Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Cevita

Jeg blir helt målløs av at facebook bringer folk rett tilbake til middelalderen og gapestokken!

Alle har vel fått med seg den tragiske hendelsen med hunden som ble bundet fast til en sementblokk og kastet på havet? Helt forferdelig, og menneskene bak denne gjerningen bør absolutt straffes! Men å henge de ut på facebook, med bilde, link til profilen deres og oppmuntre til å gi de den straffen de fortjener, er det riktig? De er jo faktisk ikke dømt en gang, og det er vel ingen som kan vite akkurat hva som har skjedd. Uff, blir helt dårlig når jeg ser en slik status, og jeg har flere på vennelista som har delt statusen og skrevet "må de brenne i helvete" o.l. under.

Og så har vi selvinnsikten da. Jeg har flere venner som har postet følgende status på facebook:

"Ideen er å fylle Facebook med musikk, og derved bryte monotonien av "selfies" og sensajonalisme. Hvis du "liker" dette innlegget, får du en bokstav av meg, og din oppgave blir å finne noe av en artist eller ett band med denne bokstaven, som du poster på din tidslinje med denne teksten! "

Trenger jeg å legge til at det er de som legger ut mest "selfies" som har delt denne statusen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir helt målløs av at facebook bringer folk rett tilbake til middelalderen og gapestokken!

Alle har vel fått med seg den tragiske hendelsen med hunden som ble bundet fast til en sementblokk og kastet på havet? Helt forferdelig, og menneskene bak denne gjerningen bør absolutt straffes! Men å henge de ut på facebook, med bilde, link til profilen deres og oppmuntre til å gi de den straffen de fortjener, er det riktig? De er jo faktisk ikke dømt en gang, og det er vel ingen som kan vite akkurat hva som har skjedd. Uff, blir helt dårlig når jeg ser en slik status, og jeg har flere på vennelista som har delt statusen og skrevet "må de brenne i helvete" o.l. under.

Og så har vi selvinnsikten da. Jeg har flere venner som har postet følgende status på facebook:

"Ideen er å fylle Facebook med musikk, og derved bryte monotonien av "selfies" og sensajonalisme. Hvis du "liker" dette innlegget, får du en bokstav av meg, og din oppgave blir å finne noe av en artist eller ett band med denne bokstaven, som du poster på din tidslinje med denne teksten! "

Trenger jeg å legge til at det er de som legger ut mest "selfies" som har delt denne statusen?

Jeg har ikke noe i mot at de blir hengt ut.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot at de blir hengt ut.

Da er du nok midt i målgruppa, og bør ta til deg essensen i hva Cevita skrev.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de er uskyldige? Hva vet vi egentlig om denne saken?

Fyren har sagt han gjorde det..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de er uskyldige? Hva vet vi egentlig om denne saken?

Fyren har sagt han gjorde det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyren har sagt han gjorde det..

Ja, han har innrømmet skyld, og rettssystemet tar seg av resten. Ferdig med det.

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har innrømmet skyld, og rettssystemet tar seg av resten. Ferdig med det.

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Og JEG syns ikke 3 år er nok så JEG har ikke noe i mot at han blir uthengt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Fyren har sagt han gjorde det..

Hva med samboeren? Hun er også delt på facebook med bilde og fullt navn. Er du egentlig for at det er folkemassen som skal avgjøre straffen din? Hva med neste gang du kommer for seint på jobb. Skal det være greit at kollegaene dine legger ut deg med bilde og fullt navn offentlig på facebook, eller skal det være opp til sjefen og ta seg av det?

Det er ikke det samme og komme for seint på jobb som å drepe en hund på en brutal måte, sier du sikkert. Det er jeg helt enig i! Men hvor går isåfall grensa for hva som er greit og hva som ikke er greit å dele?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg er helt enig med Cevita her. Har lagt merke til det samme med andre saker også. På stedet jeg kommer fra, bor en mann som er dømt for et drap for noen år siden og nettopp er ferdig med soning. Det haglet av delinger av bilder av mannen, med kommentarer om at "nå er denne morderen løs i *by*, hadde jeg møtt ham hadde jeg slått ham ned", "han bør steines", "han bør kastreres", "han bør få offentlig pisking" osv. Man kan absolutt sette spørsmålstegn ved hvor lang (kort?) straff han fikk, men slike kommentarer er bare lavmål. Og de som skriver/deler dette, virker ikke spesielt utdannede/intelligente, for å si det sånn. De er tøffe på nettet, men tviler sterkt på at noen av dem hadde slått ned fyren om de hadde møtt ham...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, så enig. Å henge ut folk på denne måten er rett og slett ikke bra. Plutselig kommer det en sak hvor en uskyldig henges ut, og hva gjør man da? Tror ikke folk helt skjønner hvor ødeleggende noe slikt kan være for en uskyldig part.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med dette å ikke henge ut noen. Jeg har derfor ikke delt, eller kommentert, noe om denne hundesaken.

