Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare så lei dette norsk-engelske språket

Anonymkode: d0dbf...402

Det er helt naturlig språkutvikling ;)

Hilsen lingvist 

Anonymkode: 6ed58...61a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare så lei dette norsk-engelske språket

Anonymkode: d0dbf...402

Men da kan du være lei av det uten å måtte ødelegge tråder og være sur 😊

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er bare så lei dette norsk-engelske språket

Anonymkode: d0dbf...402

Om 50 år står nok mange av disse norsk-engelske ordene i ordboka :)
Hvis du ønsker deg et språk som er helt statisk kan du jo begynne å snakke latin?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anoia skrev:

Om 50 år står nok mange av disse norsk-engelske ordene i ordboka :)
Hvis du ønsker deg et språk som er helt statisk kan du jo begynne å snakke latin? 

Eller islandsk! :opplyser: de tar ikke inn engelske nyord, men lager sine egne. (beklager avsporing)

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det advent igjen, og folk liker og kommenterer på alt mulig og litt til. «Lik bildet og skriv JA i kommentarfeltet hvis du vil være med i trekningen om x antall ditt eller datt.» Er det bare jeg som av og til har lyst til å skrive «NEI! Tingen er dritstygg, ville ikke hatt den om du kastet den etter meg»?

Anonymkode: a49ea...efc

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og så var det advent igjen, og folk liker og kommenterer på alt mulig og litt til. «Lik bildet og skriv JA i kommentarfeltet hvis du vil være med i trekningen om x antall ditt eller datt.» Er det bare jeg som av og til har lyst til å skrive «NEI! Tingen er dritstygg, ville ikke hatt den om du kastet den etter meg»?

Anonymkode: a49ea...efc

 

Jeg skrev "nei" en gang nå nylig. Fikk litt nok. 😛

Mye reklame med alle disse konkurransene på Facebook! 

Anonymkode: e7499...7b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dyrebutikk har konkurranse nå i desember. Hver dag legger de ut ett eller annet man kan vinne, alt man trenger å gjøre er å skrive "Ja" i kommentarfeltet.. Gjør folk det? Nei! De fleste legger med bilde av dyret, og skriver at pluto blir såååå glad om han vinner, og at han trenger det, for han var så syk forrige uke, og det ene "premien" de har, er ødelagt. 

Anonymkode: 6228a...fa7

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på vennelisten min som har lagt ut en lang skrytestatus over at typen hennes, som har flyttet til Norge, har blitt brannkonstabel her. Det er jo kjempeflott, men hun glemte å nevne at han allerede var utdannet som dette og har jobbet med det i hjemlandet i flere år...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Har en på vennelisten min som har lagt ut en lang skrytestatus over at typen hennes, som har flyttet til Norge, har blitt brannkonstabel her. Det er jo kjempeflott, men hun glemte å nevne at han allerede var utdannet som dette og har jobbet med det i hjemlandet i flere år...

DET er jo ikke like imponerende selvfølgelig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serien "folk kan ikke lese + konkurranser på Facebook" så har Eurosko adventskalender på Facebook.

Gårsdagens innlegg fra Eurosko:

Delta i årets julekalender og dagens luke ved å følge oss og like bilde!🎅Kanskje du blir den heldige vinneren av et gavekort på 500,-

Til innlegget er det et bilde av et par tilfeldige sko og et 4-tall (4. desember)

 

1 600 kommentarer...... Mange av dem skriver om hvor fint det ville være å vinne disse pene vinterskoene...... :klaske:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et par episoder i serien "folk kan ikke lese + konkurranser på Facebook",  fra FB siden til Color Line: 

  • De la ut en adventskonkurranse for en ukes tid siden med et Kielcruise som premie. For å vinne skulle man ganske enkelt skrive "cruise" i kommentarfeltet. Det er 40.000 kommentarer på innlegget og folk legger ut den ene triste historien etter den andre og mener selvsagt at enten noen de kjenner eller de selv fortjener å vinne. Flirte godt da jeg så denne kommentaren fra en som er minst like oppgitt som meg over "tiggehistoriene": "Jaggu mange som skriver hvor synd det er på dem å at dem burde vinne. Du skulle bare skrive cruise. Ikke Om katta til onkelen til søstra di sin oldefar som fikk en hårball."
  • De søker etter et godt voksent par som har mulighet til å være med på Kiel-tur "på sparket" 11-13. desember. De som ønsker å være med må fylle ut et søknadsskjema det er linket til i innlegget. Allikevel har det kommet flere hundre kommentarer fra folk som mener nettop de fortjener tur, grunnene varierer fra runde dager som skal feires til triste historier om folk som trenger et lyspunkt i hverdagen. Color Line har vært inne og svart på (såvidt jeg kan se) samtlige kommentarer med noe a la "Hyggelig at du vil søke. Bruk søknadsskjema her: ...". De skal ha for tålmodigheten og serviceinnstillingen sin. Personlig tenker jeg at dustene som ikke leser det de svarer på skikkelig kan ha det så godt.

