Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

en på facebook som har delt en film av en fyr som er festa med plastfolie i rumpa på ei dame, så går hun på kjøkkenet og gjør husarbeid, mens hun gnir rumpa mot fjeset hans



Anonymous poster hash: 605e9...c40
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som konstant klager over dere ikke får annonsere om en fødsell, vell vi har de som annonserer døsfall nesten rett etter det har skjedd og uten at alle i nærmeste familie har fått vite det. Det er en del verre syntes nå jeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som konstant klager over dere ikke får annonsere om en fødsell, vell vi har de som annonserer døsfall nesten rett etter det har skjedd og uten at alle i nærmeste familie har fått vite det. Det er en del verre syntes nå jeg

Hvis du blar tilbake så er dette allerede blitt nevnt. Kan vi gå tilbake til morsomme oppdateringer igjen? :)

Anonymous poster hash: 701a4...003

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som konstant klager over dere ikke får annonsere om en fødsell, vell vi har de som annonserer døsfall nesten rett etter det har skjedd og uten at alle i nærmeste familie har fått vite det. Det er en del verre syntes nå jeg

...og? Da er vel begge deler irriterende, da? Eller er det sånn at det ikke er lov å klage på noe fordi det finnes noe som er verre?

Anonymous poster hash: 42354...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og? Da er vel begge deler irriterende, da? Eller er det sånn at det ikke er lov å klage på noe fordi det finnes noe som er verre?

Anonymous poster hash: 42354...a8d

Hvordan fikk du til den konklusjonen? Nei det er ikke greit å annonsere anders fødsler før foreldrene har gjort dette selv. Nei det er ikke ok å annonsere en annen person sin død, uten at de nærmeste har avgjort om det er greit. Det er ikke irriterende, men det er høyest upassende. Det har ingen ting med irritasjon å gjøre, men alt å gjøre om normal oppførsel og respekt for andre mennesker. Dette har vi brukere av denne tråden allerede konkludert med for lenge siden.

Anonymous poster hash: 193cd...194

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dødsfall. En gammel klassevenninnes far døde. Men hun hadde ikke skrevet noen ting om det og han hadde vært syk i lang tid uten å ha delt noe om dette på Facebook. Hun er også en person som aldri har delt personlige ting på siden sin. Samme dag som han døde skrev en bekjent av henne kondolanse på veggen og i løpet av en time hadde dette spredt seg og sikkert hundre stykker hadde skrevet kondolerer på veggen hennes. Alle var bare hennes bekjente, men ingen av de nære skrev. Hun kommenterte aldri, men to dager senere hadde hun slettet alle kommentarene hun fikk på veggen sin, uten å svare noen av de. Og hun skrev heller ikke status i ettertid om dødsfallet eller faren sin.

Alle mente det nok godt, men dette ble ubehagelig for henne. Ikke kommenter dødsfall eller fødsler FØR de involverte gjør det selv.

Anonymous poster hash: 2109a...d3f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet to nære nå i vår med mindre enn 2 uker i mellom. Jeg fikk vite om dødsfallene gjennom facebook, noe som var helt forferdelig i seg selv. Men det verste med det var at de som sa det til meg og kondolerte var bekjente jeg ikke har snakket med på mange år, type barneskolen. Jeg fatter og begriper ikke hva slike mennesker tenker med. En sier ikke slikt til en person som har mistet noen, med mindre vedkommende har skrevet noe om det selv. Spesielt ikke om en ikke er en som er nær til vedkommende. Det er så respektløst at jeg ikke engang har ord på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet to nære nå i vår med mindre enn 2 uker i mellom. Jeg fikk vite om dødsfallene gjennom facebook, noe som var helt forferdelig i seg selv. Men det verste med det var at de som sa det til meg og kondolerte var bekjente jeg ikke har snakket med på mange år, type barneskolen. Jeg fatter og begriper ikke hva slike mennesker tenker med. En sier ikke slikt til en person som har mistet noen, med mindre vedkommende har skrevet noe om det selv. Spesielt ikke om en ikke er en som er nær til vedkommende. Det er så respektløst at jeg ikke engang har ord på det. 

