Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

Fikk med bare ett bilde i forrige innlegg, så her kommer ett til :)

Siste bildet før reisen til kirken! Capet er på og vesken er på plass :rodmer:

*Poff*

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bakte bryllupskaken selv, og var veldig fornøyd med egen innsats :fnise: Det var en lukket valnøtt med vaniljekrem og bringebær :) Yammi, om jeg skal si det selv :fnise:

Den så i alle fall sånn ut:

*poff*

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin du var som brud Ninnin! :rodmer:

Tuuusen takk, Mala :rodmer: Jeg følte meg virkelig som en prinsesse, og er veldig fornøyd med hvordan dagen ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker brud du var :)

Bra å høre forresten at jeg ikke er alene om å ha litt rar mage, verken gravid eller normal, bare litt ekstra tykk.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker brud du var :)

Bra å høre forresten at jeg ikke er alene om å ha litt rar mage, verken gravid eller normal, bare litt ekstra tykk.... :sjenert:

Tusen takk :) Jeg følte meg veldig fin den dagen :rodmer:

Åhh, godt det er flere! Synes det er vanskelig å forholde seg til klær nå, selv om alle jeg kjenner i og for seg vet at jeg er gravid! Egentlig en teit problemstilling, er jo bare sånn det er :fnise: Men om noen få uker, veldig få for din del, har vi nydelige gravidmager vi også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :) Jeg følte meg veldig fin den dagen :rodmer:

Med god grunn :opplyser: - du var helt utrolig nydelig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Jeg følte meg veldig fin den dagen :rodmer:

Åhh, godt det er flere! Synes det er vanskelig å forholde seg til klær nå, selv om alle jeg kjenner i og for seg vet at jeg er gravid! Egentlig en teit problemstilling, er jo bare sånn det er :fnise: Men om noen få uker, veldig få for din del, har vi nydelige gravidmager vi også :rodmer:

Ojda... Jeg og sambo var ute i studioet for å ta noen flere graviditetsbilder. Har ikke tatt noen siden uke 11...

Joda, jeg har vist fått skikkelig mage likevel :sjenert:

Ser jo meg selv i speilet hver dag og synes den er sånn mellom-mage.

Når jeg så bildene tenkte jeg bare "oj faen ta" :gjeiper:

Jeg har vist fått graviditetsmage allerede... Enda ikke halvveis i svangerskapet... Skummelt! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ut?

Edit: tenkte ikke over at dette ikke var tr.heimspia sin bok, sorry ;)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal tørre å legge ut ja, må bare få de over til riktig pc ;)

Unnskyld kuppinga av tråden din Ninnin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god grunn :opplyser: - du var helt utrolig nydelig :klemmer:

Hihi, søta :rodmer:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det går fint trheimspia og frøkenstrøken :) Gleder meg til å se magebildene! Og tr.heimspia har jo en tendens til å poste sine egne innlegg i min dagbok, så blir ikke overrasket om det dukker opp et bilde her :fnise: hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.

Jeg liker å referere til det som graviditets-tåka :sjenert:

Skal prøve å holde mine egne oppdateringer på egen dagbok framover :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 + 5 :rodmer:

I morgen er det tid for kontroll igjen! Skal ENDELIG få høre hjertelyden for første gang!! :hoppendeglad: Det blir stort! Gleder meg skikkelig! Skal til legen i og med at jordmor er sykemeldt.. Men regner med han klarer å finne den nå når jeg er nesten 15 uker på vei :) Tenk det da! Nesten 15 uker!! De siste 6-7 ukene har gått kjempefort!!

Nå venter jeg spent på svar fra ansettelsesrådet! Har bestemt meg for å ta den faste jobben, og innstillingen fra arbeidsgiver er sendt til et ansettelsesråd! Jeg står øverst på innstillingen, og det skal visst MYE til for at jeg ikke får den :danse: Livet smiler virkelig til meg! :hoppendeglad: Jeg fikk sms fra en av de ansatte på jobben der i dag, og hun gratulerte meg med jobb og ønsket meg velkommen tilbake :fnise: Jeg sa forsiktig takk, og informerte om at jeg ikke hadde fått den heeeelt enda da.. Men hun var rimelig sikker på at jeg får den :rodmer: STAS! Jeg er sååååå glad :strix: Hihi! Helt i skyene!!

