Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det kan kalles oversharing, men ganske drøyt i hvertfall.

Har en jente på vennelista mi, hun er 17 år og har tydeligvis fått seg kjæreste. Faren hennes driver å poster bilder på veggen hennes der en mann holder en rifle med teksten "Before you date my child keep in mind. I have a shotgun, a shovel and a place to hide the body" .... :overrasket:

+ Andre lignende bilder

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har det gifte paret gått fra ja nettopp, gift, til "det er komplisert". OOOOOMG, er det mulig?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lang tid det tar før vi får updates på når mennesker dør, av den døende selv. Typ; "trekker snart siste åndedrag", "farvel verden"

:skratte:

Dette skal jeg prøve å gjøre før jeg dør, om jeg er i stand til det da :gjeiper:

Ler så jeg griner av denne tråden, har en del slike eksemplarer på facebooken min, og jeg elsker det! Har bl.a en som driver en del med stoff, han legger ut psykotiske meldinger og bilder av hasj, piller etc. Legger også ut en del videoer hvor han tagger eller gjør andre ulovlige ting. Han er veldig dramatisk til tider, og annenhver uke kan han finne på å skrive at han er blitt nykter og en ordentlig person, men så er det alltid tilbake på det samme dagen etter. Han havner også i div. forhold 2-3 ganger i mnd, hvor de varer i 4 dager og etterfølges av statuser som: JÆVLA HORE!!! Du bare brukte meg for stoffene mine og stjal penger!!! Regla er den samme hver dag, måned, året igjennom. Jeg synes jo dette er veldig underholdende, men egentlig så er det jo veldig trist. Hvorfor blir ikke denne personen innlagt?

Og så er det ei anna ei, som oppdaterer 25 ganger i døgnet. "Nå har jeg stått opp" "Nå går jeg til bussen" "Nå venter jeg på bussen" "Nå sitter jeg på bussen" "Jeg er fattig" osv.. Hun legger også ut om alle sine økonomiske problemer, og legger gjerne ut 10 linker fra YouTube med triste sanger i samme slengen. Skal ikke si for mye nå, kanskje hun blir gjenkjent, men hun deler det jo ellers med alle..

Dette var to av dem jeg følger med på, nå skal jeg inn på Facebook og se etter flere :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som skrev nå: RIP xx - at Majorstuen.

Ikke akkurat oversharing, men hvorfor føler man for å tagge hvor man er på en sånn status?? :klo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rivera

En som skrev nå: RIP xx - at Majorstuen.

Ikke akkurat oversharing, men hvorfor føler man for å tagge hvor man er på en sånn status?? :klo:

Kanskje det har skjedd automatisk? :vetikke: En god stund tilbake hadde jeg ikke endret på noen innstillinger og det førte til at statusene jeg skrev fikk en tag om hvor jeg befant meg. Men ja, det er litt rart hvis h*n tagget hvor h*n var med vilje..

edit: glemte et ord.

Endret av Rivera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har skjedd automatisk? :vetikke: En god stund tilbake hadde jeg ikke endret på noen innstillinger og det førte til at statusene jeg skrev fikk en tag om hvor jeg befant meg. Men ja, det er litt rart hvis h*n tagget hvor h*n var med vilje..

edit: glemte et ord.

Det var ikke den vanlige som står under statusen (i nærheten av Majorstuen), men den man tægger med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norah

Litt lei av alt min "svigermor" (moren til samboeren min) legger ut om på face.

f. eks at hun er så lei av at alle menn på hennes alder er så utgått seksuelt, mens hun er på topp. Eller om gårsdagens ONS.

:spy:

En kompis la ut et bilde hvor dama ga han en blowjob...

:skratte:

Dere har så mye syke folk på vennelisten....

Eller....eh....akkurat nå dukket det opp følgende; "Er kåt og ensom og idag ryker et ludder".

Den samme fyren spør hver eneste dag om noen skal feste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Et kvinnelig søskenbarn på do. Alt ble vist på bilde. Ikke noe sjenerthet der i gården. Kunne spart meg for den opplevelsen. :sjenert:

Endret av fr21_5ffdsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

En kompis skrev i Facebookstatusen sin

" Nå har jeg fått klamydia igjen.

Jeg prøvde å tagge dere som burde ta dere en sjekk, men fikk bare tagget 6 av dere.

De av dere som har pult meg de siste tre månedene - ta dere en sjekk.

