Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ryddet for brudd på opphavsrett, og tilsvar til dette. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ei dame i den offentlige facebook-gruppa for bygda jeg vokste opp i som deler litt for mye om alt. Hun kan legge ut en takk til søplemannen, men kun én setning av den 30 setninger lange teksten er om søplemannen som var så snill og satte søppelbøtta hennes pent tilbake. De resterende 29 setningene er om at det er så synd på henne som har vært ufør i to-tre måneder selv om hun bare er i begynnelsen av 30-åra. For litt siden la hun ut en lang kommentar om at folk på gruppa var slemme mot henne fordi hun var ung og ufør. Så viste det seg at det stammet tilbake til at hun hadde lagt ut et innlegg hvor hun spurte om noen hadde en hylle hun kunne kjøpe, men ingen skjønte det fordi hun bare babla om hvor fælt det var å være ufør, og noen hadde kommentert "Hva er det egentlig du vil frem til, jeg skjønner ikke helt" for å finne ut av hva hun faktisk mente. 

Hun kan plutselig legge ut om veldig spesielle ting som toalettvanene sine når hun spør om noen har en bok å anbefale eller synes at kommunen har måkt bra. :bond:

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Subtil skrev:

Er ei dame i den offentlige facebook-gruppa for bygda jeg vokste opp i som deler litt for mye om alt. Hun kan legge ut en takk til søplemannen, men kun én setning av den 30 setninger lange teksten er om søplemannen som var så snill og satte søppelbøtta hennes pent tilbake. De resterende 29 setningene er om at det er så synd på henne som har vært ufør i to-tre måneder selv om hun bare er i begynnelsen av 30-åra. For litt siden la hun ut en lang kommentar om at folk på gruppa var slemme mot henne fordi hun var ung og ufør. Så viste det seg at det stammet tilbake til at hun hadde lagt ut et innlegg hvor hun spurte om noen hadde en hylle hun kunne kjøpe, men ingen skjønte det fordi hun bare babla om hvor fælt det var å være ufør, og noen hadde kommentert "Hva er det egentlig du vil frem til, jeg skjønner ikke helt" for å finne ut av hva hun faktisk mente. 

Hun kan plutselig legge ut om veldig spesielle ting som toalettvanene sine når hun spør om noen har en bok å anbefale eller synes at kommunen har måkt bra. :bond:

OMG gøy, denne gruppen skulle jeg gjerne sett :fnise: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 9.54, Subtil skrev:

Er ei dame i den offentlige facebook-gruppa for bygda jeg vokste opp i som deler litt for mye om alt. Hun kan legge ut en takk til søplemannen, men kun én setning av den 30 setninger lange teksten er om søplemannen som var så snill og satte søppelbøtta hennes pent tilbake. De resterende 29 setningene er om at det er så synd på henne som har vært ufør i to-tre måneder selv om hun bare er i begynnelsen av 30-åra. For litt siden la hun ut en lang kommentar om at folk på gruppa var slemme mot henne fordi hun var ung og ufør. Så viste det seg at det stammet tilbake til at hun hadde lagt ut et innlegg hvor hun spurte om noen hadde en hylle hun kunne kjøpe, men ingen skjønte det fordi hun bare babla om hvor fælt det var å være ufør, og noen hadde kommentert "Hva er det egentlig du vil frem til, jeg skjønner ikke helt" for å finne ut av hva hun faktisk mente. 

Hun kan plutselig legge ut om veldig spesielle ting som toalettvanene sine når hun spør om noen har en bok å anbefale eller synes at kommunen har måkt bra. :bond:

Jeg har en anelse om hvorfor hun er ufør for å si det sånn. Det må jo være noe mentalt ut fra denne beskrivelsen. :blink:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 13.6.2019 den 12.01, daemonia skrev:

Jeg har en anelse om hvorfor hun er ufør for å si det sånn. Det må jo være noe mentalt ut fra denne beskrivelsen. :blink:

Godt mulig. Men det er ikke utenkelig at hun er skikkelig ensom også (noe mange uføre er), og bruker facebook som erstatning for noen å prate med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En tidligere flørt hadde "anniversary" med kjæresten sin. Ikke bare skrev han en kjempelang status om de, men hun svarte med en enda lengre melding tilbake - på statusen hans :ohmy: Altså, utrolig kleint når man er 14, men enda verre når man har passert 30 (som han har, usikker på alderen hennes).

Anonymkode: 73a00...639

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2019 den 9.54, Subtil skrev:

Er ei dame i den offentlige facebook-gruppa for bygda jeg vokste opp i som deler litt for mye om alt. Hun kan legge ut en takk til søplemannen, men kun én setning av den 30 setninger lange teksten er om søplemannen som var så snill og satte søppelbøtta hennes pent tilbake. De resterende 29 setningene er om at det er så synd på henne som har vært ufør i to-tre måneder selv om hun bare er i begynnelsen av 30-åra. For litt siden la hun ut en lang kommentar om at folk på gruppa var slemme mot henne fordi hun var ung og ufør. Så viste det seg at det stammet tilbake til at hun hadde lagt ut et innlegg hvor hun spurte om noen hadde en hylle hun kunne kjøpe, men ingen skjønte det fordi hun bare babla om hvor fælt det var å være ufør, og noen hadde kommentert "Hva er det egentlig du vil frem til, jeg skjønner ikke helt" for å finne ut av hva hun faktisk mente. 