Ellers er det ikke så mye som skjer! Skal ha helgevakt i helgen... Helt greit! Blir nok den siste vakten jeg kan ha før magen blir for stor :fnise: Er jo mulig jeg ikke skal jobbe der lengre enn én måneds tid heller! Har mye å gjøre nå, så håper det blir en rolig helg, for da kan jeg får gjort unna en del arbeid :)

Lillebror hadde bursdag i går :blåse: Tenåring og greier nå! Ønsker seg penger, rett og slett, så det blir enkelt å go han gave i år! Håpløs alder å kjøpe gaver til, så penger er supert! Skal ferie ham ifm at vi reiser oppover til 17. mai :) Gleder meg til å komme "hjem" en tur! Alltid hyggelig!

Jeg drømmer altså så mye rart for tiden! I går natt drømte jeg at jeg og en hel skokk med mennesker var på en fornøyelsespark i London! Plutselig gikk strømmen, og da måtte vi forte oss å reise derifra, det var kjempeviktig! Vi satte oss inn i det private Norwegian-flyet som vi hadde leid, for så å ta turen tilbake til Oslo. MEN det var ingen som måtte vite at vi skulle fly, så vi kunne ikke si ifra til noen.. Også måtte vi snike oss til rullebanen (som va 10km unna der flyet stod parkert) uten lys på flyet, sånn at ingen så oss! Det var kjempeskummelt, for det kom mange fly i mot som vi nesten kolliderte med.. Haha, følte meg skikkelig dum da jeg våknet :fnise:

I natt drømte jeg at jeg gikk skirenn igjen, såkalt ST-cup (Sør-Trønder cup), som jeg deltok i da jeg var yngre! Vi var 7 stk i min klasse, og det var fellesstart! Jeg hadde for det første tatt med meg feil ski! Det var et skøyterenn, og jeg hadde klassiskski med klister under - så klart! For det andre hadde jeg bare én stav!! Håpløst! MEN, jeg skøytet med klisterskiene mine, og fikk heldigvis en stav av en mann som stod uti løypa og heiet på :fnise: Og tror dere ikke jeg vant?! Jo, da! Og i og med at jeg hadde gjennomført hele løpet med klisterski og over halve med bare én stav, ble det bestemt at jeg skulle komme på både første, andre OG tredjeplass :fnise: Og vet dere hvem som ble nummer 4?? MORMOR :fnise: oioi, kokkelimonke, sier bare jeg!

Håper dere får en super torsdagskveld, alle sammen :goodbye::klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Øver seg på å puste. Selv om det enda er lenge til barnet skal trekke pusten for første gang, øver den lille seg allerede nå.

Aaaaaw :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha :fnise: Håper du legger ut flere av drømmene dine :klemmer:

Gratulerer med jobben...kan vel si det siden hun på ny jobben sa det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha :fnise: Håper du legger ut flere av drømmene dine :klemmer:

Gratulerer med jobben...kan vel si det siden hun på ny jobben sa det? ;)

:fnise: Ja, det skal jeg gjøre! Mye rart som skjer oppi hodet mitt på natterstid nå :fnise:

Hvisker takk, men tør ikke å juble før jeg får svaret til uken ;)

-----------------------------------------------------------------------

14+6 :rodmer:

Da har jeg vært hos legen på 2. svangerskapskontroll! Det var en litt ukoselig opplevelse, må jeg si... Startet greit med blodprøver og test av urinprøven jeg hadde med hos en koselig sykepleier. Urinprøven var positiv, men det var visst ikke uvanlig! De skulle uansett sende den til dyrking i tilfelle det var noen annet enn proteiner. I det sekundet sykepleieren hadde tatt nålen ut av armen min, kom legen stormende inn i rommet, og nærmest dro meg med inn på kontoret sitt! Jeg merket tydelig at han var stresset og bar preg av at han ville ha meg inn og ut av kontoret ganske fort! Han snakket fort, og jeg rakk nesten ikke å svare før han hadde stilt et nytt spørsmål!

