Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ei som prater dritt om barnefedrene sine på facebook, type "Han idioten bryr seg bare om sin førstefødte, den yngste gidder han ikke tilbringe tid med!", "*navn* gadd ikke hente datteren sin på skolen nei. Vanlig oppførsel fra ham". Eller "*navnetagging* er helt udugelig og skylder meg penger! Menn, altså. Det går ikke an å stole på dem". Masse sånt som hun burde tatt opp med de forskjellige mennene på telefonen i stedet... Og hver gang hun eller et av barna blir syke tagger hun seg på sykehuset eller hos legen, uten å si hvorfor hun er der, slik at folk spør "hva har skjedd?? Går det bra??" og så skriver hun etter hvert at f.eks. den yngste har fått ørebetennelse.

Også har jeg ei som det egentlig er litt synd på og som burde beskyttes mot seg selv. Hun sliter veldig og oppdaterer facebook hver gang det skjer noe, ofte fem til ti ganger om dagen i perioder, om hvor forferdelig hun har det og hvor mye sorg hun føler. Ofte også for helt dagligdagse ting. Hvis hun har noe andre ville ment var en litt dårlig dag, så kaller hun det for verdens mest forferdelige dag. Hvis noen prøver å si noe positivt, som "noen dager til så er du frisk igjen vet du" så sletter hun hele greia, og så går det en time, så poster hun en ny personlig tragedie eller en bit av en trist sangtekst.

Nesten Munchausen by proxy-symptomer ute og går der. :O

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heldigvis ikke så mange venner som skriver om klamydia og bæsj! Den absolutt verste greia å dele på FB er de jævla Lano og Leverpostei-greiene! Makan te tull!!!

Men når det kommer til oversharing har jeg ei venninne som HELE TIDEN skriver om hvor fint og flott hu, typen og stebarna har det. Når folk 5 ganger om dagen må oppdatere statusen om hva de gjør med kjæresten og hva de skal gjøre med kjæresten og barna og hvor glad man er i de begynner jeg lure på om det er bløff... Jeg pleier ikke å oppdatere statusen min når jeg ligger på sofaen med typen og ser på film =P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke så mange venner som skriver om klamydia og bæsj! Den absolutt verste greia å dele på FB er de jævla Lano og Leverpostei-greiene! Makan te tull!!!

JAAA!!!! HATER de greiene der!!

Og folk som oppdaterer 17 ganger daglig om alt de gjør iløpet av dagen. Alt frå de står opp via golvvask og babygulp,middagslaging, handletur og leggetid...

Har forresten ei godt voksen dame på venelista som til stadighet legger ut meldinger a'la "Hvis du fortsatt vil være min venn/ bryr deg om meg trykk liker ellers blir du sletta" Har ikkje likt noken av desse , men er fortsatt ikkje sletta heller... ( ikkje "overshare" denne akkurat.. men akk så irriterande...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "venn" som tydeligvis kommuniserer med tenåringssønnen sin med facebook-statuser. Jeg trodde lenge det var en eller annen mann hun holdt på med, men det er altså sønnen som hun skriver om i vage ordelag. Hun skriver f.eks. "Er veldig skuffet over en viss person i dag" og "Noen bør bare komme hjem snart" osv. Litt corny, hun har jo hundrevis av andre venner som må lure på hva dette er. Hun er ellers en oppegående og smart dame. Jeg klarer ikke bestemme meg for om det er morsomt eller kleint. Jeg har aldri sett sønnen svare eller kommentere en eneste gang på disse statusene. Stakkars gutt ...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som alltid henviser til FB om noe har skjedd i livet hennes. Alså feks at vi sitter på kafe og hun snakker om det som det er noe alle vet(typ veldig personlig). Og når jeg sitter som et spørsmålstegn, så blir hun litt sånn irritert. "ja men det sto jo på FB".

Hun legger ut ALT. Og hun er faen med snart 50 år. Trodde folk vokste opp før det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Mine innlegg.

Du kan trykke på "legg til favoritt" oppe til høyre, så slipper du så skrive her for å få den i dine innlegg. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trykke på "legg til favoritt" oppe til høyre, så slipper du så skrive her for å få den i dine innlegg. :)

Kan man det når man bruker mobilversjonen også?

Har prøvd det på pc'n, men da funker det ikke alltid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silvermist

Kan man det når man bruker mobilversjonen også?

Har prøvd det på pc'n, men da funker det ikke alltid

Hvis du velger "full version" når du er på mobilen (valget er helt nede til venstre på min mobil), så tror jeg du kan det. Med vekt på tror. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger "full version" når du er på mobilen (valget er helt nede til venstre på min mobil), så tror jeg du kan det. Med vekt på tror. ;)

Uff, fullversjonen er så slitsom for da må jeg scrolle så mye til siden og opp og ned, forstørre og forminske hele tiden for å klare p trykke på noe som helst :fnise:

Da er det lettere å bare skrive i den tråden man vil abbonere på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nær kompis av meg fikk en sønn nylig og hans mor bor i en annen by. Da hun fikk høre at ting holdt på å skje, satte hun seg på første fly oppover for å se babyen, men før hun rakk og komme seg dit hadde søstera hennes lagt ut bilde av ungen på facebook. Lite kult å se sitt første barnebarn på facebook før man ser han i virkeligheten. Ble masse oppstyr rundt dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En nær kompis av meg fikk en sønn nylig og hans mor bor i en annen by. Da hun fikk høre at ting holdt på å skje, satte hun seg på første fly oppover for å se babyen, men før hun rakk og komme seg dit hadde søstera hennes lagt ut bilde av ungen på facebook. Lite kult å se sitt første barnebarn på facebook før man ser han i virkeligheten. Ble masse oppstyr rundt dette.

Ser ikke helt problemet med det egentlig? Fedre legger jo ut bilder fra fødselen omtrent nå jo...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

på en måte skjønner jeg bestemoren litt. jeg synes man bør la besteforeldre, tanter og onkler se barnet før det legges ut på nettet til Gud og hvermansen å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med det egentlig? Fedre legger jo ut bilder fra fødselen omtrent nå jo...

Altså greia var vel at hun slapp alt hun hadde i hendene for å dra oppover og se babyen så fort som mulig. Jeg snakker, hun brukte 5 timer for å komme seg fra Oslo til Trondheim uten forhåndsbestilte billetter o.s.v. Hun var skikkelig ivrig og hadde gledet seg masse til å se sitt første barnebarn, så hadde hun blitt tagget i ett bilde som søstera hadde lagt ut av lillegutten. Er rimelig dårlig gjort når hun hadde gledet seg sånn og lagt ned en slik innsats i det å komme seg oppover for å være en av de første som fikk se han.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nær kompis av meg fikk en sønn nylig og hans mor bor i en annen by. Da hun fikk høre at ting holdt på å skje, satte hun seg på første fly oppover for å se babyen, men før hun rakk og komme seg dit hadde søstera hennes lagt ut bilde av ungen på facebook. Lite kult å se sitt første barnebarn på facebook før man ser han i virkeligheten. Ble masse oppstyr rundt dette.

Rart det er krig i verden...

Selv har jeg flere ganger bedt folk om å fjerne bilder av ungen min fra facebook, men jeg har riktig nok tatt det på en fin måte og ikke minst tatt det opp utenfor nettet. Vil ikke ha bilder av ungen på face.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...