Men i dag så jeg en status fra en jeg ikke aner hvem er. Han reagerte voldsomt på disse syrierene som ble forsøkt smuglet inn i landet. Han skjønte ikke hvorfor de ikke bare måtte snu på grensa, men at de kom inn i landet (de sitter i asyl og det er ganske så nærme et fengsel). Og en dame kommenterer på statusen at nå var hun lei av hele Norge og skulle flytte til utlandet, for det var uhørt at de kunne slippe folk inn i landet på denne måte :P

En vakker dag så håper jeg alle disse nekene, som truer med utflytting, virkelig gjør det.



Anonymous poster hash: 42a8a...106
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på facebook som drikker hver helg (onsdag-søndag) og han er ofte i forskjellige byer.
Da kommer statuser som det her:

''Jeg skal aldri mer drikke igjen''

''Faen, skal aldri drikke igjen''

''Ja, da hadde jeg en skikkelig fyllekule i går, fram med spriten i dag da''

''Husker noen noe i går? Jeg gikk nok litt hardt på spriten''

''Helt slått ut etter i går, gleder meg til neste helg, da skal det drekkas''

Dette er hver jævla helg... Hvis han har et alkohol problem er det synd det, men han viser det jo til alle på facebook.... og jeg bare... hallo i luken. Så fikk han plutselig jobb, og jeg regna med at han ikke ble googla. Det verste er forresten at vennene han henger med, som er mye eldre enn han kommenterer ting som:

''ja, men du slår ikke meg med drekkinga''

''Synes du var morsom i går jeg, NN, er ikke noe galt med å drikke litt sprit''

''glad i deg vennene, i går var morsomt, neste helg blir bedre. Mer drikke''

hehehehehheheehhehe, voksne..



Anonymous poster hash: a2b89...e67
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffelattn

Jeg "skjønner" de som poster om slimpropper og fødsler. Oversharing i stor grad, men alikevel en sjelden oppelevelse.

Men å poste slike som:

"Herregud, forbanna dritt mensen!!! Er så lei av å ha vondt i magen! Må jo skifte tampong hele tiden!!! Heldigvis kom kjæresten hjem med sjokolade til meg <3 Håper på spire i magen til neste månte <3 <3 <3 Dritt å være ufriveldig barnløs :/"

Eller hun som poster:

"Vært syk i 2uker nå, er så lei! Det er ikke kult når man ikke holder på noe mat altså. Begynner å bli sår bak etter all dosittingen he he..."

så kommenterer hun seg selv etterpå: "Faen gikk tom for dopapir, må vel våge meg på butikken å kjøpe mere"

kvarter etter: "Da var dopair i hus, og kom meg velberget hjem uten at det gikk utover buksa. he he"

halvtimes tid etter det igjen: "First price er ikke så behagelig altså :/"

Senere på dagen blir det postet 20 klisjebilder av typen "We have all been placed on this earth to discover our own path, and we will never be happy if we live someone else's idea of life"

Seriøst. Oh My.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen "Anton" på 1 år har egen FB profil. Og mor tagger seg sammen med sønnen på diverse steder hele tiden....

Og nå har det vært ekstremt mye tagging av folk på legekontoret og sykehus! Hva er greia???

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen "Anton" på 1 år har egen FB profil. Og mor tagger seg sammen med sønnen på diverse steder hele tiden....

Og nå har det vært ekstremt mye tagging av folk på legekontoret og sykehus! Hva er greia??? Anonymous poster hash: d30a9...bfd

Det lurer jeg også på! Jeg vil ikke vite når og hva folk gjør på sykehus eller legekontor. De som er oppmerksomhetskåte, blir slettet.

En alenemor poster slike oppdateringer, med "må vel stå opp tidlig skal til legen med gullungen idag" "nå er vi på bussen på vei til legen og legger samtidig ett duckfie av seg selv" " bilde av venterommet, med påfølgende tekst, nå venter vi i spenning på legen, trenger hjelp hva jeg skal spørre legen ang den store ekle såret mitt på rumpa"

Listen fortsetter, frem til hun er tilbake i senga eller sofaen og ser på tv.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En softis til førstemann som poster den hos en som virkelig fortjener den!:biggrin:

Jeg venter på softisen min!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dag 2 uten bleie på dag tid :)Sier fra når han må tisse å bæsje :D Bare et par små uhell *tommel opp*"

Ok. Var akkurat det jeg lurte på..



Anonymous poster hash: 80b18...455
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommenterer på andres oppdateringer med "jeg sender deg en PM jeg"…

hvorfor gjør de det? For å vise frem at de er skikkelig close til andre? Eller?? Personen som får PMen ser jo at den kommer...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommenterer på andres oppdateringer med "jeg sender deg en PM jeg"…

hvorfor gjør de det? For å vise frem at de er skikkelig close til andre? Eller?? Personen som får PMen ser jo at den kommer...

Vet ikke. Bare gjør det automatisk. Hvis samtalen utvikler seg i statusen også ender jeg opp med å avslutte det før jeg sender. Ikke noe jeg har tenkt noe over.

Anonymous poster hash: a583b...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...