Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg KAN skjønne at folk gratulerer ungene sine med dagen på face (selv om ungen er 5 og ikke har face), men når du i tillegg i dagevis deler minner type

- kom hjem fra sykehuset denne dagen for 5 år siden

- første trilletur for 5 år siden

- 5 år siden vi bestemte oss for navn

- 5 år siden besta fikk hilse på (rip)

 

Seriøst, INGEN BRYR SEG! 

Anonymkode: 6ed58...61a

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg KAN skjønne at folk gratulerer ungene sine med dagen på face (selv om ungen er 5 og ikke har face), men når du i tillegg i dagevis deler minner type

- kom hjem fra sykehuset denne dagen for 5 år siden

- første trilletur for 5 år siden

- 5 år siden vi bestemte oss for navn

- 5 år siden besta fikk hilse på (rip)

 

Seriøst, INGEN BRYR SEG! 

Anonymkode: 6ed58...61a

Jeg har fulgt med på denne tråden og tenkt mange ganger at det er så deilig at jeg ikke har noen som driver og "over-deler" alt, men jeg har et par sånne.

Det er omtrent hver eneste dag delt innlegg fra så mange år siden og så mange år siden, fra da poden gjorde ditt og datt osv. Det er ganske kjedelig. Så unødvendig å fortelle "alle" på Facebook at ungen din var baby for 6-7 år siden... 

Anonymkode: e13e1...246

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har en kronisk sykdom og bretter ut om det offentlig hver eneste sjanse de får for å høste sympati, type sjekke inn hos legen/legevakta/på apoteket/i senga eller "føler seg syk/lei/trist" eller "det er en sånn dag" eller "livet med *sykdom*".

For all del, jeg skjønner det er kjipt da jeg også har kronisk sykdom (ja, jeg skjønner ironien med innlegget) men sykdommen blir for faen ikke borte av kommentarer, likes og hjerter?!

Anonymkode: 468ab...e2c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som har en kronisk sykdom og bretter ut om det offentlig hver eneste sjanse de får for å høste sympati, type sjekke inn hos legen/legevakta/på apoteket/i senga eller "føler seg syk/lei/trist" eller "det er en sånn dag" eller "livet med *sykdom*".

For all del, jeg skjønner det er kjipt da jeg også har kronisk sykdom (ja, jeg skjønner ironien med innlegget) men sykdommen blir for faen ikke borte av kommentarer, likes og hjerter?!

Anonymkode: 468ab...e2c

«Hva skjer?»

svar: ikke noe jeg vil skrive her....

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som har en kronisk sykdom og bretter ut om det offentlig hver eneste sjanse de får for å høste sympati, type sjekke inn hos legen/legevakta/på apoteket/i senga eller "føler seg syk/lei/trist" eller "det er en sånn dag" eller "livet med *sykdom*".

For all del, jeg skjønner det er kjipt da jeg også har kronisk sykdom (ja, jeg skjønner ironien med innlegget) men sykdommen blir for faen ikke borte av kommentarer, likes og hjerter?!

Anonymkode: 468ab...e2c

Nei, men kanskje det føles litt bedre når man får omsorg? 

Anonymkode: 57876...e6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men kanskje det føles litt bedre når man får omsorg? 

Anonymkode: 57876...e6e

Jo, men flere ganger i uka, liksom? Jeg har et par fibromyalgi-damer på vennelista mi, og de er absolutt verst.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som har en kronisk sykdom og bretter ut om det offentlig hver eneste sjanse de får for å høste sympati, type sjekke inn hos legen/legevakta/på apoteket/i senga eller "føler seg syk/lei/trist" eller "det er en sånn dag" eller "livet med *sykdom*".

For all del, jeg skjønner det er kjipt da jeg også har kronisk sykdom (ja, jeg skjønner ironien med innlegget) men sykdommen blir for faen ikke borte av kommentarer, likes og hjerter?!

