Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle holdt navn og bilde på barnet utenfor den historien ja! Moren burde søkt for seg selv. Og for en måte å se barnet sitt på første gang da evt.

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Malum skrev:

Altså...nå satte jeg frokosten i halsen. Innlegget er delt fra en egen profil på Facebook som heter X søker, og er illustrert med et portrettbilde av en liten jente, og teksten er som følger:

Hei jeg heter X og kommer fra Xxx.
Mamma og jeg har laget denne profilen for å prøve å finne pappaen min.
Mamma og pappa hadde et flyktig forhold i Februar/Mars 2012, og affæren var over lenge før mamma fant ut at jeg var blitt til..
telefon var blitt mistet og da også kontakt muligheter.
Pappa bodde i Xx og jobbet på Xx.
En tidligere telefonsjekk av pappas telefon viste at nr tilhørte en Xx/Xx mens pappas navn er X.
Pappa kommer fra X men vet ikke hvor. Han vil være mellom 28 og 30 nå.
Selv om jeg aldri har møtt pappa, er det mitt største ønske å møte han.
Jeg har lenge diktet opp historier om alle de tingene jeg ønsker å oppleve med pappaen min.
Kanskje det hjelper å opplyse om at mamma jobbet som bartender.

Fint om så mange som mulig vil dele dette, så kanskje det ender hos den rette personen.

På forhånd takk

JEG ER UMÅTELIG TAKKNEMLIG FOR ALLE DELINGER OG HÅPER FORTSATT DERE VIL FORTSETTE Å DELE.
KOMMENTARFELTER HAR JEG VALGT Å SKRU AV.. 
NETT-TROLLENE DUKKER DESSVERRE OPP ALLE STEDER. 
KLEM FRA X (datteren) OG X (moren)

 

Jeg går ut ifra at "nettrollene" er de som har kritisert eksponeringen av et lite barn i mammas jakt på barnefar. Noen burde pokker meg vært fratatt retten til å bruke sosiale medier. Stakkars unge.

Den rapporterte jeg inn til fb. Moren burde bruke andre midler for å finne far. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 27.7.2018 den 3.55, AnonymBruker skrev:

Søsteren min som stadig postet bilder av henne selv og en type når de var på stranda, på fjellet osv. og hintet om at de hadde sex i det fri :P 

En venninne som stadig poster om sin OCD, sine traumer og at hun ble utsatt for seksuelle misbruk osv. Veldig interessant for hele vennelista hennes. Ingen liker postene hennes lenger, det blir for mye. 

Anonymkode: 58c2d...fec

Stakkars person! Å bli misbrukt er det mest jævlige som finnes på denne jord. 

Å være åpen om det én gang er greit, men om man skriver det gjentatte ganger så kan det bli litt mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Duff skrev:

Den rapporterte jeg inn til fb. Moren burde bruke andre midler for å finne far. 

Takk, jeg så det på fb igår og syntes det var laaaangt over streken 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«NAV tvinger meg ut i jobb har ikke lyst siden jeg vet jeg kommer til å være sliten når jeg kommer hjem. Har fibromyalgi og hadde egentlig valgt/tenkt til å søke ufør»  og masse greier i den retninga 😝

Anonymkode: 12d00...c04

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhistorie: En jeg ble kjent med da jeg bodde i Sør-Korea giftet seg med en koreansk mann hun ble kjent med der. De har sikkert vært gift i 4-5 år nå, har ok økonomi etc. MEN hun kommer ikke overens med svigermor, og sørger for å oppdatere alle på facebook om det:

- Foreldrene mine sendte mange bursdagsgaver til Leon (sønnen dems) jeg satte gavene frem så svigermor kunne se at mine foreldre gir bedre gaver.

-Nå er heksen her igjen:( 

- Svigerfar var innom, han er så mye hyggeligere enn svigermor.

- Mannen min blir så lei seg når moren hans krangeler med meg, jeg prøver å være snill med henne, men heksa bare klager!

Hun har forresseten bodd mer enn 7 år i Korea, og kan omtrent ingenting av språket. Faktisk beskylder hun svigermor for ¨være lat fordi hun ikke lærer engelsk. jeezus!

og alt dette regner jeg med at mannen hennes får i facebookfeeden sin siden han er på facebook.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen bekjent fra Norge er gravid med 5 barnet, med tredje mann. Hver gang hun blir sammen med en ny en dukker det opp statuer som "jeg er verdens heldigeste" masse hjerter og nuss, etter noen uker blir dem "forlova" og etter enda noen uker har de "en fantastisk nyhet å dele" 

- Vi venter en litta dokke, en liten prins vokser i magen min, vi skal bli foreldre til enda en prins, enda en lita prinsesse

