Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her og er folk tomme for dopapir og plaget med fotsopp...

Over til noe helt annet, jeg en fin kommentar på status i går:

Status: "Da er det bekreftet, jeg skal bli mamma igjen."

Greit nok.. Litt tidlig å legge ut rett etter positiv test er nå min mening, men samtidig så er det vel ikke akkurat Oversharing å legge ut en sånn nyhet. Under statusen var det selvfølgelig masse gratulasjonskommentarer, og så plutselig var det en kommentar hvor det sto: "Hva?!! Du drakk jo så jævlig mye øl i helga!!"

Tenk å legge ut en sånn kommentar på en sånn status! Hvis man absolutt skal si noe på det, så tar man det vel på privaten? Jeg ble sjokkert jeg.

Anonymous poster hash: 511d1...4ba

 

Må nesten sitere deg igjen, dette var jo egentlig litt moro. "Over til noe helt annet", og så er det akkurat samme  :fnise: Men er veldig enig med deg da, skulle man kommentert noe slik så hadde det måtte blitt privat. Tydelig at flere ikke visste det var sånn kjede-status. :) 

Anonymous poster hash: 82ed6...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Og jeg leste det som "Klemz til alle som vil ha (den nyfriserte musa)"....  :fnise:

Anonymous poster hash: 82ed6...797

 

 

Ja, det var sånn jeg også tenkte. Var det ikke sånn hun mente det?  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 27 Aug 2015 - 22:52, said:snapback.png

 

Og jeg leste det som "Klemz til alle som vil ha (den nyfriserte musa)"....   :fnise:



Anonymous poster hash: 82ed6...797

 

 

Ja, det var sånn jeg også tenkte. Var det ikke sånn hun mente det?  :klo:

 

ÅÅÅÅH! Alle som vil ha "klemz"?! Lol, jeg tok den seriøst ikke før nå. Jeg KAN ikke være den eneste som misforsto :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker, on 27 Aug 2015 - 22:52, said:snapback.png

 

 

ÅÅÅÅH! Alle som vil ha "klemz"?! Lol, jeg tok den seriøst ikke før nå. Jeg KAN ikke være den eneste som misforsto :O

 

 

Jeg tror hun mente klem til alle som ville ha klem, men de fleste leser det vel som klem til alle som ville ha mus :P Derfor det ble så moro også!  :fnise:

Anonymous poster hash: 82ed6...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten sitere deg igjen, dette var jo egentlig litt moro. "Over til noe helt annet", og så er det akkurat samme :fnise: Men er veldig enig med deg da, skulle man kommentert noe slik så hadde det måtte blitt privat. Tydelig at flere ikke visste det var sånn kjede-status. :)

Anonymous poster hash: 82ed6...797

Haha! Må le litt av meg selv da ja.

Fyttirakkern, fotsopp og dopapir er en ting, men man kan da ikke drive å legge ut sånn at man skal bli mamma når det bare er tull. Det er ganske dårlig gjort ikke kommende besteforeldre og slikt :ler:

Anonymous poster hash: 511d1...4ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Må le litt av meg selv da ja.

Fyttirakkern, fotsopp og dopapir er en ting, men man kan da ikke drive å legge ut sånn at man skal bli mamma når det bare er tull. Det er ganske dårlig gjort ikke kommende besteforeldre og slikt :ler:

Anonymous poster hash: 511d1...4ba

 

Ja, jeg er helt enig! Det er slike ting man ikke spøker med, uansett grunn egentlig. 

 

Men ble litt moro pga det du skrev ;)

Anonymous poster hash: 82ed6...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om dette går innafor "oversharing", men folk som lager blogger (og poster det på Facebook) for å skrive om hvordan de kommer i form/har meldt seg på maraton eller whatnot........ uuuuggggghhh.



Anonymous poster hash: ae107...61f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne på facebook som har en HAUG med tantebarn, og det -eneste- hun legger ut på facebook, er en skokk med bilder av disse "verdens nusseligste tantebarn!"

 

Tantegull nr 1 går på tur med barnevogn

Tantegull nr 2 sitter på do

Tantegull nr 3 har bursdag (med femten forskjellige bilder).

 

JEG BLIR GAL. JEG BRYR MEG IKKE.

 

Og nå! Venter hun selv TVILLINGER :daane:

 

(jeg er glad på hennes vegne, men ta også ro ned egga litt på publiser-knappen, a!)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Jeg har en venninne på facebook som har en HAUG med tantebarn, og det -eneste- hun legger ut på facebook, er en skokk med bilder av disse "verdens nusseligste tantebarn!"

Tantegull nr 1 går på tur med barnevogn

Tantegull nr 2 sitter på do

Tantegull nr 3 har bursdag (med femten forskjellige bilder).

JEG BLIR GAL. JEG BRYR MEG IKKE.

Og nå! Venter hun selv TVILLINGER :daane:

(jeg er glad på hennes vegne, men ta også ro ned egga litt på publiser-knappen, a!)

Oi, jeg hadde blit ganske sint hvis noen av tantene eller onklene til barna mine la ut bilde av dem på do!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg hadde blit ganske sint hvis noen av tantene eller onklene til barna mine la ut bilde av dem på do!

Det var i en tullesetting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det verste tilfellet jeg har sett, men en del av facebook-vennene mine har barn som enten er ulykkesfugler, eller som sliter med kroniske plager som astma eller krupp. Stadig føler de for å oppdatere face med "ble en tur på legevakta igjen ja.....", "Enda en tur på xxx sykehus... ", "Så sitter vi her igjen da..." (der facebook forteller hvilket sykehus de er på"), Det følger gjerne med trist-ansikt-bilder av mor og barnet som ligger syk i senga...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det verste tilfellet jeg har sett, men en del av facebook-vennene mine har barn som enten er ulykkesfugler, eller som sliter med kroniske plager som astma eller krupp. Stadig føler de for å oppdatere face med "ble en tur på legevakta igjen ja.....", "Enda en tur på xxx sykehus... ", "Så sitter vi her igjen da..." (der facebook forteller hvilket sykehus de er på"), Det følger gjerne med trist-ansikt-bilder av mor og barnet som ligger syk i senga...

