Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jente på min fb la ut om at hun hadde slitt med forstoppelse i en uke, nå hadde hun kjøpt seg avføringsmiddel og det skulle bli så godt å endelig få ut driten!

En annen skrev her om dagen at hun skulle til byen på shopping før hun skulle til legen og skræve...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bekjent som ble frelst før jul en gang. Siden da har newsfeeden min blitt overfylt med "Jesus Daily", "Daily Bible Verse", velvalgte gudsord og statuser ala "Husk at Jesus er din venn! <3 <3 <3", "Skal på ungdomsmøte i kveld og treffe bestekompisen min, vår bror Herren <3 <3" og lignende. Det begynner å bli litt slitsomt...

På den andre siden har jeg en ateist-misjonær av de grader, og jeg har begynt å bli litt lei av h*ns kontinuerlige religionshakking, videospamming og tilsvarende statuser som personen som er nyfrelst.

Etter at nyfrelstpersonen fikk seg kjæreste og attpåtil ble forlovet (alt i løpet av februar) vurderer jeg sterkt å slette personen, for i tillegg til "Jesus<3"-statusene er det "<3<3schærstenuskeduskepjuske<3<3" i tillegg.

Å hallelluja.... :fnise:

Har noe det samme med svigerinna mi, hun er personlig kristen (jeg er definitivt IKKE det) og legger ut bilder og statuser med mye jesusgreier i, samt er åpenbart brennende mot abort, noe jeg er brennende for, så til tider er hun forferdelig slitsom i newsfeeden min.

Men jeg har deprimerende lite idioter på vennelista mi som oversharer :/

Endret av Minya
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som prater dritt om barnefedrene sine på facebook, type "Han idioten bryr seg bare om sin førstefødte, den yngste gidder han ikke tilbringe tid med!", "*navn* gadd ikke hente datteren sin på skolen nei. Vanlig oppførsel fra ham". Eller "*navnetagging* er helt udugelig og skylder meg penger! Menn, altså. Det går ikke an å stole på dem". Masse sånt som hun burde tatt opp med de forskjellige mennene på telefonen i stedet... Og hver gang hun eller et av barna blir syke tagger hun seg på sykehuset eller hos legen, uten å si hvorfor hun er der, slik at folk spør "hva har skjedd?? Går det bra??" og så skriver hun etter hvert at f.eks. den yngste har fått ørebetennelse.

Også har jeg ei som det egentlig er litt synd på og som burde beskyttes mot seg selv. Hun sliter veldig og oppdaterer facebook hver gang det skjer noe, ofte fem til ti ganger om dagen i perioder, om hvor forferdelig hun har det og hvor mye sorg hun føler. Ofte også for helt dagligdagse ting. Hvis hun har noe andre ville ment var en litt dårlig dag, så kaller hun det for verdens mest forferdelige dag. Hvis noen prøver å si noe positivt, som "noen dager til så er du frisk igjen vet du" så sletter hun hele greia, og så går det en time, så poster hun en ny personlig tragedie eller en bit av en trist sangtekst.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg:

"for en heeeeerlig kveld!! og ikkje minst....., takk til den som klarte å stå opp i trynet på meg og leke tjommi og lyve etter noter etter å ha stjelt tingene mine!! FANTASTISK rett og slett, just great!! ♥"

Statusen ble deretter kommentert av to av hennes venninnner hvor de to kranglet i det uendelige om hvem av de to det er som har vært uærlig... Jada.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg ei som det egentlig er litt synd på og som burde beskyttes mot seg selv. Hun sliter veldig og oppdaterer facebook hver gang det skjer noe, ofte fem til ti ganger om dagen i perioder, om hvor forferdelig hun har det og hvor mye sorg hun føler. Ofte også for helt dagligdagse ting. Hvis hun har noe andre ville ment var en litt dårlig dag, så kaller hun det for verdens mest forferdelige dag. Hvis noen prøver å si noe positivt, som "noen dager til så er du frisk igjen vet du" så sletter hun hele greia, og så går det en time, så poster hun en ny personlig tragedie eller en bit av en trist sangtekst.

Har vi samme person på facebook? :hoho: Har ei sånn jeg også, uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsom tråd! Jeg har en som stadig vekk skriver om hvor ensom og trist og alene hun er, uten å noengang prøve å gjøre noe med det, som å date eller noe. Det er tydeligvis greia hennes å være ensom og singel. Og hver bidige gang jeg prøver å kommentere med forslag til hva hun kan gjøre for å få det bedre kommer hun med en syrlig kommentar på hvorfor det ikke går.

Feks:

"jaja, sitter ensom i kveld også jeg. Får tenne litt stearinlys og lage en kopp kaffe, da. Så føler jeg meg kanskje litt mindre trist. Savner en armkrok nå, ja."

Så kommer jeg med forslag, feks kurs hun kan gå på, steder hun kan treffe folk som er interessert i noe jeg vet hun er interessert i...

"Nei, det gidder jeg ikke. Jeg treffer sikkert ingen der, og hvis jeg møter noen og det går dårlig blir jeg jo bare så skuffa".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi samme person på facebook? :hoho: Har ei sånn jeg også, uff.