De prøvde vel å være hyggelige :)

Anonymous poster hash: 40fb9...89d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De prøvde vel å være hyggelige :)

Anonymous poster hash: 40fb9...89d

 

Om man tror dette er å være hyggelig, så eier man ikke sosiale antenner i det hele tatt :P

Anonymous poster hash: 193cd...194

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dette radarparet på Facebook, men han har åpen profil, så "må" inn og lese med jevne mellomrom da det er et sirkus uten like.

 

Hele wallen hans er spammed med <3 <3 <3 *navn* <3 <3 <3 . "Hvor er du? Har noen sett *navn*, har ikke fått tak i han i dag" "Jasså, så du er i Oslo ja! Er det bedre hos line å sitte der er jeg jævlig forbanna for å si det sånn se til helvete å vis at du liksom vill gifte deg med meg da" "Venter på deg" "Elsker deg!" And it goes on and on...

 

Og dette er bare i løpet av noen dager... Hun liker alle innleggene sine, kommenterer at typen ser ut som et narkovrak under profilbildene, at han selger stoff og derfor har penger.

 

Blir ikke overrasket over noe på facebook lenger egentlig...



Anonymous poster hash: 76510...273
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette dukket opp på min feed i dag, hos ei med åpen profil:

Mange spør her og på tlf. Jeg har igjen vært blind forelsket og trudd på alt det gode! Tåler en støyt og krangel uten å si det er mitt hus. Veit hvor døra er! Det lovet du meg XXX å aldri gjøre! Jeg tørte ikke for var arret fra før. Du forandra deg på dagen i huset ditt! Men fy faen vi har hatt det bra! Jeg skjønner ingenting! Du fikk en fik fordi du slang dritt for å gjøre meg sjalu! Etter å velge kamerater som vanlig når du endelig hadde fri! Aldri klaga jeg! Det har DU sittet å skrøtet til folk at jeg er så snill og lett. Og nå kommer det masse svada fordi du ikke tåler å bli fersket for å faktisk ta meg litt for gitt! Ler meg oppi tryne! Tok tilbake forlovelses ringen. Jeg er knust! Jeg klarer ikke trygle mer! Du er rett å slett slem ! Kjenner deg ikke igjen! Vi fikk dato på Riksen for to uker siden! Sorry ass men akuratt nå hater jeg deg! Du ødelegger meg! Trudde på oss jeg! Men å gi meg en sjanse pga en ørefik og Rapp i kjeften veit jeg at jeg er! Du får gjøre som du vil og likevel er faen ikke det bra nok. Du har sviktet meg, tatt fra med håpet mitt... Slutt å skyld på meg. Når du bytter passord vi har sammen så klart jeg sjekker og alt er ikke gøy å se! Du er barnselig ! Jeg har kjempet i et år pga dine feil uten å si hva. Tilgitt . Du er der beste jeg har hatt! Men den slemmeste xen jeg noengang gjort det slutt med! Kos deg i huset ditt! Og la meg angre for at jeg trudde vi hadde det bra! Rett på face så fort du var singel. Hele loggen din XXX. Aldri gått inn på dama di sin side. Så jeg i går. Viste jeg ikke. Men nå veit jeg nok. Er ikke jeg som har mistet deg, det er du som har mistet meg! Tru meg klart meg før klarer det igjen. Men takk for allt det gode. Trudde faen vi skulle få baby!! Føler meg lurt! 

Og dette er jævlig personlig. Men du sa det var godt for meg å blogge om prøverøret og sykdommen min. Du sa ja! Du veit alle veit dette. Så skriv ikke en meld til om at jeg lager drama! Få opp øya! Du tar et valg du vil angre på. Dette er kun ditt valg! Jeg har ikke noe jeg skulle sagt jeg XXX. Vondt å elske en som jeg nå hater så mye :((( 

Faen ta deg!!!"