Anonymkode: 468ab...e2c

Har en kronisk sykdom selv. Er bipolar, men det føler jeg nødvendigvis ikke for å brette ut 😂🙈 til alle mine facevenner av varierende vennskapsgrad. Blir for dumt ja.

Anonymkode: 781aa...521

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å være forsiktig med hva man poster på facebook, og nettet generellt. Holde privatlivet sitt for seg selv, og ikke brette ut alt. Det er smart ovenfor seg selv. 

Jeg har sett mye rart skrevet på facebook, men jeg forstår at noen mennesker sliter mer enn andre, og det er gjerne det som man ser iblant. Da kan de ha en tendens til å legge ut litt for mye av noe de burde ikke lagt ut. Men det plager som oftest ikke meg, men jeg synes det er trist iblant når jeg ser enkelte statusoppdateringer.

Det er viktig å bruke nettvett. 

Endret av Marina234
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bekjente som legger ut ganske personlige ting om familieforhold, en har en slektning som sitter i fengsel, en annen er psykopat. Jeg tenker at jeg ikke trenger å vite alt dette. De samme er også evige Navbrukere, har ikke bil og ber om skyss på Facebook type «noen som skal til Tromsø fra kl. 09.00 imorgen og har plass til en til, pluss barn i barnesete?» :bond:

Anonymkode: 781aa...521

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen bekjente som legger ut ganske personlige ting om familieforhold, en har en slektning som sitter i fengsel, en annen er psykopat. Jeg tenker at jeg ikke trenger å vite alt dette. De samme er også evige Navbrukere, har ikke bil og ber om skyss på Facebook type «noen som skal til Tromsø fra kl. 09.00 imorgen og har plass til en til, pluss barn i barnesete?» :bond:

Anonymkode: 781aa...521

Det sier mer om dem som legger ut negative ting om andre. Synes det er forferdelig at noen kan legge ut om private ting i familieforhold, konflikter, eller skrive at noen er psykopat eller sitter i fengsel. Da går det over grensene mener jeg. Men jeg tror dem som legger ut slik har problemer. 

Alle må tenke at det vi legger ut på nettet vil leses og oppfattes av andre. Vise nettvett er svært viktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men flere ganger i uka, liksom? Jeg har et par fibromyalgi-damer på vennelista mi, og de er absolutt verst.

Anonymkode: 94e45...d3d

Alle er heldigvis ikke sånn. Har selv fibro med mye smerter og er sengeliggende ofte. Jeg legger aldri ut masse sympatigreier, men heller positive ting fra hverdagen som når jeg klarer å gå turer, gjør ting osv...men det er ikke bra nok det heller for da får jeg høre at jeg er snylter på nav som liksom har faket meg til fibro for å kunne være hjemme og gjøre som jeg vil

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei mor inne på bilstolgruppa som skriver at nå har hun snudd 6-åringen sin fremovervendt i bilen, siden han har blitt mobbet for det. Vil tydeligvis ha godkjenning fra de andre medlemmene om at det er ok. Så slenger hun like godt på denne kommentaren: 

 

CC3BC547-4C53-4B36-99FF-429A38217576.jpeg

Anonymkode: 53f09...9bf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Mkigjen skrev:

Hva er sammenhengen mellom liten blære og fremoverlent bilstol?

Mor med liten forståelse for barns behov tydeligvis... 

Anonymkode: 95c30...4db

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mkigjen skrev:

Hva er sammenhengen mellom liten blære og fremoverlent bilstol?

Sikkert ingen, men gutten blir mobbet for både bakovervendt sete og uhell pga liten blære, så da ville hun vel gi dem en mindre ting å mobbe han for. Men inne på ei så stor Facebook-gruppe om bilstoler er det helt irrelevant.. og uthenging av et barn, tviler på at situasjonen blir bedre for han av det.

