Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av familienskriver hver dag på Facebook hvor forferdelig livet hennes er fordi ingen trykker liker på innleggene hennes, også går det noen timer, og da skal hun slette profilen sin fordi ingen liker henne, dette er HVER dag. For hun sletter ikke profilen sin, bare truer med å gjøre det ( tror dama er nærmere 50 år) sånn at folk skal skrive" så trist at du skal slette deg" eller " du må ikke slette Facebook "

Så har jeg ei barndomsvenninne som hver dag skriver statuser i 3.person, hun og kjæresten har fått seg katt, så hver morgen og kveld kommer det statuser som: "hei, idag har jeg vært ute og lekt i gresset, og fått mat av mamma på trappa, jeg er gla jeg fikk flytte hit. Hilsen Mons ( mjau) åjada, dette mjau greiene måtte jo være med 😋

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22. august 2016 at 11.53, FrkHumle skrev:

Men altså, hva svarer egentlig folk på dette? Jeg blir så flau på hennes vegne! 

Jeg også :spy: Jeg gremmes, virkelig :( Statusene om håndballkampen så jeg bare at statuseierne bare "likte" kommentaren hennes. Mistenker at enkelte trår varsomt når de kommenterer henne. Før hun fikk JOBB, var det stadig vekk statuser om "enkelte mennesker altså, dere vet hvem DERE er!!!! Dere blir SLETTET fra min VENNELISTE!!" Så aldri at noen ble slettet, da... Stort sett er "alle" enige med henne og hjerter og godord er det som regjerer mest.. Jeg har våget meg noen ganger til å svare henne kritisk og til og med rette på det hun skriver (ikke skriveleifer, men faktafeil), ikke har hun trua med å slette meg, men hun sletter statuser hvor noen kommenterer at de er uenige med henne. Har ikke vært på facebook på noen dager nå, men det forundrer meg ikke at nå er det "helg med VERDENS BESTE MANN i verdens beste hjem med de vakreste møblene og diamantbarna hennes :P Må gå inn for å sjekke jeg nå :D

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnAngel skrev:

Jeg også :spy: Jeg gremmes, virkelig :( Statusene om håndballkampen så jeg bare at statuseierne bare "likte" kommentaren hennes. Mistenker at enkelte trår varsomt når de kommenterer henne. Før hun fikk JOBB, var det stadig vekk statuser om "enkelte mennesker altså, dere vet hvem DERE er!!!! Dere blir SLETTET fra min VENNELISTE!!" Så aldri at noen ble slettet, da... Stort sett er "alle" enige med henne og hjerter og godord er det som regjerer mest.. Jeg har våget meg noen ganger til å svare henne kritisk og til og med rette på det hun skriver (ikke skriveleifer, men faktafeil), ikke har hun trua med å slette meg, men hun sletter statuser hvor noen kommenterer at de er uenige med henne. Har ikke vært på facebook på noen dager nå, men det forundrer meg ikke at nå er det "helg med VERDENS BESTE MANN i verdens beste hjem med de vakreste møblene og diamantbarna hennes :P Må gå inn for å sjekke jeg nå :D

Oi!! Jeg er delvis synsk ;p Diamantene, møblene og hjemmet var utelatt fra statusen, men "Nå er det KVALITETS TID med VERDENS BESTE MANN <3 <3 <3 Godt med FRI etter en arbeids uke <3 <3 <3 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora til ei vennine la ut bilde av at hun tappet blod... Det er fint at folk er blodgivere, men ingen bilder takk! Ikke bra for folk med sprøyteskrekk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FlyBabe skrev:

Mora til ei vennine la ut bilde av at hun tappet blod... Det er fint at folk er blodgivere, men ingen bilder takk! Ikke bra for folk med sprøyteskrekk ;)

Jeg synes det er veldig bra da det bidrar til at flere gir blod. Jeg forstår at det er litt ekkelt for noen, men i det store og det hele har det en positiv effekt. :)

Anonymkode: e7d5e...5d6

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollega, på en arbeidsplass med ca 60 ansatte.

"tenk å ha en jobb der man blir verdsatt for det man gjør..."

"ingen har spurt om jeg blir med på fredagspilsen"

"lønnsoppgjør, og som vanlig teller kun trynefaktoren"

"skulle ønske jeg hadde hyggelige kollegaer"

Ja, h*n har addet alle kollegaer på face.... 

Anonymkode: 6f402...7ef

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er venn med ei på FB som har masse sånne hjerte-nusse-pusse statuser hver gang hun får en ny type. Han er verdens snilleste og mest omtenksomme - helt til det blir slutt og nestemann kommer.