Sånn. Nå slapp jeg å ringe rundt til alle sammen "

OG DET VAR IKKE FACERAPE.

Seriøst ??!! :sjokkert: Jeg ler så jeg griner :skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasisk tråd dette her! :legrine:

Er sikkert mange av dere som har nevnt liknende ting, men her eksempler på noe av det jeg syns er verst på FB:

- Folk som skriver om alt de gjør på en dag, dvs helt trivielle ting som ingen har interesse av å lese om. Dette gjentas så hver eneste dag, slik at de samme statusene kommer igjen og igjen. Har en bekjent som holder på sånn, og nå har noen andre bekjente av henne oppmuntret henne til å starte en blogg, fordi de syntes hun hadde "så mye interessant å fortelle om hverdagen sin". Er det mulig?? Syns egentlig synd på henne, hun skjønner ikke selv at folk gjør narr..

Har også en tidligere venninne som oppdaterer ørten ganger hver dag, og hun skriver gjerne om hvor kjipt livet hennes er. Hadde det ikke vært bedre om hun faktisk prøvde å gjøre en innsats for å forbedre situasjonen, i stedet for å sitte hjemme hver dag og sutre på FB? I tillegg har denne jenta massevis av katter, og en av hennes favorittsysler er tydeligvis å lage egene FB-kontoer til hver av dem. Kjenner jeg dør litt inni meg hver gang en av kattene hennes legger meg til som venn.. :haar:

- Folk som enten er superreligiøse eller ekstremt politisk engasjerte, og som bruker FB til å "spre det glade budskap" eller verve nye medlemmer til partiet.

- Foreldre som legger ut ørten bilder og videoer av barna sine. Noen bilder kan jo være hyggelige å se, men når de legger ut videoer av babyen som bader, så syns jeg det er å gå over streken. Man til syvende og sist ikke kontrolle på om noen på vennelista lagrer dette og sprer det videre! Det er jo kanskje ikke så gøy for disse barna å finne ut når det blir eldre at massevis av bilder (tatt i tide og utide) har blitt lagt ut på nettet..

- Ellers også alle andre former for oversharing, f.eks. folk som krangler over FB (så utrolig kleint, alle andre blir jo ille til mote!), info om sykdommer, detajer om sexlivet, osv.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Ei på min venneliste posta bilde av sin døde bror. Altså mens han var død og hun hadde tatt bildene på likskue.

:sjokkert: Slikt gjør man da ikke! :fy_fy:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

"R.I.P. mormor <3"

Dette kom 1,5 time etter at dama sovnet inn. Alle barnebarna var ikke varslet ennå, og minst en av de leste det på FB.. det var ikke hyggelig.

Jeg forstår meg ikke på folk som ikke har nok vett i hue' til å gjøre sånn her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG klarte å overshare på fb en gang.. xD Og jeg har ikke til vane for å gjøre det asså.... :P

Vi er 4 venninner som har en privat/skjult/hemmelig gruppe på facebook, hvor vi for det meste tuller og tøyser og skriver drit.

Så la jeg inn en veggmelding der om at: *navnetmitt* har akkurat pult!! :D

Oppdaga fort at nei, dette ble postet som status, jeg hadde jo forlatt gruppa... iiiiik, delete delete delete. Har mamma, mormor(!) alskens søskenbarn og tanter/onkler osv. på facebook - og det er greit, siden jeg ikke deler slike.. snasne ting :P

Skulle jo tulle med venninnene mine bare :tristbla: Men den sto ikke lenge, og jeg fikk aldri noen kommentarer om det i ettertid, så satser på at ingen fikk det med seg. :fnise:

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG klarte å overshare på fb en gang.. xD Og jeg har ikke til vane for å gjøre det asså.... :P

Vi er 4 venninner som har en privat/skjult/hemmelig gruppe på facebook, hvor vi for det meste tuller og tøyser og skriver drit.

Så la jeg inn en veggmelding der om at: *navnetmitt* har akkurat pult!! :D

Oppdaga fort at nei, dette ble postet som status, jeg hadde jo forlatt gruppa... iiiiik, delete delete delete. Har mamma, mormor(!) alskens søskenbarn og tanter/onkler osv. på facebook - og det er greit, siden jeg ikke deler slike.. snasne ting :P

Skulle jo tulle med venninnene mine bare :tristbla: Men den sto ikke lenge, og jeg fikk aldri noen kommentarer om det i ettertid, så satser på at ingen fikk det med seg. :fnise:

:skratte: :skratte: Flaks at du oppdaget det så fort da, at du ikke lot det stå en time eller to før du skjønte hva du hadde gjort :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG klarte å overshare på fb en gang.. xD Og jeg har ikke til vane for å gjøre det asså.... :P

Vi er 4 venninner som har en privat/skjult/hemmelig gruppe på facebook, hvor vi for det meste tuller og tøyser og skriver drit.

