å nyte hver eneste dag som går, for plutselig så er terminen her. Synes tiden har rast fra meg jeg! :sjenert:

Håper du får en fin dag! :klemmer:

Ja, tenk at det er UL i morgen!! SPENNENDE! Er litt nervøs også :sjenert: Men satser på at alt er bra :jepp: Også er det jo spennende å se om de kan se kjønnet, da! Nå får vi endelig rede på hvem som vinner tippekonkurransen :lur:

Veldig hyggelig med spark, ja :jepp: Merkelig følelse egentlig, men en deilig bekreftelse på at noe rører seg der inne! Magen vokser og vokser! Men jeg er nok fortsatt litt oppblåst etter at jeg har spist, enkelte ganger ser den større ut enn det den er :fnise: Men tiden flyr, ja, som du sier! Er jo jammen snart halvveis, og bare 18-19 uker unna permisjon!!

Stor klem til deg, Angel-A :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 5 :rodmer:

Da kan jeg juble for en helt frisk og perfekt liten babygutt :babygutt: i magen :hoppendeglad:

Åhh, for en herlig opplevelse vi hadde på fødepoliklinikken på Ahus i dag! Kom inn presis klokken 09, som avtalt, og møtte verdens hyggeligste jordmor! Hun var veldig nøye, og viste og forklarte mens hun undersøkte livmor og foster :) Alt så veldig bra ut, ingen misdannelser noe sted!! Hurra :hoppendeglad: Og når hun var ferdig med det viktigste, undersøkte hun kjønnet! Tok ikke lang tid før hun så at det var en liten gutt inni der :fnise: Mannen min gliste fra øre til øre! :rodmer: Vi er kjempelykkelige begge to!!

Måten jeg ble mottatt på på Ahus gjør at jeg gleder meg til å føde der! Virkelig hyggelige mennesker vi snakket med i dag, altså! :jepp:

Resten av dagen skal tilbringes på jobb! Jeg har fortsatt ikke spesielt mye å gjøre, men sitter nå her :fnise:

Nå kan vi begynne å kjøpe inn litt gutteting! Men tror ikke vi trenger å kjøpe så mye klær! Hehe! For her kommer det inn klær i øst og vest :fnise: Familien er så engasjert, og det er kjempekoselig :rodmer:

Nå vil jeg egentlig bare hilse på lillegutt!! Men må nok vente noen uker til :fnise: Ble ikke satt verken frem eller tilbake, så jeg er fortsatt 18+5, og termin er 05.nov.2012! Da kommer :babygutt: til oss :rodmer:

Ha en strålende dag, alle sammen!! :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Nå formes fosterets finger- og fotavtrykk. Tenk at ingen i hele verden har helt like fingeravtrykk. Utrolig, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: for gutt!

OG jeg gjette riktig :danse:

Så bra du ble tatt godt i mot slik at du sitter igjen med et godt inntrykk i ettertid :jepp:

Måtte du får en strålende helg med liten :babygutt: i magen :rodmer:

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :rodmer: Dere gjettet jammen riktig begge to! Godt jobba :tommelopp: hehe. Nå er jeg bare overlykkelig og helt i ekstase!!

Er så glad for at vi fikk en god opplevelse nå etter den dårlige jeg fikk på legekontoret sist gang.. :sukk: Glad jeg skal føde på ahus :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fått lest litt i boken din, men litt begrenset med tid, så sier hei, gratulerer med guttebaby, jeg lover deg, det er så STAS!!!

Stikker innom igjen etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Fått lest litt i boken din, men litt begrenset med tid, så sier hei, gratulerer med guttebaby, jeg lover deg, det er så STAS!!!

Stikker innom igjen etterhvert!

:velkommen: Så koselig at du ville stikke innom boka mi :jepp:

Ja, jeg gleder meg skikkelig til å få en liten gutt i hus!! Det blir så fint :rodme: Jeg har bare brødre (5 halvbrødre som er yngre enn meg), så har litt erfaring med gutter :fnise:

Velkommen tilbake! :goodbye:

Gratulerer med en liten gutt!!!! :babygutt::hoppendeglad:

Tuuuusen takk :rodmer:

Hurra for en liten gutt :-)

:hoppendeglad: Gutter er STAS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en guttebaby i magen, Ninnin!! :klemmer: Weee, jeg tippet riktig! :danse: Bare vent, nå kommer magen for fullt snart. Den kom kjempefort etter UL synes jeg. :)

De gangene jeg har vært innom Ahus så har de tatt godt mot meg og, så jeg gleder meg til å føde der. :) Tror det er mange flinke og omtenksomme jordmødre på Ahus. Har dere vurdert svangerskapskurs?

