Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er ondskapsfullt. Vil heller si at den er lite gjennomtenkt handling. Ikke at det gjør det bedre:(

Vil veldig gjerne vite hvordan det går med "Anne"

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Jeg finner det ondskappsfullt. Om det hadde dukket opp en slik status om en av mine kjære, og jeg plutselig ikke fikk tak i vedkommende på telefonen, så hadde jeg blitt så redd og rasende at jeg ikke hadde visst hva jeg hadde gjort.

Det var sikkert ikke ment ondskapsfullt, men å tenke før man poster er en fin bil.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om det er ondskapsfullt. Vil heller si at den er lite gjennomtenkt handling. Ikke at det gjør det bedre:(

Vil veldig gjerne vite hvordan det går med "Anne"

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Ja, det vil jeg og. Sier fra hvis det kommer noe mer..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym i tilfelle jeg blir gjenkjent. Kjæresten min var ute, gikk tom for strøm på telefonen, og endte opp med å kræsje hos en venninne tidlig på kvelden. Da kompisene ikke fikk tak i han publiserte de et bilde av han på Facebook med teksten "Har noen sett xxx? Han ble sist sett xxx etc."

På det tidspunktet satt jeg noen timer unna på besøk hos familie, og dette bildet dukket opp på Facebook. Jeg ble helt fra meg, så for meg det verste og lå og gråt i timevis - helt til han plutselig ringer ved midnattstider og sier "Hei, sorry, jeg gikk tom for strøm," uten å ane at flere hundre mennesker hadde delt et "savnet"-bilde av han på nettet.

Det falt selvfølgelig ikke disse kompisene inn å spørre meg om jeg visste noe, som er den personen som ser han mest, eller ta kontakt med foreldrene hans. Det hadde ikke engang gått 24 timer! Og de hadde til og med snakket på tlf med hun venninnen, mens han lå og sov på sofaen hennes. Vet de bare mente det godt, men har aldri blitt så forbanna over noe Facebook-relatert før, og kjæresten min ble selvfølgelig ikke glad han heller.

(Og ja, han var utro med denne "venninnen" ... men det er en annen historie :) )



Anonymous poster hash: c9a11...872
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, herregud, den verste uka ever. Hvis jeg får noe mer dårlig nyhete nå, så pakker jeg sakene mine og flytter langt langt avgårde. Kjempeglad i deg "Anne" - tagget "Anne Hansen" - følte seg trist.

Kommentarene går i:

- herregud hva har skjedd

- shit hva har skjedd med Anne?

- Anne tar ikke telefonen - nå er jeg redd - hva har skjedd

osv...

Så svarer hun som har lagt ut statusen: jeg kan ikke si noen navn her nå. Jeg skal snakke med Anne når jeg kommer hjem fra jobb. Familie og venner må få beskjed før det publiseres noe på facebook.

:klaske:

Ironisk at hun sier at venner og familie må informeres før ting skal på face - når hun mest sannsynlig allerede har "varslet" alle venner av Anne med den statusen.. Endret av melly666
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at hun sier at venner og familie må informeres før ting skal på face - når hun mest sannsynkig allerede har "varslet" alle venner av Anne med den statusen..

Ja, hun tagget jo Anne til og med. Må jo være litt tjukk i hue! (Jeg kjenner henne ikke)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym i tilfelle jeg blir gjenkjent. Kjæresten min var ute, gikk tom for strøm på telefonen, og endte opp med å kræsje hos en venninne tidlig på kvelden. Da kompisene ikke fikk tak i han publiserte de et bilde av han på Facebook med teksten "Har noen sett xxx? Han ble sist sett xxx etc."

På det tidspunktet satt jeg noen timer unna på besøk hos familie, og dette bildet dukket opp på Facebook. Jeg ble helt fra meg, så for meg det verste og lå og gråt i timevis - helt til han plutselig ringer ved midnattstider og sier "Hei, sorry, jeg gikk tom for strøm," uten å ane at flere hundre mennesker hadde delt et "savnet"-bilde av han på nettet.

Det falt selvfølgelig ikke disse kompisene inn å spørre meg om jeg visste noe, som er den personen som ser han mest, eller ta kontakt med foreldrene hans. Det hadde ikke engang gått 24 timer! Og de hadde til og med snakket på tlf med hun venninnen, mens han lå og sov på sofaen hennes. Vet de bare mente det godt, men har aldri blitt så forbanna over noe Facebook-relatert før, og kjæresten min ble selvfølgelig ikke glad han heller.

(Og ja, han var utro med denne "venninnen" ... men det er en annen historie :) )

Anonymous poster hash: c9a11...872

Hm...det er akkurat for slike historier jeg aldri deler "savnede" meldinger som kommer på FB. Vi vet aldri forhistorien! Kanskje det er noen som er i skjul for en voldelig ektemann osv.- så vi må tenke oss om før vi sprer det videre!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...det er akkurat for slike historier jeg aldri deler "savnede" meldinger som kommer på FB. Vi vet aldri forhistorien! Kanskje det er noen som er i skjul for en voldelig ektemann osv.- så vi må tenke oss om før vi sprer det videre!

Veldig enig. Jeg har opplevd at venner har delt savnet-melding på tenåringsbarn som foreldrene hadde mistet omsorgen for, og som bodde på sperret adresse. Ikke veldig lurt å dele sånt helt ukritisk, nei.