Så sier han plutselig: "Jeg kommer ikke til å lytte etter hjertelyden i dag! Det er altfor tidlig, og jeg kommer sikkert ikke til å finne den!" Jeg ble kjempelei meg og veldig skuffet! Var jo dette jeg hadde gledet meg til. Jeg svarte at jeg er nesten 15 uker på vei, og har jo hørt at det skal være mulig å finne hjertelyden da.. Han gav seg til slutt, men forberedte meg på ikke å bli skuffet dersom han ikke fant den. Jeg la meg ned på benken, og han hadde ikke vært borti meg med doppleren i mer enn 2 sekunder før vi hørte den begge to :rodmer: "In your face" - tenkte jeg, da! Haha! Var utrolig koselig lyd, men jeg føler ikke at jeg fikk tatt inn over meg følelsen i og med at han "ødela" hele stemingen der inne :sukk: Skal ikke dit igjen, for å si det sånn... Jeg var inne hos ham i maks 10 minutter! Så nå håper jeg jordmor blir friskmeldt snart! Vil heller til henne..

MEN jeg har i alle fall hørt hjertelyden, så babyen har det bra :rodmer:

Har kommet meg på jobb nå, og skal tilbringe helgen min her.. Hurra :sukk: Greie penger da! Neste uke får jeg endelig svar på om jeg får jobben eller ikke, og jeg krysser alt jeg har :biggrin:

Håper dere får en super helg, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Det er trygt å gå til tannlegen når du er gravid, men vanligvis tas det ikke rutinemessig røntgen så si ifra at du er gravid.

Neeeeei, jeg vil ikke til tannlegen... ! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Termin: 05.11.12

Hvor mange kontroller hittil: 2 (7+6 og 14+6)

Neste kontroll: UL, ikke fått dato enda..

Kjønn: Venter i spenning :rodmer:

Navn: Har et par forslag både dersom det blir gutt eller jente! Tenker på Einar og Øyvind, Synnøve og Lovise :) Gode, gamle navn, som barnets oldeforeldre har/hadde.

Igjen til termin: 25 uker og 3 dager :)

Hodet festet: Nei, altfor tidlig for det :)

Aktivitet i magen: Ikke kjent noe liv enda. Det eneste jeg kjenner er at livmora strekker seg :)

Vann i kroppen: Nei.

Strekkmerker: Nei.

Plager: Kaster fortsatt opp litt, men mye mindre enn før! Er veldig trøtt..

Vektøkning: 0,5 kg.

Hva er kjøpt inn: Noen få bodyer. Har fått et babyteppe, jeans, noen bodyer og en baby-jump!

Hektet på noe: Nei. Var hektet på en del i starten, men nå spiser jeg som normalt :) Kanskje litt mer godis enn jeg pleier :sjenert:

Melk i brystene: Nei, tror ikke det.

Fødselen: Er veldig spent på fødselen! Må nok bare forberede meg på at dette kommer til å gjøre vondt og at det kommer til å bli den største arbeidsoppgaven jeg noen ganger har hatt! Men jeg prøver å tenke positivt :) Det er jo sånn naturen har bestemt at det skal gjøres, og da må man nesten følge det! Mange som har klart det før meg, så dette skal jammen jeg også klare!! :)

Utålmodig: Nei, ikke annet enn at nå synes jeg tiden går fryktelig fort :fnise: 15 uker i morgen!! Tipper tiden frem til november kommer til å fly, hvertfall i og med at jeg nå sannsynligvis skal skifte jobb :)

Trives: Har dessverre ikke trivdes så godt frem til nå pga. mye oppkast og kvalme :( men nå er jeg på bedringens vei, det er ikke hemmelig lenger og magen vokser :) Det som gjenstår er å få jobben, så kan jeg senke skuldrene og konsentrere meg om graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du fikk høre hjertelyden, Ninnin86! Herlig ja? :rodmer:

Kjenner igjen det med dårlig erfaring med legebesøk.. Blir nok noe helt annet når du er hos jordmor skal du se. :) Og om du føler at det ikke "klikker" mellom deg og jordmor er det lov å be om ei ny.