- Melina-Henriette, Matheo Emiliander, Lenny, Amalia Sofia etc etc

Se for deg statuser a la disse hveeeeer dag: 

- "3+2 i dag, nå lengter vi såååå etter deg prinsessa vårres <3"

- "gleder meg så til å kjenne sparkene fra lille dokka i magen min"

"Tenk at det vokser en liten prins inni meg nå"

"4+5 vi elsker deg Liana Emilia, nå må du vokse deg stor og sterk inni magen til mamma<3<3<3

"lille prinsen, pappa gleder seg til å sparke fotball med deg"

"bare 2 måneder til termin nå<3 "

"Høres du vårs dokka mi? nå måååå du komme snart! vi lengter sååå etter deg prinsessa vårres <3<3<3"

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tanuki skrev:

En annen bekjent fra Norge er gravid med 5 barnet, med tredje mann. Hver gang hun blir sammen med en ny en dukker det opp statuer som "jeg er verdens heldigeste" masse hjerter og nuss, etter noen uker blir dem "forlova" og etter enda noen uker har de "en fantastisk nyhet å dele" 

- Vi venter en litta dokke, en liten prins vokser i magen min, vi skal bli foreldre til enda en prins, enda en lita prinsesse

- Melina-Henriette, Matheo Emiliander, Lenny, Amalia Sofia etc etc

Se for deg statuser a la disse hveeeeer dag: 

- "3+2 i dag, nå lengter vi såååå etter deg prinsessa vårres <3"

- "gleder meg så til å kjenne sparkene fra lille dokka i magen min"

"Tenk at det vokser en liten prins inni meg nå"

"4+5 vi elsker deg Liana Emilia, nå må du vokse deg stor og sterk inni magen til mamma<3<3<3

"lille prinsen, pappa gleder seg til å sparke fotball med deg"

"bare 2 måneder til termin nå<3 "

"Høres du vårs dokka mi? nå måååå du komme snart! vi lengter sååå etter deg prinsessa vårres <3<3<3"

Jeg håper disse navnene (og i forrige post) er "anonymisert"?

Anonymkode: 41ef9...9bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper disse navnene (og i forrige post) er "anonymisert"?

Anonymkode: 41ef9...9bf

Ja ingen fare.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vera skrev:

Det verste jeg vet er de som deler at nå er det fartskontroll på austretyrillvei..altså 👀.

«Fartskontroll i xxxx-vei, kjør forsiktig folkens, og ikke la staten stjele pengene dine!!» 

Så har vi kanskje brukt mange mnd på å få politiet til å foreta en kontroll der pga vei med mange skolebarn, og sjåfører som kjører som om både bil og bensin er stjålet. Topp at folk opplyser om dette slik at alle kjører helt nydelig akkurat den dagen..og 6-åringene fortsetter å risikere livet sitt på vei til skolen resterende dager av året 😡😡 

Håper folk sier ifra når noen deler sånt? Jeg så en som fikk ettertrykkelig beskjed da han delte det samme på sin facebook, med en ordentlig begrunnelse som han selvsagt ikke kunne motsi uten å fremstå som en dust. Det endte med en beklagelse og lovnad om ikke å gjøre noe sånt igjen.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper folk sier ifra når noen deler sånt? Jeg så en som fikk ettertrykkelig beskjed da han delte det samme på sin facebook, med en ordentlig begrunnelse som han selvsagt ikke kunne motsi uten å fremstå som en dust. Det endte med en beklagelse og lovnad om ikke å gjøre noe sånt igjen.

Anonymkode: 94e45...d3d

Jepp, vi er mange som sier i fra, så jeg er nok bare hun sinte uten humor i nærmiljøet..👀 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang folk overøser kjærester med kjærlighetserklæringer (og det er ofte samme personen hver eneste dag) begynner jeg å lure litt på om ting er så bra. Hvorfor kan de ikke bare si det til personen? Er det skryt av forholdet? Må man bevise noe for seg selv? Trenger man likes på en kjærlighetserklæring? Personlig bryr jeg meg ikke om et forhold med mindre de skal gifte seg eller annonsere graviditet (og av og til bryr jeg meg ikke da heller)

Syns vi er blitt for komfortable med å offentliggjøre alt vi gjør. Folk som spammer bilder av hver eneste dag de er på ferie, får de i det hele tatt med seg ferien de er på?

Overeksponering av barn og, typ nakenbilder, prat om avføringen deres, sykdom, bilder av ungen som har slått seg og du ser at han/hun er lei seg. Hadde min mamma gjort dette mot meg hadde jeg blitt rasende. Er evig takknemlig for at jeg var barn før Facebook og sosial medier ble populært.

