Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke oversharing, men en jeg har på Facebook ble fridd til PÅ Facebook her om dagen.

Fullt alvor med: ***** Vil du gifte deg med meg?

Hvor hun svarer ja. Og 70 kommentarer med gratulasjoner følger nedover, med spørsmål om de er invitert osv.

Jeg hadde blitt litt skuffet hvis mannen min hadde fridd til meg på Facebook altså.

He he, hvis ikke det er oversharing, hva er da det? Tenk hvis hun/han egentlig ville sagt "nei"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke oversharing, men en jeg har på Facebook ble fridd til PÅ Facebook her om dagen.

Fullt alvor med: ***** Vil du gifte deg med meg?

Hvor hun svarer ja. Og 70 kommentarer med gratulasjoner følger nedover, med spørsmål om de er invitert osv.

Jeg hadde blitt litt skuffet hvis mannen min hadde fridd til meg på Facebook altså.

Shit.

Hvor gamle er disse folkene? Søtt om de er 70+, men tviler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Tja, det kommer jo an på personene da.

Jeg hadde syns det hadde vært romantisk om min samboer fridde gjennom f.eks World of Warcraft, siden det var der vi møttes og vi begge er gaming geeks :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit.

Hvor gamle er disse folkene? Søtt om de er 70+, men tviler?

De er i 40-åra. Samme dama skrev også om når lille søte "Martin" hadde bæsjet for første gang på potta. Med masse hjerter og klapp i hendene så klart 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, hvis ikke det er oversharing, hva er da det? Tenk hvis hun/han egentlig ville sagt "nei"...

Hehe, ja det er vel oversharing når jeg tenker meg om. De fleste forteller jo om det på Facebook etter det har skjedd, men selve frieriet er litt spess. Sant, kjipt hvis det hadde blitt nei. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi. Dette var en artig tråd. Kjenner igjen mange av tilfellene selv. :Knegg:

En venn av meg (som forøvrig er en kjempekar) har en praktisk jobb. Han hadde en alvorlig ulykke på jobben hvor hånden hans ble maltraktert :sjokkert: Det resulterte i at han måtte amputere den ene fingeren og sy masse i den andre. Dette i seg selv er ikke noe galt, og hvis han hadde fortalt om dette på facebook og hvordan det skjedde osv, så hadde jeg ikke reagert. MEN det han velger å gjøre er å poste flere nærbilder av hånda hans, med blod, bein og annet gørr. Fikk denne rett i fjeset på førstesiden og holdt på å spy :spy:

PS. Kan nevne at jeg har nesten en lidelse selv, fordi jeg ikke klarer å snu meg unna når jeg ser slike bilder og jeg ender opp med å glo i flere minutter før hjernen klikker inn og sier "Kvinne VIK" :klaske:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS. Kan nevne at jeg har nesten en lidelse selv, fordi jeg ikke klarer å snu meg unna når jeg ser slike bilder og jeg ender opp med å glo i flere minutter før hjernen klikker inn og sier "Kvinne VIK" :klaske:

:ler: :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke direkte oversharing, men jeg blir litt satt ut av hva folk skal tigge etter i Facebook-grupper, og at holdningen når man har lite er at det da bare er å gå ut på tiggerferd, framfor å gjøre det beste ut av det man har:

Gutten min har snart bursdag og jeg ønsker å gi han en rimelig fin feiring, men lommeboka sier at det ikke helt går.. Derfor tenkte jeg litt på denne gruppen her..

Om noen evt har noen servietter, engangstallerken, ballonger og litt andre ting som passer seg i en barnebursdag så blir jeg utrolig glad og takknemlig...
Helst noe i nærheten av xxx eller noe som ikke er så langt unna for oss å reise.. Har sikkert noe å bytte i!

For det første: papptallerkener?? Hva er galt med de tallerkenene man allerede har i skapet, og som er gratis å bruke? Ballonger?? Koster rundt 20 kr for ei pakke, eller? Samme med servietter.

Da jeg vokste opp hadde de fleste nokså stram økonomi. I dag er det sånn at veldig mange har relativt god økonomi, og forskjellen ned til de som har lite blir større. På en måte synes jeg det var bedre da "alle" hadde lite. Ingen trengte å føle seg mindreverdige eller utenfor, og man gikk ikke rundt og tagg ting av andre. Og hva er dette med å åpent kunne vise at man har dårlig råd, nettopp ved å tigge offentlig, samtidig som man tydeligvis har fryktelig store problemer med å erkjenne det overfor sine egne barn?

Altså, bruk fantasien, gjør dette til en kjempebursdag på alle andre måter enn ved å vise at man har assesoriene i orden! Arranger supermorsomme leker, og servér røde vafler, liksom! :roll:



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hvorfor puler gutta meg når de synes jeg er feit?

:sjokkert:

Anonymous poster hash: 69fe8...208

Jepp, fitte er fitte.