 

Bladde meg ned gjennom siden, og det ble ikke noe mindre oversharing underveis, makan til drama og styr er det lenge siden jeg har sett.



Anonymous poster hash: 6aa17...acc
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette dukket opp på min feed i dag, hos ei med åpen profil:

Mange spør her og på tlf. Jeg har igjen vært blind forelsket og trudd på alt det gode! Tåler en støyt og krangel uten å si det er mitt hus. Veit hvor døra er! Det lovet du meg XXX å aldri gjøre! Jeg tørte ikke for var arret fra før. Du forandra deg på dagen i huset ditt! Men fy faen vi har hatt det bra! Jeg skjønner ingenting! Du fikk en fik fordi du slang dritt for å gjøre meg sjalu! Etter å velge kamerater som vanlig når du endelig hadde fri! Aldri klaga jeg! Det har DU sittet å skrøtet til folk at jeg er så snill og lett. Og nå kommer det masse svada fordi du ikke tåler å bli fersket for å faktisk ta meg litt for gitt! Ler meg oppi tryne! Tok tilbake forlovelses ringen. Jeg er knust! Jeg klarer ikke trygle mer! Du er rett å slett slem ! Kjenner deg ikke igjen! Vi fikk dato på Riksen for to uker siden! Sorry ass men akuratt nå hater jeg deg! Du ødelegger meg! Trudde på oss jeg! Men å gi meg en sjanse pga en ørefik og Rapp i kjeften veit jeg at jeg er! Du får gjøre som du vil og likevel er faen ikke det bra nok. Du har sviktet meg, tatt fra med håpet mitt... Slutt å skyld på meg. Når du bytter passord vi har sammen så klart jeg sjekker og alt er ikke gøy å se! Du er barnselig ! Jeg har kjempet i et år pga dine feil uten å si hva. Tilgitt . Du er der beste jeg har hatt! Men den slemmeste xen jeg noengang gjort det slutt med! Kos deg i huset ditt! Og la meg angre for at jeg trudde vi hadde det bra! Rett på face så fort du var singel. Hele loggen din XXX. Aldri gått inn på dama di sin side. Så jeg i går. Viste jeg ikke. Men nå veit jeg nok. Er ikke jeg som har mistet deg, det er du som har mistet meg! Tru meg klart meg før klarer det igjen. Men takk for allt det gode. Trudde faen vi skulle få baby!! Føler meg lurt! 

Og dette er jævlig personlig. Men du sa det var godt for meg å blogge om prøverøret og sykdommen min. Du sa ja! Du veit alle veit dette. Så skriv ikke en meld til om at jeg lager drama! Få opp øya! Du tar et valg du vil angre på. Dette er kun ditt valg! Jeg har ikke noe jeg skulle sagt jeg XXX. Vondt å elske en som jeg nå hater så mye :((( 

Faen ta deg!!!"

 

Bladde meg ned gjennom siden, og det ble ikke noe mindre oversharing underveis, makan til drama og styr er det lenge siden jeg har sett.

Anonymous poster hash: 6aa17...acc

 

Det er på slikt som dette jeg går fra å humre over folk til å få vondt i magen. Hvorfor SKRIVER man slikt? Jeg forstår jo et det er i håp om noe Jennifer Aniston forviklingsfilmish løsningsgreier, og  at det skal bli en åpenbaring om hans evige kjærlighet  når det går opp for ham via alle som nå umiddelbart vil storme til ham og fortelle hvilket unikum han har kastet på dør - og at alt skal bli bra igjen. Men hvorfor slår ikke NOEN sperrer inn i valg av medium...?

Anonymous poster hash: ccbaf...ea9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, ser ikke annen råd enn at dere må slette dere fra alt som finnes av sosiale medier (da kan man jo heller ikke tagges) og gå under jorda helt fra unnfangelsen (som dere selvsagt holder hemmelig), fram til fødsel, til dere er klare for å dele verdenssensasjonen selv.