Tenk at du nå er 15 uker gravid! Da er det ikke mange ukene igjen til du skal inn på UL. :jepp: Har du fått brev om ul? Jeg måtte selv etterlyse ul i uke 16-17, hadde blitt en bom i systemet. Så om du ikke har hørt noe innen neste uke så ta en tlf., så er du sikker på at du er i systemet. :)

Selv om opplevelsen hos legen ikke ble som du hadde forventet, så har du i hvert fall hørt babyen din. Og det er jo en grei start på helgen! :)

Du får kose deg på jobb i helga, skal krysse fingrene for positivt svar om jobb for deg! :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du fikk høre hjertelyden, Ninnin86! Herlig ja? :rodmer:

Kjenner igjen det med dårlig erfaring med legebesøk.. Blir nok noe helt annet når du er hos jordmor skal du se. :) Og om du føler at det ikke "klikker" mellom deg og jordmor er det lov å be om ei ny.

Tenk at du nå er 15 uker gravid! Da er det ikke mange ukene igjen til du skal inn på UL. :jepp: Har du fått brev om ul? Jeg måtte selv etterlyse ul i uke 16-17, hadde blitt en bom i systemet. Så om du ikke har hørt noe innen neste uke så ta en tlf., så er du sikker på at du er i systemet. :)

Selv om opplevelsen hos legen ikke ble som du hadde forventet, så har du i hvert fall hørt babyen din. Og det er jo en grei start på helgen! :)

Du får kose deg på jobb i helga, skal krysse fingrene for positivt svar om jobb for deg! :)

God helg! :klemmer:

Ja, det var helt merkelig å høre, egentlig! Hørte stor forskjell på min egen og babyens puls :rodmer: Stort øyeblikk, altså! Og, ja, tenk at i morgen er jeg 15 uker på vei!! Husker da jeg var 5 uker på vei, jeg :fnise: Da gikk tiden sakte da! Hehe. Men nå har det jo jammen gått 3 uker siden uke 12 allerede, og tiden bare flyr avgårde! Helt greit egentlig! Krysser alle fingre og tær jeg har for at jeg får den jobben, og tror det er ganske liten sjanse for at jeg ikke får den :jepp: Ansettelsesrådet overprøver nesten aldri arbeidsgiver, for de har ikke noe grunnlag til å ansette noen andre :) Hurra :) Men spennende er det!

Åhh, har så lite lyst til å jobbe helg nå, kjenner jeg... Håper det blir rolig her! Jeg er altså så trøtt, noe som er merkelig, for jeg sov jo jammen meg fra 2230 i går til jeg våknet av meg selv klokken 0730 i morges.. Sover jo normalt mye mindre enn det :klo: Men kroppen jobber jo hardt om dagen, så det er vel normalt å være litt sliten :) Kanskje den blir ekstra sliten av å drømme så mye rart :fnise:

Ha en strålende helg du også, Angel-A :klemmer:

Edit: Ang. UL så har jeg ikke fått svar enda.. Jeg ringte på mandag, og da hadde de kommet til de som har termin 30. okt. Var mye sykdom der nå, så det gikk litt tregere enn vanlig.. Men jeg har jo termin 5. nov, så da kommer de nok snart til min søknad :jepp: Skulle ringe igjen hvis jeg ikke hørte noe på 14 dager!

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du fikk høre hjertelyden til tross for teit lege :) Nå går nok tiden frem mot ultralyd raskt.

Blir spennende å se om det blir gutt eller jente da. Jeg tipper jente av en eller annen grunn. Har du noen følelse? Uansett fine navn du/dere hadde funnet da. Koselig med oppkalling :)

Og gratulerer med ny jobb på forskudd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...