Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Noen som har leker å gi bort? Lucas Nathaniel har bursdag i morgen og vi har ikke råd til å kjøpe gave!!"

Så kommenterer ei dame at hun har mye Duplo som barnebarna hennes ikke leker med lengre som hun gjerne kan få. Så kommenterer den frekke kjerringa: "Takk, men det må være ubrukt og ikke tatt ut av esken!!"

Blir helt målløs..

(Fiktivt navn, forresten)

At det går an! Den dama der hadde jeg svart, selv om jeg er over gjennomsnittlig konfliktsky. Det er ikke greit å holde på sånn!  :sjokkert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har slettet posten nå.. Var ikke flere svar sist jeg sjekket. Hun er en stereotypisk NAV-bruker (unnskyld hvis jeg tråkker noen på tærne nå) og det er nok dessverre feilprioritering som er grunnen til at hun plutselig ikke har råd til bursdagsgave.. Er 1-årsdagen, så han blir nok ikke så veldig lei seg om han ikke får gave, men du vet da for helvete når sønnen din har bursdag!

Sjekker stadig inn her og der: "deilig lunsj med Lise" "Fiffe seg opp på håret før helga" osv.

Spør alltid om det er noen som kan kjøre dem hit og dit, kjøre de på helsestasjon osv.

Dere kjenner typen!

Jeg mistenker at hun bare var ute etter sympati. En ettåring vet da ikke forskjellen på gammelt eller nytt. Han jeg er gudmor til fikk krøllete/brukt gavepapir på sin ett årsdag, som jeg hadde pakket inn i en gammel eske. Han fikk flere gaver, men det var gavepapir han lekte med.

Den virkelige gaven hans ble satt inn på hans sparekonto.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Sjekker stadig inn her og der: "deilig lunsj med Lise" "Fiffe seg opp på håret før helga" osv.

Spør alltid om det er noen som kan kjøre dem hit og dit, kjøre de på helsestasjon osv.

Dere kjenner typen!

Herlighet!  Jeg tenkte først at slike ikke fantes på ordentlig! :hakeslepp:

Deretter kom jeg på ei jeg kjenner til som har omtrent like håpløse prioriteringer. Forskjellen er bare at hun ville vært takknemlig for å få pent brukte ting, og hun deler heldigvis ikke dumskapen sin på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En far på pappaperm som legger ut video daglig om hvordan man mater babyen, hvordan man skifter bleie (selvsagt vise innhold), hvordan man underholder, bader, får den til å sovne og leser eventyr/synger osv osv... Filmer også når de går tur med vogna. Det er heldigvis bare barnemoren og bestemor som liker.

Anonymous poster hash: 701a4...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten lo godt her om dagen etter å ha funnet en annonse på en av gratisgruppene her jeg bor. Han hadde funnet en som søkte gratis KitchenAid som til og med hadde lagt ved bilde.



Anonymous poster hash: 9d753...4c1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei på Facebook som er i et rimelig dårlig miljø. Hun virker å ha mye problemer og legger ofte ut hint i form av krypterte statuser på Facebook. Nå de siste ukene har jeg tolket ut at hun har sluttet med alkohol og dop, blitt sammen med typen for n-te gang, slått opp med typen for n-te gang, blitt gravid, spontanabortert, falt utpå igjen og skal i fengsel igjen. Hun har MANGE venner på face, og jeg fatter ikke hvorfor hun vil dele alt det her.

Anonymous poster hash: 92397...9aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

 

Kjæresten lo godt her om dagen etter å ha funnet en annonse på en av gratisgruppene her jeg bor. Han hadde funnet en som søkte gratis KitchenAid som til og med hadde lagt ved bilde.

Anonymous poster hash: 9d753...4c1

 

KitchenAid Artisan kjøkkenmaskin er nå satt ned fra 10 000.- til bare 8 000,- Skal kjøpe den til ham, jeg, stakkars.

 

Når de som tigger begynner å bli såpass grådige, er det noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KitchenAid Artisan kjøkkenmaskin er nå satt ned fra 10 000.- til bare 8 000,- Skal kjøpe den til ham, jeg, stakkars.

 

Når de som tigger begynner å bli såpass grådige, er det noe som ikke stemmer.

Jeg skjønte ikke helt hva som var så morsomt med å tigge etter kitchenaid, men så visste jeg heller ikke hva det var før nå (googlet)

Da lurer jeg på hva neste blir. Tigge etter designerveske fresh from france. Med kvittering, dustbag og esken :P

Anonymous poster hash: 701a4...003

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt hva som var så morsomt med å tigge etter kitchenaid, men så visste jeg heller ikke hva det var før nå (googlet)

Da lurer jeg på hva neste blir. Tigge etter designerveske fresh from france. Med kvittering, dustbag og esken :P

Anonymous poster hash: 701a4...003

Hei! Jeg er en fattig alenemor som går på trygd, pengene strekker ikke til og jeg trenger virkelig en veske da jeg fortiden går rundt med mobilen og lommeboken i hånda! Er det noen her som har en Chanel classic flap veske eller kanskje en Hermes liggende som de kan gi bort til en sårt trengende??

Anonymous poster hash: 2109a...d3f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Tigge etter gratis kitchen aid?! Seriøst?

Jeg ønsker meg skikkelig en kitchen aid selv, men jeg hadde ikke råd.