 

Jeg kan til en viss grad forstå at det er irriterende, altså, men herlighet, det er da vel ikke verdens undergang? Idioter finnes overalt, de blir bare litt mer synlige på sosiale medier, og dette er man jo fullstendig klar over.

Vi fikk barna våre før Facebook var påtenkt, og etter å ha informert foreldrene våre fungerte jungeltelegrafen helt perfekt for å få kringkastet nyheten til fjerne og nære, slekt og venner. Kjempefint, så slapp vi å ta 250 telefoner selv. For meg fungerer Facebook på omtrent samme måte. Skal vi sammenligne må man jo tenke at vi den gangen skulle ha sendt ut en pressemelding eller noe, sånn at vi var helt sikre på at nyheten kom fra oss, og ingen andre, og kun når vi selv følte at vi var klare for å dele nyheten? Jeg synes det blir litt fjollete.

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Tja.. Min svigerfar annonserte fødselen av min datter ca. 15 minutter etter hun var ute, noe som resulterte i at telefonene våre ringte i ett.

Anonymous poster hash: 97c21...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tråd med emnet om å stjele andres nyheter, ser jeg nå at en venn på fb har skrevet følgende:

Gratulerer med ny jobb, Navn Navnesen! Håpe du blir fornøyd med karrierebyttet <3

...Personen som er tagget skrev sist på facebook "godt nyttår alle" og var på jobbintervju fredag (nær venn av meg).

Det virker som om enkelte har lyst til å fremstå som sin omgangskrets' lokalavis.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Min svigerfar annonserte fødselen av min datter ca. 15 minutter etter hun var ute, noe som resulterte i at telefonene våre ringte i ett.

Anonymous poster hash: 97c21...682

 

Ja, da håper jeg dere hadde vett på å slå dem av? ;)

Anonymous poster hash: 9a9ff...379

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som oversharer på snapchat. Legger ut filmer om sine tanker og hva hun skal gjøre den dagen. Filmene varer jo kun 10sekunder så det blir ganske mange på rad :P Og dette varer igjennom hele dagen. Men hun vet og sier selv at hun oversharer, så da føler jeg ikke har noen grunn til å klage :P Er jo bare å slette henne, men sålangt liker jeg underholdningen.

Anonymous poster hash: 2109a...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en som oversharer på snapchat. Legger ut filmer om sine tanker og hva hun skal gjøre den dagen. Filmene varer jo kun 10sekunder så det blir ganske mange på rad :P Og dette varer igjennom hele dagen. Men hun vet og sier selv at hun oversharer, så da føler jeg ikke har noen grunn til å klage :P Er jo bare å slette henne, men sålangt liker jeg underholdningen.

Anonymous poster hash: 2109a...d3f

Men der er det jo bare å la være å trykke om man ikke vil se. Har selv en på snapchat som legger ut ørten selfies med kløfta si. Ikke spesielt fint å se på.

Anonymous poster hash: 0c624...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rest in peace, Christopher Lee - duckfaceselfie av seg selv og dyp kløft.

Og selvfølgeøig masse hjertet.

Anonymous poster hash: 701a4...003

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men der er det jo bare å la være å trykke om man ikke vil se. Har selv en på snapchat som legger ut ørten selfies med kløfta si. Ikke spesielt fint å se på.

Anonymous poster hash: 0c624...e6e

Ja,jeg skrev jo at det bare er å slette henne, men så langt finner jeg det faktisk underholdende. :) Men har kun hatt henne i en uke da, kan se for meg hun blir irriterende ettervhvert. I går sendte hun over 100stk filmer på snap, tilsammen 1189 sekunder! Og alt handler om...ingenting.

Anonymous poster hash: 2109a...d3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rest in peace, Christopher Lee - duckfaceselfie av seg selv og dyp kløft.

Og selvfølgeøig masse hjertet.

Anonymous poster hash: 701a4...003

Kleint :P

Anonymous poster hash: 223fd...841

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...