Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.8.2018 den 11.59, AnonymBruker skrev:

I "Kosegruppa" er spørsmålet i hovedposten "hva som er den egentlig grunnen til at forrige forhold tok slutt?". Der har en bekjent skrevet, at det var fordi eksen hennes (altså, ikke far til hennes barn) hadde micropenis og hennes barn på 8 år hadde større penis enn han. Ok, så langt helt ok så lenge vi ikke vet hvem han er. Deretter er det mange haha-kommentarer nedover hennes kommentar. Videre blir hans fornavn nevnt og noen kommentarer ned så blir hans etternavn også nevnt 😲😲 tok meg to sek å finne fyren og husker jo nå at de var sammen og det var mye kliss og klass på fb. I tillegg blir det nevnt at det var mye annet med han som også gjorde at det blir slutt. Herregud.. ser at stakkaren er i et nytt forhold.

Hun har tidligere lagt ut utleverende poster om barnefaren til barna på hennes private fb, om samvær, om vold etc... Det verste er at hun er i jobb på skole.

Anonymkode: 1bc18...55c

Sinnsykt pinlig oppførsel.....

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke om jeg har nevnt det før, det dukket opp på facebook nå fordi moren skrev nytt innlegg om det. Har tidligere nevnt den facebook vennen min fra England som klager på dårlig økonomi mens hun og fyren både røyker, shopper, spiser junkfood og drikker. Hennes siste tidligere i vår/sommer var å tigge penger på facebook til gave og feiring av datterens bursdag samtidig som hun forbanner sosialen fordi utbetalingene blir mindre og typen ikke har nok jobb. 

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2018 den 11.59, AnonymBruker skrev:

I "Kosegruppa" er spørsmålet i hovedposten "hva som er den egentlig grunnen til at forrige forhold tok slutt?". Der har en bekjent skrevet, at det var fordi eksen hennes (altså, ikke far til hennes barn) hadde micropenis og hennes barn på 8 år hadde større penis enn han. Ok, så langt helt ok så lenge vi ikke vet hvem han er. Deretter er det mange haha-kommentarer nedover hennes kommentar. Videre blir hans fornavn nevnt og noen kommentarer ned så blir hans etternavn også nevnt 😲😲 tok meg to sek å finne fyren og husker jo nå at de var sammen og det var mye kliss og klass på fb. I tillegg blir det nevnt at det var mye annet med han som også gjorde at det blir slutt. Herregud.. ser at stakkaren er i et nytt forhold.

Hun har tidligere lagt ut utleverende poster om barnefaren til barna på hennes private fb, om samvær, om vold etc... Det verste er at hun er i jobb på skole.

Anonymkode: 1bc18...55c

Lurer på hvordan hun hadde reagert, om han hadde latteliggjort henne i offentligheten fordi hun er for feit for han. Jeg aner ikke hvordan hun ser ut, men vet at vekt er vår sårbarhet, og penislengde er mennene sin.

For ei heks.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tenkt at det kan være fint for familien å lese🙈 Dét er jeg enig i kan være fint, men måten det blir gjort på av noen, kan diskuteres. 

En annen ting er at noen sanker sympati i flere år etterpå. Har flere i en familie som venner på Facebook, de mista en person til selvmord for 7-8 år siden, og hvert år kommer det innlegg på innlegg av samtlige, om savn og «dype» tanker og ordtak. Jeg skjønner jo at det er vondt, men samtid tenker jeg de snart må slutte. Det blir mer og mer tydelig det er for å få sympati og hjerter. 

Anonymkode: 26d95...c2f

 

For noe tull. Jeg kjenner selv flere som har mistet noen nære til selvmord (og andre ting) for ti år siden eller mer, som fortsatt har sorgen som et åpent sår. Hver høytid, hver fødsel og bryllup og bursdag er det noen som mangler. Som aldri får se og oppleve. Hvem er du til å sette en grense på hvor lenge det et lov til å sørge? 

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

For noe tull. Jeg kjenner selv flere som har mistet noen nære til selvmord (og andre ting) for ti år siden eller mer, som fortsatt har sorgen som et åpent sår. Hver høytid, hver fødsel og bryllup og bursdag er det noen som mangler. Som aldri får se og oppleve. Hvem er du til å sette en grense på hvor lenge det et lov til å sørge? 

Anonymkode: 7f8c4...17b

De fleste har noen, til og med jeg, og det gjør meg ingenting som jeg skrev. Setter ingen grense for noen😊 Som jeg også skrev, så har jeg forståelse for det, men JEG synes det er trist at de minner oss på det som skjedde, «hele» tiden. 

Nok avsporing👍🏻

Anonymkode: 26d95...c2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Million skrev:

Det er teksten til en sang av Slayer, det der. Ikke noe han har sittet og funnet på selv, altså. Stjeler sikkert fra diverse sanger og poster, og prøver å fremstå som "dyp"?

Sannsynligvis 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tenkt at det kan være fint for familien å lese🙈 Dét er jeg enig i kan være fint, men måten det blir gjort på av noen, kan diskuteres. 

En annen ting er at noen sanker sympati i flere år etterpå. Har flere i en familie som venner på Facebook, de mista en person til selvmord for 7-8 år siden, og hvert år kommer det innlegg på innlegg av samtlige, om savn og «dype» tanker og ordtak. Jeg skjønner jo at det er vondt, men samtid tenker jeg de snart må slutte. Det blir mer og mer tydelig det er for å få sympati og hjerter. 