Hun kan plutselig legge ut om veldig spesielle ting som toalettvanene sine når hun spør om noen har en bok å anbefale eller synes at kommunen har måkt bra. :bond:

Er med i en gruppe for alle med samme diagnose, og der var det ei som hadde mange synd på meg statuser (alle i livet hennes var slemme mot henne og alt var fælt, hele bygda hun bodde i var bare onde folk som bare snakket dritt om henne og så stygt på henne). Hun fikk også en sånn hva vil du frem til nå kommentar, meldte seg ut av gruppen i protest (alle i gruppen var slemme mot henne), meldte seg så inn i en annen gruppe for samme diagnose men som skulle være forbeholdt gledesposter (la oss si "Blodkreft - gladgruppa") og begynte å legge ut syteposter der istedet 🙄

Der er også en psykisk utviklingshemmet dame som har nesten tatt over gruppen for folk i hjembygda mi. Hun ser ut til å se på hele gruppen som en stor samling personlige støttekontakter. Noen burde virkelig vært beskyttet fra seg selv på Internett. 

10 timer siden, Prøver18 skrev:

En lærer jeg hadde som postet flere bilder av barnet som var dødfødt

Denne hadde jeg nok steilet av før jeg fikk barn selv, og ikke minst opplevde at noen som var gravid samtidig som meg mistet barnet i fødselen. Nå tenker jeg at det er helt naturlig, og nesten viktig at man kan dele det sånn. 

Anonymkode: d749e...2a5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 12.26, Prøver18 skrev:

En lærer jeg hadde som postet flere bilder av barnet som var dødfødt

Dette har jeg faktisk sett flere gjort. Det er litt ubehagelig å se bilder av en "grå" baby med mørke lepper, men jeg ser jo også foreldrenes behov. Selv om at barnet er dødt, så er man likevel stolt av det. Jeg har ikke fått barn selv, men jeg antar at ønsket om å vise det frem er stort. Er det dødt, så har man bare den sjansen.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå behovet for å vise frem barnet de har fått. Har ikke barn, har heller ikke lyst på, men jeg forstår likevel at de som får barn som er dødfødt har et like stort behov for å vise frem sitt barn som de som får friske og raske barn. 

De har tross alt gått et helt svangerskap og født ut et barn. Det kommer alltid til å være deres barn selv om de aldri fikk oppleve barnet levende og det blir noe helt annet enn å oppleve en SA tidlig i svangerskapet

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden var der vanlig og sette en pinne bak sine døde barn så de sto oppreist, å ta bilder hos fotograf 

Anonymkode: 5b604...b64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden var der vanlig og sette en pinne bak sine døde barn så de sto oppreist, å ta bilder hos fotograf 

Anonymkode: 5b604...b64

Var vel faktisk egentlig noen som holdt dem oppe. De satt gjerne bak barnet sitt under et teppe/laken mens de holdt barnet oppe

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_20190811_212719.thumb.jpg.5f83d60bd4d779ee6d47d876b44cb898.jpg

😩😳

Anonymkode: 6bb1e...7ea

Herlighet, nå sitter jeg faktisk og måper. Det er så drøyt at jeg har ikke ord....

Anonymkode: 314a6...80f

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærestepar/Samboere/Gifte som har sine krangler i full offentlighet i tråder hvor man kan følge hele hendelsesforløpet av svar...

Endret av Skattesnylter
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Humrer litt når jeg ser folk poste meldinger til andre på egen vegg- typ "gratulerer med dagen Kari" (uten tagging selvfølgelig)

Anonymkode: a6956...efd

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Humrer litt når jeg ser folk poste meldinger til andre på egen vegg- typ "gratulerer med dagen Kari" (uten tagging selvfølgelig)

Anonymkode: a6956...efd

Dette har jeg til og med sett i kommentarfelt i grupper på Facebook. Selvsagtvuten tagging også. Typisk skrevet av damer 65+ :fnise:

 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Via et hobbyprosjekt har jeg fått en engelsk facebook venninne... og dette er hva som poppet opp for meg og hennes 3500 venner,  oversatt fra engelsk: 

"Gratulerer med dagen (sønns navn), faren din bruker opp arven din på kokainavhengigheten sin, grunnen til at du og mamma bor i leilighet er fordi han skjulte verdien av huset vi solgte og brukte overskuddet opp på dop og horer! Mamma er glad det er bare meg og deg!" 

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg til og med sett i kommentarfelt i grupper på Facebook. Selvsagtvuten tagging også. Typisk skrevet av damer 65+ :fnise:

 

Anonymkode: 94e45...d3d

Og som kommentarer til reklameinnlegg ... "Gratulerer med dagen Kari, håper den blir bra enda Per har brukket benet og du har hemorroider." Gjerne postet som kommentar under f.eks. en Coop-reklame. :P

Anonymkode: 95b80...14f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...