Virker som verken hun eller han nye nå er så veldig teknisk bevandret, så måtte flire litt da jeg så denne i går (hun er rød, han er blå):

 

Skjermbilde.JPG

Anonymkode: fc6dd...d8d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha vore i xxx og feira bursdagen til Mamma💕men slik gjekk det ikkje. Saknet er framleis forferdeleg stort.

 

( Flere år etter at moren døde. Oppmersomhetssyk?).

Anonymkode: e1172...820

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ha vore i xxx og feira bursdagen til Mamma💕men slik gjekk det ikkje. Saknet er framleis forferdeleg stort.

 

( Flere år etter at moren døde. Oppmersomhetssyk?).

Anonymkode: e1172...820

Når det gjelder dødsfall til noen som har stått deg nær så synes jeg ikke noe som helst er oversharing (med mindre man poserer sexy ved siden av gravstenen e.l). Folk sørger på forskjellig måte :)

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig bra da det bidrar til at flere gir blod. Jeg forstår at det er litt ekkelt for noen, men i det store og det hele har det en positiv effekt. :)

Anonymkode: e7d5e...5d6

Det er det, men det går an å skrive en fin status om det i stedet for å dele bilder av blod og ledninger og så videre.. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FlyBabe skrev:

Det er det, men det går an å skrive en fin status om det i stedet for å dele bilder av blod og ledninger og så videre.. ;)

Ser ikke problemet med det. I så fall må man jo egentlig slutte å dele bilder av nesten alt fordi noen kanskje har en fobi mot slikt. Jeg har også fobier, men kan jo ikke nekte folk å dele bilder av det jeg er redd for. Da scroller jeg heller bare kjapt forbi

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FlyBabe skrev:

Det er det, men det går an å skrive en fin status om det i stedet for å dele bilder av blod og ledninger og så videre.. ;)

Bilder har gjerne større påvirkningskraft enn ren tekst. :) De færreste har jo uansett problemer med sånne bilder. Man kan skjule et innlegg fra nyhetsoppdateringen dersom det er veldig ekkelt å se på. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er venn med ei på FB som har masse sånne hjerte-nusse-pusse statuser hver gang hun får en ny type. Han er verdens snilleste og mest omtenksomme - helt til det blir slutt og nestemann kommer.

Virker som verken hun eller han nye nå er så veldig teknisk bevandret, så måtte flire litt da jeg så denne i går (hun er rød, han er blå):

 

Skjermbilde.JPG

Anonymkode: fc6dd...d8d

Shatt :fnise:

Anonymkode: d9a84...0c9

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilder har gjerne større påvirkningskraft enn ren tekst. :) De færreste har jo uansett problemer med sånne bilder. Man kan skjule et innlegg fra nyhetsoppdateringen dersom det er veldig ekkelt å se på. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

Da er vi enige om å være uenige, jeg synes fortsatt det er oversharing.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har minst 3 venner som har delt slike bilder når de gir blod. Jeg har aldri tenkt på det som oversharing. Jeg synes det er viktig å dele slikt for å gjøre flere bevisste. Kanskje klarer de å inspirere noen til å melde seg opp som giver :)

Anonymkode: f2cd4...511

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo helt greit å ha ulike preferanser for hva som er oversharing. Jeg hadde ikke tenkt tanken om et bilde fra blodbanken når man var der. Derimot hadde det tronet høyt opp på oversharinglista om feeden min så slik ut:

 

Kl 11.00:

I dag skal jeg til BLODBANKEN :hjerte::hjerte:. Det føles virkelig så godt å kunne være til hjelp for mennesker, føler virkelig at jeg gjør en forskjell. Dagens GODE gjerning! :hjerte::hjerte:

Kl. 12.00

På vei til BLODBANKEN :hjerte::hjerte:. Det skulle bare mangle at jeg med min sjeldne blodtype ikke strakk ut en hånd til mine medmennesker. Alle mennesker burde gjort dette! BLI BLODGIVER du også :hjerte::hjerte:

 

Kl. 12.30 - ******** sjekker inn på Blodbanken

Endelig framme ved BLODBANKEN :hjerte: Orket ikke en gang bli irritert fordi det var fullt ute på parkeringsplassen. Fant en plass tilslutt, og mens jeg gikk fikk jeg enda mer tid til å tenke over hvor godt det føles. Hvem vet, om noen få dager er det kanskje noen mennesker som får livet sitt reddet med MITT BLOD :hjerte: 

Kl. 12.50 

*Bilde av blodgiving* :hjerte::hjerte: Gir BLOD på BLODBANKEN :hjerte::hjerte:

 

