Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Zoey skrev:

Jeg skjønner at supervovaer skal være nova, men minstemann sier 'vova' om hunder i flertall. Litt infisert av farmor og farfar fra nordvestlandet som er her mye og snakker litt babypjatt. 

Jeg så for meg en kennel full av superhunder. 

Unnskyld, jeg bare lo høyt nå. Tror det er over min leggetid, kanskje 😂

Den der forstod jeg ingenting av. Hva er nova?

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Zoey skrev:

Jeg skjønner at supervovaer skal være nova, men minstemann sier 'vova' om hunder i flertall. Litt infisert av farmor og farfar fra nordvestlandet som er her mye og snakker litt babypjatt. 

Jeg så for meg en kennel full av superhunder. 

Unnskyld, jeg bare lo høyt nå. Tror det er over min leggetid, kanskje 😂

Det er sikkert mye energi i ti tusen superhunder også, så poenget mitt står seg 😜

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Alice123 skrev:

""Gratulerer til Filiander-Maxmillius som er 4 år i dag" ser jeg ingenting galt i.

Jeg har større problemer med "Gratulerer til mammas øyensten Filiander-Maxmillius-gullet med 4 års dagen! Du er verdens tøffeste og smarteste og flinkeste og snilleste verdens-beste-gullklump! Jeg forstår ikke hvordan livet var verdt å leve før jeg fikk deg og mamma elsker deg med mer energi enn ti tusen supervovaer 😍🙏🏼😭🤡😻🙈👩👦👩"

Direkte galt er det jo ikke, bare rart. Med mindre den lille øyenstenen Filiander-Maxmilius har adgang til mammahjertets facebook-konto og hyppig sjekker om han har fått noen meldinger der. 

Må likevel innrømme at det er hakket rarere med disse som tømmer seg for kjærlighetserklæringer til kjæledyrene sine på facebook. Kan ikke fysiske dagbøker med hengelås komme på moten igjen, så kan folk få utløp for følelsene sine uten at vi andre blir innblandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
13 timer siden, Zoey skrev:

Jeg skjønner at supervovaer skal være nova, men minstemann sier 'vova' om hunder i flertall. Litt infisert av farmor og farfar fra nordvestlandet som er her mye og snakker litt babypjatt. 

Jeg så for meg en kennel full av superhunder. 

Unnskyld, jeg bare lo høyt nå. Tror det er over min leggetid, kanskje 😂

Min 2-åring sier også vova😃 Så for meg hunder med supermann-kapper😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på sommerferie. Så deler de minst hundre og ørten forskjellige bilder hver eneste dag, av absolutt alt mulig. 

Her er bilder av en iskrem. Her en bilder av ett glass øl, eller noe annen drikke. 

Her er veldig mange bilder av nye klær, eller whatever, som man nettopp har kjøpt... 

Her er flere bilder av frokost, middag og kveldsmat nærmest hver eneste dag.... 

Anonymkode: d9a72...2a9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk på sommerferie. Så deler de minst hundre og ørten forskjellige bilder hver eneste dag, av absolutt alt mulig. 

Her er bilder av en iskrem. Her en bilder av ett glass øl, eller noe annen drikke. 

Her er veldig mange bilder av nye klær, eller whatever, som man nettopp har kjøpt... 

Her er flere bilder av frokost, middag og kveldsmat nærmest hver eneste dag.... 

Anonymkode: d9a72...2a9

Uff ja, av og til lurer jeg på om det skjer på automatikk eller om de faktisk tror at folk forventer og ønsker bilder av absolutt alt de gjør? Må innrømme at jeg har gjort meg skyldig i å sende bilde av kakestykker, is eller lignende i private meldinger til de nærmeste, sånn for å si at nå "koser jeg meg", men det skjer sjelden mer enn én gang i løpet av ferien. Kunne ikke falle meg inn å verken fotografere eller legge ut bilder av absolutt alt jeg ser og gjør ... 