Hva får egentlig foreldre til å tro andre vil lese om hva slags avføring eller sykdom ungen har? La ungen være i fred!

 

Anonymkode: 25dea...7b0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper folk sier ifra når noen deler sånt? Jeg så en som fikk ettertrykkelig beskjed da han delte det samme på sin facebook, med en ordentlig begrunnelse som han selvsagt ikke kunne motsi uten å fremstå som en dust. Det endte med en beklagelse og lovnad om ikke å gjøre noe sånt igjen.

Anonymkode: 94e45...d3d

Ja, politiet sier også tydelig ifra. Slike som deler slikt har vel uansett gjerne et problem med autoriteter. 

Anonymkode: b3fc4...a48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En som hadde gledet seg til å dra på lekeland, men etter en natt med spying og diaré, blir det heller å være hjemme:/ stakkars gutten min♡"

Grr....stakkars barn ja!

Anonymkode: 361e5...b7d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei som svarer i alle artikler om de konglige at hun er etterkommer etter Harald Hårfagre og at hun har mer rett på tronen enn de som er konglige nå.

Anonymkode: 0a071...d6c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ei som svarer i alle artikler om de konglige at hun er etterkommer etter Harald Hårfagre og at hun har mer rett på tronen enn de som er konglige nå.

Anonymkode: 0a071...d6c

Hvem i dette landet er IKKE etterkommer av Harald Hårfagre :fnise: 

Anonymkode: 1a93c...e64

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev:

«NAV tvinger meg ut i jobb har ikke lyst siden jeg vet jeg kommer til å være sliten når jeg kommer hjem. Har fibromyalgi og hadde egentlig valgt/tenkt til å søke ufør»  og masse greier i den retninga 😝

Anonymkode: 12d00...c04

Har noen sånne på vennelisten jeg også. Her om dagen presterer hun ene og skrive en status som gikk noe ala dette:

"Nei, dette arbeidslivet er ikke noe for meg. Noen som vet hvordan jeg kan få uføretrygd?"

Flere prøvde å fortelle henne på en ordentlig måte at man ikke bare får uføretrygd fordi man ikke har lyst til å jobbe, men fordi man er for syk til å utføre alle typer arbeid. Dette kunne hun bare ikke forstå! Hun mente seriøst at hun hadde rett til å tasse inn på NAV og skaffe seg uføretrygd.... Altså.... 

Jeg vil bare legge til at dette IKKE er ment negativt om uføre på noen som helst måte. Jeg ble bare skikkelig satt ut over at det er mulig å være så lite opplyst...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ei som svarer i alle artikler om de konglige at hun er etterkommer etter Harald Hårfagre og at hun har mer rett på tronen enn de som er konglige nå.

Anonymkode: 0a071...d6c

Jeg elsker menneskelig logikk innimellom 😂

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne fra jeg var på utveksling i USA for 20 år siden la meg til på Facebook for noen måneder siden. Jeg blir sprø av oppdateringene hennes i perioder. Det går for det meste på de to døtrene hennes på 5 og 8 år. I går la hun ut et langt innlegg om at den stakkars eldstejenta hadde hatt feber, mage- og ryggsmerter den siste tiden. Den første legen som undersøkte henne mente det var urinveisinfeksjon og skrev ut antibiotika, men det hjalp ikke. Noen dager senere oppsøkte de en ny lege som var sååååå mye flinkere og grundigere og vedkommende fant ut at jenta hadde forstoppelse. Ny behandling iverksatt og "nå bæsjer hun sååå fint og smertene er nesten borte". Altså...💩

Anonymkode: ce4d5...0a7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei på vennelista som er en av de som har over 1000 på vennelista, og det er svært få av de som er nære. Flere ganger daglig legger hun ut om hvor de er, hva de gjør og spesielt i ferietider om når de drar, hvor lenge de skal være borte etc. Og flere ganger har hun opplevd innbrudd i huset og legger også ut om det på face hvor den siste statusen var: Nå har vi hatt fem innbrudd det siste året, så nå blir det alarm. 

For det første; hva forventer de når de legger it absolutt alt de gjør og hvor de er..?  Og hvorfor i all verden venter de til det femte innbruddet med å skaffe seg alarm..? 

Har også ei som legger ut Endomondo resultat hver gang hun har gått tur: "XX har gått 1,2 km" Ja, du leste riktig 1200 meter. Hvem legger ut skrytestatuser av å gå en 15 minutter normal gange..? 

Ei jeg jobber sammen med legger ut skrytestatuser hver gang hun har trent og hver gang hun spiser. Så syv statuser i løpet av en dag er ikke unormalt. 

Kanskje unødvendig å si at jeg ikke følger noen av de 😅

Anonymkode: 40190...109

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...