Kl 14.00

Endelig hjemme igjen etter et besøk hos BLODBANKEN :hjerte: . Dagens gode gjerning overstått :hjerte::hjerte: Nå skal jeg bare kose meg og slappe av resten av kvelden, og tenke på de menneskene jeg muligens har vært med på å reddet livet til. :hjerte::hjerte: 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Shatt :fnise:

Anonymkode: d9a84...0c9

Og eg som har gått rundt og trudd at det heitte kjatt :hakeslepp:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marimba skrev:

Det er jo helt greit å ha ulike preferanser for hva som er oversharing. Jeg hadde ikke tenkt tanken om et bilde fra blodbanken når man var der. Derimot hadde det tronet høyt opp på oversharinglista om feeden min så slik ut:

 

Kl 11.00:

I dag skal jeg til BLODBANKEN :hjerte::hjerte:. Det føles virkelig så godt å kunne være til hjelp for mennesker, føler virkelig at jeg gjør en forskjell. Dagens GODE gjerning! :hjerte::hjerte:

Kl. 12.00

På vei til BLODBANKEN :hjerte::hjerte:. Det skulle bare mangle at jeg med min sjeldne blodtype ikke strakk ut en hånd til mine medmennesker. Alle mennesker burde gjort dette! BLI BLODGIVER du også :hjerte::hjerte:

 

Kl. 12.30 - ******** sjekker inn på Blodbanken

Endelig framme ved BLODBANKEN :hjerte: Orket ikke en gang bli irritert fordi det var fullt ute på parkeringsplassen. Fant en plass tilslutt, og mens jeg gikk fikk jeg enda mer tid til å tenke over hvor godt det føles. Hvem vet, om noen få dager er det kanskje noen mennesker som får livet sitt reddet med MITT BLOD :hjerte: 

Kl. 12.50 

*Bilde av blodgiving* :hjerte::hjerte: Gir BLOD på BLODBANKEN :hjerte::hjerte:

 

Kl 14.00

Endelig hjemme igjen etter et besøk hos BLODBANKEN :hjerte: . Dagens gode gjerning overstått :hjerte::hjerte: Nå skal jeg bare kose meg og slappe av resten av kvelden, og tenke på de menneskene jeg muligens har vært med på å reddet livet til. :hjerte::hjerte: 

Helt herlig :tongue: Spot on! :fnise: Jeg lo kraftig nå :D 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marimba skrev:

Det er jo helt greit å ha ulike preferanser for hva som er oversharing. Jeg hadde ikke tenkt tanken om et bilde fra blodbanken når man var der. Derimot hadde det tronet høyt opp på oversharinglista om feeden min så slik ut:

 

Kl 11.00:

I dag skal jeg til BLODBANKEN :hjerte::hjerte:. Det føles virkelig så godt å kunne være til hjelp for mennesker, føler virkelig at jeg gjør en forskjell. Dagens GODE gjerning! :hjerte::hjerte:

Kl. 12.00

På vei til BLODBANKEN :hjerte::hjerte:. Det skulle bare mangle at jeg med min sjeldne blodtype ikke strakk ut en hånd til mine medmennesker. Alle mennesker burde gjort dette! BLI BLODGIVER du også :hjerte::hjerte:

 

Kl. 12.30 - ******** sjekker inn på Blodbanken

Endelig framme ved BLODBANKEN :hjerte: Orket ikke en gang bli irritert fordi det var fullt ute på parkeringsplassen. Fant en plass tilslutt, og mens jeg gikk fikk jeg enda mer tid til å tenke over hvor godt det føles. Hvem vet, om noen få dager er det kanskje noen mennesker som får livet sitt reddet med MITT BLOD :hjerte: 

Kl. 12.50 

*Bilde av blodgiving* :hjerte::hjerte: Gir BLOD på BLODBANKEN :hjerte::hjerte:

 

Kl 14.00

Endelig hjemme igjen etter et besøk hos BLODBANKEN :hjerte: . Dagens gode gjerning overstått :hjerte::hjerte: Nå skal jeg bare kose meg og slappe av resten av kvelden, og tenke på de menneskene jeg muligens har vært med på å reddet livet til. :hjerte::hjerte: 

Hadde ei som skrev noe sånt når hun skulle registere seg :fnise: 

Så fikk hun beskjed at hun ikke fikk lov å gi blod likevel;
Og siste statusen var: *Masse bannskap* Teite blodbanken ville ikke ha blodet mitt likevel! Bare fordi jeg røyker hasj hver dag!!IIkke vil jeg gi den opp heller tuddeluuu"

Det trengte jeg ikke å vite ._.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...