Det er noe annet hvis det faktisk er spennende ting folk har vært med på; for eksempel  interessante severdigheter, safari eller egentlig hva som helst man kan ha interesse av. 3 for 2-tilbud på bikinier/ shorts, x antall halvlitere og førti bilder av tær i sanden mister faktisk sjarmen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2018 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

Folk som har en kronisk sykdom og bretter ut om det offentlig hver eneste sjanse de får for å høste sympati, type sjekke inn hos legen/legevakta/på apoteket/i senga eller "føler seg syk/lei/trist" eller "det er en sånn dag" eller "livet med *sykdom*".

For all del, jeg skjønner det er kjipt da jeg også har kronisk sykdom (ja, jeg skjønner ironien med innlegget) men sykdommen blir for faen ikke borte av kommentarer, likes og hjerter?!

Anonymkode: 468ab...e2c

Har kronisk sykdom selv. En ikke synlig en som innebærer veldig mye smerter, sterke smertestillende, ufør og et ganske tomt liv. Men jeg skriver eller snakker så godt som aldri om dette.

Effekten av disse folka som hyler og vræler på FB om sine plager er at ingen tror det feiler meg noe, siden jeg aldri snakker om det. Så ikke bare oversharer de sine egne liv, men de setter oss andre som sliter i skyggen som fører til at folk tror vi er late siden vi aldri klager.

Har en del av disse i min liste. Den verste er nok hun bipolare som deler fritt og villig alt som foregår i livet sitt, spesielt i depresjons periodene sine. Hun hadde en kjæreste for litt siden og der skrev hun at han var så sint nå, for hun orket ikke sex, hun ville bare ligge under dyna og tenke på de stakkars utrydningstruede oterene, og han ville bare pule. 

Ble plutselig slutt der visst....

Anonymkode: 94ca8...5aa

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kronisk sykdom selv. En ikke synlig en som innebærer veldig mye smerter, sterke smertestillende, ufør og et ganske tomt liv. Men jeg skriver eller snakker så godt som aldri om dette.

Effekten av disse folka som hyler og vræler på FB om sine plager er at ingen tror det feiler meg noe, siden jeg aldri snakker om det. Så ikke bare oversharer de sine egne liv, men de setter oss andre som sliter i skyggen som fører til at folk tror vi er late siden vi aldri klager.

Har en del av disse i min liste. Den verste er nok hun bipolare som deler fritt og villig alt som foregår i livet sitt, spesielt i depresjons periodene sine. Hun hadde en kjæreste for litt siden og der skrev hun at han var så sint nå, for hun orket ikke sex, hun ville bare ligge under dyna og tenke på de stakkars utrydningstruede oterene, og han ville bare pule. 

Ble plutselig slutt der visst....

Anonymkode: 94ca8...5aa

Godt poeng! De som legger ut "helsestatus" flere ganger om dagen ødelegger for seg selv OG for de som er syke men som ikke deler ALT :bond:

 

"Utryddningstruede otere"... 😂😂😂🙈

Anonymkode: 95c30...4db

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler til tider en del om min sykdom. Men, jeg har også en nøye utvalgt venneliste. Det er hovedsaklig familie og nære venner, ikke masse tilfeldige bekjente. Jeg blir til tider svært asosial pga sykdom og da er det lettere å oppdatere alle på én gang.

 

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Godt poeng! De som legger ut "helsestatus" flere ganger om dagen ødelegger for seg selv OG for de som er syke men som ikke deler ALT :bond:

 

"Utryddningstruede otere"... 😂😂😂🙈

Anonymkode: 95c30...4db

Haha, ja, otere! Stakkars, må være harde kår for de.

Kjenner noen som la ut detaljert beskrivelse av hvordan kastrasjonen til hesten foregikk 😬 Bilder og alt.

Endret av Ellatin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg deler til tider en del om min sykdom. Men, jeg har også en nøye utvalgt venneliste. Det er hovedsaklig familie og nære venner, ikke masse tilfeldige bekjente. Jeg blir til tider svært asosial pga sykdom og da er det lettere å oppdatere alle på én gang.