Munchausen/Munchausen by proxy?

Anonymous poster hash: 1caab...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Munchausen/Munchausen by proxy?

Anonymous poster hash: 1caab...204

 

 

Nei, vi trenger ikke å gi alle en diagnose. ;) Jeg tror ingen av dem lider av det, de skjønner bare ikke hva man trenger å dele på facebook og ikke. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Munchausen fordi man poster at man er på sykehuset, liksom...da er denne diagnosen mye vanligere enn jeg trodde!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munchausen fordi man poster at man er på sykehuset, liksom...da er denne diagnosen mye vanligere enn jeg trodde!

Siden ungene er syke hele tiden og inn og ut av sykehus

Anonymous poster hash: 1caab...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden ungene er syke hele tiden og inn og ut av sykehus

Anonymous poster hash: 1caab...204

 

Enkelte unger er bare født med to venstrebein og ti tommeltotter, uten at det trenger å ligge en diagnose bak.. Har selv 2stk. Den ene har knapt hatt et skrubbsår eller ei blårose, mens minsten har hatt klippekort på legevakta siden hun lærte seg å krabbe.

 

(dog, jeg legger ikke ut på fb i det vide og brede om sykehusbesøk og innleggelser. Men ja, det har kommet et oppgitt bilde av en gips da hun prestrerte å brekke hånda to uker etter at hun fikk av gipsen på beinet...)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enkelte unger er bare født med to venstrebein og ti tommeltotter, uten at det trenger å ligge en diagnose bak.. Har selv 2stk. Den ene har knapt hatt et skrubbsår eller ei blårose, mens minsten har hatt klippekort på legevakta siden hun lærte seg å krabbe.

 

(dog, jeg legger ikke ut på fb i det vide og brede om sykehusbesøk og innleggelser. Men ja, det har kommet et oppgitt bilde av en gips da hun prestrerte å brekke hånda to uker etter at hun fikk av gipsen på beinet...)

Da er vi to  :)

Anonymous poster hash: 1caab...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket ingen har nevnt dildo-feber i ebay for kvinner-gruppen. Eller spørsmålet om kur og diaré, også i ebay-gruppen.

Anonymous poster hash: ae107...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket ingen har nevnt dildo-feber i ebay for kvinner-gruppen. Eller spørsmålet om kur og diaré, også i ebay-gruppen.

Anonymous poster hash: ae107...61f

 

Jeg kan godt nevne det. Selv om ebaygruppen har sin egen tråd. Og selv om man i følge en del gruppemedlemmer er prippen om man reagerer på diskusjon rundt alt fra sketchy sugebedøvelsesspray med ukjent opphav, som kanskje eller kanskje ikke kan ta knekken på deg, til erfaringer med diverse sexleketøy og hvorvidt det er gubben eller ikke som har valgt ut dette.

 

Hver gang jeg leser en sånn post, så minner det meg om den ene gangen jeg var dum nok til å si ja til å være med på et såkalt dildoparty. Slik jeg ser det er det stort sett to forskjeller på disse situasjonene: At denne gangen er det 40000 stykker som leser det, og at denne gangen er det ikke massive mengder vin involvert. Begge ulemper, med andre ord.  Det blir noe ganske spesielt, veldig pinlig og krampaktiv over denne "hysterisk latter- og/eller apetryne-emoji og hahaha"- stemningen.

 

Jeg er villig til å kalle meg prippen dersom kriteriet for det er å mene at enkelte detaljer rundt sexlekekjøp, bruk av disse, og i hvert fall om det var gubben eller ikke (synes gubben dette er greit?) som valgte ut dette ebay-kuppet som skal inn en eller annen åpning på en eller annen person, ikke hører hjemme i en hahaha-knis-omg-setting på en sånn arena.

Oversharing synes jeg det blir, definitivt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt nevne det. Selv om ebaygruppen har sin egen tråd. Og selv om man i følge en del gruppemedlemmer er prippen om man reagerer på diskusjon rundt alt fra sketchy sugebedøvelsesspray med ukjent opphav, som kanskje eller kanskje ikke kan ta knekken på deg, til erfaringer med diverse sexleketøy og hvorvidt det er gubben eller ikke som har valgt ut dette.

Hver gang jeg leser en sånn post, så minner det meg om den ene gangen jeg var dum nok til å si ja til å være med på et såkalt dildoparty. Slik jeg ser det er det stort sett to forskjeller på disse situasjonene: At denne gangen er det 40000 stykker som leser det, og at denne gangen er det ikke massive mengder vin involvert. Begge ulemper, med andre ord. Det blir noe ganske spesielt, veldig pinlig og krampaktiv over denne "hysterisk latter- og/eller apetryne-emoji og hahaha"- stemningen.

Jeg er villig til å kalle meg prippen dersom kriteriet for det er å mene at enkelte detaljer rundt sexlekekjøp, bruk av disse, og i hvert fall om det var gubben eller ikke (synes gubben dette er greit?) som valgte ut dette ebay-kuppet som skal inn en eller annen åpning på en eller annen person, ikke hører hjemme i en hahaha-knis-omg-setting på en sånn arena.

Oversharing synes jeg det blir, definitivt.

Link tilf en tråden?

Anonymous poster hash: 03e7e...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...