Så la jeg inn en veggmelding der om at: *navnetmitt* har akkurat pult!! :D

Oppdaga fort at nei, dette ble postet som status, jeg hadde jo forlatt gruppa... iiiiik, delete delete delete. Har mamma, mormor(!) alskens søskenbarn og tanter/onkler osv. på facebook - og det er greit, siden jeg ikke deler slike.. snasne ting :P

Skulle jo tulle med venninnene mine bare :tristbla: Men den sto ikke lenge, og jeg fikk aldri noen kommentarer om det i ettertid, så satser på at ingen fikk det med seg. :fnise:

neste gang skylder du bare på facerape :P

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte:

Dette skal jeg prøve å gjøre før jeg dør, om jeg er i stand til det da :gjeiper:

Ler så jeg griner av denne tråden, har en del slike eksemplarer på facebooken min, og jeg elsker det! Har bl.a en som driver en del med stoff, han legger ut psykotiske meldinger og bilder av hasj, piller etc. Legger også ut en del videoer hvor han tagger eller gjør andre ulovlige ting. Han er veldig dramatisk til tider, og annenhver uke kan han finne på å skrive at han er blitt nykter og en ordentlig person, men så er det alltid tilbake på det samme dagen etter. Han havner også i div. forhold 2-3 ganger i mnd, hvor de varer i 4 dager og etterfølges av statuser som: JÆVLA HORE!!! Du bare brukte meg for stoffene mine og stjal penger!!! Regla er den samme hver dag, måned, året igjennom. Jeg synes jo dette er veldig underholdende, men egentlig så er det jo veldig trist. Hvorfor blir ikke denne personen innlagt?

Og så er det ei anna ei, som oppdaterer 25 ganger i døgnet. "Nå har jeg stått opp" "Nå går jeg til bussen" "Nå venter jeg på bussen" "Nå sitter jeg på bussen" "Jeg er fattig" osv.. Hun legger også ut om alle sine økonomiske problemer, og legger gjerne ut 10 linker fra YouTube med triste sanger i samme slengen. Skal ikke si for mye nå, kanskje hun blir gjenkjent, men hun deler det jo ellers med alle..

Dette var to av dem jeg følger med på, nå skal jeg inn på Facebook og se etter flere :fnise:

Han fyren, han er ikke fra asker? :P Eller, når jeg tenker meg om så kjenner jeg to som holder på akkurat sånn. Han andre fra mjøsområdet, men bor i oslo. Men det er mulig det er mange sånne folk der ute?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gifte paret gått fra ja nettopp, gift, til "det er komplisert". OOOOOMG, er det mulig?

Jeg forstår ikke hvorfor facebook har en "komplisert" sivilstatus, og enda mindre folk som velger å bruke den :fnise:

Endret av Eld
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor facebook har en "komplisert" sivilstatus, og enda mindre folk som velger å bruke den :fnise:

Ikke jeg heller!

En ting er jo om folk bor i hvert sitt land og ikke vet helt om de skal satse.

Men å gå fra "i et forhold", "forlovet" eller "gift" til "det er komplisert"?!

Latterlig. Oppmerksomhetssyke fjortiser.

Hadde jeg hadd trøbbel med min forlovede, hadde jeg virkelig ikke delt det med alle på fb. Hadde det blitt slutt, hadde jeg nok eventuelt bare fjerna hele greia, stille og rolig. Til og med kanskje sletta meg fra fabebook... Slik oppmerksomhet er så sliiiiitsomt synes jeg :gjeiper:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som var i et forhod med en laangt unna, og det kom hele tiden statuser om hvor mye hun elsket ham og savnet ham og gledet seg til å komme på besøk osv. Etter et par uker var det slutt, og etter enda et par uker var hun plutselig sammen med broren hans" Og da var det nye statuser om hvor mye hun elsket ham og savnet ham og hvor mye hun elsket den nye stesønnen sin! Etter ei uke i forhold, kalte hun seg stemor! :sjokkert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...