Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette her ble også postet som et eget innlegg i den gruppa, flott å få opp slikt i newsfeeden når man sitter på jobb a gitt! Screenshot_20190316_132356.thumb.jpg.aae6c0eeb711d1b101cd04b90d3dbc56.jpg

Anonymkode: f6057...054

Er det hun som bruker å poste strippevidoer også?

Hun poster isåfall slike bilder minst 4 ganger i uka..

Altså - det er Facebook,under fullt navn!!

At folk kan ha så lite nettvett..

Anonymkode: a399a...ccb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det hun som bruker å poste strippevidoer også?

Hun poster isåfall slike bilder minst 4 ganger i uka..

Altså - det er Facebook,under fullt navn!!

At folk kan ha så lite nettvett..

Anonymkode: a399a...ccb

Sjekket selv,og ja,det var samme dama..

Betalt 35K for nye pupper så vil hun vel ha valuta for de,da hun poster bilder og videoer flere ganger i uka.

Anonymkode: a399a...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hverdagen består av å dele slikt på Facebook,er det på tide å revurdere alt.20190316_114753.thumb.png.e779cc108117c2b5bdef95ceee711e17.png

Anonymkode: a399a...ccb

Går det virkelig an å være så...? Finner bare ikke riktig ord :bond:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, padawan skrev:

Ligner på hun som la ut to puppebilder i en egen tråd her på KG tidligere i uken 

Neppe.

Hun legger ut alle bildene sine med fullt fjes og navn,hadde neppe stoppet henne her inne heller.

Men tror ikke hun vet hva ett diskusjonsforum er engang..

Anonymkode: a399a...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke disse folkene klare over at bildene deres kan bli delt over hele Norge/verden på sekunder? Hva med arbeidsgivere og familie? 😳

Jeg er 100% for at folk skal få dele det de vil, men...hjælp.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poppie skrev:

Er ikke disse folkene klare over at bildene deres kan bli delt over hele Norge/verden på sekunder? Hva med arbeidsgivere og familie? 😳

Jeg er 100% for at folk skal få dele det de vil, men...hjælp.

Tror oppriktig ikke de vet hva konsekvenstenking er.

Anonymkode: a399a...ccb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg ryddet for identifisering av privatpersoner og tilsvar og avsporinger til dette. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har et barn som skal konfirmeres snart. Daglig kommer det spørsmål som hvilket lokale skal vi velge, hvilket cateringselskap, hvilken fotograf, hva slags mat osv osv. Slitsomt nok i seg selv. Men omtrent en gang i uken er det slike ting som 'er det greit å ikke invitere besteforeldre som har vært dårlige besteforeldre? Ikke tatt kontakt, tenkt bare på seg selv', eller ' om den og den ikke kommer i konfirmasjonen, er det innafor å ikke snakke med dem mer?', 'NOEN ønsker ikke å komme i konfirmasjonen, "navn" er kjempelei seg. Hva skal jeg gjøre?' Selvsagt kommer det kommentarer hvor folk skriver 'hva har skjedd?' Svaret er enten 'det tar vi på pm', eller i noen tilfeller også ytterligere utbroderinger. Dama har mer enn 1000 venner på Facebook....

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bonito skrev:

 Det her.... mulig jeg er rar,  men jeg greier meg med kun den gledelige nyheten UTEN bildet. Søtt for noen, for meg... neeeei. 😱

 

Haha, enig. :laugh:

Anonymkode: dbad9...f01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en til. Er medlem i en slik 'hva skjer i byen vår'-gruppe, hvor folk legger inn forskjellige arrangementer og tar opp lokale saker. Så er det ei dame som bodde i byen for mange år siden, som stadig kommer med f eks 'Er det noen av dere som vet om Hans Olsen fortsatt lever? Han var jo veldig merkelig og ganske hard på flaska. Jeg vet han ble skilt fra Marit i 1985, og jeg skjønner godt at hun gikk, etter at han var utro med Anne som jobbet på butikken' o.l. Innleggene forsvinner gjerne etter en stund, sannsynligvis slettet av admin, men merkelig at hun ikke blir kastet ut av gruppen... (Jeg har selvsagt endret navn og info i dette innlegget)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Nå kom jeg på en til. Er medlem i en slik 'hva skjer i byen vår'-gruppe, hvor folk legger inn forskjellige arrangementer og tar opp lokale saker. Så er det ei dame som bodde i byen for mange år siden, som stadig kommer med f eks 'Er det noen av dere som vet om Hans Olsen fortsatt lever? Han var jo veldig merkelig og ganske hard på flaska. Jeg vet han ble skilt fra Marit i 1985, og jeg skjønner godt at hun gikk, etter at han var utro med Anne som jobbet på butikken' o.l. Innleggene forsvinner gjerne etter en stund, sannsynligvis slettet av admin, men merkelig at hun ikke blir kastet ut av gruppen... (Jeg har selvsagt endret navn og info i dette innlegget)

Åja. Fortsettelse: hun får alltid masse svar som 'ja han lever, han feiret nettopp 70 årsdagen', 'ja jeg kjenner ham. Nå bor han i Skogveien 10', 'jeg kjenner ham ikke, men kjenner eksen. Nå er hun gift på nytt'. 'Vet hvem sønnen er. Han er ganske lik'. Jeg gir meg over...

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent av meg har gått gjennom en tøff periode i livet og har utbrodert alt hun har vært gjennom i lange FB innlegg, alt fra psykisk helse til økonomisk krise med påfølgende tvangssalg av bolig har vært tema. Når det kommer kommentarer som gir henne (gode) råd og tips som kanskje krever litt innsats fra hennes side eller påpeker at hun kanskje kunne gjort noe annerledes og ikke er bare uforbeholden støtte og pjatt om hvor tøff og sterk hun er osv. går hun rett i "blogger-modus". Her snakkes det om hat og hets og de folka som ikke skriver uforbeholdne støttekommetarer blir stemplet som hatere og får beskjed om å holde seg unna kommentarfeltene hennes, ellers blir de blokkert. 

Jeg tenker at det kanskje hadde vært lurt å dele litt mindre om man ikke tåler tilbakemeldinger fra folk...

Anonymkode: ce4d5...0a7

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Facebook, men har den appen «nabohjelp» hvor man kan spørre om eller tilby tjenester i nabolaget og nå har det plutselig dukket opp ei som ber om noe omtrent HVER DAG! Enten om noen har en ledning eller om noen kan kjøpe noe på en viss butikk for henne, om noen kan hente og bære opp en stol hun kjøpte på Finn, kan noen skru sammen et IKEA-møbel, om noen kjører dit og di og kan ta med noe/hun sitte på...gratis, selvfølgelig.

Vet ikke om hun får napp :P 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er medlem i en hundegruppe på Facebook, og i dag var det en som la ut at dattra hadde gjort i buksa og at hunden hadde stukket av med de møkkete klærne hennes etter hun hadde skiftet og spist/slikket på det. Hva er poenget med å dele noe slikt? Det er ikke noe artig. Bare ekkelt. Ikke tar man hensyn til personvern rundt barna heller. Jeg hadde ikke satt pris på om mamma hadde delt noe sånt på nett da jeg var liten.

Anonymkode: a2b48...8a6

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sirah skrev:

Enig. Syntes slike bilder er skikkelig creepy.

Ikke bare syns jeg det er creepy, jeg syns i tillegg det er veldig privat... Syns det er en uting og dele bilder av hva som foregår inni livmoren til folk, altså, selv om det er en baby inni der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Ikke bare syns jeg det er creepy, jeg syns i tillegg det er veldig privat... Syns det er en uting og dele bilder av hva som foregår inni livmoren til folk, altså, selv om det er en baby inni der.

Enig. Og jeg tenker også på hvilke grenser folk som deler sånt har for å dele når barnet er født..

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Ikke bare syns jeg det er creepy, jeg syns i tillegg det er veldig privat... Syns det er en uting og dele bilder av hva som foregår inni livmoren til folk, altså, selv om det er en baby inni der.

Enig. En ting er å dele vanlige ultralydbilder ved siden av to små sko eller noe. Da er det lissom bare noen streker på avstand. Men de bildene der... Nei jeg syntes ikke noe om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...