Arvet derimot en godt brukt kjøkkenmaskin av ukjent merke som var ca 30 år gammel. Den funker utmerket til det den skal. Kunne ikke falt meg inn å tigge etter slike dyre ting. Sier seg selv at så dyre ting ikke bare gis bort gratis

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen som har leker å gi bort? Lucas Nathaniel har bursdag i morgen og vi har ikke råd til å kjøpe gave!!"

Så kommenterer ei dame at hun har mye Duplo som barnebarna hennes ikke leker med lengre som hun gjerne kan få. Så kommenterer den frekke kjerringa: "Takk, men det må være ubrukt og ikke tatt ut av esken!!"

Blir helt målløs..

(Fiktivt navn, forresten)

Jeg tror folk bare må slutte å tilby slike folk gratis ting. De har åpenbart ikke lært å håndtere en husholdningsøkonomi, og kommer aldri til å lære det heller når snille folk redder dem ut av den selvskapte knipen gang på gang. Den eneste måten de forhåpentligvis lærer på er om de dumme økonomiske valgene deres får faktiske konsekvenser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler disse gruppene ofte om gjenbruk og at ting som ikke blir brukt hos én person kan komme til nytte hos noen andre. Jeg synes egentlig det er helt innafor å spørre etter spesifikke (også dyre) ting, så lenge man spør på en grei måte om noen har en de ikke bruker (altså ikke krever eller er frekk) og ellers er ydmyk og grei. Og det er vel ikke så lurt å forvente napp på annonsen. Om noen da faktisk HAR en kitchenAid de bare vil gi bort, hva søren er problemet? Helt enig i at det er et urealistisk ønske, men jeg ser ikke at det er så mye å mase om.

Anonymous poster hash: 42354...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ok, da spiser ikke jeg mais mer. NOEN SINNE. Doen var stappfull i ufordøyd mais, og det synet kurerte meg."

Anonymous poster hash: 1fa2d...387

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ok, da spiser ikke jeg mais mer. NOEN SINNE. Doen var stappfull i ufordøyd mais, og det synet kurerte meg." Anonymous poster hash: 1fa2d...387

Jeg kommer heller aldri til å spise mais igjen etter dette innlegget.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

"Har du tilfeldigvis en Playstation 4 (PS4) til overs? Har utrolig lyst til å skjemme bort mannen min litt, men lommeboka stirrer tomt tilbake.
Jeg kan imidlertid bytte med alt mulig rart! Askesuger, feltseng, 160cm rammeseng, Ektorp to-seters sofa med grått vaskbart trekk, 3 store balkongblomsterkasser, alligator grønnsakskutter, hjelp i hus og hage, og en kjempeklem!
Er også åpen for forslag. Uttrykksikonet smile

Hilsen --- " 

 

Hun har også lagt ut det samme på finn.no.. Huff. Kan hun ikke bare bruke noen måneder på å spare penger? Jeg forstår ikke. 

 



Anonymous poster hash: 9f787...c5d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ønsker meg enebolig. Kanskje jeg skal spørre om noen vil bytte? Leiligheten min er fin altså.

Jeg fatter ikke at folk ikke har skamvett og selvfølelse!! Jeg kunne aldri, aldri, aldri bedt om en så unyttig ting bare fordi jeg har lyst på. Å spørre om hjelp når man virkelig trenger det er noe helt annet, men jeg har et inntrykk av at ingen av de som virkelig trenger det skriver slike innlegg på fb.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke vanlig å ha en såpass dyr og ny spillkonsoll "liggende"... De som eier disse har jo kjøpt dem nokså nylig og bruker dem vel selv og trenger dem ikke noe mindre enn mannen til denne dama... Ser folk selger brukte PS4 med et par spill+kontrollene for 3000 og oppover på finn, så hvorfor skulle de gi det til denne dama mot hagearbeid?? Hva folk finner på å spørre om altså...



Anonymous poster hash: 43941...84d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brukt Playstation 4 går for over 3000 kr på finn. Jeg skjemmes! Men er det virkelig ingen som kommenterer noe på disse statusene/innleggene?

 

 

Nå fant jeg faktisk annonsen til vedkommende... Dette må da være useriøst.Klippe gjerdet, måke hekken...  Jeg tror dette er tull.

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler disse gruppene ofte om gjenbruk og at ting som ikke blir brukt hos én person kan komme til nytte hos noen andre. Jeg synes egentlig det er helt innafor å spørre etter spesifikke (også dyre) ting, så lenge man spør på en grei måte om noen har en de ikke bruker (altså ikke krever eller er frekk) og ellers er ydmyk og grei. Og det er vel ikke så lurt å forvente napp på annonsen. Om noen da faktisk HAR en kitchenAid de bare vil gi bort, hva søren er problemet? Helt enig i at det er et urealistisk ønske, men jeg ser ikke at det er så mye å mase om.

Anonymous poster hash: 42354...a8d

 

Men samme som jeg skrev om PS4 over. Hvorfor skulle noen ville gi bort noe som de kan få solgt for 3000 kr? (Ser at de selges brukt på finn for rundt denne prisen) Ja såklart er det lov å spørre og håpe.. men sjansen for å få napp er liten, og det oppfattes som veldig frekt å spørre fremmede mennesker om noen har lyst til å GI dem en gjenstand til flere tusen kroner, bare fordi de har lyst på.

Anonymous poster hash: 43941...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...