Anonymkode: 53f09...9bf

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er heldigvis ikke sånn. Har selv fibro med mye smerter og er sengeliggende ofte. Jeg legger aldri ut masse sympatigreier, men heller positive ting fra hverdagen som når jeg klarer å gå turer, gjør ting osv...men det er ikke bra nok det heller for da får jeg høre at jeg er snylter på nav som liksom har faket meg til fibro for å kunne være hjemme og gjøre som jeg vil

Anonymkode: f4a51...452

Uff, kanskje det er derfor de deler så mye om smerter og alt de ikke greier.. :( Det har aldri slått meg som en mulighet.

 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tydeligvis en venn av en venn på Facebook som oppdaterer hver dag om kona si også hvor mange prosent på vei hun er i graviditeten sin.

»Endelig søndag, og appen på telefonen sier at 68,6 % av graviditeten til fru Rasmussen er gjennomført. Bare x antall dager igjen til Mini Rasmussen kommer til verden og i dag har mor hatt litt stikninger på magen, men det gikk over etter litt frokost. Hu mor begynner å slite med å sove, nå som Mini Rasmussen vokser og gjør god plass i magen...» osv, osv.

Oversatt fra dialekt til bokmål.

Har huket av flere ganger på at jeg ikke ønsker å se disse daglige oppdateringene fra denne ukjente personen, men det hjelper visst ikke.

Anonymkode: df4f6...56d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, kanskje det er derfor de deler så mye om smerter og alt de ikke greier.. :( Det har aldri slått meg som en mulighet.

 

Anonymkode: 94e45...d3d

Jeg tror absolutt det kan være noe flere gjør for å «bevise» for verden at de faktisk er syke ja. Jeg personlig hater sympatistatuser og ville aldri gjort det selv, men noen ganger så blir jeg veldig frustrert over at fibro er en usynlig sykdom med mange fordommer hengende over seg (at det er en husmorsykdom og ikke en faktisk ekte sykdom) at jeg skulle ønske omverdenen kunne se hvor syk jeg faktisk er. Tror mange på min venneliste hadde fått et sjokk om jeg hele tiden dokumenterte min sykdom siden de stort sett bare ser mine gode dager og gode øyeblikk. 

Så ja, mulig det er et desperat forsøk på å vise hvor syk man faktisk er. Selv om mange sikkert fisker etter sympati også da. Har selv vært med i fibrogrupper på Facebook hvor jeg har nevnt en plage jeg sliter med og spurt etter tips og råd, og svarene jeg har fått har vært av typen «du tror du har det ille, men bare se hva jeg sliter med du *ramser opp en liste*. Og du er jo bare x antall år gammel, jeg er xxxxxxx år gammel og har slitt med det samme i maaaaaaange år jeg» 

Da blir man jo litt oppgitt

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 8.20, AnonymBruker skrev:

Jeg KAN skjønne at folk gratulerer ungene sine med dagen på face (selv om ungen er 5 og ikke har face), men når du i tillegg i dagevis deler minner type

- kom hjem fra sykehuset denne dagen for 5 år siden

- første trilletur for 5 år siden

- 5 år siden vi bestemte oss for navn

- 5 år siden besta fikk hilse på (rip)

 

Seriøst, INGEN BRYR SEG! 

Anonymkode: 6ed58...61a

"Gratulerer til Filiander-Maxmillius som er 4 år i dag" ser jeg ingenting galt i.

Jeg har større problemer med "Gratulerer til mammas øyensten Filiander-Maxmillius-gullet med 4 års dagen! Du er verdens tøffeste og smarteste og flinkeste og snilleste verdens-beste-gullklump! Jeg forstår ikke hvordan livet var verdt å leve før jeg fikk deg og mamma elsker deg med mer energi enn ti tusen supervovaer 😍🙏🏼😭🤡😻🙈👩👦👩"

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at supervovaer skal være nova, men minstemann sier 'vova' om hunder i flertall. Litt infisert av farmor og farfar fra nordvestlandet som er her mye og snakker litt babypjatt. 

Jeg så for meg en kennel full av superhunder. 

Unnskyld, jeg bare lo høyt nå. Tror det er over min leggetid, kanskje 😂

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...