Ingen sperrer der i gården.

Anonymous poster hash: 69fe8...208

Synes det sier like mye disse gutta som tar alt som går på to bein som jenta som legger ut en så tragisk status....

(Ikke misforstå, jeg har så langt ifra og absolutt ikke noe imot såkalte "feite" jenter men jeg kjenner kvinneguiden såpass godt at det MÅ påpekes og understrekes i femten eksemplarer! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bilde av tegneseriemann som åpner gardinene og ser solskinn ute for så å lukke dem igjen og legge seg*

"Ja,sånn er det å ha ME. Sov til fuckings kl 16 og har vært hjemme i en uke nå. Ingen telefoner eller sms fra folk om å være med på noe. Vi som sliter med dette blir ofte bortgjemt og glemt"...altså,sutre sutre,har du ME så orker du jo liksom ingenting men vil samtidig at folk skal mase på deg for å finne på noe? Folk har sannsynligvis funnet ut for lengesiden at du aldri sier ja til noe som helst annet enn å sitte på facebook og kringkaste sykdommen din..

Det dukker opp ME artikler 2-6 ganger i uka. Gjerne sånne bilder av en jente sittende på gulvet med ansiktet gjemt i armene med en corny tekst a la"nobody can understand how im feeling inside...so empty and sad" og "vitenskapelige"artikler om ME,pluss sinna innlegg om NAV og "folk som ikke forstår"....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått liveupdate fra brullyp nå. Fra frisøren, til vielse, middag osv. Og paret oppdaterte sivilstatusen på FB til gift også, på et tidspunkt jeg vil tro var midt i middag!



Anonymous poster hash: 95048...3d9
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått liveupdate fra brullyp nå. Fra frisøren, til vielse, middag osv. Og paret oppdaterte sivilstatusen på FB til gift også, på et tidspunkt jeg vil tro var midt i middag!

Anonymous poster hash: 95048...3d9

Åherregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter gratulerer sin mor på Facebook med følgende bilde (som var lett å søke opp på google. Have a fun..) og tekst:

Grattis med dagen, mamma, sørgeåret over for en måned siden også, kos deg på byen!!!

59750.gif

Jeg føler meg litt prippen, men jeg måpte. :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått liveupdate fra brullyp nå. Fra frisøren, til vielse, middag osv. Og paret oppdaterte sivilstatusen på FB til gift også, på et tidspunkt jeg vil tro var midt i middag!

Anonymous poster hash: 95048...3d9

:daane:

Mon tro om det kommer live oppdateringer fra bryllupsnatta også

Anonymous poster hash: 5ee9f...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane:

Mon tro om det kommer live oppdateringer fra bryllupsnatta også

Anonymous poster hash: 5ee9f...df2

Det slapp vi faktisk!!

Anonymous poster hash: 95048...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter gratulerer sin mor på Facebook med følgende bilde (som var lett å søke opp på google. Have a fun..) og tekst:

Grattis med dagen, mamma, sørgeåret over for en måned siden også, kos deg på byen!!!

59750.gif

Jeg føler meg litt prippen, men jeg måpte. :P

a8RO6kWdcjVp6.gif

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått liveupdate fra brullyp nå. Fra frisøren, til vielse, middag osv. Og paret oppdaterte sivilstatusen på FB til gift også, på et tidspunkt jeg vil tro var midt i middag!

Anonymous poster hash: 95048...3d9

Jeg synes ikke det er ille i det hele tatt, synes det er litt koselig at brudepar deler litt etterhvert. Det betyr jo ikke at man sitter med nesa i mobilen under middagen eller ikke er tilstede.

Jeg har vært i et bryllup hvor presten sa (etter bruden og brudgommen var erklært rette ektefolk): "og jeg erklærer også at dere kan oppdatere sivilstatusen deres på facebook!" Alle lo, og da brudeparet gjorde mine til at det var noe de kunne ha tenkt seg å gjøre, så ventet han til de hadde endret til "gift" :fnise:

Under middagen gikk det i sport å ta selfie med brudeparet i pausene, spesielt når en av partene gikk på toalettet og tradisjonen tilsier at alle av motsatt kjønn (eller preferanse) skal kysse den gjenværende parten på kinnet.

Bryllupsdagen sin synes jeg man kan få kringkaste slik som man vil, så mye man vil :)

Endret av Poppie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ble i overkant md 10 oppdateringer på FB + 10 snaps. Ta bilder ja, men du kan jo vente til dagen etter med å vise alt sammen.



Anonymous poster hash: 95048...3d9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ble i overkant md 10 oppdateringer på FB + 10 snaps. Ta bilder ja, men du kan jo vente til dagen etter med å vise alt sammen.

Anonymous poster hash: 95048...3d9

Det synes jeg kommer helt an på brudeparet :) Jeg er sikker på at jeg kommer til å spamme ned facebook den dagen jeg gifter meg!

Men hver sin smak :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...