Anonymkode: ce4d5...0a7

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat denne statusen, navn er forandret og det er oversatt fra et annet språk, men har oversatt så nøyaktig som mulig. 

"Det skjer mye rart for tiden. Vi fant akkurat ut at Johns bror (svoger) har dårlig sædkvalitet og trenger medisinsk hjelp så han og kona kan få et barn. Han og kona betalte mer en xxxx for å bli gravide. Men de mistet (spontanaborterte) etter bare 2 måneder. Etter dette er  svigermor plutselig den snilleste i verden mot meg. Ingen frekke ord, ingen kjefting, bare godhet. Det er riktig nok ikke under disse omstendighetene at jeg ville hun skulle bli snill med meg. Det kjennes rart ut, jeg er både trist og kvalm. Hvordan skal jeg takle dette?"

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tanuki skrev:

Leste akkurat denne statusen, navn er forandret og det er oversatt fra et annet språk, men har oversatt så nøyaktig som mulig. 

"Det skjer mye rart for tiden. Vi fant akkurat ut at Johns bror (svoger) har dårlig sædkvalitet og trenger medisinsk hjelp så han og kona kan få et barn. Han og kona betalte mer en xxxx for å bli gravide. Men de mistet (spontanaborterte) etter bare 2 måneder. Etter dette er  svigermor plutselig den snilleste i verden mot meg. Ingen frekke ord, ingen kjefting, bare godhet. Det er riktig nok ikke under disse omstendighetene at jeg ville hun skulle bli snill med meg. Det kjennes rart ut, jeg er både trist og kvalm. Hvordan skal jeg takle dette?"

Ehhhhh.......... 

Anonymkode: b3fc4...a48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ehhhhh.......... 

Anonymkode: b3fc4...a48

Denne personen legger ut mye personlig, spesielt om hvor grusom svigermor er. Tidligere i år la hun ut en status hvor hun klaget på at svigers ikke gav barnet dems bra nok bursdagsgaver:O

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med konkurranser... Er en konkurranse hvor man kan vinne tur til Svalbard. For å delta må man registrere seg og dele et bilde på instagram eller Facebook med en bestemt hashtagg. Jaja... 8000 kommentarer under innlegget på Facebook som svarer ja takk både med og uten rørende historier, en haug av delinger, oooog... ganske mange færre bilder på instagram og Facebook  med hashtaggen :fnise: 

Jeg gjorde som konkurransen sa da! Kanskje jeg vinner :hoppe: 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Marimba skrev:

Dette med konkurranser... Er en konkurranse hvor man kan vinne tur til Svalbard. For å delta må man registrere seg og dele et bilde på instagram eller Facebook med en bestemt hashtagg. Jaja... 8000 kommentarer under innlegget på Facebook som svarer ja takk både med og uten rørende historier, en haug av delinger, oooog... ganske mange færre bilder på instagram og Facebook  med hashtaggen :fnise: 

Jeg gjorde som konkurransen sa da! Kanskje jeg vinner :hoppe: 

Heier på deg 💪😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marimba skrev:

Dette med konkurranser... Er en konkurranse hvor man kan vinne tur til Svalbard. For å delta må man registrere seg og dele et bilde på instagram eller Facebook med en bestemt hashtagg. Jaja... 8000 kommentarer under innlegget på Facebook som svarer ja takk både med og uten rørende historier, en haug av delinger, oooog... ganske mange færre bilder på instagram og Facebook  med hashtaggen :fnise: 

Jeg gjorde som konkurransen sa da! Kanskje jeg vinner :hoppe: 

Jeg tenker alltid at det er en fordel at folk gjør sånt, for da har jeg større sjans for å vinne :fnise: 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...