Herlig at familien bidrar så mye som de gjør! :) Her i gården er vi så utrolig kresen når det gjelder klær så tror ikke folk tørr å kjøpe noe. :fnise: Nye merket til Kappahl, Newbie, er knallfint! Anbefaler virkelig det merket. Myke, skjønne og enkle klær. :)

Nå er det bare å nyte dagene fremover, for nå kommer tiden til å gå fort!

:klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med en guttebaby i magen, Ninnin!! :klemmer: Weee, jeg tippet riktig! :danse: Bare vent, nå kommer magen for fullt snart. Den kom kjempefort etter UL synes jeg. :)

De gangene jeg har vært innom Ahus så har de tatt godt mot meg og, så jeg gleder meg til å føde der. :) Tror det er mange flinke og omtenksomme jordmødre på Ahus. Har dere vurdert svangerskapskurs?

Herlig at familien bidrar så mye som de gjør! :) Her i gården er vi så utrolig kresen når det gjelder klær så tror ikke folk tørr å kjøpe noe. :fnise: Nye merket til Kappahl, Newbie, er knallfint! Anbefaler virkelig det merket. Myke, skjønne og enkle klær. :)

Nå er det bare å nyte dagene fremover, for nå kommer tiden til å gå fort!

:klemmer:

:hoppendeglad: Det er stor stas!! Følelsen jeg hadde da jeg var inne hos jordmor er ubeskrivelig! Å få se den lille for første gang... Åh, ord kan ikke beskrive det :rodmer: Men det vet vel du alt om :jepp:

Har vurdert kurs, men ikke bestemt oss... Vil du anbefale det?

Ja, veldig glad de er så ivrige! Mamma skulle opp på loftet og finne frem de gamle bunadene som brødrene mine hadde da de var små :rodmer: Er min stebestemor som har sydd dem, og de er helt nyyyydelige!! Gleder meg til 17.mai :fnise:

Nå håper jeg tiden går litt fort, for har lyst til å møte lillemann :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvilken følelse det er snakk om, Ninnin86.:klemmer: Husker jeg slet skikkelig med å holde tårene tilbake da vi først så knøttet på skjermen. Måtte virkelig bite meg i leppa, både jeg og samboer satt og smilte fra øre til øre under hele timen. Husker jeg hadde lyst til på enda en time men en gang jeg gikk ut den døra.. :fnise: Er nok verdt det å dra på 3d-ul litt senere, men da er det viktig at en velger et sted som har fått masse positiv tilbakemeldinger så en ikke er like uheldig som oss. :)

Nå har jeg hatt veldig god tid til å sette meg inn i ting rundt svangerskapet og fødsel så jeg lærte nok ikke noe nytt, men virket som om alle de andre som var på kurset lærte en del. :) Vi var ganske heldig med vår gruppe som var der, til og med jordmora sa det, det var veldig mye humor og det gjorde nok ting litt lettere å snakke om også. Synes det var veldig greit å på en måte se fødestuen, fikk ikke sett den veldig avanserte dessverre pga veldig stor pågang den kvelden. Ble egentlig litt roligere i kroppen, greit å se at sykehuset ikke er så "skummelt" på en måte. Var forresten greit å høre om alle muligheter rundt smertestillende også, blir noe annet å høre hva jordmora sa i forhold til å lese på nettet. Jordmora har nok litt mer peiling og har et litt mer jordnært syn på alt egentlig. Konklusjon; Koster litt, men synes alt i alt at det var greit å dra. :)

Aww, så koselig når ting kan arves på den måten. Heldiggrisen! :) Her i gården er vi bare jenter så det blir lite arving dessverre.

Av og til føles det ut som tiden står litt stille, men tro du meg.. Tiden går fort!! Synes det er litt surrealistisk å tenke på at jeg er over 35 uker på vei. Tiden har gått veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...