 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Og det synes jeger helt greit! Men når man er en sånn som legger til de man hilste på på nasj en gangfor fjorten år siden og legger ut ørten statusoppdateringer, instabilder og snap stories om hvor trasig alt er og bilder av bokser med sterke smertestillende og innsjekker overalt relatert til sykdommen får jeg lyst til å spy.

Anonymkode: 468ab...e2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat

"Idag er det 5 dager siden sist jeg hadde sex med typen" etterfulgt av et bilde fra en nedtellingsapp. 😳🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Facebook-venn som deler absolutt alt som skjer med ungene hennes.. Det går i lange statuser ala "I dag har vi vært på sykehuset med *NN*! Han var sååå flink hos ørelegen og slipper å legge inn dren. Han har slitt med ørebetennelser i to år, lille helten til mamma! ❤️❤️❤️❤️ Nå er det bare en sjekk til om fire uker. Jeg håper *NN* (barn nr2) ikke kommer til å slite med det samme som *NN*, mammahjertet mitt blør" 

Har tatt screenshot av det meste av delingene fordi hun sletter de etter et døgn og nok oppmerksomhet. Vurderer sterkt å melde ifra til bv, jeg vet mer om de barna der enn jeg fikk vite om barna jeg jobbet med da jeg jobbet i barnehage.... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Folk på sommerferie. Så deler de minst hundre og ørten forskjellige bilder hver eneste dag, av absolutt alt mulig. 

Her er bilder av en iskrem. Her en bilder av ett glass øl, eller noe annen drikke. 

Her er veldig mange bilder av nye klær, eller whatever, som man nettopp har kjøpt... 

Her er flere bilder av frokost, middag og kveldsmat nærmest hver eneste dag.... 

Anonymkode: d9a72...2a9

Jeg syns det er veldig spennende å se litt dårlige mobilbilder tatt igjennom glass og gjerder av dyr i dyreparker. Spesielt når det blir lagt ut 23 bilder av dette. Ikke et eneste bilde av folkene eller ungene deres, bare av dyrene de har sett på. 🙄 De kunne jo heller linket til hjemmesiden til dyreparken, der er det sikkert profesjonelle bilder av akkurat samme dyrene. 

 

Anonymkode: 1f06e...16a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søsteren min som stadig postet bilder av henne selv og en type når de var på stranda, på fjellet osv. og hintet om at de hadde sex i det fri :P 

En venninne som stadig poster om sin OCD, sine traumer og at hun ble utsatt for seksuelle misbruk osv. Veldig interessant for hele vennelista hennes. Ingen liker postene hennes lenger, det blir for mye. 

Anonymkode: 58c2d...fec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er veldig spennende å se litt dårlige mobilbilder tatt igjennom glass og gjerder av dyr i dyreparker. Spesielt når det blir lagt ut 23 bilder av dette. Ikke et eneste bilde av folkene eller ungene deres, bare av dyrene de har sett på. 🙄 De kunne jo heller linket til hjemmesiden til dyreparken, der er det sikkert profesjonelle bilder av akkurat samme dyrene. 

 

Anonymkode: 1f06e...16a

Føler folk til stadighet klager på at foreldre legg ut bilder av ungene sine på facebook, så kommer du her og klager på at de har latt være å gjøre nettopp dette? :klo::vetikke:

Anonymkode: 06fa6...5b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Føler folk til stadighet klager på at foreldre legg ut bilder av ungene sine på facebook, så kommer du her og klager på at de har latt være å gjøre nettopp dette? :klo::vetikke:

Anonymkode: 06fa6...5b6

Her har du nok misset hovedpoenget. 

Anonymkode: f6057...054

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har du nok misset hovedpoenget. 

Anonymkode: f6057...054

Skjønner jo at poenget var at de druknet fb-vennene sine i dårlige dyrebilder. Men i innlegget her var liksom en av klagene at det ikke ble lagt ut et eneste bilde av barna. Jeg trodde dette var bra, jeg? Hva er det jeg misforstår?

Anonymkode: 06fa6...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...