Haha, ja, det er sikkert en del som bruker facebook sånn. Skummelt, egentlig! De må jo vite hvor mange som får se det de skriver, de vet jo selv hvor mange venner de har på facebook! Uff, det er jo egentlig synd på jenta, men noen ganger får jeg litt lyst til å riste henne og fortelle henne hvor mye som er bra i livet hennes! Selv når alt går hennes vei finner hun noe å klage på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så jeg no a la dette på en åpen gruppe for bruktkjøp/-salg i lokalmiljøet:

"Jeg er kåååååt på Briiiiit!!!!"

Samme person 10-15 min. senere:

"Brit er nypuuuult!!!!!!"

Jeg aner ikke hvem Brit er, og jeg håper det var en facerape.

Innleggene ble slettet ganske fort. Om det ble gjort av administrator på gruppen eller av den som skrev det, er uvisst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsom tråd! Jeg har en som stadig vekk skriver om hvor ensom og trist og alene hun er, uten å noengang prøve å gjøre noe med det, som å date eller noe. Det er tydeligvis greia hennes å være ensom og singel. Og hver bidige gang jeg prøver å kommentere med forslag til hva hun kan gjøre for å få det bedre kommer hun med en syrlig kommentar på hvorfor det ikke går.

Uff, en sånn en har jeg og. Han skriver f.eks "Åhh, kjeder meg så jævlig!!", så kommer det en kommentar eller to med "Kan du ikke bli med til xxx da, vi skal dit". Han svarer "Nei, det koster penger, er dritblakk, kjedeliiiig!". Så kommer det gjerne "Men bli med til xxx da, det koster ikke penger" eller "Bli med å gå tur?". Da er svaret "Neeeei, er så slitsomt/dårlig vær/kjedelig/urkblæh". Da må jo noen kommentere "Javel, da får du sitte inne og kjede deg da, vi har prøvd." Og resten av dagen kommer det sure kommentarer om å kjede seg, kjipe venner, aldri noe å finne på, aldri penger osv... :kjefte:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi samme person på facebook? :hoho: Har ei sånn jeg også, uff.

Her også. Hver eneste dag så kommer innlegg fra ei godt voksen dame med feks "for en jævlig dag, at det går an". Når noen spør hva det gjelder, svarer hun ikke. Eller litt i gåter.

Som regel viser det seg at det er et offentlig kontor, skal ikke nevne navn, det gjelder. :fnise:

Og så om kjæresten da, som bor i et annet land. Masse kyssebilder. "Elsker deg, #navn#.

Har begynt å lese det som rein underholdning. For resten av vennene mine er veldig streite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk servert et bilde av en naken liten gutt på potte for første gang - det ble rapportert. Ikke bare er det smakløst, hvem legger ut sånt?! - men det strider også imot Facebooks reglement.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leopard

Dette er et eksempel på en helt ordinær statusoppdatering en sen fredags kveld:

"Jeg skal aldri drikke igjen, skal bli avholds nå"

.. neste helg

"Simen er søt haha neida bare tulker, fin på vin!!"

facepalm.gif

Endret av Leopard
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følelser ødelegger deg bare! På tide å legge de vekk! Gidder ikke å føle noe som ikke er gjensidig!

kan noen være så snill og komme og drepe en diger edderkopp for meg?!?!? NÅÅÅÅÅÅ!? Ellers blir det ikke no mer rene klær på meg nei :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha perioder jeg deaktiverer FB. Det er ganske deilig! Anbefales. Fint å få litt fri for andres nettliv hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahahaha dette er såååå gøy, nå koser jeg meg skikkelig. fy fader så mange teite folk det finnes her i verden(norge) :popcorn:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en tid tilbake kom jeg over en profil (ikke på min liste) der profilbildet var et bilde tatt rett opp i det aller helligste på ei dame.

*Profil rapportert

*POFF* profil vekke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, en sånn en har jeg og. Han skriver f.eks "Åhh, kjeder meg så jævlig!!", så kommer det en kommentar eller to med "Kan du ikke bli med til xxx da, vi skal dit". Han svarer "Nei, det koster penger, er dritblakk, kjedeliiiig!". Så kommer det gjerne "Men bli med til xxx da, det koster ikke penger" eller "Bli med å gå tur?". Da er svaret "Neeeei, er så slitsomt/dårlig vær/kjedelig/urkblæh". Da må jo noen kommentere "Javel, da får du sitte inne og kjede deg da, vi har prøvd." Og resten av dagen kommer det sure kommentarer om å kjede seg, kjipe venner, aldri noe å finne på, aldri penger osv... :kjefte:

Lurer nesten på om vi har samme venn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei fra psykriatiske dagsentert jeg gikk på for mange år siden hadde status den ene kvelden om at ho ver så trist forde *fult navn* hadde det så vondt for tida. senere samme kveld/tidlig natt kom en halvpanikkstatus om at hun ikke fikk tak i jenta ho snakket om tidligere. en halv time etter var statusen full panikk at ho hadde funnet venninna død, var helt kald, og bare satt og ventet på ambulanse. neste 10min var et virrvarr av statuser om egne følelser og intime personlige detaljer om den døde venninnens følelser.

når jeg så at hon ikke var alene lenger bokkerte jeg oppdateringene fra ho, det hele ble litt for nye for meg... :tristbla:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så siviliserte FB-venner jeg har til sammenligning! Det verste mine gjør er å skrive <3 og navn på kjæreste/barn i statusen sin, eller å bruke den som en veldig uinteressant dagbok. Gøy tråd da! :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...