Anonymkode: 26d95...c2f

Når mener du de burde slutte da?
Skjønner godt at det er vondt å miste noen til selvmord selv 7-8 år etterpå. Hvorfor de gjør det er vel vanskelig for deg å slå fast, eller?

Anonymkode: 7a107...3d8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når mener du de burde slutte da?
Skjønner godt at det er vondt å miste noen til selvmord selv 7-8 år etterpå. Hvorfor de gjør det er vel vanskelig for deg å slå fast, eller?

Anonymkode: 7a107...3d8

La det ligge nå, hva? Folk er forskjellige, og vi er noen her som har ulike meninger om akkurat dette. Kan du ikke bare akseptere det- istedenfor å spore av tråden ytterligere?

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mange som deler altfor mye i ulike grupper på facebook, og noen ganger virker det ikke som de skjønner at dette kan sees av tusenvis av andre....   Rakker ned på slektninger, venner, barnas lærere osv.  Noen drar frem ekteskapsproblemer som helt klart burde vært holdt innenfor husets fire vegger, og noen deler ting om barnas problemer (som f.eks sengevæting i 6-7 års alder).  Jeg kjenner at jeg blir helt ille berørt på deres vegne og synes sånne ting er litt pinlig å lese om ukjente mennesker, for ikke å snakke om hvor kleint det hadde vært hvis jeg faktisk kjente de menneskene det er snakk om :blush:

Anonymkode: cf3d2...f37

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

Folk på ferie som legger ut det samme bilde av strand og føtter i 2 uker. Og følgene selfie av seg selv Og bartender/servitør/,Dagens kjekkas.   Ja jeg vet du er på ferie  . Nei jeg er ikke misunnelig.  Trenger ikke å se bildet mere en 1 eller 2 ganger det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise

Jeg har en tidligere kollega på facebook som stadig vekk legger ut innlegg om hvor trist det er å være singel og at han ønsker å finne kjærligheten. Han legger også ut rare innlegg om at han ga en jente en klem og en bolle på toget en dag og forteller om masse damer han kommer i kontakt med på toget. Snill fyr men han er nok ikke helt i vater sosialt tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, _Mayhem_ skrev:

Datingannonser er artig! Nesten ingen som bruker komma heller ;)

 

 

 

20180902_173426.jpg

20180902_173342.jpg

Blir litt flau på deres vegne, når de tror det er nok å kommentere annonsa for å få seg mann/dame🙈😂

Anonymkode: 26d95...c2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.9.2018 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Har ikke tenkt at det kan være fint for familien å lese🙈 Dét er jeg enig i kan være fint, men måten det blir gjort på av noen, kan diskuteres. 

En annen ting er at noen sanker sympati i flere år etterpå. Har flere i en familie som venner på Facebook, de mista en person til selvmord for 7-8 år siden, og hvert år kommer det innlegg på innlegg av samtlige, om savn og «dype» tanker og ordtak. Jeg skjønner jo at det er vondt, men samtid tenker jeg de snart må slutte. Det blir mer og mer tydelig det er for å få sympati og hjerter. 

Anonymkode: 26d95...c2f

Jeg kjenner også noen som legger ut innlegg om sønnen de mistet til selvmord for omtrent 8 år siden (kanskje vi snakker om samme familie?), og særlig moren legger ut innlegg veldig ofte.
Jeg synes ikke det er noe problem, og jeg får ikke inntrykk av at de gjør det for å høste sympati og likes.
Folk sørger på forskjellig vis, og for dem er det tydeligvis godt å snakke ut om sorgen på facebook og få trøstende kommentarer fra venner.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

bilde.thumb.jpg.ef43a9010dd9e1e668b37c0ed6c5cad1.jpg

Greit at barnehagen kanskje synes denne informasjonen er relevant, men tror ikke dine 1000 Facebookvenner synes... Ei heller din datter, som det gjelder.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

bilde.thumb.jpg.ef43a9010dd9e1e668b37c0ed6c5cad1.jpg

Greit at barnehagen kanskje synes denne informasjonen er relevant, men tror ikke dine 1000 Facebookvenner synes... Ei heller din datter, som det gjelder.

😂😂😂

Anonymkode: 95c30...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

bilde.thumb.jpg.ef43a9010dd9e1e668b37c0ed6c5cad1.jpg

Greit at barnehagen kanskje synes denne informasjonen er relevant, men tror ikke dine 1000 Facebookvenner synes... Ei heller din datter, som det gjelder.

Kyllingegg er ikke grønne

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kyllingegg er ikke grønne

Anonymkode: d0dbf...402

Kommer vel helt an på hva høna har spist. Så jo, det finns grønne egg.

Anonymkode: 7470c...2de

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kyllingegg er ikke grønne

Anonymkode: d0dbf...402

Det er snakk om skallet. Det kan være hvitt, brunt, grønt, blått, rosa eller gult alt ettersom rasen på høna som har lagt det. 

Foreksempel:

https://sandernordstuen.com/2018/02/04/egg/ 

http://flaggermusvinger.blogg.no/1358362363_fant_det_frste_grnne_.html

Endret av Bøff Eløff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel helt an på hva høna har spist. Så jo, det finns grønne egg.

Anonymkode: 7470c...2de

Nope, det går ikke på matinntaket, men på rasen. Og det er kun skallet som har forskjellig farge, ikke selve innholdet i egget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...