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en amerikansk bekjent i tidlig 20-årene som venn på facebook, og hun giftet seg for et par uker siden. Hun er fra en veldig religiøs familie, av typen som "giftet" seg med sin far i begynnelsen av tenårene i en seremoni hvor hun fikk en "abstinence ring" og lovet å forbli jomfru til hun giftet seg. Dagen etter bryllupet postet hun en status der hun skrev noe lignende som (på engelsk, selvfølgelig):

"Til alle dere som har spredd rykter om meg og gjort alt som sto i deres makt for å ødelegge forholdet mellom "Kevin" og meg - sannhetens dag har endelig kommet og jeg kan ikke beskrive hvor godt det føles å endelig kunne bevise at dere tar feil. Så - hvis noen fortsatt tviler - her er beviset:"

og så la hun ut et bilde av et hvitt, krøllete laken med noen blodflekker på.

Da satte jeg morgenkaffen i halsen, gitt.

It's me.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen legger ut bilder av et tørkepapir på kjøkkenbenken med de blodige, utslåtte fortennene til ungen som har tryna på sykkel, og sier barnet "heldigvis fikk time på minuttet hos tannlegen"...

Det er oversharing.

Jeg mener, fortell gjerne om ungen, sykkelen og tannlegen. Men la oss slippe å se utslåtte tenner liggende omkring på kjøkkenbenken med gørr på! :sinnatagg:

Endret av Tøytigern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksen har fått seg dame. Dette ville han gjerne si til meg siden vi har barn sammen. Men istedenfor plantet han bilde og sted de har vært på ferie der han visste en felles bekjent ville trykke "like" altså avtalt å gjøre det sånn at jeg fikk det opp på min siden. IDIOT. tenkte jeg da



Anonymous poster hash: 1c9d1...9fc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne jeg lett ha delt (kanskje med en litt annen tekst) :fnise:

Men nå er jeg sånn som har lyst til å klemme alle fremmede menn jeg ser på butikken,

som har handlevognen full av forskjellige typer sjokolade, snop, bind og tamponger. :laugh:

Anonymous poster hash: c1d5a...86a

Pass deg for damene deres. Jeg ser dem for meg dukke opp bak han og dælje til deg med håndveska...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrev du its me da?

Anonymous poster hash: 2b23e...2a3

Det var en spøk. Men det er kanskje ikke vits i å prøve på her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange på FB som har gått der :P Flere forkorter det dessuten til LHS :hoho:

Som betyr Lillehammer Høyere Skole. En skole som faktisk eksisterer, men har byttet navn til Lillehammer Videregående Skole...

Mange som har tatt artium på Lillehammer, gitt. Norges mest populære utdanningsinstitusjon. :rolleyes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy søren! Jeg er gift med en sigøyner, og siden de gifter bort barna sine er vi i flere bryllup i måneden når vi er i hjemlandet hans. Der har de en fest dagen etter bryllupet for å feire at jenta var jomfru. Da henger de lakenet opp på veggen i festlokalet så må alle gjestene feste penger på det ............ Syns det er så ekkelt! Og pinlig for jenta ikke minst!

Anonymous poster hash: 93405...bc1

Meh. Det er ikke nødvendigvis sånn at hun var jomfru.

Kjenner muslimske par som er lojale mot hverandre der de ordner det ved at han eller henne selv kutter seg på et lite synlig sted og kliner på lakenet med blodet..

Syns de jentene som engster seg såpass at de vurderer operasjoner for å få ny jomfruhinne og sånt, bør gå for den i stedet.

(Pass bare på at gutten ikke velger å kutte seg inne hånda eller andre synlige plasser, eller at jenta ikke blir sjekket for kutt av noen, etterpå.)

Off topic, I know.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, herregud, den verste uka ever. Hvis jeg får noe mer dårlig nyhete nå, så pakker jeg sakene mine og flytter langt langt avgårde. Kjempeglad i deg "Anne" - tagget "Anne Hansen" - følte seg trist.

Kommentarene går i:

- herregud hva har skjedd

- shit hva har skjedd med Anne?

- Anne tar ikke telefonen - nå er jeg redd - hva har skjedd

osv...

Så svarer hun som har lagt ut statusen: jeg kan ikke si noen navn her nå. Jeg skal snakke med Anne når jeg kommer hjem fra jobb. Familie og venner må få beskjed før det publiseres noe på facebook.

:klaske:

Oppdatering:

Jeg har vært å snoket - ser ut som statusen er borte nå.

Så jeg gikk inn på Anne sin profil - og hun har byttet profilbilde til seg og en mann (vet ikke om det er kjærste, mann, bror eller venn) og noen har postet hjerter under det og en har spurt hva som har skjedd med "Kåre".

Jeg kjenner altså ingen av de involverte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen som nærmest poster referater fra møter med barnevernet, det synes jeg er drøyt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Meh. Det er ikke nødvendigvis sånn at hun var jomfru.

Kjenner muslimske par som er lojale mot hverandre der de ordner det ved at han eller henne selv kutter seg på et lite synlig sted og kliner på lakenet med blodet..

Syns de jentene som engster seg såpass at de vurderer operasjoner for å få ny jomfruhinne og sånt, bør gå for den i stedet.

(Pass bare på at gutten ikke velger å kutte seg inne hånda eller andre synlige plasser, eller at jenta ikke blir sjekket for kutt av noen, etterpå.)

Off topic, I know.

Vi gir vel f i om den historien var sann eller ei (Ikke at jeg tviler på at den var sann men) ? Greia er jo at hun faktisk postet det på facebook... :klaske:

Men ja, off topic!

Endret av Noz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...